J5 (Peugeot 106 Rallye S1 / Seat Altea XL

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

J5 (Peugeot 106 Rallye S1 / Seat Altea XL

Post by J5 »

Hallo allemaal, ik zal me even voorstellen.
Ik ben Johan, 37 jaar, getrouwd, heb 3 dochters 8) en ben eigenaar van een AX GTI uit '92. (mijn vrouw rijdt Saxo VTS)

De auto is import uit Belgie en heeft geen katalysator en zou origineel ook ABS hebben waare het niet dat de vorige eigenaar er ABS-loze voorassen onder heeft laten zetten. Toen ik de auto kocht was deze er (bleek later) zeer slecht aan toe. Er zat een slecht werkende gasinstalatie in. Die heb ik eruit laten halen ( gas is leuk om mee te koken) en toen liep hij niet op benzine. Na een nieuwe benzinepomp (zat een benzinepomp in van een 1.1 tge) ,tal van nieuwe slangen(meeste waren poreus geworden door het gas rijden)en een nieuwe brandstof gallerij(ook de injectoren waren kapot) loopt de auto weer oke.:D Probeer de auto zo origineel mogelijk te laten. Er moeten nog wat kleine dingen gebeuren, maar dat is voor later zorg.

Voor ik lid werd heb ik de AX club site vaak bezocht en het is leuk om te zien dat er meer mensen gek zijn van Citroen en dan vooral AX. :P Hoop nog eens een meeting mee te maken om jullie auto's te zien. En natuurlijk de eigenaren. :D
Last edited by J5 on WedApr30, 2014 8:05:55 PM, edited 3 times in total.

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Welkom bij de club!
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Johan, welkom bij de leukste club van de Benelux en omstreken.

Misschien weet je het al, maar we zijn hier gek op foto's

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Welkom bij de club!

Mooi om te horen dat je veel moeite hebt gedaan om deze GTI op de weg te houden! Foto's zijn inderdaad ook meer dan welkom. :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Welkom!! Foto's zijn idd ook erg welkom! :)

Wat ook interessant is: Hoe ben je bij de AXClub gekomen? Hebben we je gesproken op Citromobile oid?

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Hey Johan welkom hier :wink: We zijn hier gek op foto's en vooral van AXen :P

3 Dochters.... :roll: :wink:
Freude am Fahren.

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

Hoi Hoi , WELKOM hier :lol:

Hoop dat je nog heeeeel lang plezier mag hebben van je AX.

En we zeuren hier niet om foto,s hoor :oops:
ER IS WEER EEN Image. C 1

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

van harte welkom op t forum! foto's zijn idd welkom en ik denk dat foto's van de dochters ook wel welkom zouden zijn :lol: maar als je zelf 37 bent zullen de dochters ook nog geen 18 jaar of ouder zijn, want volgens mij doelde mensen daar indirect ook op..

Veel plezier met de GTI, verzorg hem met liefde!!!
**Stay Tuned**
Image
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

thommes wrote:ik denk dat foto's van de dochters ook wel welkom zouden zijn :lol: maar als je zelf 37 bent zullen de dochters ook nog geen 18 jaar of ouder zijn, want volgens mij doelde mensen daar indirect ook op..

Veel plezier met de GTI, verzorg hem met liefde!!!


@ J5:

Welkom op het forum en bij de club, hopelijk plaats je snel wat foto's
van je ax op het forum en woon je eens een meeting oid. bij :)


@ thommes:

als je nou foto's van axjes en vrouwtjes ernaast/erin/ervoor wilt zien, moet je m'n wie=wie maar is in de gaten houden de komende zomer.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Bedankt allemaal. Gaat wel lukken om me hier thuis te voelen. :D
Foto's wordt even lastig, want ik heb donderdag examen en ik heb vanavond de hele avond zitten emmeren en krijg het niet voor elkaar. :(
(ook niet met FAQ)
@kakanox: Ben niet op Citromobile geweest, maar als je AX rijdt en je zoekt info of verwanten dan kom je hier terecht. AX heeft nog niet zo lang geleden te koop gestaan. Grijze AX GTI Katwijk.

@ thommes: collega van mij kocht in 1992 een zwarte AX GTI. Fantastisch karretje. Wist het kenteken nog uit m'n hoofd:DN-HB-21 :D Reed toen rond in Noordwijk/Noordwijkerhout. Top om te zien dat hij nog rijdt.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

J5 wrote:@kakanox: Ben niet op Citromobile geweest, maar als je AX rijdt en je zoekt info of verwanten dan kom je hier terecht. AX heeft nog niet zo lang geleden te koop gestaan. Grijze AX GTI Katwijk.


Da's die mooie importwagen! Leuk bakkie joh :)

J5 wrote:@ thommes: collega van mij kocht in 1992 een zwarte AX GTI. Fantastisch karretje. Wist het kenteken nog uit m'n hoofd:DN-HB-21 :D Reed toen rond in Noordwijk/Noordwijkerhout. Top om te zien dat hij nog rijdt.


Ghehe, leuk zoiets :) Misschien leuk om te weten: DN-HB-22 en DN-HB-23 zijn hier ook te vinden ;)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Hallo Johan, welkom hier.

Zoals velen hier heb ik die GTi ook te koop zien staan. Enerzijds jammer dat er nog zoveel werk (en kosten) aan zat, anderzijds goed om te lezen dat deze in handen is gekomen van een liefhebber die deze AX weer in perfecte conditie wil brengen :)

Zo uit mijn blote hoofd is er zondag 11 juni weer een meeting bij ACS Nieuwegein. Kom 's langs!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Hey Johan,

welkom hier. Jij hebt dus die AX gekocht. Ik heb er ook naar ge?nformeerd maar heb hem toen niet gekocht.

Veel plezier ermee!

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Zal even wat uit de wereld helpen: Ik heb de auto te koop gezet, maar toch maar niet gedaan. Ging me toch teveel aan m'n hart, juist omdat ik er al zoveel aan heb gedaan :?
Kijk, ik ben een technisch onbenul :( ,dus al deze dingen zijn door een garage gedaan en gaan aardig in de papieren lopen. Vooropgesteld de auto rijdt gewoon goed. De aandachtspunten waar ik het over had zijn meer van cosmetische aard:
Motorkap is niet mooi meer (steenslag/krassen)
Scheur in de voorruit
ABS werkt niet door "verkeerde" assen
Contactsleutel verschilt van de rest
Alles bijelkaar vervelende dingen als je geen sleutelaar bent. :(
Dus toen ik had besloten om hem niet te verkopen, moest ik wel lid worden. :D

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

welkom hier!!

Zet hier maar snel een foto neer van je GTI ... en je 3 dochters natuurlijk!! 8)

Contactslot is n zwak puntje van de ax, waarschijnlijk dus ooit vervangen, ze zijn op de sloop bijna niet te krijgen...
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Welkom :)
J5 wrote:De aandachtspunten waar ik het over had zijn meer van cosmetische aard:
Motorkap is niet mooi meer (steenslag/krassen)
Scheur in de voorruit
ABS werkt niet door "verkeerde" assen
Contactsleutel verschilt van de rest
Alles bijelkaar vervelende dingen als je geen sleutelaar bent. :(
Dus toen ik had besloten om hem niet te verkopen, moest ik wel lid worden. :D
Dat zijn gewoon kwaaltjes die in principe vrij simpel op te lossen zijn, hoort een beetje bij de leeftijd. Ik had 'm graag van je overgekocht (had je ook een mailtje gestuurt :) )
Mocht je er ooit alsnog vanaf willen moet je het even laten weten, heb je hier alvast een potentiele koper :D .
Altijd meer PK's dan jou!

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

He Bas, heb je mail inderdaad gelezen. Ik zal je in gedachten houden. :wink: Krijg er namelijk over 2 maanden een nieuwe auto bij.(Peugeot 307 break van 2002) :D 1van de auto's moet vertrekken:AX, Saxo of Peugeot. Lastige keus :(

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Hoppeta, alweer een nieuw lid :D , welkom hier, was dat jouw auto die pas geleden te koop stond?????????Die grijze uit Katwijk??

:oops: :oops: eerst lezen :oops: :oops: ikke dus
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Leuk man, een GTI en een Saxo VTS :D Pittige vrouw dus, ze heeft bijna net zoveel smaak qua auto's als jij! :wink:
Image

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Hoi Johan,

welkom! :D
Ik denk dat je dochters voorlopig nog veilig zijn hoor, of je moet wel h??l vroeg papa geworden zijn. Dat neemt niet weg dat we natuurlijk a.s.a.p. foto's willen zien van het hele spul (inclusief AX uiteraard).
Al met al moet jij een tevreden man wezen volgens mij. Vrouw + drie dochters in huis en een AX GTi + Saxo VTS voor de deur. Kortom, je hebt alles bereikt! :wink: Al moet ik zeggen dat ik zelf ook niet ontevreden ben. :lol:

Dat je geen ervaren klusser bent geeft niks. Je staat ervan te kijken hoeveel je vrij simpel zelf kunt doen. Bovendien kun je op meetings en sleuteldagen veel info en hulp krijgen.

Oh ja, mocht je je assen verwisselen voor exemplaren die wel geschikt zijn voor ABS, dan heb ik wel interesse in de oude assen! 8)

Groet,

Antoine

Post Reply