lek ?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
Frits wrote:mijn AX lekt ook olie, maar zou niet weten waar. Iig altijd als ik even gereden heb en sta stil lekt hij paar cc olie. Het is ergens boven de carter maja.
Iemand advies hoe dit optesporen?
Iedere AX lekt olie. Geeft niks, gewoon regelmatig peilen en in de gaten houden. Als je bijv. 1 liter in de week moet bijgooien wordt dat weer anders natuurlijk.
Freude am Fahren.
master-arnie wrote:Frits wrote:mijn AX lekt ook olie, maar zou niet weten waar. Iig altijd als ik even gereden heb en sta stil lekt hij paar cc olie. Het is ergens boven de carter maja.
Iedere AX lekt olie. Geeft niks, gewoon regelmatig peilen en in de gaten houden. Als je bijv. 1 liter in de week moet bijgooien wordt dat weer anders natuurlijk.
Volgens mij is dit de tweede keer dat deze opmerking gemaakt wordt. Niet elke ax lekt!
-
- AX Master Spammer
Ben 86 wrote:master-arnie wrote:Frits wrote:mijn AX lekt ook olie, maar zou niet weten waar. Iig altijd als ik even gereden heb en sta stil lekt hij paar cc olie. Het is ergens boven de carter maja.
Volgens mij is dit de tweede keer dat deze opmerking gemaakt wordt. Niet elke AX lekt!
dan zit dr een gloednieuwe of gereviseerde motor in, tis en blijft frans spul, dat lekt en smeert altijd
-
- AX super weirdo
Ben 86 wrote:master-arnie wrote:Frits wrote:mijn AX lekt ook olie, maar zou niet weten waar. Iig altijd als ik even gereden heb en sta stil lekt hij paar cc olie. Het is ergens boven de carter maja.
Volgens mij is dit de tweede keer dat deze opmerking gemaakt wordt. Niet elke AX lekt!
Het is ook de 10e keer dat ik iemand zie reageren dat zijn Ax olie lekt. Gek he als je een bloeiend forum hebt met veel nieuwe leden. Dan lees je wel eens hetzelfde.
het wordt soms zelfs wel eens gesteld dat het helemaal niet erg is als hij olie lekt. Sterker nog alles blijft lekker vet en dus roestvrij. Ik ben blij dat hij iets lekt.
Freude am Fahren.
-
- AX Master Spammer
Zweten is niet erg. Lekken wel!
Overigens is mijn diesel blok kompleet droog en lekvrij en hij is nooig gereviseerd geweest en het is de eerste koppakking (159dkm) dus het kan wel. (Ik rij em altijd wel netjes warm enzo).
Maargoed, lekken op rubber (koelwater)slangen is vervelend. Olie vreet namelijk in rubber. Ik heb een keer met een lekkage langs de a16 gestaan omdat er olie lekte via m'n kleppendekselpakking op m'n kachelslang. Deze was er in de loop der tijd helemaal doorheen gevreten. Altijd effe opletten dus bij olie onder de auto.
Overigens is mijn diesel blok kompleet droog en lekvrij en hij is nooig gereviseerd geweest en het is de eerste koppakking (159dkm) dus het kan wel. (Ik rij em altijd wel netjes warm enzo).
Maargoed, lekken op rubber (koelwater)slangen is vervelend. Olie vreet namelijk in rubber. Ik heb een keer met een lekkage langs de a16 gestaan omdat er olie lekte via m'n kleppendekselpakking op m'n kachelslang. Deze was er in de loop der tijd helemaal doorheen gevreten. Altijd effe opletten dus bij olie onder de auto.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
pcrodent wrote:tufffen, het ding het membraanhuis, heb ik van Citrosan geleerd
oke, bedankt, dat praat wat makkelijker.
googelen levert alleen membraanhuis in combinatie met motoren/brommers op* maar morgen eens langs een zaak.
kijken of ze me begrijpen als ik 'het stukje plastic' zoek waarmee een aantal slangen in het membraanhuis geklikt worden...
*wel een verwijzing naar het peugeut forum "le lion d'or"
moet je voor de grap eens gaan kijken!
http://www.vandansik.nl/phpBB2/index.php
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
-
- AX Master Spammer
Kakelbont wrote:Zweten is niet erg. Lekken wel!
Te vroeg gejuichd. Vanaf vandaag lekt mijn ax via de krukaskeering aan de distributiezijde .
Volgende week maar eens laten maken. Iemand enig idee wat ik daar maximaal kwijt voor mag zijn?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX Master Spammer
TwoTone wrote:Ligt er natuurlijk aan wat er allemaal vervangen gaat worden
Misschien moeten de spanrollen en snaren ook vervangen worden.. en dan worden de kosten natuurlijk al hoger.
D-riem en spanrollen zijn beide nog paar maandjes en 8000 km oud. Distributieriem laat ik misschien vernieuwen dan omdat 2 keer opspannen slecht schijnt te zijn. Maar dat zijn de kosten niet.
Ik bedoel meer, wat zou het aan arbeid mogen kosten? (ik neem aan dat die keerring zelf niet zo duur is?)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
misschien nog wel hoger hoor!
krukaskeering zit op zo'n leuke plek dat je versnellingsbak eraf moet.. en daarvoor moet er ook wat gebeuren natuurlik..
krukaskeerring die 'iets' lekt laat ik om die reden ook zitten..
de lekkage van het membraamhuis is vaak op te lossen door een nieuw laagje vloeibare pakking
krukaskeering zit op zo'n leuke plek dat je versnellingsbak eraf moet.. en daarvoor moet er ook wat gebeuren natuurlik..
krukaskeerring die 'iets' lekt laat ik om die reden ook zitten..
de lekkage van het membraamhuis is vaak op te lossen door een nieuw laagje vloeibare pakking
Als het vervangen moet worden moet je algauw op ongeveer 200 euro rekenen. Dat is me verteld door de citroen garage hier. Mijn auto heeft namelijk ook een lekkende krukaskeering. Hij is weer opnieuw begonnen te lekken na een paar weken droog te zijn gebleven. En ik heb pech, die van mij lekt bij de v-bak.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!