Henri106 (Diverse auto's...)
Moderator: webmasters
Henri106 (Diverse auto's...)
Ik lees hier al een hele tijd mee, en nouja ik zal ook maar eens een voorstel topic maken.
Oorspronkelijk was ik hier gekomen om tezoeken naar 3 gaats velgen, en had een account aangemaakt om de verkoper tekunnen benaderen. Alleen waren er wel erg leuke topics ! Ik vindt het altijd leuk om telezen over ander mans projecten en ben het topic van q01z actief aan het volgen (daardoor eigenlijk meer gaan zoeken in dit forum) En er wordt hier meer afgesleuteld dan het 106 forum waar ik ook op zit. En heb ook heel veel informatie kunnen vinden voor de 106 is toch het broertje van de AX (hopelijk beledig ik hier niemand mee ). Maar goed vanaf die tijd lees ik eigenlijk elke dag met plezier mee.
Natuurlijk is er wel enige binding met franse merken, mijn zus heeft vroeger een toen vrijwel nieuwe Peugeot 205GTI gehad en daarna een 106 en nu een 206XS. Mijn 1e auto was een BX 1.4 die helaas na een week al einde verhaal was. Erg jammer want hij reed fantastisch ! Heb ook veel aan de BX'en en AX'en gewerkt bij mijn vorige baas (Universeel garage) Ik ben zelf 1e autotechnicus en bezig met opleiding Technisch specialist bij een VW/Audi dealer.
De BX op de 1e dag.
Dus toen mijn vriendin haar rijbewijs haalde en een auto zocht moest het wel een frans wagentje worden, en die is er gekomen ook ! Wel gekeken naar een AX maar het oog was gevallen op een 106 1.1 Etoile.
Een XSI vondt ze mooier, maar was niet rendabel voor haar met verzekering en geen rij ervaring. Ze vondt de 1.1 wel mooi maar toch bleef het gevoel voor een XSI hangen. Dus heb ik de auto daarna omgebouwd tot XSI voor haar (Is nog wel 1.1 maar komt als dit blok kapot gaat een 1.6 16V blok in).
Maar er was nergens echt informatie tevinden over hoe ik sommige dingen moest doen, zoals instrumenten paneel aansluitingen, het aanpassen van de achteras enz.. enz.. toen heb ik heel dankbaar gebruik gemaakt van dit forum met het volgende resultaat:
XSI instrumentenpaneel met Rallye ph1 stuur
15inch Cituning velgen met remus uitlaat systeem (klinkt heel goed !, leeggebrande einddemper )En XSI bumpers
XSI interieur erin !, oude interieur is toen verkocht aan iemand met een AX die er toen best plannen mee had ! toen hij het interieur opkwam halen lag er ook een motorblok in van een 205 (in de kofferbak ) ben benieuwd of dat iemand van dit forum was ?
Elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels in kleur, en het nieuwe type peugeot logo.
Om het van binnen aftemaken heb ik het complete dashboard van een XSI erin gezet
En als laatste toevoeging:
Morette koplampen
En gelijk weer verder met de volgende dingen natuurlijk
Zitten rondom Koni geel schokdempers, en er ligt een verlagings set van 6 cm voor de voorkant klaar, daarna ook gelijk de achterzijde laten zakken. Heel veel van dit project heb ik dankzij AX forum kunnen doen ! Hoop ook dat een "vreemd merk rijder" welkom is hier
Owhja, en zelf heb ik natuurlijk ook een auto.
Een 65'er Ford Mustang Coupe V8
[img][img]http://i6.photobucket.com/albums/y214/Corsa97/DCP_1828.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i6.photobucket.com/albums/y214/Corsa97/DCP_1808.jpg[/img][/img]
En een opel Corsa B 1.6 16V GSI waarvan het blok van onder tot boven aangepakt is (180 PK, standaard 109). Maargoed die andere merken vinden jullie vast niet interesant
[img][img]http://i6.photobucket.com/albums/y214/Corsa97/DCP_1855.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i6.photobucket.com/albums/y214/Corsa97/DCP_1848.jpg[/img][/img]
(Bumpers moeten nog in kleur gespoten worden, samen met sideskirts wielkuiprandjes en blabla )
Hopelijk een beetje goed voorstel topic dan maar !
Oorspronkelijk was ik hier gekomen om tezoeken naar 3 gaats velgen, en had een account aangemaakt om de verkoper tekunnen benaderen. Alleen waren er wel erg leuke topics ! Ik vindt het altijd leuk om telezen over ander mans projecten en ben het topic van q01z actief aan het volgen (daardoor eigenlijk meer gaan zoeken in dit forum) En er wordt hier meer afgesleuteld dan het 106 forum waar ik ook op zit. En heb ook heel veel informatie kunnen vinden voor de 106 is toch het broertje van de AX (hopelijk beledig ik hier niemand mee ). Maar goed vanaf die tijd lees ik eigenlijk elke dag met plezier mee.
Natuurlijk is er wel enige binding met franse merken, mijn zus heeft vroeger een toen vrijwel nieuwe Peugeot 205GTI gehad en daarna een 106 en nu een 206XS. Mijn 1e auto was een BX 1.4 die helaas na een week al einde verhaal was. Erg jammer want hij reed fantastisch ! Heb ook veel aan de BX'en en AX'en gewerkt bij mijn vorige baas (Universeel garage) Ik ben zelf 1e autotechnicus en bezig met opleiding Technisch specialist bij een VW/Audi dealer.
De BX op de 1e dag.
Dus toen mijn vriendin haar rijbewijs haalde en een auto zocht moest het wel een frans wagentje worden, en die is er gekomen ook ! Wel gekeken naar een AX maar het oog was gevallen op een 106 1.1 Etoile.
Een XSI vondt ze mooier, maar was niet rendabel voor haar met verzekering en geen rij ervaring. Ze vondt de 1.1 wel mooi maar toch bleef het gevoel voor een XSI hangen. Dus heb ik de auto daarna omgebouwd tot XSI voor haar (Is nog wel 1.1 maar komt als dit blok kapot gaat een 1.6 16V blok in).
Maar er was nergens echt informatie tevinden over hoe ik sommige dingen moest doen, zoals instrumenten paneel aansluitingen, het aanpassen van de achteras enz.. enz.. toen heb ik heel dankbaar gebruik gemaakt van dit forum met het volgende resultaat:
XSI instrumentenpaneel met Rallye ph1 stuur
15inch Cituning velgen met remus uitlaat systeem (klinkt heel goed !, leeggebrande einddemper )En XSI bumpers
XSI interieur erin !, oude interieur is toen verkocht aan iemand met een AX die er toen best plannen mee had ! toen hij het interieur opkwam halen lag er ook een motorblok in van een 205 (in de kofferbak ) ben benieuwd of dat iemand van dit forum was ?
Elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels in kleur, en het nieuwe type peugeot logo.
Om het van binnen aftemaken heb ik het complete dashboard van een XSI erin gezet
En als laatste toevoeging:
Morette koplampen
En gelijk weer verder met de volgende dingen natuurlijk
Zitten rondom Koni geel schokdempers, en er ligt een verlagings set van 6 cm voor de voorkant klaar, daarna ook gelijk de achterzijde laten zakken. Heel veel van dit project heb ik dankzij AX forum kunnen doen ! Hoop ook dat een "vreemd merk rijder" welkom is hier
Owhja, en zelf heb ik natuurlijk ook een auto.
Een 65'er Ford Mustang Coupe V8
[img][img]http://i6.photobucket.com/albums/y214/Corsa97/DCP_1828.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i6.photobucket.com/albums/y214/Corsa97/DCP_1808.jpg[/img][/img]
En een opel Corsa B 1.6 16V GSI waarvan het blok van onder tot boven aangepakt is (180 PK, standaard 109). Maargoed die andere merken vinden jullie vast niet interesant
[img][img]http://i6.photobucket.com/albums/y214/Corsa97/DCP_1855.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i6.photobucket.com/albums/y214/Corsa97/DCP_1848.jpg[/img][/img]
(Bumpers moeten nog in kleur gespoten worden, samen met sideskirts wielkuiprandjes en blabla )
Hopelijk een beetje goed voorstel topic dan maar !
ey Hans!
leuk dat je je eindelijk even voorsteld
leuke collectie auto's zo.. vooral die Mustang.. damn.. das echt leuk spulleke!
corsaatje met zoveel vermogen is ook wel leuk hoor al vind ik het zelf het type daarvoor (dat blokkedoosje) mooier
dash van een 106 blijft toch geweldig.. moet ik toch nog maar es zoeken, me huidige dash is toch gebroken dus ik meot toch wat
leuk dat je je eindelijk even voorsteld
leuke collectie auto's zo.. vooral die Mustang.. damn.. das echt leuk spulleke!
corsaatje met zoveel vermogen is ook wel leuk hoor al vind ik het zelf het type daarvoor (dat blokkedoosje) mooier
dash van een 106 blijft toch geweldig.. moet ik toch nog maar es zoeken, me huidige dash is toch gebroken dus ik meot toch wat
Re: Henri106 (Diverse auto's...)
Henri106 wrote:Een 65'er Ford Mustang Coupe V8
[img][img]http://i6.photobucket.com/albums/y214/Corsa97/DCP_1828.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i6.photobucket.com/albums/y214/Corsa97/DCP_1808.jpg[/img][/img]
Kijk das het echte werk, overgens heeft mijn vader een silveren 67'r
en we zijn bezig met een 67 cabrio.
geweldige auto's het geluid alleen al, maar ze rijden als dwijlen
@qo1z: een vriend van mij heeft volgens mij nog een XSI dashboard liggen compleet ! hoeft niet veel tekosten denk ik ? En die vierkante A corsa is zeker mooi ! ik wil er over een paar jaar 1 gaan bouwen met een 2.0 16V turbo blok uit een calibra turbo met 6bak. Bommetje op wielen dus
@Peter: Haha, kan ik begrijpen hoor je moet er van houden. Daarvoor reed ik een kadett gsi Turbo.
Maar het volgende is aan het blok gedaan:
Supersprint uitlaatsysteem (spagetti, kat vervanger + sport middendemper, volledig groep N)
Kent Cams 282 graden sport nokkenassen
Mantzel powerbox (Speciaal inlaatspruitstuk waardoor de luchtweg 60% verkort wordt en dit geeft heel veel winst bij deze motoren).
Gevlakte en geflowde/gepoorte cilinderkop
16 nieuwe kleppen
Spesso racekoppakking
Versterkte rally distributieriem
instelbare PowerBoostValve stationeer op 3,5 bar volgas 4,3
Bank afgestelde Chip
Mantzel motor afdekplaat
BMC CDA carbon Airbox
4mm vergroot gasklephuis
Geoptimaliseerd onderblok (Blue printen)
ARP drijfstangbouten
Wat nog gemonteerd moet worden binnen nu en een jaar.
Afgedraaid vliegwiel
Sachs Sportkoppeling (3 klauws)
underdrive pulley kit
Individual Throtle Body's van Qed met DTA (ter vervanging van het mantzel spruitstuk)
Motorische tuning is voor mij een grotere hobby dan optisch, de mustang zit op 328PK uit een 5.0 V8 met edelbrock en ford motorsport delen.
@Peter: Haha, kan ik begrijpen hoor je moet er van houden. Daarvoor reed ik een kadett gsi Turbo.
Maar het volgende is aan het blok gedaan:
Supersprint uitlaatsysteem (spagetti, kat vervanger + sport middendemper, volledig groep N)
Kent Cams 282 graden sport nokkenassen
Mantzel powerbox (Speciaal inlaatspruitstuk waardoor de luchtweg 60% verkort wordt en dit geeft heel veel winst bij deze motoren).
Gevlakte en geflowde/gepoorte cilinderkop
16 nieuwe kleppen
Spesso racekoppakking
Versterkte rally distributieriem
instelbare PowerBoostValve stationeer op 3,5 bar volgas 4,3
Bank afgestelde Chip
Mantzel motor afdekplaat
BMC CDA carbon Airbox
4mm vergroot gasklephuis
Geoptimaliseerd onderblok (Blue printen)
ARP drijfstangbouten
Wat nog gemonteerd moet worden binnen nu en een jaar.
Afgedraaid vliegwiel
Sachs Sportkoppeling (3 klauws)
underdrive pulley kit
Individual Throtle Body's van Qed met DTA (ter vervanging van het mantzel spruitstuk)
Motorische tuning is voor mij een grotere hobby dan optisch, de mustang zit op 328PK uit een 5.0 V8 met edelbrock en ford motorsport delen.
@Drake: dat rijden als dweilen valt mee hoor ! moet alleen het onderstel aanpassen.
De mustang heeft Koni schokkers voor, met stugere veren, achter 5 bladsbladveren ipv 3 blads, monroe hijackers schokdempers. Shelby traction bars eronder en Monte carlo brace onder de motorkap (soort veerpootbrug). Dat rijdt nu zeer goed moet ik eerlijk zeggen !
De mustang heeft Koni schokkers voor, met stugere veren, achter 5 bladsbladveren ipv 3 blads, monroe hijackers schokdempers. Shelby traction bars eronder en Monte carlo brace onder de motorkap (soort veerpootbrug). Dat rijdt nu zeer goed moet ik eerlijk zeggen !
Henri106 wrote:@Drake: dat rijden als dweilen valt mee hoor ! moet alleen het onderstel aanpassen.
De mustang heeft Koni schokkers voor, met stugere veren, achter 5 bladsbladveren ipv 3 blads, monroe hijackers schokdempers. Shelby traction bars eronder en Monte carlo brace onder de motorkap (soort veerpootbrug). Dat rijdt nu zeer goed moet ik eerlijk zeggen !
die van me pa heeft alleen koni's achter en de rest roestig standaard, dus daar zal het wel aan liggen ben ik bang .
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Hey hans, welkom kerol.
Ik vindt dat je zeker niet mag klagen hoe jij erbij rijdt zeg.
Supergaaf man. En je vriendin rijdt er ook erg goed en netjes bij zeg.
Ennuh ik vindt die mustang ook erg netjes hoor, zekers een supergaaf ding zeg.
Die corsa vindt ik zekers wel gaaf, ik vindt het zowieso al een leuk autootje, en dan nog 180 pk, pfff...
Groetjen gertjuh
Ik vindt dat je zeker niet mag klagen hoe jij erbij rijdt zeg.
Supergaaf man. En je vriendin rijdt er ook erg goed en netjes bij zeg.
Ennuh ik vindt die mustang ook erg netjes hoor, zekers een supergaaf ding zeg.
Die corsa vindt ik zekers wel gaaf, ik vindt het zowieso al een leuk autootje, en dan nog 180 pk, pfff...
Groetjen gertjuh
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
kakanox wrote:soweej, stoere autootjes, ook de 106.. Mustang machtig, toch heb ik iets tegen Amerikanen op de een of andere manier. En die Corsa.. netjes getuned, maar waarom niet eerst een 2.0 16V erin gezet?
Ennuh.. nu je toch bezig bent.. probeer eens zo'n 2.0 16V in een AX?
Waarom geen 2.0 erin ? simpel, die hebben ook "maar" 150 PK, maar dan kon ik niet mijn airco e.d overzetten (en daar ben ik toch aan gehecht ). Maar voornaamste reden is dat zo'n blok toch een stuk zwaarder is en dat voor het weggedrag ook niet tengoede komt. Corsa's met 2.0 rijd ik nu met gemak kwijt en in bochten kunnen ze helemaal niet bijblijven dus vandaar.
@Lohran: Ja ze is er nog steeds erg blij mee super velgjes !
2.0 16V in een AX moet lukken toch, ligt er alleen aan hoeveel geld je erin wilt stoppen. Je kan zover gaan als je zelf wilt maar hoeveel is het je waard en hoe handig ben je zelf. Heb zelf al heel wat extreme projecten gedaan maar je moet er wel zin in hebben en niet opgeven.
Wat me nog leuker lijkt is een Honda Fireblade blok of Hayabusa blok in een AX lepelen. Een licht karretje met een supersnelle gas respons, veel beter dan een lomp groot motorblok.
Wat me nog leuker lijkt is een Honda Fireblade blok of Hayabusa blok in een AX lepelen. Een licht karretje met een supersnelle gas respons, veel beter dan een lomp groot motorblok.
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
Hoi, welkom hier. Toch een aardig rijtje autos heb je.
Een hayabusa of fireblade blok in een AX?
Ik denk dat je dan problemen krijgt.
Een motorfiets weegt met rijder en benzine e.d. iets van 250 kg.
Een AX weegt leeg al iets van 750 kg.
Het motorblok kan denk ik het gewicht van een AX niet trekken bij 11000tpm of meer. En een AX heeft een veel fgrotere luchtweerstand dan een motor. De motor wordt dan te zwaar belast. Hier is hij niet voor gemaakt en waarschijnlijk draait hij je dus zo in de soep.
Waarom zouden ze anders bij auto's niet zoveel vermogen halen uit zo weinig cc'c?
Maar als je het toch eens gaat doen, bel me. Dat wil ik zien.
Trouwens het blok van een ZX12R of een Balckbird is ook lekker 'pittig'
Een hayabusa of fireblade blok in een AX?
Ik denk dat je dan problemen krijgt.
Een motorfiets weegt met rijder en benzine e.d. iets van 250 kg.
Een AX weegt leeg al iets van 750 kg.
Het motorblok kan denk ik het gewicht van een AX niet trekken bij 11000tpm of meer. En een AX heeft een veel fgrotere luchtweerstand dan een motor. De motor wordt dan te zwaar belast. Hier is hij niet voor gemaakt en waarschijnlijk draait hij je dus zo in de soep.
Waarom zouden ze anders bij auto's niet zoveel vermogen halen uit zo weinig cc'c?
Maar als je het toch eens gaat doen, bel me. Dat wil ik zien.
Trouwens het blok van een ZX12R of een Balckbird is ook lekker 'pittig'
-
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
- Location: emmeloord
@Hans106XSI: Ja het is net lego, bijna alles past
@Citropower: Let wel dat die 750 kilo inclusief motorblok is, een motorfietsblok is wel een heel stukje lichter ! En kwa betrouwbaarheid moet je het niet doen want zo'n blok gaat veel sneller kapot in een auto. Maar het blijft nog steeds snel hoor ! Heb welleens een oude achterwiel aangedreven escort gezien met een ZZR1200 motor dat liep als een kogel ! flink janken snel op toeren en het liep bloedhard.
@Citropower: Let wel dat die 750 kilo inclusief motorblok is, een motorfietsblok is wel een heel stukje lichter ! En kwa betrouwbaarheid moet je het niet doen want zo'n blok gaat veel sneller kapot in een auto. Maar het blijft nog steeds snel hoor ! Heb welleens een oude achterwiel aangedreven escort gezien met een ZZR1200 motor dat liep als een kogel ! flink janken snel op toeren en het liep bloedhard.
Zal eens een keer updaten
De update's van de corsa en mustang laat ik maar achterwege gaat hier om frans spul
Aan de 106 is een HOOP veranderd !
Allereerst, de achterklep spoiler die al zo lang ligt te wachten erop gemonteerd. Het doet echt heel veel goed aan de achterkant! gelijk een stuk dikker zo, terwijl het eigenlijk maar een kleine spoiler is.
Ook windgeleiders erbij gekregen.
Ook a+b+c bekleding van een XSI. Met kofferbakbekleding en kofferbakverlichting is er ook bij gemonteerd. Eerst was dat gewoon kaal en je zag het rode metaal. Nu heeft het ook een luxer asbakje en nog een andere opening voor spulletjes oid
kofferbakverlichting
bekleding van de kofferbak. Eerst was het dus zoals de vorige foto. Aan die kant (van de vorige foto) moet het dus ook nog komen.
Ter vergelijking:
Gewoon 2 gave fotos: (hij moest nog wel gewassen worden, maar we moesten opschieten anders kregen we een zware regenbui op onze kop )
Hier even een fotoshoot gehouden toen hij weer bling bling was, ik had toch een vrije dag
Ik vind de spoiler echt een hele verbetering!!
Momo sportstuurtje gemonteerd met rode stiksels.
En de HT sticker die wendy heeft laten maken:
De rolbeugel is geinstaleerd
Ik vind het heel vet!
fotos.
[img]Witte tellerplaten met blauwe led verlichting (wat een rot klus). En de knipperlichten van de achterlampen gesmoked
Daarnaast is er ook nog een design brandblusser bij gekomen op a-stijl bij de bijrijderszijde. Mooi donkerrood Daar heb ik nog geen foto van.
Fotos van de cockpit en de lichten:
Staat allebei super goed
Oh ja het lijkt op de fotos net of de platen maar half verlicht worden, maar in het echt worden ze wel egaal verlicht.
morgen fotos van de brandblusser en betere fotos van de lampen en tellers
weer wat fotootjes wij zijn dol op fotos
de brandblusser
de lichten bij daglicht.
En dat was een copy paste van de afgelopen maanden
Dit is vandaag binnen gekomen, een setje gegroefde en geboorde remschijven !
Plannen zijn nog om de 15 inch cituning velgen telaten stralen en wit tepoedercoaten met een rood peugeot leeuwtje in de centre cap !
De update's van de corsa en mustang laat ik maar achterwege gaat hier om frans spul
Aan de 106 is een HOOP veranderd !
Allereerst, de achterklep spoiler die al zo lang ligt te wachten erop gemonteerd. Het doet echt heel veel goed aan de achterkant! gelijk een stuk dikker zo, terwijl het eigenlijk maar een kleine spoiler is.
Ook windgeleiders erbij gekregen.
Ook a+b+c bekleding van een XSI. Met kofferbakbekleding en kofferbakverlichting is er ook bij gemonteerd. Eerst was dat gewoon kaal en je zag het rode metaal. Nu heeft het ook een luxer asbakje en nog een andere opening voor spulletjes oid
kofferbakverlichting
bekleding van de kofferbak. Eerst was het dus zoals de vorige foto. Aan die kant (van de vorige foto) moet het dus ook nog komen.
Ter vergelijking:
Gewoon 2 gave fotos: (hij moest nog wel gewassen worden, maar we moesten opschieten anders kregen we een zware regenbui op onze kop )
Hier even een fotoshoot gehouden toen hij weer bling bling was, ik had toch een vrije dag
Ik vind de spoiler echt een hele verbetering!!
Momo sportstuurtje gemonteerd met rode stiksels.
En de HT sticker die wendy heeft laten maken:
De rolbeugel is geinstaleerd
Ik vind het heel vet!
fotos.
[img]Witte tellerplaten met blauwe led verlichting (wat een rot klus). En de knipperlichten van de achterlampen gesmoked
Daarnaast is er ook nog een design brandblusser bij gekomen op a-stijl bij de bijrijderszijde. Mooi donkerrood Daar heb ik nog geen foto van.
Fotos van de cockpit en de lichten:
Staat allebei super goed
Oh ja het lijkt op de fotos net of de platen maar half verlicht worden, maar in het echt worden ze wel egaal verlicht.
morgen fotos van de brandblusser en betere fotos van de lampen en tellers
weer wat fotootjes wij zijn dol op fotos
de brandblusser
de lichten bij daglicht.
En dat was een copy paste van de afgelopen maanden
Dit is vandaag binnen gekomen, een setje gegroefde en geboorde remschijven !
Plannen zijn nog om de 15 inch cituning velgen telaten stralen en wit tepoedercoaten met een rood peugeot leeuwtje in de centre cap !
My Cars <98>.