Alexander aka speedy stelt zich voor

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

speedy
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 48
Joined: TueMar15, 2011 12:43:29 AM
Location: Beverwijk

Alexander aka speedy stelt zich voor

Post by speedy »

Hallo allen,

Eerste post dus stel me even voor.
Ik ben Alexander, ik woon in Beverwijk, ben 32 en heb al vele auto's gereden. Ik voel me niet merkgebonden dus daar zat van alles bij.

Ik heb vandaag een AX gekocht omdat ik het gewoon een mooie, leuke auto vind. Ik zal binnenkort foto's plaatsen.

Het is een nette 1994 1.1 First in de kleur donkergroen. 148k op de teller.
Beetje doffe plekjes op het dak, wat roest bij de wielkasten maar verder een net en origineel exemplaar. Ik hoop hem netjes te houden.

Bijzonder aan de auto vind ik o.a. het lage gewicht. 687kg is zo weinig. Voorheen heb ik aan snelle auto's gesleuteld en ik weet wat gewicht doet. Ik was blij dat ik mijn circuitracer naar 850kg had gebracht destijds, niet dat ik ga racen met deze mooie ax, maar toch. Die 60 pk brengt hem toch best van zn plek al ben ik tegenwoordig meer een zuinige rijder dan een hardrijder.

Ik zal vooral de auto gewoon goed willen houden en er lekker mee rijden, ik ga er niets aan versleutelen. Alhoewel, dat guitige raamspoilertje staat zo'n ax zo goed dat het bijna verplicht is;)
En ik heb een tik met open luchtfilters:)

Enfin, ik hoop veel plezier met de ax te kunnen hebben!
Last edited by speedy on TueMar15, 2011 1:12:41 AM, edited 1 time in total.
Alexander: Ik behoud mij het recht voor om van gedachte te veranderen..;)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

1x was ook genoeg geweest hoor :lol: , Maar welkom benieuwd naar de foto's. Veel plezier met de Ax. :wink:

speedy
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 48
Joined: TueMar15, 2011 12:43:29 AM
Location: Beverwijk

Post by speedy »

Ja, een kleine whoopsie van mijn kant, het laden duurde zo lang dat ik de pagina heb ververst, en toen nog eens...

Whoopsie! Moderatorrrrrr!!
Alexander: Ik behoud mij het recht voor om van gedachte te veranderen..;)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Welkom! Foto's zijn natuurlijk leuk.. en die spoilers zijn wel goed te verkrijgen, al zul je hem waarschijnlijk wel zelf de juiste kleur moeten geven...

speedy
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 48
Joined: TueMar15, 2011 12:43:29 AM
Location: Beverwijk

Post by speedy »

Foto's!

Image

Image

Image

Image


Nou, dat is hem dan! Ben er erg blij mee. Ben erg benieuwd naar het verbruik ook, al kan het nog even duren voor ik weet hoeveel dat is, hij lijkt op benzinedamp te lopen;)

Jammer vind ik de plekjes roest achter. Was er niet verbaasd over achteraf want toen ik met mn vingers onder de spartbordrand voelde kwam daar zo'n 200cc vochtig zand onder vandaan! De leidingen rechtsachter zaten helemaal vast in het zand! Ik heb van mijn vader ooit nog geleerd om bij het autowassen de waterstraal ook onder de spatborden te richten om alle zooi daar weg te halen, begrijp nu waarom..dat was overigens bij een Citroën Visa, die had ook zulke spatborden achter.

Nou ja, misschien is het nog een beetje bij te werken.

En wat vinden we? Hoort hier niet gewoon zo'n leuk raamspoilertje achterop?:)
Alexander: Ik behoud mij het recht voor om van gedachte te veranderen..;)

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Het is inderdaad heel belangrijk het daar goed schoon te houden.
Anders krijg je dit:
Image.
:P

Mooie auto. Ik vind die groene kleur toch wel iets hebben. Zie ik dat trouwens goed? Zit er een Type1 achterlicht op aan de rechterkant?

Wat roest betreft: Novorox halen bij de bouwmarkt, roestplek goed opschuren, Novorox erop, dat glad schuren, spuiten, en klaar is Speedy.

Een uitgebreide How-To voor het verwijderen van roest staat in dit topic.

En ja, natuurlijk hoort daar een spoilertje op! :)
Daar heb je nu de bevestiging nog niet voor. Die komt op de plek waar nu die twee zwarte doppen aan de bovenkant van je ruit zitten. Die twee bouten moeten eruit, wat betekent dat de achterruit helemaal los komt. Je wilt er een tweede persoon bij hebben om te helpen de ruit te ondersteunen, zodat 'ie dan niet knapt.
Op de sloop kost zo'n spoiler een euro of 10-15. Of je hem makkelijk in de kleur donkergroen vind weet ik niet, dus wees bereid 'm zelf te spuiten.

Maar die kleur verf heb je toch al in huis, vanwege het bijwerken van die roestplekjes... 8)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Spatflappen zijn sexy :D

speedy
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 48
Joined: TueMar15, 2011 12:43:29 AM
Location: Beverwijk

Post by speedy »

Top Ceristimo! Daar hebben we wat aan!
Klinkt als een goed bestede vrije dag. Maar welke bevestiging hebben we het over voor die spoiler? Is het een idee om dit te koop te vragen in betreffende topic? Misschien heeft iemand iets liggen en kan me zondag aanstaande worden uitgelegd hoe en wat. Ben redelijk technisch, veel geleerd van anderen;)
Alexander: Ik behoud mij het recht voor om van gedachte te veranderen..;)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Neem het gewoon mee en misschien word het gemaakt voor je op de meeting zelf ;)

Ziet er netjes uit, bekende plaatsjes roest zo te zien. Maar dat blijf je toch houwe ;)

Hou 'm heel en netjes :D

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

@Speedy
Het is een soort 'schansje', waar de spoiler op komt. Als je echter een spoiler van de sloop haalt, dan zit de bevestiging ook al op die auto, natuurlijk.

Even een foto geleend waar je het een beetje kan zien:
Image
Die pootjes zit de spoiler aan vast, en om die pootjes te monteren moet de kofferdeksel even losgemaakt worden. Het is allemaal heel vanzelfsprekend.

Ik heb twee linkerhanden en ben zo a-technisch als de pest. Ik weet amper hoe ik mijn ruitenwisservloeistof moet bijvullen, en mij is het ook gelukt om een spoiler op mijn (vorige) AX te zetten... :P
Last edited by Ceristimo on TueMar15, 2011 11:28:50 PM, edited 3 times in total.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

speedy
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 48
Joined: TueMar15, 2011 12:43:29 AM
Location: Beverwijk

Post by speedy »

Nou, bij deze de oproep. Wie o wie heeft een spoiler en de bijbehorende bevestiging liggen (of 1 van beide) en is er zondag ook?

Ik zal dit ook plaatsen in het 'te koop gevraagd' topic.
Alexander: Ik behoud mij het recht voor om van gedachte te veranderen..;)

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Post by gigawebs »

speedy wrote:Nou, bij deze de oproep. Wie o wie heeft een spoiler en de bijbehorende bevestiging liggen (of 1 van beide) en is er zondag ook?

Ik zal dit ook plaatsen in het 'te koop gevraagd' topic.
Ik heb nog wel een zwarte spoiler liggen alleen zonder bevestiging...
ImageImageImage

speedy
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 48
Joined: TueMar15, 2011 12:43:29 AM
Location: Beverwijk

Post by speedy »

@gigawebs
Ben je zondag ook aanwezig?

En dan de vraag wie de bevestiging voor een raamspoiler heeft liggen;)
Alexander: Ik behoud mij het recht voor om van gedachte te veranderen..;)

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Post by gigawebs »

Ben zondag aanwezig. :-)
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

hey :) een naamgenoot..

niet racen, wel ringsticker? :P tsssk..
en uiteraard hoort er een spoiler op, een ax is niet compleet zonder, vind ik hoor :)
(ik zei laatst "dat maakt het verschil tussen een anonieme eco-koektrommel en een sportief klein wagentje" en dat werd me niet in dank afgenomen :lol: maar het is wel waar 8))
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

speedy
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 48
Joined: TueMar15, 2011 12:43:29 AM
Location: Beverwijk

Post by speedy »

AlexanderB wrote:hey :) een naamgenoot..

niet racen, wel ringsticker? :P tsssk..
en uiteraard hoort er een spoiler op, een AX is niet compleet zonder, vind ik hoor :) )
De spoiler hoeft niet meer vanwege die sticker :wink:

Nee hoor, die spoiler komt er wel. En inderdaad, een naamgenoot, wie laat zich nog volledig Alexander noemen tegenwoordig..? We hebben een mooie naam vind ik :)
Alexander: Ik behoud mij het recht voor om van gedachte te veranderen..;)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

je kan wel zonder spoiler.. maar dan moet je dakdragers en een bullbar hebben :)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

speedy wrote:Nee hoor, die spoiler komt er wel. En inderdaad, een naamgenoot, wie laat zich nog volledig Alexander noemen tegenwoordig..? We hebben een mooie naam vind ik :)
ikke, ik vind het maar niks als ze me Alex noemen, om maar niet te beginnen over andere varianten (waar ik uberhaupt niet naar luister) ;)

open luchtfilter? ik heb nog wel wat leuks voor je, maakt wel redelijk wat herrie..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

speedy
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 48
Joined: TueMar15, 2011 12:43:29 AM
Location: Beverwijk

Post by speedy »

AlexanderB wrote:
speedy wrote:Nee hoor, die spoiler komt er wel. En inderdaad, een naamgenoot, wie laat zich nog volledig Alexander noemen tegenwoordig..? We hebben een mooie naam vind ik :)
ikke, ik vind het maar niks als ze me Alex noemen, om maar niet te beginnen over andere varianten (waar ik uberhaupt niet naar luister) ;)

open luchtfilter? ik heb nog wel wat leuks voor je, maakt wel redelijk wat herrie..
Ja, ken alle varianten ook;) Hee, maar luchtfilter, leuk wat heb je? Zal nog wel even nameten maar denk gewoon de 70mm aansluiting te hebben, heb zelf nog wel een 76mm filter liggen maar denk niet dat passend te maken is, is een vrij dik konisch filter ook.
Alexander: Ik behoud mij het recht voor om van gedachte te veranderen..;)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

eenofander chineese filter, geen idee.. zat op mn auto toen ik m kocht, maar ik ben eigenlijk meer tevreden met de standaard filter, werd n beetje gek van de hoeveelheid geluid :P maar als dat wel jouw ding is ;)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply