Niels aka Blueduck (AX 1.1 TGE '91)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

Image
Image
Image
Met dank aan iedereen die op de meeting foto's heeft geschoten van mijn barrel. Die gast met bruine kleren aan, dat ben ik dus.
Last edited by blueduck on MonJan16, 2006 10:25:27 AM, edited 1 time in total.
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

aha dat was jij dus met de chevrons omgekeerd :lol: , leuk ding ziet er nog goed uit.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik vroeg me ook al af van wie die was! :D

:)
Image

User avatar
HellDuke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 318
Joined: WedJul09, 2003 7:30:46 PM
Location: Mijdrecht

Post by HellDuke »

Leuk je ontmoet te hebben!
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v

Shit Happens 8)

143.333

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

Ook leuk een aantal van jullie eens in t echt gezien te hebben!
Op de foto's zijn een aantal grappige details te zien aan mijn auto.
Behalve dat ik mn chevrons omgekeerd heb, kan je op de foto die van de voorkant is genomen ook goed zien dat ik erg smalle voorbanden heb. (145ers) Deze had ik nog liggen, dus voordat we gaan pimpen op dat gebied rij ik eerst deze lekker op. De gele lampen in mn koplampen dus. (zie je niet meer vaak) en ook nog de bx-wisser die er sinds een week of 3 op zit. Werkt erg prettig zo'n wisser. :) En voor de oplettende kijker zie je ook nog mn toerentellert op mn dash staan Daaronder zit de econometer.
Sinds vorige week zit er dus ook een spoiler op aan de achterkant (met dank aan kakanox) maar die is nog een beetje aan de vale kant.(Van t voorjaar es kijken wat een fohn voor effect gaat hebben...)Maar ach, dat kleurt op zich dan wel weer goed bij de bumpers :D
Ander klein dingetje waar ik niemand over gehoord heb, zijn de slotbouten die toch wel redelijk zichtbaar zijn in mijn achterklep. De bevestiging voor mijn klepslot was finaal van de achterklep losgebroken, dus gaten doorgeboord, verzinkboor voldoende diep erin, en de boel opnieuw vastgzet. Niet heel mooi, maar wel erg functioneel. En daar gaat het om bij dit axje!
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

Ok gisteren is officieel op km stand 171980 mijn koppakking dood verklaard :( Wist al vanaf km stand 163000 dat ie lekte, maar nu bouwt ie serieus druk op in het koelsysteem....
Ik wist dus dat t eraan kwam, dus tis geen onverwachte ellende, maar tis wel ongelegen, maar ja, moet ik maar niet in een 14 jaar oude 3e hands auto willen rijden....
Ik ga nu dus maar eens wat info hier opzoeken mbt aanhaalmomenten, en benodigdheden, dan wordt het zaterdag een lange dag klussen ipv citromobiel :( :( :(
Zo ff naar de brezan koppakking halen, distri riem, spanrol, rekboutjes, en de rest wat ik nog tegen ga komen...
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

blueduck wrote:Zo ff naar de brezan koppakking halen, distri riem, spanrol, rekboutjes, en de rest wat ik nog tegen ga komen...



succes met de operatie.

je hebt het weer iig wel al lekker mee :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

wacht effe voor je begint!

trek de thermostaat eruit en de druk wordt spontaan anders!
Kan jij nog naar Citromobile
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

anders kom ik je wel ff ophalen, goed? ;)

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

Ik zou graag willen, maar ik ben best wel afhankelijk van mijn koekblikkie, en omdat het er toch aan zat te komen, moet het nu maar eens gebeuren. Daarbij ben ik de afgelopen 3 jaar ook al naar citromobiel geweest, en het was alle drie de jaren ongeveer hetzelfde, dus ik denk niet dat ik heel veel mis als ik een jaartje oversla, hoe jammer ik het ook vind..
Als er overigens nog mensen zijn met gouden tips en trucs, schroom niet en post ze hier!
Ik heb de aanhaalmomenten en die beschrijving van zx1.4 inmiddels al uitgeprint naast mn pc liggen, ik ga nu mn boodschappen halen met de m@zd@ van mn vriendin....
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

:arrow: cilinderkop even verschuiven voor je 'm omhoog haalt! anders trek je je cilinderbus(sen) mee...

:arrow: kijk ook meteen even de keerringen na, nu je het toch open hebt liggen

:arrow: als je vragen hebt kan je mij ook even bellen... maar dat wist je al.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

als je van plan bent om nog erg veel kilometers met de ax te maken.. een 100.000 km bijvoorbeeld.. zou je eens een koprevisie kunnen uitvoeren.. of laten uitvoeren.. het ligt nu toch los;)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

da's idd een goed plan TTF. meestal hoef je niet zo h??l veel te doen bij TU'tjes. voor een 150 euro kan je ongeveer wel klaar zijn (alleen de kop, niet de pakking enz.)

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

Denk niet dat ie nog een ton erbij haalt, voor nog 60.000 erbij teken ik gelijk :D Vandaag de operatie uitgevoerd. Is allemaal redelijk voorspoedig verlopen. Om 10.15 begonnen met loshalen van de boel, en om ongeveer 17.00 uur gaf ie weer de eerste tekens van leven. Vond ik persoonlijk niet slecht voor een eerste keer. Koelprobleem lijkt achteraf niet door de pakking ontstaan te zijn, maar ik denk dat er ergens een klein lekje zit welke ik niet kan vinden. In ieder geval thermostaat ook gelijk meegepakt, dus daar ligt het in ieder geval niet meer aan.
Heb zoveel mogelijk onderdelen aan de kop laten zitten, om zo min mogelijk werk te hebben. Dus complete ontsteking en injectiehuis met inlaat- en uitlaatspruitstuk eraan gelaten. Gisterochtend ben ik bij Damst? hier in n'gein geweest voor onderdelen, en daar ook nog wat adviezen ingewonnen. En met die kennis, en de kennis die ik hier van het forum heb opgedoken (en waar nodig uitgeprint) zijn we dus aan de slag gegaan. Kortom, op wat kleine tegenslagjes na (dat middelste kapje van de distributieriem is echt ongelofelijk kl*te om los te krijgen.) is de operatie voorspoedig verlopen. Nu maar hopen dat we voorlopig weer ff voort kunnen. Volgende operatie komt er alweer aan helaas.. de aandrijfas welke ik vorig jaar van de sloop heb gehaald voor 30 euro en waarmee ik dik 30000 km heb gereden is aan het overlijden :( Dat wordt dus weer ff sparen, maar ik kan er nog wel ff mee rijden, dus wie dan leeft, wie dan zorgt!
Oh ja! Moeders heeft foto';s geschoten, zodra ik ze heb ga ik ze posten hoop ik!
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Mooi dat alles goed gelukt is zo voor de 1e keer :D
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

Gisteren met de nieuwe pakkin een uitgebreid testritje gemaakt (+- 200 km) En bij thuiskomst begon ie ineens koelvloeistof te lekken vlakbij de thermostaat. :? Zaterdag tijdens het sleutelen al geconstateerd dat het " watermondje" (zo noemde de dealer het ding) aardig gortig was en aan vervanging toe was, maar gezien het tijdstip die dag hebben we die maar ff teruggemonteerd. Ik had ook geen goede slangklem bij de hand, dus het ding heeft 200 km op een beunmanier gezeten... Net dus ff naar de dealer geweest, en een nieuwe watermond a 5 euro nogwat gehaald. En een slangklem had ik gisteren in mn eigen berging nog liggen. dat ga ik dus nu ff in orde maken, en dan vanavond ff opnieuw kleppen stellen (hij tikt nog iets teveel) en dan moet t klaar zijn. En dan nu maar weer sparen voor nieuwe aandrijfassen! Tegen die tijd zullen de remmen er ook wel aan toe zijn, dus er komen weer lekkere klusjes aan! (en zo blijven we lekker bezig dus...)
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

Vandaag bij kakanox een gt-bumper gescoord voor een schappelijk bedrag. Heb m dr net aangehangen, ziet er leuk uit. Alleen de mistlampen waren een beetje vage gebeunde half overgespoten kapjes, dus om van alle ellende af te zijn heb ik ze zilvergrijs gespoten, om die gaten dicht te hebben tot de tijd dat ik nog es echte mistlampen vindt.
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Ff een fotootje maken he ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dat zei ik dus ook al. :lol:

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

gewoon renault mistlampjes in hangen, past ook goed genoeg, en kosten geen drol :D

Post Reply