Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900)
Moderator: webmasters
dat ziet er pikobello uit, hardstikke vet, en dat blauwe plekje? dat is juist goed, dat betekend dat je niet in 1 keer een dikke laag gedaan hebt, bij de 2e laag zal het vast wel dekken en is dat blauwe plekje weg, nooit in 1 keer te dik verven, beter dat je nog wat ziet, en dat wegwerkt met de 2e laag.
de foto's zijn iig vet mooi, een zwart eendje komen er daarna nog details op ofzo? stickertje ? of iets geverfd?
de foto's zijn iig vet mooi, een zwart eendje komen er daarna nog details op ofzo? stickertje ? of iets geverfd?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
De rest van de auto had ook nog wat blauw zichtbaar bij daglicht, verder leek het wat stoffig allemaal, dus ik ben er nog een keertje overheen gegaan. Hij staat nu te drogen Ik heb de binnenkant ook nog een kwastje gegeven, dan valt het niet zo h??l erg op dat ie ooit blauw was. Alleen (zondag?) de binnenkanten van de deuren nog even regelen.
Maar al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden met het resultaat. De Owatrol maakt het schilderen merkbaar makkelijker. Heb ook nog wat in de dorpels gegoten
Vanmiddag bouw ik hem weer in elkaar (heb vanochtend ook het interieur deels gestript) en dan rij ik met hem naar huis. Natuurlijk plaats ik dan ook nog een paar foto?s
Zondag, als het droog is, loop ik hem bij daglicht nog eens na om te zorgen dat het echt helemaal dekt.
BTW.... ik had de foto?s online staan, m?n vriendin zag ze en concludeerde ?Is wel mooi geworden. Ik vind alleen de kleur toch niet zo mooi?
Aargh!
Maar al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden met het resultaat. De Owatrol maakt het schilderen merkbaar makkelijker. Heb ook nog wat in de dorpels gegoten
Vanmiddag bouw ik hem weer in elkaar (heb vanochtend ook het interieur deels gestript) en dan rij ik met hem naar huis. Natuurlijk plaats ik dan ook nog een paar foto?s
Zondag, als het droog is, loop ik hem bij daglicht nog eens na om te zorgen dat het echt helemaal dekt.
BTW.... ik had de foto?s online staan, m?n vriendin zag ze en concludeerde ?Is wel mooi geworden. Ik vind alleen de kleur toch niet zo mooi?
Aargh!
Kijk uit, een Cactussssss
master-arnie wrote:Damn! Dat ziet er heel netjes uit! Doe je dat gewoon met de roller zo netjes?
Sterker nog, het grootste deel is gekwast. Met al die ronde vormen schiet rollen niet echt op. Om van de putjes en deukjes nog te zwijgen (vorige paintjob hebben ze hele rare dingen gedaan...) Van dichtbij zie je wat kwastharen zitten (ik telde er 3 op de hele auto), maar die vallen niet op als je er niet naar zoekt.
Ik ben er net mee naar huis gereden (door de regen ) en dat heeft ie keurig gehouden. De verf lijkt overal dekkend te zijn na 2 lagen. Binnen zit maar 1 laag maar dat ga ik sowieso nog een keer doen. Tevens heb ik bumperlak gescoord dus de bumpers en velgen gaan ook glimmen (maar daarvoor wacht ik op mooi weer).
Ik zal jullie niet langer in spanning houden, FOTO'S van de voltooide eend:
Klaar met schilderen
Met koplampreflectoren en spatborden lijkt het al heel wat meer op een auto
En met alles erop en eraan
Majestueus vehikel klaar voor gebruik!
Ter vergelijking nog even een foto van toen ie net was aangekomen:
Kijk uit, een Cactussssss
Foto's in de buitenlucht volgen, maar dat zal misschien pas volgende week zondag worden.
Mocht de verf niet blijven zitten, ik heb nog meer dan een half blik verf en een half blik Owatrol liggen dus dat komt wel goed Nu alleen de bumper van de witte nog eens echt wit maken...
En dank voor de anti-sinaasappel-tips Zodra ook het interieur gedaan is zal ik er eens naar kijken!
Mocht de verf niet blijven zitten, ik heb nog meer dan een half blik verf en een half blik Owatrol liggen dus dat komt wel goed Nu alleen de bumper van de witte nog eens echt wit maken...
En dank voor de anti-sinaasappel-tips Zodra ook het interieur gedaan is zal ik er eens naar kijken!
Kijk uit, een Cactussssss
Ik zag dat je met "gewone" huis tuin en keuken verf bezig bent geweest. Deze moet je gewoon laten voor wat t is. Omdat deze lak nooit zo hard wordt als officiele autolak, krijg je m niet meer glimmend als je m geschuurd hebt. Ook commandant zou ik niet doen. Gewoon een poetsmiddel gebruiken wat niet te veel schuurt, en met je sinaasappeleffect leren leven., of gewoon je motorkap er ff afschuiven en die apart nog es onder handen nemen.
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
Ik bedoelde dat plekje bijschuren en er weer wat verf overheen smeren.
Ik ga 'm natuurlijk niet schuren en dan verbaasd staan kijken "h?, de verf wordt dof".
Dus ik doe dat plekje nog een keer als het zonnetje schijnt, tegelijk met de bumpers en de velgen, en dan poets ik de boel mooi op.
Ik ga 'm natuurlijk niet schuren en dan verbaasd staan kijken "h?, de verf wordt dof".
Dus ik doe dat plekje nog een keer als het zonnetje schijnt, tegelijk met de bumpers en de velgen, en dan poets ik de boel mooi op.
Kijk uit, een Cactussssss
Met de APK weer zo goed als binnen en de vakantie zo goed als aangebroken hier een update:
De AX
- Heeft morgen of overmorgen APK
- Dan kan de katloze uitlaat erop
- En in de vakantie wordt eindelijk de bumper wit
- En dan gaan eindelijk de skirts erop
De eend
- Daarvan heb ik de bumpers en velgen origineel Citro?n-grijs gelakt:
.
- Nog geen concrete plannen, behalve lekker in cabrio'en deze zomer
De AX
- Heeft morgen of overmorgen APK
- Dan kan de katloze uitlaat erop
- En in de vakantie wordt eindelijk de bumper wit
- En dan gaan eindelijk de skirts erop
De eend
- Daarvan heb ik de bumpers en velgen origineel Citro?n-grijs gelakt:
.
- Nog geen concrete plannen, behalve lekker in cabrio'en deze zomer
Kijk uit, een Cactussssss
Zojuist het eendje nog meer verwend:
- Wat LHM erin gegooid (als het droog is toch eens kijken waar het blijft )
- Rode dashboardlampjes weer aangesloten (kennelijk vond iemand het handiger als ze niet aangesloten waren )
- Alarmlichtbedrading hersteld zodat ie niet automatisch op contact gaat als de alarmlichten aan staan. Had op het 2cv-forum gelezen dat dan je contactpuntjes en bobine eraan gaan dan.
Kijk uit, een Cactussssss