Evert aka Lees (AX 1.4i Furio '94 + ZX 1.6i Avantage '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Evert aka Lees (AX 1.4i Furio '94 + ZX 1.6i Avantage '92)

Post by Lees »

Hey allemaal, ik snuffel hier nu al een paar maandjes rond, maar had nog helemaal niet gepost bij de wie is wie. Bij deze dan.
Ik heet Evert en ben de trotse eigenaar van een Furio uit '94 met 120.000 op de teller. Ik woon in Delft en studeer daar aan de TU.
Hier wat fototjes van mijn ax.

Image
Image

Ik heb zelf een sleep oog kapje gemaakt, maar daar oet ik nog even een foto van maken. Komt dus nog.

Groeten
Evert
Last edited by Lees on TueMay01, 2007 2:35:16 PM, edited 2 times in total.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Welkom!
Aparte velgen trouwens. Mooi.
Kijk uit, een Cactussssss

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zeker mooie velgen onder die Furio van je! :)

welkom is niet meer het juiste woord he?

maar toch gezellig!
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

voor de mensen die het niet weten

de Furio is de opvolger van de GT
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Furio is ook sneller dan een GTi maar je zal het niet echt merken denk ik.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Ik sneller dan een GTi???? Nee man (jammer genoeg). Ik heb 75 pk monopoint en een GTi 95 multi.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

GTI is met 95 pk en een GTi 75. It's all in the name :P
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Oh je bedoeld het zo, gelukig, was al bijna op straat GTi's aan het uitdagen, goed dat ik nog ff gewacht heb.
Ik noem ze GTi en GT injection, met dank aan citroen voor deze heerlijke verwarring :?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

vandaar dat ze het furio zijn gaan noemen :P Maaruh een GTI is ook een GT injection :?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Conclusie:
GTI = multipoint en GT (injecie-uitvoering, ook wel @ forum de GTi genoemd) = monopoint
GTI = brute powah 95 en GTi = ietsjes minder powah 75 :lol:
De meesten wisten dit natuurlijk al lang maar ach... ik moet ook wel es wat doen om me aantal posts wat op te krikken :wink:

Nog van harte welkom bij de club trouwens, we zien je hopelijk snel een
keertje verschijnen op een meeting 8) (hint: 19 december !!!)
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Tja, vologens mij is het maar eens tijd voor een kleine update. Heb hier al bijna een jaar niks neer gezet terwijl er toch wel wat gebeurd is met de AX.

Er zit bijv al geruime tijd een nieuwe einddemper onder (de sticker pas net :oops: )

Image

Ook zitten er nu witte pinkers op
Image

Ik ben nu bezig met een openluchtfilter. Hij zit nu op dezelfde plaats waar je normale filter ook zit, maar ik wil hem misschien achter mijn koplamp plaatsen. Zodra ik daar een fototje van heb plaats ik die ook wel.

Eens deze dagen gaat er een nieuwe koppakking in en daarna beunen om de katalysator weg te halen.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

foto's werken vanzelf weer

The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Hee, nog een Delfo :D
Denk niet dat ik je al een keer heb zien rijden, met die velgen zou ik het wel weten. Nog gelukt met je voorbumper?
Een keer een mini-meeting doen?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Leuke bak!
Vriend van me woont ook in Delft, in het centrum.
Daar kom ik nog weleens, misschien zie ik jouwe ook wel een keer staan!
En let jij er dan op of je een zwarte ziet rijden 8)

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

@ Rio97: De bumper ligt in de gang te wachten op een goeie schuur beurt, nu moet ik alleen nog eens tijd en zin hebben :wink:

@ Lohran: Is goed, ik hou mijn ogen open!

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Slecht nieuwe jongens, de AX is aangereden. De schade valt gelukkig nog wel mee, heb een keine deuk in mijn linker voorscherm, de linker spiegel is kapot, heb een schaaf om mijn voor bumper en stoeprand schade op mijn velg. En dit allemaal omdat er een eikel in een opel zafira van baan wisselde voor het stoplicht en niet in zijn spiegel keek, waar hij mij dan had kunnen zien.
Serieus, hoe kan je mijn auto missen als hij er zo uitziet???? (Dit is wel allemaal tijdelijk hoor, hij ziet er over 2 dagen weer normaal uit.

Image

Schade laten schatten door de citroen garage hier in delft en die zeggen tussen de 900 en 1000 euro. Laat jullie nog wel weten hoe het met de verz afloopt.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

kijken of hij zwart wilt betalen :D

en anders de auto ter taxatia aanbieden in opdracht van de verzekering en zorgen dat hij er verder tiptop uit ziet.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Joost wrote:de Furio is de opvolger van de GT

Sander wrote:Furio is ook sneller dan een GTi maar je zal het niet echt merken denk ik.


Zomaar ff tussendoor, maar wil et ff checken...
Een GT is verlaagd naar mijn weten, maar deze Furio lijkt van niet. Ligt dat aan mij of is et verschil minimaal?
En als ik op Auto Trader de specificaties opvraag van de AX, zie ik bij de GT dat ie toch wel 0,3 sec. sneller is als de Furio :o Wat ik al niet echt snap, want de Furio heeft ietsjes meer koppel :? Evenals et feit dat de GT een top heeft wat 2 km/h hoger ligt als de Furio... :dontknow:
Niet dat ik Auto Trader heilig verklaar en wat zij zeggen altijd klopt oid hoor, want bij de 1.1 TGE 3-deurs en 5-deurs staat dat ze beiden even snel aan de 100 zitten, terwijl de 5-deurs toch echt zwaarder is. Lijkt me verder dus sterk dat ze beiden even vlug kunnen optekken, maar viel me ff op. Beetje vaag eigenlijk... :scratch:
Iemand uitleg?

Maar verder ziet je auto er strak uit :D Vat et allemaal niet verkeerd op hoor. Zou graag een Furio willen hebben ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

@ Mekkio: de furio heeft een hoger koppel, maar een andere koppelkromme. kan dus goed zijn dat ie boven de 4000 r/min minder fel is dan een GT.

is trouwens ook de reden dat diesels vaak minder snel op de 100 zitten maar wel snellere tussensprints hebben. VEEL meer koppel, maar je moet vaker schakelen, en de koppelkromme is minder praktisch voor snelle sprints (lees: je hebt een veel kortere powerband, bijv. van 2250 tot 4000 r/min ipv van 3500 tot 6500 r/min)

saillant detail dat toch echt waar schijnt te zijn: bij 5252 r/min zijn koppel en vermogen van een verbrandingsmotor ALTIJD gelijk, ongeacht brandstof oid.

iemand die dat uit kan leggen zoek ik al jaren!!
Last edited by kevin.broke on WedAug24, 2005 4:34:58 PM, edited 1 time in total.

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

kakanox wrote:@ Mekkio: de furio heeft een hoger koppel, maar een andere koppelkromme. kan dus goed zijn dat ie boven de 4000 r/min minder fel is dan een GT.


Ah zo... Nou jah, dat zou et verklaren jah :)

Post Reply