NdH aka Superne5k, ax 1.1 i, 1995

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
superne5k
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: SatDec25, 2010 2:07:30 AM
Location: Elburg

NdH aka Superne5k, ax 1.1 i, 1995

Post by superne5k »

Ik heb sinds juli 2010 een ax als eerste auto gekocht. Ik kwam voor een andere auto maar was direct verkocht en vergat daardoor zelfs af te dingen. Het is een mooie grijze. Op het moment dat ik geboren werd had mijn vader ook een Citroën, vandaar de keuze voor Citroën.

Ik gebruik hem vooral met surfen en snowboarden. Ondanks dat ik hem niet meer nodig heb, ivm samenwonen, en ik helemaal niet handig ben met auto's, wil ik er aan gaan klussen, om mn skills wat te verbeteren en om de auto met vrienden te gaan delen om er mee op wintersport en surfvakanties mee te gaan. De volgende problemen wil ik, in deze volgorde, gaan fixen/aanschaffen:

Audio
- Uitzoeken of de rechter speaker kapot is, of gewoon niet is aangesloten
- 2 betere speakers en een subwoofer plaatsen

Vakantieklaar maken
- Dakdragers aanschaffen, zijn daar ook koffers voor beschikbaar of gewoon professories alles er op binden?

- Trekhaak aanschaffen en er opzetten

- Winterbanden aanschaffen, moet ik dan ook velgen kopen, of zitten die er meestal bij?


Overig
Ruiten
- Twee sterren in de voorruit, vullen of nieuwe ruit?
- Voorruitenwisserblad vervangen of nieuwe ruitenwisser?

Slot/centrale deurvergrendeling
- Linker slot lijkt soms lam, vervangen?
- Rechter slot gaat na een halve seconde weer op slot, binnendeur openen en kijken het te verhelpen is

Lak
- Een deuk, kennis naar laten kijken, eventueel uit laten deuken en spuiten?
- Roest op carrosserie, weghalen en bijspuiten?

Verder rijdt hij als een zonnetje, behalve dat hij soms hapert bij het optrekken, zie ik geen toeren, olie en water peil en heb ik het gevoel dat hij niet erg zuinig rijdt. Geen idee hoe deze dingen komen.

Mocht je iets van bovenstaande hebben liggen, ik hoor het graag van je en neem verder contact met je op.Ook alvast bedankt voor mogelijke beantwoording van mijn vragen hierboven. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.


gr Niek

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Welkom hier.

Je had je openingspost een paar keer geplaatst, heb ik even verwijdert.
Leuk dat je jouw AX toch wilt houden!

Goede speakers en een subje zijn bijna altijd wel een verbetering!
Winterbanden zoals ze bijvoorbeeld bij de profile worden aangeboden worden nooit met velgen verkocht. De AX is uitgerust met velgen die op bijna geen andere auto zijn geleverd dus een setje regelen is wel aan te bevelen. (Alleen sommige Saxo´s en Peugeots 106 hebben dezelfde 3gaats velgen als de AX.)

Kun je wat specifieker zijn over je andere problemen of een foto plaatsen?
Een ster in de ruit zou ik zo snel mogelijk laten behandelen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Welkom hier!
Een trekhaak vind ik zelf een aanwinst voor iedere auto. Bij een AX kun je niet al te veel trekken, vanwege 't lage gewicht van de auto, maar als er onverhoopt iemand achterop rijdt, vangt de trekhaak de grootste klap op. Trekhaken worden hier regelmatig aangeboden voor weinig!

Dakdragers, let erop dat je dakdragers koopt voor een 3-drs of 5-drs AX, deze zijn niet uitwisselbaar met elkaar. Iedere dakkoffer zou moeten passen. Over het algemeen hebben dakkoffers meerdere bevestigingsafstanden. Los erop binden kan natuurlijk ook, maar met lange afstanden zou ik met spullen die in een koffer passen gewoon lekker voor een koffer gaan.

Foto's zijn van harte welkom!!! :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

WELKOM! 8)
Mastenhose wrote:maar als er onverhoopt iemand achterop rijdt, vangt de trekhaak de grootste klap op.
Dit kan ik alleen maar bevestigen! De Civic Del Sol die bij mij achterop reedt was goed plat en ik had alleen een krasje op mijn bumper en een kapot bumperbalkje... schade? €5,- voor een nieuwe bumperbalk.
Mastenhose wrote:Dakdragers, let erop dat je dakdragers koopt voor een 3-drs of 5-drs AX, deze zijn niet uitwisselbaar met elkaar.
Als je originele van Citroën hebt dan klopt je verhaal maar neem je ze van een ander merk dan kan het wel eens zijn dat er adapterplaten bij zitten om ze op zowel 3 als 5 deurs te gebruiken. overigens zijn de originele wel aanraders aangezien deze "aerodynamisch" zijn er daardoor niet gaat "fluiten"

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Welkom

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Welkom 8)

Blijf er voor zorgen :D

superne5k
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: SatDec25, 2010 2:07:30 AM
Location: Elburg

Post by superne5k »

Bedankt voor het verwijderen van de dubbele posts, de verwelkomingen en de tips!!!

Update en verduidelijking:

Audio
- Rechter speaker doet het waarschijnlijk, maar is nog niet aangesloten
(- 2 betere speakers aanschaffen en een subwoofer plaatsen bij omnvoldoende geluid)

Vakantieklaar maken
- Dakdragers + koffer aanschaffen.
- Trekhaak aanschaffen en er opzetten
- Winterbanden en velgen kopen

Overig
Ruiten
- Twee sterren in de voorruit, opvullen of nieuwe ruit? (geen haast bij)
- Voorruitenwisserblad vervangen

Slot/centrale deurvergrendeling
- Linker slot lijkt soms lam, vervangen? 1 op de 10 keer gaat het knopje niet omhoog
- Rechter slot gaat na een halve seconde uit zichzelf weer op slot. Ik ben de binnenbekleding van de deur aan het verwijderen om dit te verhelpen.

Lak
- Een deuk, kennis naar laten kijken, eventueel uit laten deuken en spuiten? (foto volgt)
- Roest op carrosserie, weghalen en bijspuiten? (foto volgt)

Dashboard
Ik zie op het dashboard niet het olie- en waterpeil (foto volgt)

Motorisch
Ik heb het gevoel dat hij niet erg zuinig rijdt. Ik ga de banden eens goed op spanning zetten. Verder geen idee wat hier aan te doen. Ik rij zo'n 500 km op 1 tank.

SvenM
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: SatNov06, 2010 1:34:23 PM
Location: Hoogland
Contact:

Post by SvenM »

Hey, welkom op het forum.

Het verbruik is natuurlijk onder andere afhankelijk van je rijstijl. Ik haal in ieder geval 1:15 met een 1.1I uit 1995. Wat dus neerkomt op een 600 kilometer op een tank, staat de meter wel diep in het rood trouwens.

Een paar betere speakers zijn trouwens nooit verkeerd :wink: . Iets wat bij mij eigenlijk ook nog op het verlanglijstje staat.

Post Reply