zuipen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Tommmm wrote:net alsof die een gat heeft in de turbo ofzo.


:o Turbo? Dat verklaart dan wel het hoge verbruik :lol:

Tim @X wrote:Kheb het gisteren getest, maar als je 140 rijdt dan wordt je auto een stuk stiller, je zit bij 120 km\u net in een toerenbereik waar je auto veel geluid maakt


Probeer 150, ideaal toerental voor die versnellingsbak/blok-combinatie (5000 r/min).

Autootjes worden dan heerlijk stil ineens :) Let wel ff op je temperatuurmeter, bij mijn rode ging ie weleens branden bij die snelheid :?

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 371
Joined: ThuJun12, 2003 6:16:05 PM
Location: Montfort (Limburg)

Post by Tim @X »

Kheb geen temp meter :? nog niet in ieder geval :roll:
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

lampje bedoel ik :D Mijn eerste rode AX was ook een 1.1, uiteindelijk samen met q01z omgebouwd naar 1.4... maar voor die ombouw ging het lampje branden als ik 150 reed, soms.. blok was zo gaar als wat, hij stopte uiteindelijk bijna, heeft 3,5 liter olie weggereden op de weg van Eindhoven naar Zeeland (bij q01z thuis).. haha, nostalgie :lol:

Maar goed, offtopic - het is dus van belang dat je motor gezond is. En echt blij met continu 150 zijn ze volgens mij ook niet, die 1.1tjes...

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

M'n vorige 1.1i reed max nog maar 145 km/h. En reed zo een 1:16. En dan gewoon lekker 100-110 doorkachelen op de snelweg. Bij meting bleek ie compressieverlies te hebben op de 3e cilinder.

M'n huidige 1.1i rijdt zomaar 1:17-1:18 en dan rij ik toch weer 100-110 op de snelweg. Maar dit motorblok is veel gezonder. Rijdt netjes 165-170 km/h.

1:14 vind ik vrij veel trouwens.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 187
Joined: SunOct23, 2005 9:41:40 AM
Location: Eindhoven

Post by Tommmm »

Ik heb dus ook een 1.1I en dus scheelt het tussen jou en mij 3km per liter. op een tank is dit toch bijna 100km. dit is dan weer een euro of 6 of 7. Dit is meer dan dat je in belsgiekan besparen op je benzine als je daar gaat tanken. Dus ga komende week maar eens sleutelen en nog maar 11-110 rijden.

p.s. dieselkapgeluiddempingsschuimpje. waar koop ik die?
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,

To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Tommmm wrote:Ik heb dus ook een 1.1I en dus scheelt het tussen jou en mij 3km per liter. op een tank is dit toch bijna 100km. dit is dan weer een euro of 6 of 7. Dit is meer dan dat je in belsgiekan besparen op je benzine als je daar gaat tanken. Dus ga komende week maar eens sleutelen en nog maar 11-110 rijden.

p.s. dieselkapgeluiddempingsschuimpje. waar koop ik die?


Is t luchtfilter wel schoon? Neem aan dat die ook wel vervangen is, maar zeg t maar ff...
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Tommmm wrote:p.s. dieselkapgeluiddempingsschuimpje. waar koop ik die?


Gamma verkoopt van die geluidsdempende "campeermatrasjes" voor onder de motorkap.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 85
Joined: TueFeb07, 2006 9:08:31 PM
Location: Friesland

Post by mpm »

Rio97 wrote:
Tommmm wrote:p.s. dieselkapgeluiddempingsschuimpje. waar koop ik die?


Gamma verkoopt van die geluidsdempende "campeermatrasjes" voor onder de motorkap.


Da's vast niet precies AX-maat, dus eentje van een AXD van een sloop zal beter passen, waarschijnlijk :)
Kliksysteem meende ik ergens op 't forum te lezen. Dat heb je natuurlijk ook niet met een 'general purpose' matrasje...
Maar als de dempingseigenschappen van die gp'tjes beter zijn, kan 't weer wel de moeite waard zijn.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 183
Joined: TueMar01, 2005 1:26:50 PM
Location: Dedemsvaart

Post by Flamme »

dat kliksysteem is wel mooi maar hoe werkt dat met de stang die je klep om hoog houd?
:twisted: Manipuleren kun je leren :twisted:

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 85
Joined: TueFeb07, 2006 9:08:31 PM
Location: Friesland

Post by mpm »

Flamme wrote:dat kliksysteem is wel mooi maar hoe werkt dat met de stang die je klep om hoog houd?

Leg een stok in je auto :P.
Maar... Bij een diesel heb je toch net zo goed een klepstok? Dus dat zou geen probleem moeten zijn.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 187
Joined: SunOct23, 2005 9:41:40 AM
Location: Eindhoven

Post by Tommmm »

Is t luchtfilter wel schoon? Neem aan dat die ook wel vervangen is, maar zeg t maar ff...


ja vervangen. alleen de benzine filter niet geloof ik.[/quote]
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,

To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.

Frits
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: SunJan01, 2006 8:02:14 PM
Location: Heeswijk Dinther

Post by Frits »

ja mijne verbruikt wel 1:13 als ik 140 ofzo rij. Voelt altijd zo sloom als je 120 rijdt ;) en mn blok is denk ik wel goed geen lampjes die branden als ik constand 150 rij.

160 kwam ik dacht ik tegen mn top met die 4 bak :P was bang dat ik straks te hard ofzo ging voor zo`n wagen (geen toerenteller)
AX Speurder

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Frits wrote:ja mijne verbruikt wel 1:13 als ik 140 ofzo rij. Voelt altijd zo sloom als je 120 rijdt ;) en mn blok is denk ik wel goed geen lampjes die branden als ik constand 150 rij.

160 kwam ik dacht ik tegen mn top met die 4 bak :P was bang dat ik straks te hard ofzo ging voor zo`n wagen (geen toerenteller)


180 @ 6000 r/min, en je mag 6500 r/min draaien dus dat kan ie wel hebben ;)

z'n 60 pk'tjes haalt ie ook pas bij 6200 r/min!

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 85
Joined: TueFeb07, 2006 9:08:31 PM
Location: Friesland

Post by mpm »

Frits wrote:ja mijne verbruikt wel 1:13 als ik 140 ofzo rij. Voelt altijd zo sloom als je 120 rijdt ;) en mn blok is denk ik wel goed geen lampjes die branden als ik constand 150 rij.

160 kwam ik dacht ik tegen mn top met die 4 bak :P was bang dat ik straks te hard ofzo ging voor zo`n wagen (geen toerenteller)

Hoe harder hoe beter, heb je meer rijkoelwind voor de motor :lol:.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: ThuJul22, 2004 2:15:46 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Bixie »

Bixie wrote:Een tijdje terug al gepost dat onze AX GTinj (1992) ongeveer 1 op 5 reed en het motertje niet naar benzine stonk, altijd netjes starte maar dat wel alleen korte stukjes gereden werd (kinderen naar school brengen, boodschapjes etc....)...erg vreemd dus.
Inmiddels heb ik de sensor (die werd voorgesteld door jullie) vervangen door eentje van een BX Cannes (zelfde motor) en ik moet zeggen het motortje loopt soepeler....houd minder in bij wegrijden etc...
Ik ga hem vanavond vol tanken en weer het verbruik meten....mocht dit niet tot het gewenste resultaat leiden dan heb ik nog een vervangende lambda sonde vanuit dezelfde BX Cannes liggen ter vervanging...
Zo blijf je proberen....maar ik houd de moed erin....

Jullie horen het nog...

Gr,

Harry


Inmiddels test afgerond en motortje loopt nog steeds 1 op 5 of 1 op 6 op zijn hoogst....
Nu ga ik de sensor in de uitlaatspruitstuk vervangen aankomend weekend. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze sensor? Wel eens stuk gehad? Eigenschappen? Tips??
Alvast bedankt.

Harry
Citrofilus Totallus

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Ik heb gister weer voor het eerst getankt nadat ik nieuwe bougies en een nieuw luchtfilter heb geplaatst. Dit keer ook vooral snelweg gereden, 90%. De AX heeft 1:13.5 gehaald. Ik ben nog niet helemaal tevreden. Ik rij in de winter toch graag 1:15 en in de zomer 1:17.
Maar het is al een stuk beter dan de 1:10 die ik hiervoor tijdelijk haalde, met vooral winterse stadskilometers :(

Post Reply