Lekkende/kapotte benzineleiding? (gti)

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
djkoelkast
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Lekkende/kapotte benzineleiding? (gti)

Post by djkoelkast »

Hey allemaal,

ik ben de trotse bezitter van een AX GTi uit 1992. De laatste tijd rook ik wel eens een benzineluchtje maar ik zocht er niets achter tot hij vandaag startte en direct uitviel.

Na onder de kap gekeken te hebben zag ik benzine "spuiten" maar er zat nogal veel voor. Een autokenner (kenner, geen techneut ofzo maar iemand die er best wat verstand van heeft) erbij gehaald en precies wat we dachten: de benzineleiding ofwel geknapt/gescheurd of los bij een koppeling.

Nu kun je bijna niets zien daar, maar ik voelde en dat was voldoende om te weten dat het de onderste slang betrof, ik kon echter niet voelen of het een verbinding was die los is geraakt (de dikke slang gaat op gegeven moment over naar een veel dunnere slang) of dat de stuurstang wellicht tegen de slang heeft geschaafd ofzo.

Is er iemand die dit wel eens heeft meegemaakt en weet wat dit precies is? Ik neem aan dat ik naar de garage moet maar ik wil toch zelf ook graag weten wat het nou precies kan zijn en of het wellicht een bekend euvel is en wat het zou kosten om dit bij de Citroën dealer te laten fixen (of dat ik beter bij een soort kwikfit ofzo langs kan gaan). En is ie eerder gescheurd of gewoon los ofzo?

Graag jullie advies, alvast bedankt!
Het is een feit dat spijt bijna altijd te laat komt... en nooit optijd.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

De benzineslang die bij mijn GTI achter langs het luchtfilterhuis liep vertoonde ook wat scheurtjes. Hij stonk ook naar benzine. Heb de leiding zelf een keer preventief vervangen. Ff langs de automaterialenzaak voor een slang.

Of de dealer, heeft ze vast ook wel liggen!

Die slangen hebben nou eenmaal niet het eeuwige leven!

Ik weet eigenlijk niet precies wat je met onderste slang bedoelt... maar die achter je luchtfilter langsloopt is erg simpel te vervangen.
Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

NIET LANGS DE KWIKFIT GAAN, dan zijn ook je remmen op, heb je nieuwe banden nodig en is je tussenpijp hartstikke lek.

djkoelkast
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by djkoelkast »

Rob GT wrote:De benzineslang die bij mijn GTI achter langs het luchtfilterhuis liep vertoonde ook wat scheurtjes. Hij stonk ook naar benzine. Heb de leiding zelf een keer preventief vervangen. Ff langs de automaterialenzaak voor een slang.

Of de dealer, heeft ze vast ook wel liggen!

Die slangen hebben nou eenmaal niet het eeuwige leven!

Ik weet eigenlijk niet precies wat je met onderste slang bedoelt... maar die achter je luchtfilter langsloopt is erg simpel te vervangen.

er zijn 2 slangen die achterlangs gaan en die zitten in klemmen onder elkaar (als je kijkt terwijl je voor de auto staat), de onderste is helemaal nat van benzine. Ik ga sowieso langs de dealer en dan hoop ik dat het niet te duur wordt :P
Het is een feit dat spijt bijna altijd te laat komt... en nooit optijd.

Post Reply