Niels aka Gniels - AX Volcane 1.1i '95

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Gniels
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: TueApr02, 2013 3:48:09 PM

Niels aka Gniels - AX Volcane 1.1i '95

Post by Gniels »

Aangenaam iedereen,
Ik ben Niels, 21 jaar, student in Rotterdam. Een paar weken geleden mijn tweede auto gekocht. Een AX 1.1i Volcane uit 1995. Leuk, klein, snel, zuinig, comfortabel autootje met nog maar 106.000 km op de teller. Dat betekent dat de auto veel stil heeft gestaan. Dat was ook wel te merken aan de staat van de lak en deurrubbers. Alles zat vol mos en de lak begon roze te worden. Op de foto’s is te zien dat de AX een aantal schoonmaakbeurten is ondergaan en nu is ze weer als nieuw. De lak heeft ook een polishbeurt gehad. :D Geen olieverbruik, dakraampje lekt niet, interieur schoon en alles werkt.

Een aantal foto's:

Image

Image

Image

Dan nog een kleine vraag. Bij de aanschaf heeft de verkoper er een nieuwe koppeling in gezet. De auto schokt bij optrekken in de eerste versnelling (en achteruit). Bij optrekken met veel toeren is het soms minder, maar soms trilt de hele auto alsof je in de vijfde versnelling probeert op te trekken. Als je het gas plotseling gas loslaat en weer gas geeft, schokt de auto ook en hoor je een soort ‘metaal op metaal’ geluid.

Ik vermoed dat het een veel voorkomend probleem is, omdat je veel op fora leest over dit soort dingen met een nieuwe koppeling. Zouden het misschien ook versleten kogels kunnen zijn, ergens in de voortrein? Bij drempels is er namelijk ook een ‘knokkend’ geluid. Misschien dat er een speling ontstaat, wat ook het trillen en schokken verklaard.

Hopelijk kan iemand mij helderheid verschaffen. Verder heel blij met de auto en het is echt een plezier om in te rijden.

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Niels aka Gniels - AX Volcane 1.1i '95

Post by Laurent »