Grietje
Moderator: webmasters
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Jammer Fenwick moet ik straks nog gaan spuiten ook
Plans voor de GTI
- Koplamp bevestiging fixen na het kleine tikje, koplamp schijnt nu naar timboektoe
- Schoonmaken raamranden etc van alg
- Dakstrips en spoiler nieuwe blanke lak spuiten
- Voorscherm vervangen/spuiten
- skirts zwarten
- Boxjes aansluiten + radio
- Draagarmen vervangen
- voorremmen gangbaar(der) maken
- aandrijfasjes vervangen
- koppeling + krukaskeering A vervangen
- koppakking en krukaskeering B vervangen + driem en waterpomp en spanrol
En wat ik verder nog verzin
Plans voor de GTI
- Koplamp bevestiging fixen na het kleine tikje, koplamp schijnt nu naar timboektoe
- Schoonmaken raamranden etc van alg
- Dakstrips en spoiler nieuwe blanke lak spuiten
- Voorscherm vervangen/spuiten
- skirts zwarten
- Boxjes aansluiten + radio
- Draagarmen vervangen
- voorremmen gangbaar(der) maken
- aandrijfasjes vervangen
- koppeling + krukaskeering A vervangen
- koppakking en krukaskeering B vervangen + driem en waterpomp en spanrol
En wat ik verder nog verzin
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Zo, dat is een boel onderhoud ...succes met de grote werken! Ik hoop dat je een mooie (verwarmde) klusplek hebt. Nu langs de straat gaan sleutelen in de gure wind is geen pretje
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Ik heb een box :D Met stroom !Ceristimo wrote:Zo, dat is een boel onderhoud ...succes met de grote werken! Ik hoop dat je een mooie (verwarmde) klusplek hebt. Nu langs de straat gaan sleutelen in de gure wind is geen pretje
Staat nu alleen vol. Dus dat moet ik eerst opruimen Maar ja het was ook de bedoeling om een hobby auto erbij te hebben
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
En de bonito ?
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
De Bo staat in de garage te wachten op geld Project is qua kosten iets tever boven ons hoofd gegrepen, maar daarom hebben we er ook 4 jaar voor.
GTI gister op 220.000 km
(hij loopt dus standaard 100 graden trouwens )
GTI gister op 220.000 km
(hij loopt dus standaard 100 graden trouwens )
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Nice, eerdaags ook eens een temp meter aansluiten
Vandaag eerst mijn wie is wie eens updaten
Vandaag eerst mijn wie is wie eens updaten
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Dat is vooral afwijking van het metertje, hij zal netjes 90 graden feitelijk zijn (of de thermostaat is niet helemaal lekker meer, hij hoort igg 90 graden te zijn).grietje wrote: (hij loopt dus standaard 100 graden trouwens )
Btw idee om er een grpn chipje in te doen?
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Grpn n chip, goed idee
Die temp : ik geloof je meteen Lol. Eerst die Koppakking maar doen
Die temp : ik geloof je meteen Lol. Eerst die Koppakking maar doen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Het blijft toch mooi om te zien dat er steeds weer een ax terug komt. Gefeli met je aanwinst!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
gerelateerde vraag: de koelfan slaat aan bij een watertemperatuur van 105 graden, als ik t goed begrijp? hij slaat bij mij in ieder geval netjes aan als de meter 105 bereikt heeft, dus ik snap waar dat idee vandaan komt..Drake wrote:Dat is vooral afwijking van het metertje, hij zal netjes 90 graden feitelijk zijn (of de thermostaat is niet helemaal lekker meer, hij hoort igg 90 graden te zijn).grietje wrote: (hij loopt dus standaard 100 graden trouwens )
maar dat ineens bij alle ax'jes met stalen blok die sensor 10 teveel aangeeft wil dr bij mij niet in, de thermostaat gaat pas open bij 89 graden, water is dus in principe al 90(+) graden, dan kan de kop zelf best 100 of meer graden zijn..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Ja....peter wrote:Het blijft toch mooi om te zien dat er steeds weer een AX terug komt. Gefeli met je aanwinst!
Maar de smart is toch wel mijn grootste liefde
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Eerste update voor de GTI
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Ow ow krijgen we dat weer, bereid je maar voor Romy, straks wil iedereen op je lampen kwijlen.Bossie wrote:
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Jaloers Duff?DuFF wrote:Ow ow krijgen we dat weer, bereid je maar voor Romy, straks wil iedereen op je lampen kwijlen.Bossie wrote:
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Bossie wrote:Jaloers Duff?DuFF wrote:Ow ow krijgen we dat weer, bereid je maar voor Romy, straks wil iedereen op je lampen kwijlen.Bossie wrote:
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Nu nog bestellen:
Koppakking (welke moet ik hebben voor een GTI??)
Aandrijfas lange (weer zoiets.... weet nog niet zoveel van gti... )
D Riem
Spanrol
Waterpomp
Koppeling
Aandrijfaskeeringen
Draagarmen
Toplagers
Koppakking (welke moet ik hebben voor een GTI??)
Aandrijfas lange (weer zoiets.... weet nog niet zoveel van gti... )
D Riem
Spanrol
Waterpomp
Koppeling
Aandrijfaskeeringen
Draagarmen
Toplagers
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Op de meeting werd ik erop gewezen dat mijn rechter voorwielboog-skirt vrijwel los hing. Omdat ik hem natuurlijk liever niet wou verliezen heb ik hem eraf getrokken en nieuwe clipjes besteld bij de dealer.
Gister clipjes opgehaald en de skirt weer juist gemonteerd Zit nu weer goed vast!
Ook zat mijn koplamp nog los omdat door het tikje het pieletje er niet helemaal goed in wou. ook dit heb ik verholpen en de koplamp zit nu weer super vast en heb ik meteen maar even zo goed mogelijk afgesteld.
Nieuwe koplampen komen vandaag net als nieuwe witte zijknippers (oranje vloekt met rood). Mistlampen heb ik nog niet werkend, ik heb de garage zo opgeruimd dat de AX erin zou kunnen dus dan kan ik 'verwarmd' en verlicht sleutelen
Moet alleen nog even een hoop vesnellingsbakken dumpen (1x 4 bak, 1x 5bak van jelle en 1x een lege vbak omhulsel). 2 brommers verhuizen (dax en vision) en het chassis schuin tegen de muur zetten.
Draagarmen zijn besteld; koppakking, koppeling, driem en de lange aandrijfas moeten even wachten tot ik weer liquide heb (zal wel januari worden).
Gister clipjes opgehaald en de skirt weer juist gemonteerd Zit nu weer goed vast!
Ook zat mijn koplamp nog los omdat door het tikje het pieletje er niet helemaal goed in wou. ook dit heb ik verholpen en de koplamp zit nu weer super vast en heb ik meteen maar even zo goed mogelijk afgesteld.
Nieuwe koplampen komen vandaag net als nieuwe witte zijknippers (oranje vloekt met rood). Mistlampen heb ik nog niet werkend, ik heb de garage zo opgeruimd dat de AX erin zou kunnen dus dan kan ik 'verwarmd' en verlicht sleutelen
Moet alleen nog even een hoop vesnellingsbakken dumpen (1x 4 bak, 1x 5bak van jelle en 1x een lege vbak omhulsel). 2 brommers verhuizen (dax en vision) en het chassis schuin tegen de muur zetten.
Draagarmen zijn besteld; koppakking, koppeling, driem en de lange aandrijfas moeten even wachten tot ik weer liquide heb (zal wel januari worden).
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Zo gister bezig geweest met de Anix maar het ging niet echt lekker
Schijnbaar moet ik weer een beetje wennen aan Anixen en hun vreselijk slecht gebouwde manier, lol :P
Eerst de nieuwe mistlampen gemonteerd:
Anix zonder ogen
nieuwe mistlampjes
Toen bleken er in die oude nooit lampjes gezeten te hebben dus ik kon het nog niet aansluiten.
Ondertussen was Jelle bezig mijn linker draagarm te vervangen. Hij wil namelijk mijn oude op zijn GTI schroeven
Dat ging niet echt zonder slag of stoot. het blijkt namelijk dat die stabilisatorstang echt in de weg zit. Na veel-veel-veel gevloek en dus toch lekkende vbak olie omdat de aandrijfas er een stukje uit ging zat ie. Toen hadden we geen zin meer in de rechterkant.
Toen wou ik de nieuwe koplampen er in klikken....
Dacht dat je...
Het had wel mooi gestaan:
Maar het mocht niet zo zijn. Ze wouden echt niet. Ik drukte iets harder en toen brak het pieletje aan de auto af (je weet wel, die dure :S). Ook het onderste kommetje aan de lamp breek gebroken. Grr. De andere kant eerst de kommetjes iets uitvergroot door er met een schroevendraaier in te draaien, dat hielp. Die kant ging dus wel.
Maar de andere kant weer de oude lamp terug gezet en die kan nu natuurlijk ook niet meer goed vast. Nu had ik nog die bevestigingspunt van een sloperij mee genomen laatst maar dat mocht ook niet baten: Die bleek ook stuk.
Duss... In Januari eerst naar de dealer om zo'n bevestigingspunt te fixen.... Die dopjes kosten de wereld niet.
Schijnbaar moet ik weer een beetje wennen aan Anixen en hun vreselijk slecht gebouwde manier, lol :P
Eerst de nieuwe mistlampen gemonteerd:
Anix zonder ogen
nieuwe mistlampjes
Toen bleken er in die oude nooit lampjes gezeten te hebben dus ik kon het nog niet aansluiten.
Ondertussen was Jelle bezig mijn linker draagarm te vervangen. Hij wil namelijk mijn oude op zijn GTI schroeven
Dat ging niet echt zonder slag of stoot. het blijkt namelijk dat die stabilisatorstang echt in de weg zit. Na veel-veel-veel gevloek en dus toch lekkende vbak olie omdat de aandrijfas er een stukje uit ging zat ie. Toen hadden we geen zin meer in de rechterkant.
Toen wou ik de nieuwe koplampen er in klikken....
Dacht dat je...
Het had wel mooi gestaan:
Maar het mocht niet zo zijn. Ze wouden echt niet. Ik drukte iets harder en toen brak het pieletje aan de auto af (je weet wel, die dure :S). Ook het onderste kommetje aan de lamp breek gebroken. Grr. De andere kant eerst de kommetjes iets uitvergroot door er met een schroevendraaier in te draaien, dat hielp. Die kant ging dus wel.
Maar de andere kant weer de oude lamp terug gezet en die kan nu natuurlijk ook niet meer goed vast. Nu had ik nog die bevestigingspunt van een sloperij mee genomen laatst maar dat mocht ook niet baten: Die bleek ook stuk.
Duss... In Januari eerst naar de dealer om zo'n bevestigingspunt te fixen.... Die dopjes kosten de wereld niet.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).