Hedzer Durksz aka Durksz (BX 1.6 TGI Progress, Lupo 3L)
Moderator: webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 64
- Joined: MonFeb05, 2007 10:48:45 PM
- Location: Vegelinsoord
- Contact:
Hedzer Durksz aka Durksz (BX 1.6 TGI Progress, Lupo 3L)
hoi,
Na al een hele tijd op het AX forum rond te hangen stel ik mij voor.
Ik, Hedzer Durksz, ben 21 jaar en pas afgestudeerd Werktuigbouwkundig ingenieur. Woon in het prachtig mooie friesland, om precies te zijn in Vegelinsoord(klein gehucht vlak bij heerenveen). En werk in Rouveen.
Al vanaf mijn 16e ben ik in het bezit van een auto, de eerste was natuurlijk een AX 1.1 RE uit 1988. 4 versnellingen, handchoke, zegmaar de basis van de basis versie. Deze auto heb ik samen met mijn zus gekocht en zij reed er dan ook altijd in(en ik werd overal naar toe gebracht).
op mijn 18e heb ik de auto aan mijn zus gegeven en zelf een AX TRS gekocht, een rode. dat bleek achteraf een grote fout, de auto roestte als een gek, zoop als een ketter(1:11 als ik ontzettend mn best deed zuinig te rijden) en had vage electronische problemen. deze auto is daarom na 7 maanden van elende voor een habbekrats verkocht.
de trs stond helaas iets te vaak zo:
Omdat ik inmiddels veel kilometers maakte (140 per dag) besloot ik een AX diesel te kopen. Dat werdt een AX 1.4d, een simpel karretje dat prima werkte, totdat de olie uit de versnellingsbak was gelopen. dat was het einde van de versnellingsbak RIP. ik een andere versnellignsbak er in gelepeld, maar die bleek ook stuk te zijn.
de AX 14D
klein autootje zeg zo'n AX
Toen was ik het zat. Vanwege de vele kilometers die ik per dag reed besloot ik een zuinige auto te kopen van een betrouwbaar Duits!!! merk. dat werdt de VW lupo 3l.
De Lupo 3l is een 1.2 TDI, die speciaal gemaakt is om zo zuinig mogelijk te rijden.
specs. 830 kg, staal/alu carroserie,
61 pk(in eco stand 45pk),
realistisch verbruik: zomer 1:28-1:33 winter 1:25,
belasting vrij!!
oncomfortabel, harde stoelen stug chassis.
klein, je kunt net 2 kratjes bier in de kofferbak kwijt.
Lupo 3L
Na een jaar Citroën loos te zijn geweest begon het virus weer op te spelen. Ik had mij zelf beloofd weer een Citroën te kopen zodra ik een baan had. Eind januari was het moment daar, Hedzer had(heeft) een baan!! Dus moest er weer een Citroën bij komen(de lupo blijft voor forzenen verkeer, te zuinig om weg te doen).
Omdat ik al een kleine auto heb, heb ik er voor gekozen om een BX aan te schaffen. Vroegah heeft mijn vader 4 van deze zwevende tapijtjes gehad. Mijn zus en ik waren altijd gek op de BX, en toen de laatste bx het veld moest ruimen voor een Xantia, waren wij erg teleur gesteld. Zeker omdat dat een jaar voordat ik mijn rijbewijs kreeg.
Afgelopen dinsdag ben ik trotse bezitter geworden van een prachtige BX 1.6 TGI Progress uit 1991. een juweeltje, 2 krasjes en 2 deukjes verder uiterlijk en technisch perfect.
specs:
benzine
1580 cm^2
65 kw (88 pk)
972 kg(maar 222 kg zwaarder dan een TRS of diesel)
trekhaak, dakraam
oud genoeg voor een oldtimer verzekering(JEEJ)
lekker grote auto met fantastische vering.
in diepe rust, snachts zakt ie naar beneden, in een diepe slaap
zodra ik m start wordt ie al snel wakker
nog maar 168950 km op de teller, voor een 20 jarige auto niet slecht.
de achterkant(verschrikkelijk lelijke wieldop maar oke, puntje voor de to do lijst)
to do voor de auto:
andere wieldop (liefst complete set, 2 andere zijn ook beschadigd (komen van een sloper af))
centrale deurvergrendeling
thats it, best korte lijst.
al gedaan,
plastic delen van dashboard fixen
grtz.
Hedzer
Na al een hele tijd op het AX forum rond te hangen stel ik mij voor.
Ik, Hedzer Durksz, ben 21 jaar en pas afgestudeerd Werktuigbouwkundig ingenieur. Woon in het prachtig mooie friesland, om precies te zijn in Vegelinsoord(klein gehucht vlak bij heerenveen). En werk in Rouveen.
Al vanaf mijn 16e ben ik in het bezit van een auto, de eerste was natuurlijk een AX 1.1 RE uit 1988. 4 versnellingen, handchoke, zegmaar de basis van de basis versie. Deze auto heb ik samen met mijn zus gekocht en zij reed er dan ook altijd in(en ik werd overal naar toe gebracht).
op mijn 18e heb ik de auto aan mijn zus gegeven en zelf een AX TRS gekocht, een rode. dat bleek achteraf een grote fout, de auto roestte als een gek, zoop als een ketter(1:11 als ik ontzettend mn best deed zuinig te rijden) en had vage electronische problemen. deze auto is daarom na 7 maanden van elende voor een habbekrats verkocht.
de trs stond helaas iets te vaak zo:
Omdat ik inmiddels veel kilometers maakte (140 per dag) besloot ik een AX diesel te kopen. Dat werdt een AX 1.4d, een simpel karretje dat prima werkte, totdat de olie uit de versnellingsbak was gelopen. dat was het einde van de versnellingsbak RIP. ik een andere versnellignsbak er in gelepeld, maar die bleek ook stuk te zijn.
de AX 14D
klein autootje zeg zo'n AX
Toen was ik het zat. Vanwege de vele kilometers die ik per dag reed besloot ik een zuinige auto te kopen van een betrouwbaar Duits!!! merk. dat werdt de VW lupo 3l.
De Lupo 3l is een 1.2 TDI, die speciaal gemaakt is om zo zuinig mogelijk te rijden.
specs. 830 kg, staal/alu carroserie,
61 pk(in eco stand 45pk),
realistisch verbruik: zomer 1:28-1:33 winter 1:25,
belasting vrij!!
oncomfortabel, harde stoelen stug chassis.
klein, je kunt net 2 kratjes bier in de kofferbak kwijt.
Lupo 3L
Na een jaar Citroën loos te zijn geweest begon het virus weer op te spelen. Ik had mij zelf beloofd weer een Citroën te kopen zodra ik een baan had. Eind januari was het moment daar, Hedzer had(heeft) een baan!! Dus moest er weer een Citroën bij komen(de lupo blijft voor forzenen verkeer, te zuinig om weg te doen).
Omdat ik al een kleine auto heb, heb ik er voor gekozen om een BX aan te schaffen. Vroegah heeft mijn vader 4 van deze zwevende tapijtjes gehad. Mijn zus en ik waren altijd gek op de BX, en toen de laatste bx het veld moest ruimen voor een Xantia, waren wij erg teleur gesteld. Zeker omdat dat een jaar voordat ik mijn rijbewijs kreeg.
Afgelopen dinsdag ben ik trotse bezitter geworden van een prachtige BX 1.6 TGI Progress uit 1991. een juweeltje, 2 krasjes en 2 deukjes verder uiterlijk en technisch perfect.
specs:
benzine
1580 cm^2
65 kw (88 pk)
972 kg(maar 222 kg zwaarder dan een TRS of diesel)
trekhaak, dakraam
oud genoeg voor een oldtimer verzekering(JEEJ)
lekker grote auto met fantastische vering.
in diepe rust, snachts zakt ie naar beneden, in een diepe slaap
zodra ik m start wordt ie al snel wakker
nog maar 168950 km op de teller, voor een 20 jarige auto niet slecht.
de achterkant(verschrikkelijk lelijke wieldop maar oke, puntje voor de to do lijst)
to do voor de auto:
andere wieldop (liefst complete set, 2 andere zijn ook beschadigd (komen van een sloper af))
centrale deurvergrendeling
thats it, best korte lijst.
al gedaan,
plastic delen van dashboard fixen
grtz.
Hedzer
Last edited by durksz on WedFeb16, 2011 6:20:30 PM, edited 5 times in total.
VW Lupo 3L uit 2000, het zuinigheidswonder(1:28 realistisch)
BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.
BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.
Re: Hedzer Durksz aka Durksz (BX !.6 TGI Progress, Lupo 3L)
Dan weet je ook vast al dat we gek zijn op foto'sdurksz wrote:hoi,
Na al een hele tijd op het AX forum rond te hangen stel ik mij voor.
(...)
Welkom bij de club.
Lupo is wel leuk autotje ook ja Bx is ook gaaf wil der zelf ook een keer een.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 64
- Joined: MonFeb05, 2007 10:48:45 PM
- Location: Vegelinsoord
- Contact:
Die Lupo is zeker een leuk wagentje, rijd prima. super zuinig en een half automaat (tis maar wat je leuk vind) waar ik prima mee uit de voeten kan.
Maar tja van het Citroën virus kom je nooit meer af, dat is mij inmiddels wel duidelijk geworden:P
kijk es aan de BX afdeling van de AX club is groeit met 33%:P
voorstel @ de BX rijders hiero (oa. Raoel en Bas):
T lijkt me gaaf als we als BX rijders ook naar de meeting (komende zondag) te gaan, zegmaar van AX naar BX.
Maar tja van het Citroën virus kom je nooit meer af, dat is mij inmiddels wel duidelijk geworden:P
kijk es aan de BX afdeling van de AX club is groeit met 33%:P
voorstel @ de BX rijders hiero (oa. Raoel en Bas):
T lijkt me gaaf als we als BX rijders ook naar de meeting (komende zondag) te gaan, zegmaar van AX naar BX.
VW Lupo 3L uit 2000, het zuinigheidswonder(1:28 realistisch)
BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.
BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)