Hypothetisch: NO2 in luchtinlaat
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Hypothetisch: NO2 in luchtinlaat
Voorzover ik weet vindt lachgasinjectie meestal plaats in de brandstoftoevoer, of in het lucht/brandstofmengsel. Dat is tricky (dus duur), omdat brandstof kan ontploffen (joh...) en dus never ever mag lekken of iets dergelijks. Maar... waarom wordt de NO2 niet in de luchttoevoer gespoten? Zodat je een lucht/NO2-mengsel krijgt. Dat kan zowel aan het begin of aan het eind van het aanzuigtraject (buizensysteem ver weg van of dichtbij injectiehuis) en is veel goedkoper qua montage (wellicht duurder in gebruik omdat je meer NO2 moet inspuiten voor hetzelfde effect.
Dat brengt me voor vraag 2 voor de slagroomtaart: waarom gebruikt men niet "gewoon" pure zuurstof? Veel makkelijker thuis te produceren (bijvoorbeeld uit (bijna)gratis demiwater)... want uiteindelijk wordt de NO2 omgezet in 1/2 N2 en 1 O2 (=zuurstof) en da's dus een stap extra.
Wie zou deze autotechnische gedachtenkronkels voor me willen ophelderen?
Dat brengt me voor vraag 2 voor de slagroomtaart: waarom gebruikt men niet "gewoon" pure zuurstof? Veel makkelijker thuis te produceren (bijvoorbeeld uit (bijna)gratis demiwater)... want uiteindelijk wordt de NO2 omgezet in 1/2 N2 en 1 O2 (=zuurstof) en da's dus een stap extra.
Wie zou deze autotechnische gedachtenkronkels voor me willen ophelderen?
Kijk uit, een Cactussssss
Re: Hypothetisch: NO2 in luchtinlaat
Dat is wat ze een zogenaamt 'droog' systeem noemen.pcrodent wrote:Voorzover ik weet vindt lachgasinjectie meestal plaats in de brandstoftoevoer, of in het lucht/brandstofmengsel. Dat is tricky (dus duur), omdat brandstof kan ontploffen (joh...) en dus never ever mag lekken of iets dergelijks. Maar... waarom wordt de NO2 niet in de luchttoevoer gespoten? Zodat je een lucht/NO2-mengsel krijgt. Dat kan zowel aan het begin of aan het eind van het aanzuigtraject (buizensysteem ver weg van of dichtbij injectiehuis) en is veel goedkoper qua montage (wellicht duurder in gebruik omdat je meer NO2 moet inspuiten voor hetzelfde effect.
Altijd meer PK's dan jou!
Ah thanx... maarrem dan komt vraag 3 (voor 2 slagroomtaarten en een optreden van Jantje Smit): dat is toch vet goedkoop? Enige wat je nodig hebt is een tankje met lachgas, een gasslang (te halen bij de betere DHZ-zaak of je friendly neighborhood plumber) en een elektrisch bedienbare klep.
En als vervolg op vraag 2: Als je nu doet wat ik hierboven in deze post beschrijf, maar dan met zuurstof? Dus tankje-slang-klep en zo zuurstof in de luchtinlaat spuiten?
En vraag 4 als vervolg op vraag 3 en in mindere mate op vraag 2: wat zijn de (natuurlijk aanwezige, want anders zou het wel vaker worden toegepast) nadelen van een dergelijk systeem?
En als vervolg op vraag 2: Als je nu doet wat ik hierboven in deze post beschrijf, maar dan met zuurstof? Dus tankje-slang-klep en zo zuurstof in de luchtinlaat spuiten?
En vraag 4 als vervolg op vraag 3 en in mindere mate op vraag 2: wat zijn de (natuurlijk aanwezige, want anders zou het wel vaker worden toegepast) nadelen van een dergelijk systeem?
Kijk uit, een Cactussssss
Lachgasinjectie vind meestal plaats in de luchttoevoer. Als je voor het "echte" werk gaat... wordt er inderdaad nat ingespoten. Maar ook dat vind plaats met eigen injectoren.
Lachgas is ervoor bedoeld om de inlaatlucht temeratuur ernstig te verlagen ,waardoor er meer lucht in de cilinders kan komen ( warme lucht zet uit ) Ook wordt de brandstof gekoeld, waardoor kans op pingelen verminderd.
Maar bij de meeste systemen wordt het dus droog dmv ??n injector/nippel ingespoten in het inlaattraject.
Lachgas is ervoor bedoeld om de inlaatlucht temeratuur ernstig te verlagen ,waardoor er meer lucht in de cilinders kan komen ( warme lucht zet uit ) Ook wordt de brandstof gekoeld, waardoor kans op pingelen verminderd.
Maar bij de meeste systemen wordt het dus droog dmv ??n injector/nippel ingespoten in het inlaattraject.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om het zuurstofpercentage te verhogen. Dat was totdat ik op mn werk een snijbrander pakte en zag wat er gebeurde toen er meer zuurstof bij kwam. Het lijkt me onverstandig, tenzij je je drijfstangen wil inspecteren zonder het carter er af te schroeven.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
Het beste is een nat systeem doordat dit wordt gemengt met extra brandstof(dus verhoogde brandstofdruk) dit systeem kost +/- 900,-(ook wel natte set genoemd)
De droge set is te schraal voor je blok want er wordt geen extra brandstof gegeven alleen meer "zuurstof" . dit is een afrader 1ste klas, maar wel leuk om je(of een) blok om zeep te helpen.
De droge set is te schraal voor je blok want er wordt geen extra brandstof gegeven alleen meer "zuurstof" . dit is een afrader 1ste klas, maar wel leuk om je(of een) blok om zeep te helpen.
N2O splitst zich op in O2 en N2 bij zo'n 400 graden C, de zuurstof zorgt voor xtra verbranding 30% zuurstof en de stikstof zorgt voor extra koeling.
Een doe het zelf lachgas installatie werk grofweg aslsvolgt:
met een lachgas cilinder wordt via een magneetklep, het lachgas in het inlaatspruitstuk gespoten. ( lachgas heeft een druk van 50 bar). tegelijkertijd zorg je dat er benzine wordt ingespoten, via net zo'n magneet klep. Je zorgt dat de lachgas spray vooor de benzine injectie spuit. Zodoende zorg je dat het lachgas de benzine goed verspreid.....
Het gevolg is dat je een powerboost krijgt, die zo groot is als je zelf wilt....
Bij een 75 pk GT blok zal je niet verder moeten willen gaan dan een 25 pk shot denk ik .
Het is ook niet erg slim om zo'n shot bij 1250 toeren te doen omdat er dan per verbrandingscyclus teveel pk vrij komt.
Als je meer wilt weten kan je HIER klikken
Duss
Een doe het zelf lachgas installatie werk grofweg aslsvolgt:
met een lachgas cilinder wordt via een magneetklep, het lachgas in het inlaatspruitstuk gespoten. ( lachgas heeft een druk van 50 bar). tegelijkertijd zorg je dat er benzine wordt ingespoten, via net zo'n magneet klep. Je zorgt dat de lachgas spray vooor de benzine injectie spuit. Zodoende zorg je dat het lachgas de benzine goed verspreid.....
Het gevolg is dat je een powerboost krijgt, die zo groot is als je zelf wilt....
Bij een 75 pk GT blok zal je niet verder moeten willen gaan dan een 25 pk shot denk ik .
Het is ook niet erg slim om zo'n shot bij 1250 toeren te doen omdat er dan per verbrandingscyclus teveel pk vrij komt.
Als je meer wilt weten kan je HIER klikken
Duss