Freek a.k.a. mini_mouse (ax tgs diesel)
Moderator: webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 88
- Joined: ThuMay21, 2009 10:05:27 PM
- Location: Midden Limburg
Freek a.k.a. mini_mouse (ax tgs diesel)
Aangezien ik mijn ax al zo'n 1,5 jaar heb en inmiddels ook al een tijdje op dit forum rondzwerf, vind ik het toch eens tijd worden voor een wie is wie. Dus bij deze:
Ik ben Freek. Op het moment dat ik dit schrijf 32 jaar jong en woon in het zuiden van het land. Mijn nickname komt over waaien van het mini forum. Ik rij buiten mijn ax om ook toch al weer 11 jaar mini. Hiernaast heb ik ook nog een motor, een honda ft500.
Maar goed, de ax!
Eerst een fototje:
Specs: ax 1.4 tgs van 1993. de versie met verdelerkap.
Inmiddels aangepast:
-sportstuur
-velgen (misschien dat jullie ze kennen )
-xenon verlichting 8000k
-verlaagd (apex -40mm voorveren = 50mm in real life. achter -40mm)
-schokdempers van sachs met gasvulling
-inoxcar einddemper
-gemodificeerd peugeot 106 klokkenspel (foto komt nog)
-krijtbord motorkap vaarvan de chevron is weggehaald.
-setje ovale luidsprekers in de hoedenplank. (nu mee bezig)
Het was eigenlijk de bedoeling om het gti cup motorblok wat ik een tijd geleden gekocht heb er nog in te lepelen. Maar omdat dit mijn dagelijkse auto is en het autootje eigenlijk prima loopt, zie ik hier toch maar vanaf. Daarbij heb ik de mini voor het snellere werk .
Dus hou de rubriek aangeboden in de gaten.
Nou dat was het wel zo'n beetje! En als jullie vragen hebben,stel ze gerust.
Groeten
Freek.
Ik ben Freek. Op het moment dat ik dit schrijf 32 jaar jong en woon in het zuiden van het land. Mijn nickname komt over waaien van het mini forum. Ik rij buiten mijn ax om ook toch al weer 11 jaar mini. Hiernaast heb ik ook nog een motor, een honda ft500.
Maar goed, de ax!
Eerst een fototje:
Specs: ax 1.4 tgs van 1993. de versie met verdelerkap.
Inmiddels aangepast:
-sportstuur
-velgen (misschien dat jullie ze kennen )
-xenon verlichting 8000k
-verlaagd (apex -40mm voorveren = 50mm in real life. achter -40mm)
-schokdempers van sachs met gasvulling
-inoxcar einddemper
-gemodificeerd peugeot 106 klokkenspel (foto komt nog)
-krijtbord motorkap vaarvan de chevron is weggehaald.
-setje ovale luidsprekers in de hoedenplank. (nu mee bezig)
Het was eigenlijk de bedoeling om het gti cup motorblok wat ik een tijd geleden gekocht heb er nog in te lepelen. Maar omdat dit mijn dagelijkse auto is en het autootje eigenlijk prima loopt, zie ik hier toch maar vanaf. Daarbij heb ik de mini voor het snellere werk .
Dus hou de rubriek aangeboden in de gaten.
Nou dat was het wel zo'n beetje! En als jullie vragen hebben,stel ze gerust.
Groeten
Freek.
Last edited by mini_mouse on TueFeb18, 2014 8:58:05 PM, edited 4 times in total.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 88
- Joined: ThuMay21, 2009 10:05:27 PM
- Location: Midden Limburg
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 88
- Joined: ThuMay21, 2009 10:05:27 PM
- Location: Midden Limburg
-
- AX liefhebber
- Posts: 264
- Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
- Location: Texel
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 88
- Joined: ThuMay21, 2009 10:05:27 PM
- Location: Midden Limburg
Vandaag maar eens de linker deurvanger vervangen. blijft de deur tenminste openstaan en belangerijker nog hij kan niet te ver open, wat in het verleden volgens mij al eens gebeurt is gezien de deuk in de deur.
Verder het rechter slot weer een beetje gangbaar gemaakt. de deur sluite nogal lastig. Beter gezegd hij stuiterde terug . Maar dit lijkt nu opgelost.
Toen ik toch op de sloop was, meteen maar een reserve wiel sleutel meegenomen. Het leek me wel handig om het resreve wiel ook onder de auto vandaan te kunnen halen als een band plat staat.
Verder het rechter slot weer een beetje gangbaar gemaakt. de deur sluite nogal lastig. Beter gezegd hij stuiterde terug . Maar dit lijkt nu opgelost.
Toen ik toch op de sloop was, meteen maar een reserve wiel sleutel meegenomen. Het leek me wel handig om het resreve wiel ook onder de auto vandaan te kunnen halen als een band plat staat.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 88
- Joined: ThuMay21, 2009 10:05:27 PM
- Location: Midden Limburg
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 88
- Joined: ThuMay21, 2009 10:05:27 PM
- Location: Midden Limburg
Re: Freek a.k.a. mini_mouse (ax 1.4 tgs)
Zo, kleine update. De ax heeft weer een nieuwe apk .
Uiteraard was er wel wat werk aan. Nieuwe koplampen, nieuwe achterrem cilinders en voeringen, 2 andere banden en laten uitlijnen (heb ik de banden tenminste niet voor niks vervangen )
Uiteraard was er wel wat werk aan. Nieuwe koplampen, nieuwe achterrem cilinders en voeringen, 2 andere banden en laten uitlijnen (heb ik de banden tenminste niet voor niks vervangen )
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 88
- Joined: ThuMay21, 2009 10:05:27 PM
- Location: Midden Limburg
Re: Freek a.k.a. mini_mouse (ax 1.4 tgs)
Morgen ofzo kleine update
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 88
- Joined: ThuMay21, 2009 10:05:27 PM
- Location: Midden Limburg
Re: Freek a.k.a. mini_mouse (ax 1.4 tgs)
Bij deze: de update.
De ax had nogal last van problemen met de monopoint injectie. Hij bleef niet meer stationair draaien en viel dus constant uit. Na het schoonmaken van het injectiehuis, vervangen van temp sensor, tps sensor en nog een aantal andere dingen was het nog steeds niet opgelost. Omdat het ding toch gewoon moet rijden uiteindelijk maar besloten dat het complete injectie systeem vervangen moest worden. En toen stond er hier op het forum een GTI blok te koop voor een leuk bedrag. Dus ja, dan is de keus snel gemaakt .
Ik het GTI blok overgenomen van Terminal. Inclusief vesnellingsbak en ook nog een stuk uitlaatpijp. Er zat zelfs een groep n chippie in.
Ik heb de distributie vernieuwd en ook de koppelig vervangen voor een nog bijna nieuwe die ik nog had liggen. De vesnellingsbak van de GTI heb ik ook gebruikt. Maar ik heb wel de lange 5e vesnelling van de tgs bak over gezet voor wat betere autobahn cruizing . De oude tussen piip is vervangen door de het stuk wat bij het GTI blok zat. De uitlaat bestaat nu uit een stuk pijp en de sport demper die er al onder zat. De kat zit er niet meer onder.
Ik heb er inmiddels een paar ritjes mee gereden, en ik moet zeggen, het bevalt wel! Hieronder een paar fototjes. De foto van het eind resultaat volgt nog.
Oude motor eruit
het oude blok
Het GTI blok
5e versnelling wissel
De ax had nogal last van problemen met de monopoint injectie. Hij bleef niet meer stationair draaien en viel dus constant uit. Na het schoonmaken van het injectiehuis, vervangen van temp sensor, tps sensor en nog een aantal andere dingen was het nog steeds niet opgelost. Omdat het ding toch gewoon moet rijden uiteindelijk maar besloten dat het complete injectie systeem vervangen moest worden. En toen stond er hier op het forum een GTI blok te koop voor een leuk bedrag. Dus ja, dan is de keus snel gemaakt .
Ik het GTI blok overgenomen van Terminal. Inclusief vesnellingsbak en ook nog een stuk uitlaatpijp. Er zat zelfs een groep n chippie in.
Ik heb de distributie vernieuwd en ook de koppelig vervangen voor een nog bijna nieuwe die ik nog had liggen. De vesnellingsbak van de GTI heb ik ook gebruikt. Maar ik heb wel de lange 5e vesnelling van de tgs bak over gezet voor wat betere autobahn cruizing . De oude tussen piip is vervangen door de het stuk wat bij het GTI blok zat. De uitlaat bestaat nu uit een stuk pijp en de sport demper die er al onder zat. De kat zit er niet meer onder.
Ik heb er inmiddels een paar ritjes mee gereden, en ik moet zeggen, het bevalt wel! Hieronder een paar fototjes. De foto van het eind resultaat volgt nog.
Oude motor eruit
het oude blok
Het GTI blok
5e versnelling wissel