Danny aka Muis_84 (Citroën Xsara Coupe 1.6 16v VTR '02)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Danny aka Muis_84 (Citroën Xsara Coupe 1.6 16v VTR '02)

Post by muis_84 »

Heyz mensen,

Misschien kennen sommige me al van mijn topic in Algemeen of uit de chatbox, maar goed ik ben dus Muis_84 in het gewone leven beter bekend als Danny, 21 jaar woonachtig bij mijn ouders in Leiden en studeer bedrijfseconomie in Den Haag.

Ik zal even mijn verhaal vertellen. Nadat ik op het FOK! Forum(waarschijnlijk wel bekend bij sommige van jullie) een rode AX 1.1 uit '91 te koop had zien staan voor 550 euro begon ik eens na te denken of het toch niet heel leuk was om een autootje te hebben. Ik ben wel student en heb nooit geld ;) dus moest het wel een heel goedkoop autootje te zien waar je natuurlijk in gezien wil worden. Ik ging kijken hoeveel die AX me ging kosten en ik vond het verschrikkelijk meevallen. Alleen vond ik die rode auto nix. Dus dan maar verder zoeken naar een leuke AX.

Via citroen.pagina.nl kwam ik op de AX club met het forum en ik denk eventjes een topic openen of het verstandig is om een AX te kopen, want jullie zijn ervaringsdeskundigen dus aan wie kan je het beter vragen. Uiteindelijk kwam ik erachter dat je voor 500 euro over het algemeen geen betrouwbare AX kan kopen. Dus helaas wachten en sparen.

Ondertussen had Rock's een advertentie voor een zwarte AX volcane uit '95 geplaats voor 875 euro. Helaas het leek mij een mooie en leuke auto maar 895 euro zat simpelweg boven mijn budget. Maar toen de eenmalige aanbieding van 700 euro alleen deze week. Dat kon ik net lijden :wink: en een PB was al snel verstuurd. Snel een afspraak gemaakt om even te komen kijken en te komen rijden en dit was dus afgelopen zaterdag. HEt was even wennen en er zit nog wel het nodige werk op ( waar ik strax verder over uitwijd) maar ik was eigenlijk verliefd op het eerste gezicht. Dit was de "beginnersauto" waar ik naar gezocht had! Woensdag gaan we de auto overschrijven, morgen ga ik langs de verzekering om dat ook in orde te maken, en dan kan ik eindelijk donderdag gaan poetsen aan mijn allereerste autootje!

Maar waar het allemaal om draait FOTO'S!

Deze foto's heb ik niet genomen maar Rock's zodra ik heb ook heb knal ik er meer plaatjes op.

De voorkant, scheurtje in de koplamp als ik het goed gezien had, moet dus ff vervangen worden:
Image

Zij/vooraanzicht, hijs lief he;)
Image

Het kontje, je ziet de velg, vanuit het midden is de verf aan het afbladderen, leuk werkje voor mijn broertje :twisted: verder oook een gladde achterspoiler:Image
Het echte zijaanzicht, hij staat erg hoog, verlagen komt op de to-do list!:

Image

En helaas schade aan de deur, voor mij voorlopig niet storend, er zitten wel meer beschadigingen op. Mocht ik op een moment een zwarte deur tegen komen op de sloop voor weinig kan ik em altijd nog vervangen!
Image

Okee dan dat was het inleidende verhaaltje, nu een lijstje met wat eraan gedaan moet worden.

:arrow: SPAREN SPAREN en nog eens SPAREN, gelukkig heb ik lieve ouders die bij willen springen in de kosten voor de reparaties mocht het nodig zijn. Maar dat komt wel goed.
:arrow: De motor zweet een beetje, kan nog geen kwaad Aad heeft het me uitgelegd en er zit nog geen slurrie (zeg ik het zo goed) in de koelvloeistof, maar goed, ik moet er strax stukken van 100 km mee rijden dus het is fijn dat het zsm vervangen wordt. Heb ik waarschijnlijk al een adresje voor.
:arrow: De koppeling, grijpt hoog aan, maar grijpt verder wel goed aan. Even kijken of ik het voor een leuke prijs kan laten maken en dan gooien we dat er ook maar tegen aan. Als er toch aan gesleuteld wordt kan die maar in 1x goed zijn toch? :lol:
:arrow: 2 sterretjes in de voorruit, moet nog ff goed kijken of het storend is en dan kan ik het altijd nog laten repareren.
:arrow: Koplamp, weet niet meer of het de linker of rechter is, daar zit een barst in, weet niet of het een apk puntje is, geloof het wel, dus die moet ik ergens op de sloop vandaan toveren.
:arrow: Verder wat krassen en steenslag proberen weg te werken, iemand nog goede tips voor? En de bumpers en spoilers goed oppoetsen zijn een beetje grijs geworden.
:arrow: Interieur is verder brandschoon, komen foto's van zodra ik hem heb zaten wel 4 gaatjes in het dash bij de passagier maar daar verzin ik wel wat op.
:arrow: Audio, ik heb nog een oude radio/cd speler liggen, weet niet offie nog werkt maar daar kom ik vanzelf wel achter. Verder moet er met de tijd een leuk versterkertje komen, misschien kan ik een 800W van mijn zwager overnemen, dat zou leuk zijn natuurlijk ;)
:arrow: Een beetje het interieur pimpen, misschien nieuwe versnellingspook/hoes sportpedaaltjes en dergelijken.

Wat hoeft er zeker nog niet aan te gebeuren:

:arrow: De remmen zijn bij de laatste APK in november vervangen dwz schijven + blokken, dat scheelt al een heel stuk.
:arrow: Ik heb altijd gezegd als ik een auto heb komen er LM velgen onder, die zitten er al onder dus geen punt.

Nou dit was mijn wie is wie voorlopig, eind van de week is er een update te verwachten met mijn eerste rijervaringen in de AX op de proefrit na dan;).
Ik hoop dat ik er heel veel plezier en lol aan ga beleven en dat ik em nog een hele lange tijd op de weg kan houden!

De groeten van Muis! 8)
Last edited by muis_84 on SunNov18, 2007 7:31:04 PM, edited 5 times in total.
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Echt een mooi karretje joh, en je hebt leuke velgjes!!

Als er iets kapot gaat: Niet direct in paniek raken, gewoon op het forum posten en er komt gewoon een betaalbare oplossing ;)
Als je iets nieuws monteert/koopt/maakt: Nog v??l sneller op het forum posten incl. foto's, want we willen het weten :D

Mocht je voor die koppakking (neem aan dat het dat is?) hulp nodig hebben, dan zijn er hier ook wel mensen beschikbaar die je kunnen helpen (soms tegen een kleine vergoeding, soms zelfs gratis). Lekkage is echter idd niks ernstigs. Wordt veroorzaakt doordat er teveel druk op het oliekanaal komt te staan, dan perst ie er daar een beetje langs naar buiten.
Zolang je geen smurrie in je koelsysteem hebt en je olie op peil is: Gewoon lekker doorrijden.

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

kakanox wrote:Echt een mooi karretje joh, en je hebt leuke velgjes!!

Als er iets kapot gaat: Niet direct in paniek raken, gewoon op het forum posten en er komt gewoon een betaalbare oplossing ;)
Als je iets nieuws monteert/koopt/maakt: Nog v??l sneller op het forum posten incl. foto's, want we willen het weten :D

Mocht je voor die koppakking (neem aan dat het dat is?) hulp nodig hebben, dan zijn er hier ook wel mensen beschikbaar die je kunnen helpen (soms tegen een kleine vergoeding, soms zelfs gratis). Lekkage is echter idd niks ernstigs. Wordt veroorzaakt doordat er teveel druk op het oliekanaal komt te staan, dan perst ie er daar een beetje langs naar buiten.
Zolang je geen smurrie in je koelsysteem hebt en je olie op peil is: Gewoon lekker doorrijden.


Thnx ik ben er erg blij mee!
Mijn broertje heeft VMBO autotechniek gedaan, en waarschijnlijk wil zijn leermeester het in de loze uurtjes voor mij opknappen, kan je zelf natuurlijk niet tegenaan werken. En voor dat geld wat ik er nog tegenaan zou moeten gooien, heb je nog steeds geen andere 2e hands Volcane uit '95. Plus dat daar dan nog de onkosten bij komen.
Mocht ik hulp nodig hebben weet ik het forum te vinden hoor. Zit er nu al 24/7 strax als ik mijn AXje heb zal ik meer in mijn AX zitten dan op het forum maar ik blijf vaste klant :D.
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

hey welkom, mede IRC'er :D

cool dat je een AX hebt uit een serie die ik een paar maanden geleden van voor tot achter heb uitgezocht

ja ik verveelde me stierlijk :lol:

maar ik had namelijk een foto gevonden van JV-RJ-07 en zodoende jouw kenteken ook voorbij gekomen :D

De hele serie JV-RJ-**

trouwens, meld je ff aan op www.axkentekens.nl.tt zal ik je AX op jouw naam zetten

Groetjes,

Michel

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Jah,.... een wie is wie......

Ik hoop dat je erg gelukkig met dit karretje gaat worden, en dat de koppeling het nog een tijdje uithoud tot er wer wat munten komen voor vervanging. (mocht je nou tussendoor iemand tegenkomen die het voordelig kan vervangen zou ik zeggen.....gelijk doen, hij komt er toch een keer aan.)
Koplampie rechts moet idd voor eind november vervangen worden,.... voor weinig vind je er wel 1 op het forum......

Ik zie je woensdag, en daarna hoop ik je in juni weer op de meeting te zien met een big smile :wink:

Cheers,
Aad
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Hey welkom !

Dat is inderdaad een leuke AX! We zien je graag eens op een meeting verschijnen.

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Wordt druk met IRC ers hier!
Muis, ook hier welkom!!!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Popmart wrote:Hey welkom !

Dat is inderdaad een leuke AX! We zien je graag eens op een meeting verschijnen.


Zodra die flink is opgeknapt zien jullie me verschijnen 8)
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Rock's wrote:Jah,.... een wie is wie......

Ik hoop dat je erg gelukkig met dit karretje gaat worden, en dat de koppeling het nog een tijdje uithoud tot er wer wat munten komen voor vervanging. (mocht je nou tussendoor iemand tegenkomen die het voordelig kan vervangen zou ik zeggen.....gelijk doen, hij komt er toch een keer aan.)
Koplampie rechts moet idd voor eind november vervangen worden,.... voor weinig vind je er wel 1 op het forum......

Ik zie je woensdag, en daarna hoop ik je in juni weer op de meeting te zien met een big smile :wink:

Cheers,
Aad


Ja zodra ik het kan laten vervangen doe ik het, mijn pa wil wel bijspringen mocht ik het nog niet geheel kunnen betalen dus het komt helemaal goed.
En of ik in Juni al op een meeting ben dat weet ik nog niet hoor, ik moet em eerst pico bello hebben hij moet wel AX waardig zijn he :wink:

Tot woensdag!
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Hey, al een keer gechat maar nu ook echt welkom hier!
Mooie Volcane!

Gewoon een keer langskomen joh. In een gezellig middagje ouwehoeren met de AX er ook echt naast krijg je vaak meer tips dan in een avondje forummen.
Met vale bumpers zijn er hier bijvoorbeeld wel meer, de een gebruikt dit, de ander dat. En voor je het weet wordt het nog gezellig ook ;)

Succes ermee.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

leuk eerst auto !

:shock:

veel plezier met je eerste ax

Nick
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: MonFeb13, 2006 3:09:39 PM
Location: Montfort

Post by Nick »

Welkom en veel plezier met je AX 8)

ps. die velgjes zien er leuk uit
20-08-2007 wordt geschiedenis geschreven :lol:
Voer voor je hoedenplank, tast toe proef die woofer...

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Welkom bij de club!
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Gefeliciteerd met je aanwinst en welkom bij de club!
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst een Volcane is een verstandige zuinige maar toch sportief ogende keuze!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Mooie volcane!! Welkom bij de club.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

gefeliciteerd, ik heb naar de auto gekeken maar er zat teveel werk aan (was voor een collega bedoeld)

mocht je hulp nodig hebben dan hoor ik het wel, meeste kan in 1 middag gerepareerd worden (koppeling bijstellen enz)

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Drake wrote:gefeliciteerd, ik heb naar de auto gekeken maar er zat teveel werk aan (was voor een collega bedoeld)

mocht je hulp nodig hebben dan hoor ik het wel, meeste kan in 1 middag gerepareerd worden (koppeling bijstellen enz)


Hey bedankt voor je aanbod ik zal het in gedachten houden :)
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Al een paar keer met je gesproken op IRC, en gelukkig is het toch een AX geworden :D

goede keuze hoor een volcane!

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Zooo, ik heb em voor mijn deur staan! Weg terug was goed wel file maarja. Het rijden was even wenne, maar dat was vooral omdat ik moest wennen aan de koppeling. Verder rijdt ie lekker fel en pittig.

Thuisgekomen gelijk mijn radio/cd erin gehangen, wel wat moeten knippen dus nu heb ik geluid uit de standaard boxjes, alleen doet mijn radio het niet. Geen punt want ik luister toch alleen maar cd's.
Verder is me nog opgevallen dat ik 2 roestplekjes heb die snel behandeld moeten worden achter de koplampen. Geen dragend gedeelte maar toch een puntje. Koppeling is voorlopig nog prima grijpt goed aan, is fel, dus daar kunnen we wel ff mee doen. Verder is me nog niet veel opgevallen behalve dattie helemaal geel was van het saharazand.

Rock's heeft em niet eens even voor me gepoets :wink: .
Morgen volgen de eerste eigen foto's na een flinke schrobbeurt!
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Post Reply