Eric Meinders aka 205rallye (205 rallye 1.3)Foto's + FILMPJE
Moderator: webmasters
Eric Meinders aka 205rallye (205 rallye 1.3)Foto's + FILMPJE
Sorry,
Het is helaas geen citroen AX, maar wil ergens anders wat posten en dan vind ik het wel zo netjes dat ik me hier even voorstel.
De naam is dus Eric Meinders en woon in groningen en zoals de tittel al aangeeft ben ik in het bezit van een 205 rallye 1.3.
Voor deze wagen heb ik de volgende wagens gehad:
-205 GTI 1.9
-309 GTI16 (jawel, ziet er niet uit maar die snelheid )
-205GTI16 (een 1.916v in het vooronder gelegd)
En nu dus de rallye.......
Waarom de switch van heel snel naar iets minder snel is simpel, deze wagen had carbs . En als er iets is wat ik echt een super geluid vind dan zijn het wel carbs.
Wagen verkeert nog in orginele staat, wat niet zo gaat blijven en heb hem gekocht met de belachelijke lage ECHTE km-stand van 93.000 km . Historie en alles zat erbij, zo weet ik ook gelijk wie de eerste eigenaar was.
Ondanks dat ik aardig wat snels heb gereden (de 205GTI16 met 173 Pk), geniet ik van dit lichte kleine wagentje veel meer. Zowel van het weggedrag als de felheid waarop die reageert op het gas.
Enigste wat ik tot nu toe heb veranderd is het uitlaatsysteem, dat was namelijk lek. hiervoor ben ik even naar EPS geweest en kon gelijk het bedrag neerleggen wat ik ook voor de wagen had betaald . Maar ik kan nu behoorlijk lang vooruit.
Tsja verder heb ik weinig te zeggen, alleen dat ik met volle teugen geniet van deze wagen, dus zie je in groningen een rallye tuffen met een gozer achter het stuur met een smile van oor tot oor, dat ben ik dus.
Groeten,
Eric
Het is helaas geen citroen AX, maar wil ergens anders wat posten en dan vind ik het wel zo netjes dat ik me hier even voorstel.
De naam is dus Eric Meinders en woon in groningen en zoals de tittel al aangeeft ben ik in het bezit van een 205 rallye 1.3.
Voor deze wagen heb ik de volgende wagens gehad:
-205 GTI 1.9
-309 GTI16 (jawel, ziet er niet uit maar die snelheid )
-205GTI16 (een 1.916v in het vooronder gelegd)
En nu dus de rallye.......
Waarom de switch van heel snel naar iets minder snel is simpel, deze wagen had carbs . En als er iets is wat ik echt een super geluid vind dan zijn het wel carbs.
Wagen verkeert nog in orginele staat, wat niet zo gaat blijven en heb hem gekocht met de belachelijke lage ECHTE km-stand van 93.000 km . Historie en alles zat erbij, zo weet ik ook gelijk wie de eerste eigenaar was.
Ondanks dat ik aardig wat snels heb gereden (de 205GTI16 met 173 Pk), geniet ik van dit lichte kleine wagentje veel meer. Zowel van het weggedrag als de felheid waarop die reageert op het gas.
Enigste wat ik tot nu toe heb veranderd is het uitlaatsysteem, dat was namelijk lek. hiervoor ben ik even naar EPS geweest en kon gelijk het bedrag neerleggen wat ik ook voor de wagen had betaald . Maar ik kan nu behoorlijk lang vooruit.
Tsja verder heb ik weinig te zeggen, alleen dat ik met volle teugen geniet van deze wagen, dus zie je in groningen een rallye tuffen met een gozer achter het stuur met een smile van oor tot oor, dat ben ik dus.
Groeten,
Eric
Last edited by 205rallye on MonNov21, 2005 8:26:09 PM, edited 1 time in total.
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
Foto's komen binnenkort wel, ben nu niet in het bezit van wat foto's en ben al helemaal geen compu freak, maar alles is te leren
Ik rijd rond in Groningen centrum, of op de helperzoom naar haren, want daar werk ik ook. verder woon ik in hartje centrum.
Een Mi16 gaat helaas niet lukken, ja met erg veel aanpassingen wel, maar zoals het er nu voor staat komt er een 306 1.6 met daarop de kop van een rallye. Smakelijk bereid met een wildere nokkenas van 284 graden moet dit wel lekker tekeer gaan.
Rutger ken ik ook zeer goed, zijn Mi-16 is snel maar ja ik was sneller . maar is een hele mooie wagen die van hem.
En binnen een paar jaar gaat er een rallye rijden met een T16 blokje aan boord,DAT lijkt me ook wel wat, maar ja de centen he.
Enne het blok gaat dus wel in de verkoop, staat nu alleen alweer 104.000 op.
Voor de rest allemaal bedankt voor het welkomst gevoel
Groeten,
Eric
Ik rijd rond in Groningen centrum, of op de helperzoom naar haren, want daar werk ik ook. verder woon ik in hartje centrum.
Een Mi16 gaat helaas niet lukken, ja met erg veel aanpassingen wel, maar zoals het er nu voor staat komt er een 306 1.6 met daarop de kop van een rallye. Smakelijk bereid met een wildere nokkenas van 284 graden moet dit wel lekker tekeer gaan.
Rutger ken ik ook zeer goed, zijn Mi-16 is snel maar ja ik was sneller . maar is een hele mooie wagen die van hem.
En binnen een paar jaar gaat er een rallye rijden met een T16 blokje aan boord,DAT lijkt me ook wel wat, maar ja de centen he.
Enne het blok gaat dus wel in de verkoop, staat nu alleen alweer 104.000 op.
Voor de rest allemaal bedankt voor het welkomst gevoel
Groeten,
Eric
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Haha, over MI16s gesproken...
Maatje van me heeft een 309 met 2 liter Turbo c.t. blok uit een Citroën XM. Uit dat blokje werd al een geschat vermogen van 250pk gepompt @ 1.1 bar turbodruk.
HIj heeft nu zijn 309 compleet uitelkaar liggen en heeft een MI16 kop op het 2 liter blok gemonteerd. Uiteraard komt de Turbo er ook weer op, hij hoopt in de configuratie wel tegen de 300pk te krijgen Hij heet Wouter, misschien ken je hem.
Maare ook welkom hier
Maatje van me heeft een 309 met 2 liter Turbo c.t. blok uit een Citroën XM. Uit dat blokje werd al een geschat vermogen van 250pk gepompt @ 1.1 bar turbodruk.
HIj heeft nu zijn 309 compleet uitelkaar liggen en heeft een MI16 kop op het 2 liter blok gemonteerd. Uiteraard komt de Turbo er ook weer op, hij hoopt in de configuratie wel tegen de 300pk te krijgen Hij heet Wouter, misschien ken je hem.
Maare ook welkom hier
Freude am Fahren.
Effe een updateje (alweer achterhaald eigenlijk)
Heb eindelijk foto's online kunnen gooien, ik kan namelijk helemaal niet overweg met computers.......
Maar hierbij dus wat foto's van mijn NAAIMACHINE :toothy1:
Spoiler op de foto is weg, moet er zo orgineel mogelijk uit zien.....
Radio is inmiddels verkocht, ik heb nu STEREO WEBER FM aan... :love4:
Heb nog wat meer foto's maar daar staat mijn kenteken op vermeld, ik heb liever even wat langer plezier van mijn wagentje, vandaar dat ik die achterwege laat........
Groeten,
Eric
Heb eindelijk foto's online kunnen gooien, ik kan namelijk helemaal niet overweg met computers.......
Maar hierbij dus wat foto's van mijn NAAIMACHINE :toothy1:
Spoiler op de foto is weg, moet er zo orgineel mogelijk uit zien.....
Radio is inmiddels verkocht, ik heb nu STEREO WEBER FM aan... :love4:
Heb nog wat meer foto's maar daar staat mijn kenteken op vermeld, ik heb liever even wat langer plezier van mijn wagentje, vandaar dat ik die achterwege laat........
Groeten,
Eric
Update:
Motorblok is overleden
Hoe het komt vertel ik er ookgelijk maar even bij: HET IS MIJN EIGEN DOMME SCHULD
Wat is er gebeurd????
Welnu ik had de wagen lekker warm gereden en was klaar om dus lekker te gassen rijde de N34 op en kwam daar in een colonne te zitten, waarvan de voorste 70 km per uur reed (je mag er 100) :shockwhore
Dus even kijken of er nisk aankomt en na een paar minuten 1 langs tuk weg terugschakelen en volgas, moest een hele rij wagends voorbij. Op een geveven moment reed ik dus in no time 160 (ongeveer 7000 toeren), dus het was tijd om op te schakelen........
Dus koppelingspedaal in en gooi een versnelling hoger, mijn gevoel zegt dat klopt niet helemaal, maar ja mijn voet ging automatisch van het koppelings pedaal...........
gevolg was 1 hele hoge brul (ik schat meer als 9000 toeren) een enrom getuik uit het voor onder engeratel en enorm harde kanllen uit de uitlaat.
temp loopt niet op olie valt niet weg, benzine pomp is een km rijden, ik wist gelijk dathet mis was dusik heb me uit laten rollen. heb bij de pomp de ANWB gebeld.........
Conclusie was snel getrokken einde oefening compressie test gedaan 1 cylinder was 0...........
EINDE OEFENING van dit blok dus...........
maar binnen een maand rijd ik weer alleen dan met 140 Pk.........
groeten,
Eric
Motorblok is overleden
Hoe het komt vertel ik er ookgelijk maar even bij: HET IS MIJN EIGEN DOMME SCHULD
Wat is er gebeurd????
Welnu ik had de wagen lekker warm gereden en was klaar om dus lekker te gassen rijde de N34 op en kwam daar in een colonne te zitten, waarvan de voorste 70 km per uur reed (je mag er 100) :shockwhore
Dus even kijken of er nisk aankomt en na een paar minuten 1 langs tuk weg terugschakelen en volgas, moest een hele rij wagends voorbij. Op een geveven moment reed ik dus in no time 160 (ongeveer 7000 toeren), dus het was tijd om op te schakelen........
Dus koppelingspedaal in en gooi een versnelling hoger, mijn gevoel zegt dat klopt niet helemaal, maar ja mijn voet ging automatisch van het koppelings pedaal...........
gevolg was 1 hele hoge brul (ik schat meer als 9000 toeren) een enrom getuik uit het voor onder engeratel en enorm harde kanllen uit de uitlaat.
temp loopt niet op olie valt niet weg, benzine pomp is een km rijden, ik wist gelijk dathet mis was dusik heb me uit laten rollen. heb bij de pomp de ANWB gebeld.........
Conclusie was snel getrokken einde oefening compressie test gedaan 1 cylinder was 0...........
EINDE OEFENING van dit blok dus...........
maar binnen een maand rijd ik weer alleen dan met 140 Pk.........
groeten,
Eric
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Ai ai ai dat soort dingen wil je toch eigenlijk niet meemaken zeg
Veel succes met het nieuwe blok werkend krijgen
Veel succes met het nieuwe blok werkend krijgen
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw