My First 1.1i - Timo - Werkende mistlampen!!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Timo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 125
Joined: SunJun09, 2013 8:01:32 PM
Location: Den Haag

My First 1.1i - Timo - Werkende mistlampen!!

Post by Timo »

Allen,



Als eerste de bestuurder:
Ik ben Timo, 20 jaar oud, woonachtig in Den Haag en werkzaam in Lisserbroek. Verder studeer ik Commerciële Economie op de Haagse Hogeschool. Ook ben ik autoliefhebber, alles op 4 wielen is prachtig! Ook heb ik een passie voor fotografie, helaas nog niet de tijd gehad om de Citroën goed op de foto te zetten, die hebben jullie te goed!

De auto:
Ik mag mij inmiddels trotse eigenaar noemen van een Citroën AX 1.1i First Impression! Een witte 3-deurs variant, met een zonnedak!

De auto heeft inmiddels 115.xxx gelopen, distributie is vervangen bij 90.000 en is technisch 100% in orde. Ook de carrosserie is vrijwel helemaal hard, op 1 klein plekje na. Dit wordt uiteraard zo snel mogelijk gefixt!

Ik had de mogelijkheid om deze auto over te nemen voor een klein prijsje van mijn collega (automonteur), dus dit zit helemaal goed. Daarom ook, zonder erin gereden te hebben, de knoop doorgehakt en de auto gekocht. Inmiddels precies 1 week gelukkige eigenaar van het witte 'hok'!

Uiteraard heb ik deze week al het een en ander gedaan:

-Accu vastgezet
-Witte lampen vervangen door gele exemplaren
-Nieuw knipperlichtunit LV
-Auto volledig gepoetst, was ook nodig! Auto is in geen jaren goed/serieus gepoetst, dus flink aan de slag geweest, en ze glimt weer :D !
-Auto op de brug gehad en alles nagelopen: auto is écht helemaal in orde!
-Tank + pomp ruitenwisservloeistof gemaakt
-Nieuwe kentekenplaathouders gemonteerd
-Stickers van 'First' weggehaald, nog niet helemaal gelukt, dus komt een vervolg!
-Letters 'Citroën' geplakt

Plannen:
-GTi voor- en achterbumper ophalen + monteren
-Knipperlichten oranje 'wrappen': zitten nu witte exemplaren in omdat de auto na 1990 is, en vind oranje mooier, dus op http://www.koplampfolie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gekomen en binnenkort dus aan de slag hiermee
-Wellicht andere velgen/stalen velgen wit poedercoaten
-Roestplekje aanpakken
-Scherm LV uitdeuken + spuiten
-Eventueel verlagen
-GTi stuur monteren(moeilijk te vinden: anyone!?)
-Eventueel details in het interieur spuiten (wit)
-Alle stickers verwijderen, op de achterkant en zijkant

Dit is gelukkig allemaal vrij makkelijk te realiseren, omdat ik werkzaam ben bij een autobedrijf, dus genoeg monteurs om mij heen + een behoorlijk handige vader.

Genoeg gekletst; tijd voor foto's! Zoals hierboven gemeld geen goede foto's nog, maar die hebben jullie van me tegoed.

#1: Zo zag ze eruit toen ik haar vorige week kreeg:
Image
#2:
Image
#3:
Image
#4: Plekje roest
Image
#5: POETSEN!!!
Image
#6: Op de brug:
Image
#7: Helemaal schoon:
Image
#8: Koplampen verwisseld, geel is nieuw!
Image
#9: Zwarte dopjes ook daadwerkelijk weer zwart gemaakt:
Image
#10: In goed gezelschap toen ik net thuis kwam!
Image
Last edited by Timo on MonFeb16, 2015 3:47:28 PM, edited 8 times in total.

Jurjenz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 822
Joined: TueAug21, 2012 12:10:58 PM
Location: Groningen

Re: My First 1.1i - Timo

Post by Jurjenz »

Hartelijk welkom! Ziet er zeer netjes gepoetst uit. Grappig, vorige week heb ik mijn zwarte dopjes opnieuw zwart geschilderd.
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: My First 1.1i - Timo

Post by Bossie »

Welkom Timo. Ipv met folie bezig te gaan op je knipperlichten kun je ze ook voor een paar euro nieuw kopen.
http://www.winparts.nl/30/verlichting/k ... t-orgineel
Image Image Image

Timo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 125
Joined: SunJun09, 2013 8:01:32 PM
Location: Den Haag

Re: My First 1.1i - Timo

Post by Timo »

Ik zie het! Ik hoorde van een collega dat de originele pasvorm van de AX van voor 1990 anders was, dus daarom dacht ik aan de 'wrap'. Onwijs bedankt voor deze tip! Als er meerdere tips zijn, hoor ik dat graag! Wil graag de AX zo mooi/goed mogelijk maken!

Timo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 125
Joined: SunJun09, 2013 8:01:32 PM
Location: Den Haag

Re: My First 1.1i - Timo

Post by Timo »

Direct besteld! Hopelijk snel in huis, waardoor ik ze kan monteren!

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: My First 1.1i - Timo

Post by TvL »

Welkom! Leuk AX'je, succes met de plannen. Een GTI-stuur heb ik nog liggen, wel zonder logotje in het midden, maar die is zo over te zetten van je huidige stuur neem ik aan. Stuur maar een PM als je interesse hebt :)
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: My First 1.1i - Timo

Post by AlexanderB »

Timo wrote:-GTi voor- en achterbumper ophalen + monteren
Achterbumper is hetzelfde, tenzij je een andere kleur bedoelt natuurlijk.. :)
Timo wrote: -Wellicht andere velgen/stalen velgen wit poedercoaten
komen ook regelmatig leuke lichtmetalen velgjes voorbij, dus wie weet.. :)
Timo wrote: -GTi stuur monteren(moeilijk te vinden: anyone!?)
Sloop, AX'jes, ZX'jes, en eventueel als je een sportstuur vind in Saxo's, 106'jes. (Maar meestal zit daar zo'n lelijk airbag-stuurwiel in, die passen niet in een AX)
Als t goed is staat er momenteel (helaas) een AX op de sloop in Rotterdam met onder andere GTI bumper en een (lederen! van een ZX) GTI stuur.. Het is dat ik momenteel geen cash heb, anders was ik dat stuur alvast gaan halen voor mezelf (en had ik een gewoon GTI stuur over.. ;))
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Timo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 125
Joined: SunJun09, 2013 8:01:32 PM
Location: Den Haag

Re: My First 1.1i - Timo

Post by Timo »

Inderdaad, alleen de voorbumper gaat eronder!

Over de velgen: Omdat de AX zo ongeveer de enige auto is met een 3-gaats velg, is dat nogal lastig, toch? Voor zover ik weet is dat een behoorlijke uitdaging. Natuurlijk kan ik alles omzetten van een Peug 106 (4-gaats) onder de AX, maar ik weet nog niet of ik dat de moeite vind.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: My First 1.1i - Timo

Post by AlexanderB »

Desondanks zijn er nog heel wat setjes leuke 3gaats velgen (3x98) 2ehands in de aanbieding. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: My First 1.1i - Timo

Post by Johannus »

Welkom! Een witte 1.1 first, topuitvoering!

Ooit ben ik daar ook mee begonnen en met ongeveer hetzelfde wensen/todo lijstje als jij hebt :)

Mocht je er met TvL niet uitkomen (lijkt me sterk trouwens) dan heb ik ook nog wel zo'n stuur voor je liggen.

Als je wil kun je ook altijd wel eens door mijn wie=wie bladeren, heb geprobeerd om altijd vanaf het begin af aan alles goed te documenteren met foto's e.d. En als je vragen o.i.d. hebt is er altijd wel iemand bereid je te helpen!
Image Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Re: My First 1.1i - Timo

Post by IceByte »

Sloop, AX'jes, ZX'jes, en eventueel als je een sportstuur vind in Saxo's, 106'jes. (Maar meestal zit daar zo'n lelijk airbag-stuurwiel in, die passen niet in een AX)
Als t goed is staat er momenteel (helaas) een AX op de sloop in Rotterdam met onder andere GTI bumper en een (lederen! van een ZX) GTI stuur.. Het is dat ik momenteel geen cash heb, anders was ik dat stuur alvast gaan halen voor mezelf (en had ik een gewoon GTI stuur over.. ;))[/quote]

Mag hopen dat het geen zwarte is met een wit dak?, dat zou dan mn oude dieseltje zijn namelijk.

Timo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 125
Joined: SunJun09, 2013 8:01:32 PM
Location: Den Haag

Re: My First 1.1i - Timo

Post by Timo »

Ik zie het al, ik heb nog erg veel te leren, en zal nog veel moeten aanpassen! Allen bedankt voor de positieve reacties, het lijkt me een gezellig forum!

Johannes: Erg gaaf, je topic! Alles even doorgelezen, schitterend! We moeten snel maar eens meeten (als mogelijk) om meer van elkaar (vooral ik van jou) te leren!

Anyone: Een GT spoiler wil ik graag monteren, en ik kan een zwarte kopen voor €35,-. Doen of niet doen?

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: My First 1.1i - Timo

Post by Johannus »

Timo wrote:Ik zie het al, ik heb nog erg veel te leren, en zal nog veel moeten aanpassen! Allen bedankt voor de positieve reacties, het lijkt me een gezellig forum!

Johannes: Erg gaaf, je topic! Alles even doorgelezen, schitterend! We moeten snel maar eens meeten (als mogelijk) om meer van elkaar (vooral ik van jou) te leren!

Anyone: Een GT spoiler wil ik graag monteren, en ik kan een zwarte kopen voor €35,-. Doen of niet doen?
Meeten lijkt me gezellig, ik ben ook zeker van plan om binnenkort weer eens naar een club meeting te gaan, dat is lekker centraal in Nieuwegein en daar heb je mooi de tijd om het een en ander te bespreken. Je kunt ook altijd wel een keertje naar Eindhoven komen als je dat leuk lijkt.

Voor de spoiler denk ik zelf dat 35 aan de prijzige kant is, ik heb zelf geloof ik 20 euro betaald voor een gladde witte spoiler.

Er zijn 2 Types namelijk, Gladde en gebobbelde spoilers, glad is Type 2 en gebobbled is Type 1, dus eigenlijk zou op jou type sowieso een gladde horen.
Een zwarte spoiler kan wel op een witte AX (sprite hier op het forum heeft dat ook geloof ik) Maar zelf vind ik wit mooier, al is dat natuurlijk slechts een kwestie van smaak.
Image Image

Timo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 125
Joined: SunJun09, 2013 8:01:32 PM
Location: Den Haag

Re: My First 1.1i - Timo

Post by Timo »

Klopt, zat al te kijken naar meetings en lijkt me tof!

De spoiler wil ik eigenlijk, samen met mijn tankdop, gaan stickerbomben. Is weer eens wat anders en lijkt me wellicht wel gaaf staan! Aanstaande zaterdag in ieder geval mijn voorbumper ophalen. Verder via Tjerk (TvL) een sportstuur geregeld, nogmaals bedankt daarvoor!

Timo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 125
Joined: SunJun09, 2013 8:01:32 PM
Location: Den Haag

Re: My First 1.1i - Timo

Post by Timo »

Mocht iemand een spoiler + 14 inch steelies hebben liggen, houd ik me aanbevolen! Mocht er iemand onderdelen hebben, PM!

Timo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 125
Joined: SunJun09, 2013 8:01:32 PM
Location: Den Haag

Re: My First 1.1i - Timo

Post by Timo »

Zo. Oranje knippers zitten erin. Echter, niet alles sluit helemaal netjes aan. Ga ik verder nu nog niet mee bezig, eerst mijn GTi bumper monteren, en dan mijn schade LV laten fixen. Als het goed is zit alles dan weer helemaal super! Ben in ieder geval blij nu met die oranje knippers!

j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 497
Joined: TueApr12, 2011 9:25:20 AM
Location: Schoonhoven
Contact:

Re: My First 1.1i - Timo

Post by j0achim »

Ik heb onlangs een rode gladde spoiler aan Jelle (gigawebs) gegeven, met nog wat spulletjes. Wellicht gebruikt hij hem niet, dan moet je hem alleen de goede kleur geven. Blanke lak is er al af...
De rubbertjes heb ik nog in de schuur liggen, maar daar kan je ook een stuk fiets binnenband voor gebruiken.

Timo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 125
Joined: SunJun09, 2013 8:01:32 PM
Location: Den Haag

Re: My First 1.1i - Timo

Post by Timo »

Image

Deze zitten! Nu nog de GTi voorbumper, en dan ziet het beestje er weer wat beter uit!

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: My First 1.1i - Timo

Post by Johannus »

Top! 1000x mooier zo bij een witte AX :)
Image Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: My First 1.1i - Timo

Post by Browny »

Welkom bij de club en veel plezier met het uitvoeren van alle plannen.

Post Reply