Svaan|| Ax 1.1i Volcane --> Verkocht!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Svaan|| Ax 1.1i Volcane --> Verkocht!

Post by Svaan »

Goedemiddag,

Ik ben Sven, student, zeer geinterresseerd in auto's en heb een half jaar geleden mn eerste eigen auto gekocht; een Ax Volcane. Ik lees hier al een tijdje mee en vond het nu wel eens tijd worden om mezelf voor te stellen... :D

De Ax.
Een Furio Rouge (EJX) Ax Volcane met de 1.1i motor van einde 1994. Auto had bij aankoop begin dit jaar iets meer dan een ton gelopen en ik heb hem vorige week alweer over de 110.000 km heen gezet.
Nog geen problemen mee gehad en dat wilde ik graag zo houden! :lol:


Ik heb ook nog een modlijstje! :P

Done so far:
- weer op kleur krijgen, oftewel poetsen! (kleien, polijsten, waxen etc...)Done, work allways in progress... :lol:
- radio met cd/mp3 Done!
- gelijke laadvloer Done!
- achterspoiler Done!
- velgen strak maken Done!
- setje winterbanden met velgen Done!
- mistlampen voor Done!
- goede speakers Done!

Wensenlijstje
- nieuwe kentekenplaten met dikke letters in reclame- en gaatloze houders
- witte zijknippers
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De eerste mod werd een dag later aangeschaft; een radio met CD/mp3 speler. :lol:

Omdat ik het leuk vind om foto's te kijken bij andermans topics zal ik er zelf ook een paar plaatsen. I hope you like them :D

Bij aanschaf, de auto was echt vies!! Wassen stond niet in het woordenboek van de vorige eigenaar....
Image
Image

Kort daarna eens bekeken hoe ik een vlakke laadvloer kon maken. Dat bleek niet zo moeilijk, dus die was er vrij snel. Netjes bekleed met vloerbedekking, want dan heeft de hond ook nog enigzins grip tijdens het rijden... :lol:
Image

Groeten Svaan! :D
Last edited by Svaan on TueSep23, 2014 1:02:24 AM, edited 27 times in total.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane

Post by Browny »

Welkom bij de club en veel plezier met je ax!

gekkeax
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: WedMay09, 2012 3:40:53 PM
Location: Bodegraven, Zuid-Holland

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane

Post by gekkeax »

Tof bekleed! Leuke eauteau!

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane

Post by Svaan »

Thx! :D
Die laadvloer is voornamelijk bedoeld voor de hond! Want die kon niet echt lekker zitten op die 2 ongelijke helften, die ook nog eens vrij glad waren...
Resultaat: een steeds glijdende en vallende hond in de kofferbak :P Nu heeft hij de ruimte en kan ie languit liggen :wink:

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane

Post by Svaan »

Laatst via het forum een originele AX achterspoiler gekocht. Kleur was wel rood, maar verweerd en lelijk en op sommige plekken kaal.
Een rode bus verf gekocht en hem weer wat strakker gemaakt...

En gemonteerd!

Image

In de tussentijd heb ik me ook meerdere keren uitgeleefd op de buitenkant... en is de AX ook gekleid en gewaxed en dat heeft hem veel goeds gedaan. Op de foto's is het verschil misschien niet zo duidelijk zichtbaar(en was ie ook vies), maar in het echt is ie er echt een heel stuk van opgeknapt.
Ook de bumpers (vooral de voorbumper) waren erg verweerd en op sommige plekken nogal wit uitgeslagen. Daarvoor heb een bij de lokale botenwinkel een potje/blikje Polytrol gekocht en erop gesmeerd. Ik moet zeggen dat de rode kleur veel beter is teruggekomen en de werking langdurig is. In ieder geval een stuk langer dan een spuittbus bumperspray... (foto's zijn zo'n 4/5 maanden na de behandeling)
Image
Image
Image
Image

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane

Post by Laurent »

Alle stripping aan de zijkant heeft de vorige eigenaar er al afgehaald?
Nog een to-dotje voor je, kijkende naar de bovenste foto's: Originele matten vinden.
AX 1.1i Volcane Rood

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane

Post by Losroyos »

Ziet er goed uit, Welkom bij de club. veel veilige en goeie kilometers gewenst :D

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane

Post by Svaan »

Thx! Ja de striping was er al af... En dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo erg ;)

En die matten, ik heb eerlijk gezegd niet een idee of ze origineel of imitatie zijn.
Ze zitten wel met clipjes vast en dat past volgens mij goed. Er zat een plastic plaatje op ter versteviging, maar die was los aan de voorkant dus die heb ik er inmiddels maar helemaal af getrokken ;)

Achter heb ik één lange mat die over de middentunnel gaat.


Hoe ziet originele matten eruit? En wat kosten die?

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Spoiler

Post by Holländer »

Welkom bij de club! auto ziet er zeker goed uit!

gebruik je de achterbank zelf nooit? lijkt me toch wel eens onhandig om geen achterbank meer te hebben... Voor de hond natuurlijk wel makkelijk.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Spoiler

Post by AlexanderB »

zo te zien zit de achterbank er nog gewoon in hoor ;) hij heeft alleen tapijt gelegd.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Spoiler

Post by Svaan »

Inderdaad, ik kan zo de bank rechtop zetten, de hoedeplank er netjes in en je ziet er niets van ;)

Ik heb gewoon de maten opgemeten en een mdf plaat op maat gezaagd. Vervolgens gemeten hoe hoog die moest komen te liggen om een vlakke vloer te krijgen en balkjes in de juiste maat eronder gezet. Vervolgens bij de Carpetright een rolletje tapijt gekocht, niet helemaal mijn smaak, maar dit was een mooi stukkie restrol, voor weinig :P. Die op maat geneden en met dubbelzijdig tape erop vastgeplakt. ;)

Eigenlijk heb ik nu een dubbele bodem in de kofferbak. Eronder ligt ook doosje en materiaal zoals een hesje, gevarendriehoek, etc. Heb ik er ook geen last van : :lol:

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Spoiler

Post by TvL »

Welkom! Leuke Volcane, en je maakt ook erg mooie foto's :)
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Spoiler

Post by Svaan »

Danku! :D

Weet iemand hier trouwens wat een setje mistlampen voor ongeveer mag kosten?
Of heeft iemand toevallig nog een setje liggen/te koop, ik zoek namelijk een werkende set, de mijne doen het helaas niet.... :(

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Spoiler

Post by Laurent »

First guess: je reflectoren zijn niets meer? Ik heb er 25 ofzo voor betaald, zijn wel Renault 5 lampen, maar die passen ook (hint!). Goed alles in de gaten houden en mazzel hebben is de beste remedie.
AX 1.1i Volcane Rood

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Spoiler

Post by AlexanderB »

renault 5 lampen passen inderdaad, niet geheel origineel, wel 4-5x zo goedkoop als de echte AX lampen ;)

2ehands is het een beetje "wat de gek dr voor geeft", meestal n euro of 50 voor de set als ze nog in toonbare en werkende staat zijn, nieuw kosten ze 50-90 per stuk :X

(moet ik ff bij vermelden, ik heb vorig jaar op de 1e dag dat ik dr voor op marktplaats keek meteen n set nagelnieuwe R5 lampen voor €15 op de kop getikt.. dat was wel mazzel, maar voor €25 moet dat ook best lukken..)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Spoiler

Post by Svaan »

Your guess was right! :lol: Reflectoren zijn geoxideerd!

Ah thx, ik had al begrepen dat van een Peugeot 405 en/of 309 ook gelijk zijn, maar er zijn er dus meer...
Mijn ogen staan wijd open! :lol: Als iemand anders toevallig wat heeft liggen of tegenkomt, dan hoor ik het natuurlijk graag ;)

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Spoiler

Post by Laurent »

Svaan wrote:Your guess was right! :lol: Reflectoren zijn geoxideerd!
Mompelt iets over zelfde auto, zelfde uitvoering, zelfde kleur en zelfde probleem met de vorige mistlampenset. :lol:
AX 1.1i Volcane Rood

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Spoiler

Post by Svaan »

Dan herken je vast ook de vaal wordende bumperset en de lak, die regelmatig een behandeling nodig heeft... :lol:

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Spoiler

Post by Laurent »

Breek me de bek er niet over open... Hij is nu alweer roze. Moet je eens in mijn topic kijken, zie je zo nu en dan gepoetste fototjes langskomen. ;)
AX 1.1i Volcane Rood

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Voorstellen Svaan|| AX 1.1i Volcane --> Spoiler

Post by Siemax »

Weer een Rode vocane :D welkom.

Heb tijdje geleden me rooie Ax gepoetst met Commadant cleaner. Keur is stukken beter geworden. Tot nu toe blijft ie aardig rood (3 maanden)
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Post Reply