Nick's (NickySchelfaut) AX 1.1 TGE

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Nick's (NickySchelfaut) AX 1.1 TGE

Post by NickySchelfaut »

Ik ben al jaren gek van alles dat wielen heeft.
Toen ik 16 was kwam er een brommer, een scooter, nog een brommer enzovoort. Elke dag zat ik bij ons in de kelder aan die krengen te werken).

Nu ben ik 18, heb vele honderden euro's door de wc gespoeld en is het tijd voor een auto. Na veel rondkijken en rondvragen kwam ik op de Citroën AX uit. In mijn ogen een auto'tje met stiekem toch wel erg veel stijl!

Mijn oom had er eentje staan, ooit gekocht om pizza's mee te bezorgen maar eigenlijk nooit gebruikt. Ding heeft 4 nieuwe banden, 123.000 km op de teller en stinkt naar rook. En de multomap vol met onderhoudsgeschiedenis heeft hij maar weggegooit :| :|

Hij gaat nu naar de keuring en over een maandje staat hij bij mij thuis.


Sinds ik weet dat ik hem krijg ben ik hier al aan het lurken, en nu is het tijd om een wie is wie aan te maken.

Het valt me op dat er op deze club site zo ontzettend veel informatie te vinden is, en dat iedereen gewoon leuk op elkaar reageerd. In het scooter wereldje is dit wel anders!

Ik zal eerst eens een paar punten van mijn auto''tje opnoemen.

- 1 boxje is kapot.
-2 wieldoppen missen
- de stoelen zijn wat uitgezakt
-er is geen toerenteller aanwezig


Mijn plan is dus om zoiezo daar wat aan te doen.

de eerste vragen die in me opkwam zijn dus al:

Hoeveel mag een sloper voor zoon wieldop vragen? En zijn er misschien ook geen echte Citroën velgen te krijgen? Ik heb al veel gekeken naar hoe het zit met boring e.d en dit snap ik wel. Maar ik weet niet hoeveel inch nou slim is bij een Citroën ax

Wat is verstandig, de boxjes achterin vervangen of een hoedenplank met speakers maken?

wat voor stoelen passen in een ax en zijn wat luxer?


Ik zit eigenlijk met een heleboel vragen die het niet waard zijn er steeds een los topic voor te openen. Het zijn van die kleine vraagjes als: op welke ax'en zat nou standaard zoon spoilertje bij de achterklep, bij welke ax zaten luxere stoelen. Wat is nou handig om te doen met een toerenteller. Wat zijn goede velgjes, originele/hoeveel inch past makkelijk?. Enzovoort?


Wat is volgens jullie het beste om wegwijs te worden in de AX wereld? clubmeetings, veel op het forum zitten?

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Hallo, en welkom hier!

De beste manier om wegwijs te geraken in de ax-wereld is hier vaak rondhangen. Wat projectjes volgen en het virus te pakken krijgen om zo zelf wat te sleutelen of modificeren. Of idd eens een meeting doen. De meesten zijn erg vriendelijk :D

Aan je schrijfstijl merk ik ook direct dat je een Vlaming bent. Van waar ben je ergens?

Post Reply