koppeling versleten?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
koppeling versleten?
<wijzig> excuse, had nog niet gezocht, zie dat het onderwerp al aan bod is geweest natuurlijk</wijzig>
Ehm Hallo,
Net nieuw hier dus nog een beetje verlegen..
Ik heb sinds dit weekend een ax-je. Ik vind echter dat de koppeling pas op het laatste moment pakt. Betekent dit per definitie dat de koppelingsplaten zijn versleten?
thanx!
Ehm Hallo,
Net nieuw hier dus nog een beetje verlegen..
Ik heb sinds dit weekend een ax-je. Ik vind echter dat de koppeling pas op het laatste moment pakt. Betekent dit per definitie dat de koppelingsplaten zijn versleten?
thanx!
verlegen zijn hoeft hier niet! we zijn tenslotte allemaal gek en we kunnen vanaf hier toch niet zien of je bloost of niet!
bovendien ben je welkom, dus bij deze WELKOM!
als je koppeling laat aangrijpt, dan is dat meestal dat de platen op zijn, echter kan het ook gewoon zijn dat de pedaalhoogte niet goed staat afgesteld (alle3 de pedalen moeten ongeveer op dezelfde hoogte zitten).
laat aangrijpen zegt overigens nog niet dat hij aan vervanging toe is, met normaal rijgedrag en beetje geluk gaat het vaak nog lang mee
bovendien ben je welkom, dus bij deze WELKOM!
als je koppeling laat aangrijpt, dan is dat meestal dat de platen op zijn, echter kan het ook gewoon zijn dat de pedaalhoogte niet goed staat afgesteld (alle3 de pedalen moeten ongeveer op dezelfde hoogte zitten).
laat aangrijpen zegt overigens nog niet dat hij aan vervanging toe is, met normaal rijgedrag en beetje geluk gaat het vaak nog lang mee
Bij mij grijpt ie inmiddels ook hoog aan. Geen idee eigenlijk of het ooit anders is geweest. Maar verschillende mensen in de club hebben er iets van gezegd. Waaronder Marc en Sander.
Hoe stel je die koppeling anders af? Is een van de weinige dingen waar ik me nog nooit mee bezig heb gehouden.
40000km terug is die ZX motor erin gegaan. Misschien dat het daar wel mee te maken heeft.
Hoe stel je die koppeling anders af? Is een van de weinige dingen waar ik me nog nooit mee bezig heb gehouden.
40000km terug is die ZX motor erin gegaan. Misschien dat het daar wel mee te maken heeft.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Iemand een beetje laten pompen op het koppelingspedaal, dan zie je naast de accu wat op-en-neer gaan, daar is ie te stellen.
Daar is trouwens zelfs nog een apk eis voor: het aangrijpingspunt mag niet lager zitten dan het gaspedaal in ruststand.
Dat heeft mijn garage mij tenminste wijsgemaakt, de vierde keer dat mijn AX daar was was dat opeens een issue....
terwijl ik een maand na aanschaf dat punt al lekker laag had gezet
Daar is trouwens zelfs nog een apk eis voor: het aangrijpingspunt mag niet lager zitten dan het gaspedaal in ruststand.
Dat heeft mijn garage mij tenminste wijsgemaakt, de vierde keer dat mijn AX daar was was dat opeens een issue....
terwijl ik een maand na aanschaf dat punt al lekker laag had gezet
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage