Even voorstellen; de hybride AX met 172pk Renault Clio RS motor. Een project wat we met veel plezier gedaan hebben! Het AXje is een fel dondertje geworden die menig serieuze sportwagen doet verbleken.. maar wel met twee handjes aan het stuur graag!
Helaas lukt het me niet om foto's te uploaden, kan iemand vertellen hoe dat moet? Ah eerst de FAQ lezen dan vragen.... gevonden hoop ik
Wonderen der techniek: het uploaden werkt! Fantastisch.
Groet,
Igor
PS Op http://www.ax-gti.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staan ook nog foto's en wat tekst en uitleg mocht je meer willen zien/weten...
Last edited by AXCliMax on WedApr10, 2013 11:40:44 PM, edited 1 time in total.
Ik kan alleen maar zeggen gave Renitroen .... mijn complimenten dat je er een blok van de concurrent van psa in de ax hebt gekregen, een opgefokte 106 van psa zou meer voor de hand liggen.
Rock's wrote:Ik kan alleen maar zeggen gave Renitroen .... mijn complimenten dat je er een blok van de concurrent van psa in de AX hebt gekregen, een opgefokte 106 van psa zou meer voor de hand liggen.
Jammer dat je ons nu pas hebt gevonden ...
Druk druk druk.... was het al veel langer van plan maar te druk met alles... En dat het een AX en geen 106 is komt omdat de AX nog steeds een oude jongensdroom was, het toenmalige Sportje was zo leuk.
Ja tis wat veel he... het autootje heeft er ook echt wel wat moeite mee vooral omdat de RS motor een soort VTEC systeem heeft wat eenzelfde effect heeft als een turbo: boven de 4000 klapt het en krijg je een duw.
ha dit is de "car to beat".. ben zelf met een ax en een 1.9 16V 0p ethanol bezig Gaaf ding! ga je wel eens het circuit op?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Een 1.9 16V? Het M16 blok? Als je trouwens nog meer vermogen wilt dan vrees ik dat het eigenlijk geen straatauto meer kan zijn. Ik vind dit wel de limiet voor een AX of nee: al een beetje (veel) teveel (ja dat kan). Een diff sper of beter traction control is eigenlijk een must. Voor de RS bak is zo'n sper 'gewoon' te verkrijgen maar ik zou er eerst eens mee willen rijden om te voelen of dat wel bij een straatauto als deze past. Heel eerlijk vraag ik me trouwens af of je met minder vermogen niet sneller bent op een circuit: de extra pk's geven ook veel extra handenwerk om alles op de weg te houden en dat kost tijd. Voor ons zit de lol in het verrassingseffect die de AX te weeg brengt en dat doet ie prima!
Circuitrijden komt er weinig van daarbij hebben we daar wat anders voor staan (middenmotor, 300pk+). Het AXje proberen we netjes te houden, zonde anders.
Sperdifferentieel is voor de AX ook te krijgen, maar met een XU motor komt er toch een andere versnellingsbak in, en sperdiffs voor XU wagens (BE bak) zijn een stuk eenvoudiger aan te komen..
extreem! de versnellingspook is wel mooi ingewerkt, en het dasbord valt ook mee. Zelf zou ik ooit een GTI blok met de rallykop willen combineren, beetje minder gewicht als jouw motor, maar 172pk zal ik wel nooit halen...
extreem! de versnellingspook is wel mooi ingewerkt, en het dasbord valt ook mee. Zelf zou ik ooit een GTI blok met de rallykop willen combineren, beetje minder gewicht als jouw motor, maar 172pk zal ik wel nooit halen...