Glenn aka Glenn@NL (C4 1.6HDi, ex AX Escapade 1.1i 1993)
Moderator: webmasters
Glenn aka Glenn@NL (C4 1.6HDi, ex AX Escapade 1.1i 1993)
Hallo AX-rijders,
Ik bezoek al 'n tijdje dit forum, en heb al 'n hoop ideeen opgedaan voor m'n eigen AXje. Niet verwacht dat er nog zoveel activiteit zou zijn op het internet rond deze auto. Ik dacht voordat ik zelf mijn ideeen en problemen ga voorleggen, maak ik eerst een wie=wie aan, om mezelf even te introduceren.
Omdat een tante van mij een nieuwe auto heeft gekocht (Peugeot 206) kon ik haar Citroen AX Escapade overkopen.Dit heb ik natuurlijk gelijk gedaan . M'n rijbewijs heb ik nog niet, die hoop ik 2 juni te gaan halen. Hopelijk slaag ik wel in 1 keer anders zou het wel balen zijn .
Mijn Escapade komt uit 1993 en heeft ruim 170.000 km op de teller. De laatste APKs is hij nog heel goed doorgekomen, en onze monteur zegt dat hij nog wel wat jaartjes mee kan. De AX is van het type 2 en heeft een 1.0 injectie motor en vier versnellingen. Qua extra's heeft de auto niet veel geloof ik; hoogstens witte knippers.
Hier een paar fototjes; ik weet, ze zijn een beetje overbelicht, maar er scheen 'n zonnetje vanmorgen .
Jetzt finished list:
* lichtmetaal
* GT- interieur + type 2 panelen
* GT stuurtje
* Elektrisch bedienbare ruiten
* Centrale vergrendeling
* Spoiler
* Ruitenwisser achter
* Toerenteller + watertemp meter
* Interval/ wiswas ingebouwd
* Skirtsetje + bumpers in carosseriekleur
De to-do list
* Poetsen/polijsten van de lak
* Raamrubbers van linker voorportier vervangen
* Roestplekken achter koplampen en achterlichten bewerken
Tussenfototje zoals de AX er nu bij staat (Jan 2006):
Ik bezoek al 'n tijdje dit forum, en heb al 'n hoop ideeen opgedaan voor m'n eigen AXje. Niet verwacht dat er nog zoveel activiteit zou zijn op het internet rond deze auto. Ik dacht voordat ik zelf mijn ideeen en problemen ga voorleggen, maak ik eerst een wie=wie aan, om mezelf even te introduceren.
Omdat een tante van mij een nieuwe auto heeft gekocht (Peugeot 206) kon ik haar Citroen AX Escapade overkopen.Dit heb ik natuurlijk gelijk gedaan . M'n rijbewijs heb ik nog niet, die hoop ik 2 juni te gaan halen. Hopelijk slaag ik wel in 1 keer anders zou het wel balen zijn .
Mijn Escapade komt uit 1993 en heeft ruim 170.000 km op de teller. De laatste APKs is hij nog heel goed doorgekomen, en onze monteur zegt dat hij nog wel wat jaartjes mee kan. De AX is van het type 2 en heeft een 1.0 injectie motor en vier versnellingen. Qua extra's heeft de auto niet veel geloof ik; hoogstens witte knippers.
Hier een paar fototjes; ik weet, ze zijn een beetje overbelicht, maar er scheen 'n zonnetje vanmorgen .
Jetzt finished list:
* lichtmetaal
* GT- interieur + type 2 panelen
* GT stuurtje
* Elektrisch bedienbare ruiten
* Centrale vergrendeling
* Spoiler
* Ruitenwisser achter
* Toerenteller + watertemp meter
* Interval/ wiswas ingebouwd
* Skirtsetje + bumpers in carosseriekleur
De to-do list
* Poetsen/polijsten van de lak
* Raamrubbers van linker voorportier vervangen
* Roestplekken achter koplampen en achterlichten bewerken
Tussenfototje zoals de AX er nu bij staat (Jan 2006):
Last edited by Glenn@nl on ThuDec18, 2008 8:35:05 PM, edited 16 times in total.
voor het rijgemak zou ik idd een GT stuurtje kopen (type 2 anders past het niet goed)
ik wil je aanraden geen stoelhoezen te kopen maar GT stoelen (worden regelmatig aan geboden) zitten beter en net zo duur/goedkoop
de armleuning in de deur schijnt alleen goed te passen als je elektrische ramen hebt! (al meen ik wel laatste een ax gezien te hebben met beide!)
Verders wens ik je veel suc6 met je leuke bakky!
PS succes met je rijbewijs
en krimpende raamrubbers heb ik nog nooit gehoord
ik wil je aanraden geen stoelhoezen te kopen maar GT stoelen (worden regelmatig aan geboden) zitten beter en net zo duur/goedkoop
de armleuning in de deur schijnt alleen goed te passen als je elektrische ramen hebt! (al meen ik wel laatste een ax gezien te hebben met beide!)
Verders wens ik je veel suc6 met je leuke bakky!
PS succes met je rijbewijs
en krimpende raamrubbers heb ik nog nooit gehoord
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Joost wrote:voor het rijgemak zou ik idd een GT stuurtje kopen (type 2 anders past het niet goed)
ik wil je aanraden geen stoelhoezen te kopen maar GT stoelen (worden regelmatig aan geboden) zitten beter en net zo duur/goedkoop
de armleuning in de deur schijnt alleen goed te passen als je elektrische ramen hebt! (al meen ik wel laatste een AX gezien te hebben met beide!)
Verders wens ik je veel suc6 met je leuke bakky!
PS succes met je rijbewijs
en krimpende raamrubbers heb ik nog nooit gehoord
Die armleuningingen in de portieren met handbediening gaat wel, ik heb ze dr zelf ook in zitten, ramen openen is dan wat aan de lastige kant, bestuurder hoeft het bv niet met linkerhand te proberen, dat gaat je niet lukken.
Met rechts is het best te doen, je moet alleen niet zwengelen zoals normaal.
Zo komt het er dan uit te zien: http://www.xs4all.nl/~ebongers/AX/deur.jpg
Heb het plaatje maar niet ingevoegd zo, is nogal groot
Re: Glenn@NL (AX Escapade 1.0, 1993)
Ten eerste: Welkom!
Je wagentje ziet er goed uit!
Ten tweede:
Dat heb ik ook, het lijkt net of er te kleine in zijn gezet
Je wagentje ziet er goed uit!
Ten tweede:
Glenn@NL wrote:Raamrubbers van linker+rechter voorportier vervangen (deze lijken wel te klein of gekrompen (kan dat?) )
Dat heb ik ook, het lijkt net of er te kleine in zijn gezet
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
Wat leuk, ik heb ook een escapade uit 1993. Ik heb pas een leuke ontdekking gedaan. Een escapade heeft meer vermogen, vraag me niet waarom, dan een andere 1.0i. Scheelt 4 kW.
Succes met klussen!
Ik begrijp heel goed waarom je een ander interieur wilt, dit wilde ik ook als eerste, die roze mannetjes of wat het zijn, zijn niet echt super!
Succes met klussen!
Ik begrijp heel goed waarom je een ander interieur wilt, dit wilde ik ook als eerste, die roze mannetjes of wat het zijn, zijn niet echt super!
welkom hier leuk bakkie hoor!1
die gekrompen raamrubbers kan je niets aan doen, die zijn namelijk niet gekrompen.. dat schijnt zo te horen.. wat je wel kan doen is een setje van een sloop AX afhalen, maar dan van de binnenkant.. deze zijn namelijk wel goed qua lengte en meestal is het fluweel ook nog niet kapot of vol met alg!
die gekrompen raamrubbers kan je niets aan doen, die zijn namelijk niet gekrompen.. dat schijnt zo te horen.. wat je wel kan doen is een setje van een sloop AX afhalen, maar dan van de binnenkant.. deze zijn namelijk wel goed qua lengte en meestal is het fluweel ook nog niet kapot of vol met alg!
Wat n reacties alweer
Ik vind het wel 'n beetje vreemd dat die raamrubbers gewoon te klein zijn
En om een roestend draai-ding voor de ramen te voorkomen (of misschien is het bij mij ook al zo ver, heb niet zo'n grote torxschroevendraaier, dus heb nog niet gekeken), gaat ik snel wat doen met al die tips, bedankt !
Haha, dat is ook juist de reden , zal er eens een foto van maken, kan iedereen even keihard lachen om dit superdesign , echt geen porum
Dit ziet er idd veel luxer uit, veeel beter als dat balkje wat er nu zit. Jammer alleen dat dat die ruit-slinger niet meer vrij ligt, zie het al gebeuren bij zo'n slagboom van een parkeerplaats . Maar welke AX-types hebben zo 'n armleuning? De GT-types iig, voor zover ik heb gezien, en die hebben vaak ook nog electrische raambediening; kan ik dat ook gelijk overzetten.
Ik vind het wel 'n beetje vreemd dat die raamrubbers gewoon te klein zijn
pcrodent wrote:Leuk! Welkom! Ik heb ook (inmiddels) te kleine raamrubbers; heb laatst ontdekt dat daardoor m'n raam niet meer lekker naar beneden ging
En om een roestend draai-ding voor de ramen te voorkomen (of misschien is het bij mij ook al zo ver, heb niet zo'n grote torxschroevendraaier, dus heb nog niet gekeken), gaat ik snel wat doen met al die tips, bedankt !
Browny wrote:Ik begrijp heel goed waarom je een ander interieur wilt, dit wilde ik ook als eerste, die roze mannetjes of wat het zijn, zijn niet echt super!
Haha, dat is ook juist de reden , zal er eens een foto van maken, kan iedereen even keihard lachen om dit superdesign , echt geen porum
IceByte wrote:Die armleuningingen in de portieren met handbediening gaat wel, ik heb ze dr zelf ook in zitten, ramen openen is dan wat aan de lastige kant, bestuurder hoeft het bv niet met linkerhand te proberen, dat gaat je niet lukken.
Met rechts is het best te doen, je moet alleen niet zwengelen zoals normaal.
Zo komt het er dan uit te zien: http://www.xs4all.nl/~ebongers/AX/deur.jpg
Dit ziet er idd veel luxer uit, veeel beter als dat balkje wat er nu zit. Jammer alleen dat dat die ruit-slinger niet meer vrij ligt, zie het al gebeuren bij zo'n slagboom van een parkeerplaats . Maar welke AX-types hebben zo 'n armleuning? De GT-types iig, voor zover ik heb gezien, en die hebben vaak ook nog electrische raambediening; kan ik dat ook gelijk overzetten.
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Hey Glenn,
Van harte welkom bij de Citroën AX Club Super dat je meteen ook effe
wat foto's hebt gepost Veel plezier met je AXje en hou ons op de hoogte
of je je rijbewijs hebt gehaald oke
Van harte welkom bij de Citroën AX Club Super dat je meteen ook effe
wat foto's hebt gepost Veel plezier met je AXje en hou ons op de hoogte
of je je rijbewijs hebt gehaald oke
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Nou het is gelukt hoor gisteren
Had 't zelf niet echt verwacht heb aardig zitten prutsen tijdens 't examen, maar de examinator vond 't toch niet zo erg slecht dan waarschijnlijk: dus toch geslaagd
Gelijk de rest van de ochtend middag rond gereden in m'n AX topautotje, motortje nog maar 1 keertje afgeslagen
Had 't zelf niet echt verwacht heb aardig zitten prutsen tijdens 't examen, maar de examinator vond 't toch niet zo erg slecht dan waarschijnlijk: dus toch geslaagd
Gelijk de rest van de ochtend middag rond gereden in m'n AX topautotje, motortje nog maar 1 keertje afgeslagen
Glenn@NL wrote:Nou het is gelukt hoor gisteren
Had 't zelf niet echt verwacht heb aardig zitten prutsen tijdens 't examen, maar de examinator vond 't toch niet zo erg slecht dan waarschijnlijk: dus toch geslaagd
Gelijk de rest van de ochtend middag rond gereden in m'n AX topautotje, motortje nog maar 1 keertje afgeslagen
Gefeliciteerd!!!