Bouwjaar: 1993
Km. stand: 137.000
Kleur: Rood
3-deurs
Elektrisch bedienbare ramen
Centrale vergrendeling
Velours bekleding
Toerenteller
Deelbare achterbank
Incl. onderhoudsboekjes
Geen roest
Gewicht: 750 kg
11 Euro per maand wegenbelasting
Nieuwe apk (29-07-06)!
Net een grote beurt gehad, waarbij ook de distributieriem vervangen is
Nette auto
FOTO's
Groet Henriko
Last edited by henriko on ThuJun29, 2006 11:44:32 PM, edited 2 times in total.
Ja, hij is nog te koop.
Hij is in nette staat, heeft geen echte krassen of deuken. De apk is tot 29 juli 2006.
Echte aandachtspunten heeft hij zo ver ik weet niet.
Ik zou zeggen, stuur even een pb'tje om iets af te spreken als je wilt komen kijken.
En ik ben nu axloos en eerst nog helemaal autoloos brrrr, ik hoop dat het niet te lang duurt.
Zou het liefst een bx diesel kopen, maar daar krijg ik mijn vrouw niet in mee... misschien een zx, een peugeot 306 of een volvo 440/460 diesel. Iemand nog wat staan toevallig?
kakanox wrote:en zelfs een AX 1.1 is snel naar verhouding - ze wegen nagenoeg nix
Het is zelfs nog een 1.4 ook
Ik moet zeggen dat ik dit topic aardig heb gevolgd ook. Het is een zeer interessante AX met een goede prijs.
Het is dat mijn AXje nog rijdt, anders had ik het wel geweten
Veel plezier met je nieuwe bolide Henriko!
Last edited by Glenn@nl on TueSep20, 2005 6:14:19 PM, edited 2 times in total.
Glenn@NL wrote:[quote=kakanox]wn zelfs een AX 1.1 is snel naar verhouding - ze wegen nagenoeg nix
Het is zelfs nog een 1.4 ook
Ik moet zeggen dat ik dit topic aardig heb gevolgd ook. Het is een zeer interessante AX met een goede prijs. Het is dat mijn AXje nog rijdt, anders had ik het wel geweten
Veel plezier met je nieuwe bolide Henriko![/quote][/quote]
daarom is een 1.4 helemaal pittig. lekker veel koppel, dat is het grootste verschil. en je merkt het vooral boven de 120. net zoals de doorstap naar een 1.6 trouwens... waar de 1.4 bij 140 zo'n beetje ophoudt gaat 1.6 nog een tijd door..
henriko wrote:wat is het verschil van een gewone met een GT dan?
GT heeft een net iets andere motor.. en iets andere computer eraan gekoppeld.
waardoor hij iets meer vermogen heeft (10pk ongeveer) en daardoor issie dus wat vlotter.
echter ook minder zuinig..
henriko wrote:wat is het verschil van een gewone met een GT dan?
GT heeft een net iets andere motor.. en iets andere computer eraan gekoppeld. waardoor hij iets meer vermogen heeft (10pk ongeveer) en daardoor issie dus wat vlotter. echter ook minder zuinig..
not true q01z.. een GT Carb heeft 10 pk meer. een GT Injection, zoals de mijne, heeft evenveel vermogen (75 pk).
Een GT heeft alleen een minder mooie koppelkromme, dit ligt aan de computer. Daardoor zal een GT > 3500 r/min feller zijn, en < 3500 r/min minder fel dan een gewone 1.4. Ook het maximumvermogen bereikt een GT pas bij 6200 r/min, en een gewone 1.4 @ 5800 r/min.
De GT is dus sneller wanneer je 'm flink op z'n staart trapt, maar trager bij lage toerentallen. Heeft echter wel weer een iets hogere top, ook door mooiere versnellingsbakverhoudingen (wat betreft de top; kortere 5e versnelling).
Last edited by kevin.broke on WedSep21, 2005 9:54:54 AM, edited 1 time in total.