Tommmm wrote:net alsof die een gat heeft in de turbo ofzo.
Turbo? Dat verklaart dan wel het hoge verbruik
Tim @X wrote:Kheb het gisteren getest, maar als je 140 rijdt dan wordt je auto een stuk stiller, je zit bij 120 km\u net in een toerenbereik waar je auto veel geluid maakt
Probeer 150, ideaal toerental voor die versnellingsbak/blok-combinatie (5000 r/min).
Autootjes worden dan heerlijk stil ineens Let wel ff op je temperatuurmeter, bij mijn rode ging ie weleens branden bij die snelheid
lampje bedoel ik Mijn eerste rode AX was ook een 1.1, uiteindelijk samen met q01z omgebouwd naar 1.4... maar voor die ombouw ging het lampje branden als ik 150 reed, soms.. blok was zo gaar als wat, hij stopte uiteindelijk bijna, heeft 3,5 liter olie weggereden op de weg van Eindhoven naar Zeeland (bij q01z thuis).. haha, nostalgie
Maar goed, - het is dus van belang dat je motor gezond is. En echt blij met continu 150 zijn ze volgens mij ook niet, die 1.1tjes...
M'n vorige 1.1i reed max nog maar 145 km/h. En reed zo een 1:16. En dan gewoon lekker 100-110 doorkachelen op de snelweg. Bij meting bleek ie compressieverlies te hebben op de 3e cilinder.
M'n huidige 1.1i rijdt zomaar 1:17-1:18 en dan rij ik toch weer 100-110 op de snelweg. Maar dit motorblok is veel gezonder. Rijdt netjes 165-170 km/h.
Ik heb dus ook een 1.1I en dus scheelt het tussen jou en mij 3km per liter. op een tank is dit toch bijna 100km. dit is dan weer een euro of 6 of 7. Dit is meer dan dat je in belsgiekan besparen op je benzine als je daar gaat tanken. Dus ga komende week maar eens sleutelen en nog maar 11-110 rijden.
p.s. dieselkapgeluiddempingsschuimpje. waar koop ik die?
Tommmm wrote:Ik heb dus ook een 1.1I en dus scheelt het tussen jou en mij 3km per liter. op een tank is dit toch bijna 100km. dit is dan weer een euro of 6 of 7. Dit is meer dan dat je in belsgiekan besparen op je benzine als je daar gaat tanken. Dus ga komende week maar eens sleutelen en nog maar 11-110 rijden.
p.s. dieselkapgeluiddempingsschuimpje. waar koop ik die?
Is t luchtfilter wel schoon? Neem aan dat die ook wel vervangen is, maar zeg t maar ff...
Tommmm wrote:p.s. dieselkapgeluiddempingsschuimpje. waar koop ik die?
Gamma verkoopt van die geluidsdempende "campeermatrasjes" voor onder de motorkap.
Da's vast niet precies AX-maat, dus eentje van een AXD van een sloop zal beter passen, waarschijnlijk
Kliksysteem meende ik ergens op 't forum te lezen. Dat heb je natuurlijk ook niet met een 'general purpose' matrasje...
Maar als de dempingseigenschappen van die gp'tjes beter zijn, kan 't weer wel de moeite waard zijn.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
Flamme wrote:dat kliksysteem is wel mooi maar hoe werkt dat met de stang die je klep om hoog houd?
Leg een stok in je auto .
Maar... Bij een diesel heb je toch net zo goed een klepstok? Dus dat zou geen probleem moeten zijn.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
ja mijne verbruikt wel 1:13 als ik 140 ofzo rij. Voelt altijd zo sloom als je 120 rijdt en mn blok is denk ik wel goed geen lampjes die branden als ik constand 150 rij.
160 kwam ik dacht ik tegen mn top met die 4 bak was bang dat ik straks te hard ofzo ging voor zo`n wagen (geen toerenteller)
Frits wrote:ja mijne verbruikt wel 1:13 als ik 140 ofzo rij. Voelt altijd zo sloom als je 120 rijdt en mn blok is denk ik wel goed geen lampjes die branden als ik constand 150 rij.
160 kwam ik dacht ik tegen mn top met die 4 bak was bang dat ik straks te hard ofzo ging voor zo`n wagen (geen toerenteller)
180 @ 6000 r/min, en je mag 6500 r/min draaien dus dat kan ie wel hebben
Frits wrote:ja mijne verbruikt wel 1:13 als ik 140 ofzo rij. Voelt altijd zo sloom als je 120 rijdt en mn blok is denk ik wel goed geen lampjes die branden als ik constand 150 rij.
160 kwam ik dacht ik tegen mn top met die 4 bak was bang dat ik straks te hard ofzo ging voor zo`n wagen (geen toerenteller)
Hoe harder hoe beter, heb je meer rijkoelwind voor de motor .
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
Bixie wrote:Een tijdje terug al gepost dat onze AX GTinj (1992) ongeveer 1 op 5 reed en het motertje niet naar benzine stonk, altijd netjes starte maar dat wel alleen korte stukjes gereden werd (kinderen naar school brengen, boodschapjes etc....)...erg vreemd dus. Inmiddels heb ik de sensor (die werd voorgesteld door jullie) vervangen door eentje van een BX Cannes (zelfde motor) en ik moet zeggen het motortje loopt soepeler....houd minder in bij wegrijden etc... Ik ga hem vanavond vol tanken en weer het verbruik meten....mocht dit niet tot het gewenste resultaat leiden dan heb ik nog een vervangende lambda sonde vanuit dezelfde BX Cannes liggen ter vervanging... Zo blijf je proberen....maar ik houd de moed erin....
Jullie horen het nog...
Gr,
Harry
Inmiddels test afgerond en motortje loopt nog steeds 1 op 5 of 1 op 6 op zijn hoogst....
Nu ga ik de sensor in de uitlaatspruitstuk vervangen aankomend weekend. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze sensor? Wel eens stuk gehad? Eigenschappen? Tips??
Alvast bedankt.
Ik heb gister weer voor het eerst getankt nadat ik nieuwe bougies en een nieuw luchtfilter heb geplaatst. Dit keer ook vooral snelweg gereden, 90%. De AX heeft 1:13.5 gehaald. Ik ben nog niet helemaal tevreden. Ik rij in de winter toch graag 1:15 en in de zomer 1:17.
Maar het is al een stuk beter dan de 1:10 die ik hiervoor tijdelijk haalde, met vooral winterse stadskilometers