Franz... Heeft een Vulcane

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

franz
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: TueJan28, 2014 11:26:40 AM
Location: Leende

Franz... Heeft een Vulcane

Post by franz »

Hoi,

Na een hele poos geen AX meer gereden te hebben is het bij me gaan kriebelen. Mijn naam is Franz en heb in het verleden 14jr bij Citroën gewerkt in Den Bosch en in Nuenen. Mijn eerste AX was een 5 deurs 14TRD (TZ-45-DJ) superzuinig en voorzien van een 5 deurs GT interieur. Ook een GT bumper doet zo'n dieseltje wel leuk smoelen. Daarna ben ik via wat andere auto's een AX GTinj tegengekomen (XT-54-YV) waar ook foto's van op internet zwerven toen ik hem net had opgeknapt. De GT heb ik geruild met een GTI van '92 (FF-LX-27) met wat werk eraan (motor). Na deze wat gekieteld te hebben heb ik daar vrolijk mee kunnen sjezen. Weer via wat andere auto's kwam ik een First impression tegen (JV-DS-84) maar dat is naar mijn idee een beetje saai model.

Nu was ik gisteren in Velp om een AX Volcane op te halen maar had die koekenbakker hem verkocht... Althans zijn collega. Non de jus... Dat was een hele mooie en we hadden een prima afspraak. Nu ben ik met een zwarte Volcane bezig maar dat wordt deze week besloten.

Ik dacht ik zal eens gaan kijken bij jullie hoe de AX nog beleefd wordt.

Groeten Franz
Last edited by franz on SunFeb02, 2014 9:21:24 AM, edited 1 time in total.

Bikkel73
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 27
Joined: MonOct18, 2010 11:19:07 PM
Location: (Z-H)

Re: Franz... Bijna weer een AX

Post by Bikkel73 »

Hoi en welkom....................
Drive like you stole it.......

Morron at the wheel, with shoesize...46...

***Loved by few, Hated by many!***

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Franz... Bijna weer een AX

Post by Johannus »

Hey Franz! Welkom! Ik heb je mail al even snel voorbij zien komen, ga je binnenkort wat uitgebreider antwoorden... En als je wil kom je tzt een keer koffie drinken in Eindhoven :)

Toch gelukt met aanmelden hier zie ik :)

Helaas heb ik de velgen al verkocht, maar 14" GT staal moet nog wel te vinden zijn!

Groetjes Johan (oud teamlidvan University Racing ;) )

Jurjenz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 822
Joined: TueAug21, 2012 12:10:58 PM
Location: Groningen

Re: Franz... Bijna weer een AX

Post by Jurjenz »

Ook een hartelijk welkom!
Image

franz
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: TueJan28, 2014 11:26:40 AM
Location: Leende

Re: Franz... Bijna weer een AX

Post by franz »

Johannus wrote:Hey Franz! Welkom! Ik heb je mail al even snel voorbij zien komen, ga je binnenkort wat uitgebreider antwoorden... En als je wil kom je tzt een keer koffie drinken in Eindhoven :)

Toch gelukt met aanmelden hier zie ik :)

Helaas heb ik de velgen al verkocht, maar 14" GT staal moet nog wel te vinden zijn!

Groetjes Johan (oud teamlidvan University Racing ;) )
Is inderdaad gelukt. Koffie lijkt me leuk om ff wat ervaring te delen.

Groet Franz

franz
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: TueJan28, 2014 11:26:40 AM
Location: Leende

Re: Franz... Heeft een Vulcane

Post by franz »

Hoi,

Nou het is gelukt. Een lotje uit de loterij. Een Vulcane van eind 1994 met 90k op de klok. Met NAP erbij die in 1998 aangeeft dat ie ook 90k had gelopen. Sindsdien is ie niet meer buiten geweest en ook niet APK gekeurd geweest.

Nu zul je denken dat kan toch niet... tja dat dacht ik zelf ook. Hij heeft stilgestaan bij een autoliefhebbend bedrijf en sinds een aantal jaren is dat bedrijf opgeheven. Eigenaar was niet meer.... Een bevriend bedrijf heeft hem in de showroom gezet bij veeeeeel andere occasions en is ie, gelukkig voor mij, zo blijven staan. Na mijn debacle afgelopen maandag (27 jan 2014) ben ik op deze uitgekomen en heb ik hem gekocht.

Wat te verwachten was is gebeurd... de achterremmen liepen vast... schoentjes kwamen natuurlijk los :P En het ding stinkt naar Gum (oude benzine).

Ook zat er een verhaal bij dat er door een leerling aan gewerkt was en die had iets niet goed met de distributie gedaan. Hij liep niet harder als 100 naar huis. Thuis even gekeken en inderdaad.. De timing klopt voor geen stuiver. Krukas op tijd, nokkenas 6 tanden te laat. Gelukkig is daar ruimte voor.

Ik moet nog even ontdekken hoe ik foto's plaats...

Groeten Franz

Jurjenz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 822
Joined: TueAug21, 2012 12:10:58 PM
Location: Groningen

Re: Franz... Heeft een Vulcane

Post by Jurjenz »

Hmm, ook gewoon 6 tanden.. :?

Ik ben benieuwd naar de foto's! Ik gebruik photobucket voor het uploaden van foto's. Best eenvoudig!~Als de foto's online staan moet je de afbeeldings URL (rechtermuisknop) plakken tussen de tags IMG, staan in het balkje bij het schrijven van een post. Succes!
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Franz... Heeft een Vulcane

Post by Browny »

Gefeliciteerd met de Volcane! Soort barn-find, wat leuk!

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Franz... Heeft een Vulcane

Post by Laurent »

Volcane's zijn leuk! Join the club. Welke kleur heeft ie? Foto's?
AX 1.1i Volcane Rood

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Franz... Heeft een Vulcane

Post by Johannus »

Hey Franz,

http://uploadjefoto.axclub.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar kun je je foto's plaatsen, krijg je meteen de goede code die je hier kunt knippen en plakken!

Verder gefeliciteerd met deze barn find!!! Echt fantastisch :) Volcane's zijn erg fijn :) ik heb ook een jaar of 5 in een volcane gereden, erg fijne AX!

Inmiddels ben ik trouwens ook weer terug uit Duitsland en moeten we binnenkort maar eens die koffieafspraak maken :)

franz
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: TueJan28, 2014 11:26:40 AM
Location: Leende

Re: Franz... Heeft een Vulcane

Post by franz »

Aha,

Dan bij deze de foto's
Image
Image

Remschoenen eraf...
Image

Groet Franz

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Franz... Heeft een Vulcane

Post by Losroyos »

Welkom op het forum.

Viel me inderdaad ook op dat die volcane in velp heel snel weg was. Wou er eigenlijk nog even kijken maar niet eens de tijd voor gekregen.

Maar gelukkig heb je nu ook een mooie ;) Gefeliciteerd met de aankoop.

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 237
Joined: FriMay01, 2009 5:21:32 PM
Location: Rhenen

Re: Franz... Heeft een Vulcane

Post by lindap89 »

Welkom :)! Mooie Volcane. Veel rijplezier :)! Maar dat gaat vast lukken. Eens Citroën, altijd Citroën wat mij betreft ;)!
Weer op zoek naar Citroën

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Franz... Heeft een Vulcane

Post by Svaan »

Mooi ding, veel fun ermee! ;)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: Franz... Heeft een Vulcane

Post by Joost »

Welkom bij de club. En bij de bossche dealer waren meer ax rijders te vinden....we hebben ooit voor een beurs hun eiffeltoren nog geleend.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

franz
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: TueJan28, 2014 11:26:40 AM
Location: Leende

Re: Franz... Heeft een Vulcane

Post by franz »

Joost wrote:We hebben ooit voor een beurs hun eiffeltoren nog geleend.
Haha, wanneer was dat ? Ik heb er gewerkt van 1994 t/m 2005

Groet Franz

franz
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: TueJan28, 2014 11:26:40 AM
Location: Leende

Re: Franz... Heeft een Vulcane

Post by franz »

Ik heb nu de AX drie weken... Ik verwachtte nogal wat problemen vanwege het lange stilstaan. Ik heb een tank V-power getankt en merk dat het wagentje lekker los aan het komen is. De Dynamo is zich wel aan het melden dat ie het niet zo leuk vindt om ineens weer flink dienst te moeten doen.

Qua wegligging is het onbegrijpelijk dat Citroën destijds wel een sportieve look aan de Volcane geeft maar wel vergeet om bijvoorbeeld een stabstang te monteren. Deze ben ik dan ook aan het zoeken.

De garage had er nieuwe bandjes op gelegd, 155-70-13 maar niet van een topmerk. Ik heb inmiddels een set zo goed als nieuwe 14" GT velgen op de kop gedaan. Als er iemand een leuke maat weet die ik erom kan leggen... Wil eventueel die 13"wielen wel (in) ruilen voor een setje banden.

Het hele onderstel te vervangen door een Saxo onderstel heb ik ook overwogen maar de staat waarin mijn AX zich bevindt is het zonde om er oud spul van een Saxo onder te zetten... Dilemma..

Maar in elk geval heb ik er plezier mee ;-)

Groet Franz

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Franz... Heeft een Vulcane

Post by AlexanderB »

Ik dacht dat de Volcane standaard wel een stabi-stang had? Heb trouwens nog wel een complete verlaagde achteras met stabistang liggen, mocht je die ooit willen upgraden.. :) (En een stabi-stang voor vooraan, maar die mist wat stukjes, dat wist je al..)

165/60r14 is geloof ik de standaardmaat van de GT, en in ieder geval goed te verkrijgen. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

franz
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: TueJan28, 2014 11:26:40 AM
Location: Leende

Re: Franz... Heeft een Vulcane

Post by franz »

AlexanderB wrote:Ik dacht dat de Volcane standaard wel een stabi-stang had?
Ja daar ging ik eigenlijk wel vanuit. Maar er zitten geeneens tapgaten in de draagarmen..

Ik stuur je wel ff een pb mbt die achteras.

Groet Franz

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: Franz... Heeft een Vulcane

Post by Joost »

franz wrote:
Joost wrote:We hebben ooit voor een beurs hun eiffeltoren nog geleend.
Haha, wanneer was dat ? Ik heb er gewerkt van 1994 t/m 2005

Groet Franz
dat was uit hoofd 2005 2006 icm 2mrallyteam in het geel nog en met de chef werkplaats Richard van U. Dan ken je jeffrey misschien ook nog wel. Maurice J. is mijn buurman nog geweest.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply