Naar Zuid Frankrijk, wat te checken!?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
Naar Zuid Frankrijk, wat te checken!?
Beste mensen,
Ik ga dit jaar gezellig met me vriendin 2 weken naar Zuid Frankrijk (1400km voor mij).
Ik vraag me af of er nog mensen zijn die weten waar ik speciaal op moet gaan letten voor de reis. (Het is een AX 1.4Diesel type 2) of wat slim is om mee te nemen.
Uiteraard krijgt hij nieuwe filters en vloeistoffen.
Hoe zit het met de vering achter, kan ik die verstevigen??
Ik ga dit jaar gezellig met me vriendin 2 weken naar Zuid Frankrijk (1400km voor mij).
Ik vraag me af of er nog mensen zijn die weten waar ik speciaal op moet gaan letten voor de reis. (Het is een AX 1.4Diesel type 2) of wat slim is om mee te nemen.
Uiteraard krijgt hij nieuwe filters en vloeistoffen.
Hoe zit het met de vering achter, kan ik die verstevigen??
Recent:
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
BX TZD TURBO DIESEL met max turbo druk.
AX 1.4D
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
AX 1.4D
tsja je zou kunnen kijken voor je dempers, om er wat nieuwere onder te zetten.. (voor de bagage neem ik aan dat je bedoeld?)
je zou er koni gele dempers onder kunnen zetten en deze kneiter hard instellen, maar koni geel kost +- 200,- voor alleen de achterkant
tis misschien doemdenken, maar standaard dingen die kapot kunnen gaan zou ik wel gewoon meenemen, en gereedschap.. dus zoiezo olie/water mee.. (logisch..) en tsja, wat gaat er bij een diesel kapot (behalv ede koppakking )
je zou er koni gele dempers onder kunnen zetten en deze kneiter hard instellen, maar koni geel kost +- 200,- voor alleen de achterkant
tis misschien doemdenken, maar standaard dingen die kapot kunnen gaan zou ik wel gewoon meenemen, en gereedschap.. dus zoiezo olie/water mee.. (logisch..) en tsja, wat gaat er bij een diesel kapot (behalv ede koppakking )
[lolmode]je kan ook een trekhaak kopen en een auto-ambulance meenemen met een reserve-ax. [/lolmode]
Misschien is het wel slim een paar dingen mee te nemen die makkelijk onderweg zijn te verwisselen of bij te vullen. (bijv. lampjes, koelvloeistof)
Check in ieder geval je reserveband even goed, ook op bandenspanning, je weet nooit of je hem nodig hebt.
En je kan even snel onder je auto kruipen of je ashoesjes bijv. nog goed zijn of dat je andere gekke dingen ziet.
Misschien is het wel slim een paar dingen mee te nemen die makkelijk onderweg zijn te verwisselen of bij te vullen. (bijv. lampjes, koelvloeistof)
Check in ieder geval je reserveband even goed, ook op bandenspanning, je weet nooit of je hem nodig hebt.
En je kan even snel onder je auto kruipen of je ashoesjes bijv. nog goed zijn of dat je andere gekke dingen ziet.
-
Ok, ja ik ben nog wel vanplan om even een temperatuur meter aan te sluiten...
Even me remmen uiteraard even checken (evt even de gelijders smeren)
Ashoes links laatst vervangen, rechts zag er goed uit misschien uit voorzorg vervangen...
ja ik heb grijs kenteken auto.. en er gaat dus genoeg bagage mee.
misschien dat ik de voorkant verlaag, zodat het niet opvalt dat hij lekker beladen is
maar kunnen er misschien nog ergens rubbers tussen om de achtervering te verstevigen?
Even me remmen uiteraard even checken (evt even de gelijders smeren)
Ashoes links laatst vervangen, rechts zag er goed uit misschien uit voorzorg vervangen...
ja ik heb grijs kenteken auto.. en er gaat dus genoeg bagage mee.
misschien dat ik de voorkant verlaag, zodat het niet opvalt dat hij lekker beladen is
maar kunnen er misschien nog ergens rubbers tussen om de achtervering te verstevigen?
Recent:
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
AX 1.4D
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
AX 1.4D
mijn zegje?
ik heb is wat voorbij zien komen van caravans en bestelbusjes die zwaar beladen moeten kunnen worden.
na lang nadenken en zoeken gaf me pa het zoekwoord :
hulpveren.!
hier een voorbeeldje:
http://www.spekkink.com/dakar/montage%20hulpveren.htm
verder, Citroën is een frans merk, stel er gebeurd toch nog iets met je auto in frankrijk, dan heb je met een frans automerk, toch wat meer kans, dan met een japanse zoals mazda (dit heb ik wel gemerkt toen er iets stuk was van de mazda van me ouders op vakantie)
greetz
DuFF
ik heb is wat voorbij zien komen van caravans en bestelbusjes die zwaar beladen moeten kunnen worden.
na lang nadenken en zoeken gaf me pa het zoekwoord :
hulpveren.!
hier een voorbeeldje:
verder, Citroën is een frans merk, stel er gebeurd toch nog iets met je auto in frankrijk, dan heb je met een frans automerk, toch wat meer kans, dan met een japanse zoals mazda (dit heb ik wel gemerkt toen er iets stuk was van de mazda van me ouders op vakantie)
greetz
DuFF
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Eeeh, volgens mij gaat dit over twee weken Frankrijk en niet over een reis naar Oost Transilvanie of zoiets.
Met een franse auto door la france rijden....
In Frankrijk hebben ze ook gewoon asfalt.
Klein beurtje vooraf, een reis kredietbrief ed regelen en lekker gaan
Met een franse auto door la france rijden....
In Frankrijk hebben ze ook gewoon asfalt.
Klein beurtje vooraf, een reis kredietbrief ed regelen en lekker gaan
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Spaster Mammer
-
DuFF wrote:na lang nadenken en zoeken gaf me pa het zoekwoord :
hulpveren.!
hier een voorbeeldje:
bestaan die ook voor een ax, ik kon ze niet vinden
Recent:
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
AX 1.4D
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
AX 1.4D
superdave wrote:DuFF wrote:na lang nadenken en zoeken gaf me pa het zoekwoord :
hulpveren.!
hier een voorbeeldje:
bestaan die ook voor een AX, ik kon ze niet vinden
ik heb geen flauw idee, vast wel, even goed zoeken.
ook leuk als je 15" velgjes hebt, en ze aanlopen als je over een drempel gaat, door die hulpveren kun je het net dat beetje extra stugger maken dan normaal.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX Master Spammer
DuFF wrote:superdave wrote:DuFF wrote:na lang nadenken en zoeken gaf me pa het zoekwoord :
hulpveren.!
hier een voorbeeldje:
bestaan die ook voor een AX, ik kon ze niet vinden
ik heb geen flauw idee, vast wel, even goed zoeken.
ook leuk als je 15" velgjes hebt, en ze aanlopen als je over een drempel gaat, door die hulpveren kun je het net dat beetje extra stugger maken dan normaal.
Zal lastig zijn, het zijn torsieveren achter, hou daar wel rekening mee, is geen normale vering.