Wat is het verschil tussen een AX 1.1i Volcane en (bv) een AX 1.1i first. van rond bouwjaar 90-95. Is daar technisch nou veel verschil tussen? Ik heb eens gelezen dat een volcane een sportiever model is van de 1.1i modellen. dus niet de GT/gti versies. Misschien een stome vraag maar vroeg het me gewoon af. En vind dat je niet heel veel hoort over een volcane is dit omdat het een niet heel veel voorkomend model is of heb ik gewoon nog niet genoeg ?
Djoeri
Technische verschillen tussen modellen ax.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
De enige motor die feitelijk afwijkt van de rest in z'n inhoudsklasse is de 1.4GT. Die heeft een andere nokkenas (als ik me niet vergis) en ook wat andere dingetjes.
De andere modellen verschillen voorzover ze dezelfde motor hebben alleen qua uitrustingsniveau. In het geval van de volcane zijn dat meestal ("meestal", dus je kunt ook afwijkende tegenkomen): kuipstoeltjes, LM-wielen (?), skirts, GT-bumper + mistlampen. Ondanks dat zijn volcanes toch nog vrij licht, which just adds to the fun. Nederlandse volcanes zijn origineel altijd 1.1i.
Op sommige modellen zitten ook betere remmen (14 TRS die ik heb gesloopt bijvoorbeeld had grotere schijven waarvan ik betwijfel of ze dat op elke 1.4 hebben gezet).
De andere modellen verschillen voorzover ze dezelfde motor hebben alleen qua uitrustingsniveau. In het geval van de volcane zijn dat meestal ("meestal", dus je kunt ook afwijkende tegenkomen): kuipstoeltjes, LM-wielen (?), skirts, GT-bumper + mistlampen. Ondanks dat zijn volcanes toch nog vrij licht, which just adds to the fun. Nederlandse volcanes zijn origineel altijd 1.1i.
Op sommige modellen zitten ook betere remmen (14 TRS die ik heb gesloopt bijvoorbeeld had grotere schijven waarvan ik betwijfel of ze dat op elke 1.4 hebben gezet).
Kijk uit, een Cactussssss
In de (nu vrij kale) Volcane op de sloop zat verder nog een toerenteller, ander stuurtje en een binnenverlichtingsunit met leeslampje voor de passagier en klokje.
Iets minder ontopic; Heb sinds gisteren Volcane-stoelen in mijn First zitten en die vind ik beter zitten. Eindelijk geen rugpijn meer en ik val niet meer uit m'n stoel als ik een bochtje wat vlotter neem.
Iets minder ontopic; Heb sinds gisteren Volcane-stoelen in mijn First zitten en die vind ik beter zitten. Eindelijk geen rugpijn meer en ik val niet meer uit m'n stoel als ik een bochtje wat vlotter neem.
AX GTI '91