en ja, de auto heeft 2 jaar stilgestaan, en qua roest.. is ie eigenlijk rijp voor de sloop.. maar ik ga niet zomaar bij de pakken neerzitten, dat gaan we oplossen, want er zijn er bijna geen meer
Tijdens de Zeeland-tourrit
Tot nu toe:
- Aanschaf @ 248800
Onderhoud:
- Nieuwe ruitenwissers voor + achter @248800 km.
-
APK daar issie doorheen gematst. T/m 12-07-2013
- ZGAN Bosal einddemper
- Gloeirelais vervangen @253K
- Olie, oliefilter en brandstoffilter vervangen @253k
- Nieuwe Varta Blue 62AH Accu. @262K
- Nieuwe koolborstels in de dynamo @263k
- Dynamorevisie @264k
- APK t/m 12-07-2014
- Olie + filter @ 266750
- Distributieriem, waterpomp, spanrollen @273.5k
- Olie + filter @273.5k (5w40 volsyntheet)
- Koppakking (Elring, MLS) @273.5k
- Nieuw brandstoffilter @273.5k
- Andere raamrubbers..
- Nieuwe gloeipluggen (Beru) (280k)
- Nieuwe luchtfilter (283.5k)
- Nieuwe ruitenwisser voor (283.5k)
- Nieuwe olie + filter (283.8k)
- Dynamorevisie @ 294k (alweer.

)
- Dynamo schroefje losgetrild, gefixt @295k
- Nieuwe olie + filter (295.5k)
- Nieuwe olie (299k)
- Nieuwe versnellingsbakolie (299k)
- Nieuwe ruitenwisser voor (305.5k)
- nieuwe olie en filter (308.5k)
Onderstel & Remmerij:
- Voorremschijven + blokken @ 248800 km.
- Voorpoten GTI, toplagers, veren GTI @259k
- Wiellagers nieuw, schokdempers GTI nieuw, stuurkogels nieuw @259k
- Nieuwe aandrijfas SKF linksvoor @259K
- Voorremschijven nu geventileerd, remklauwen gereviseerd, remblokjes Textar nieuw @ 259k (geventileerd, ZX 1.9TD/ 205GTI klauwen.)
- 2 nieuwe draagarmen, GTI @266k
- Achteras 4GTS (AX GTI) met nieuwe remkabels en nieuwe Bosch remschoenen.
- Nieuwe aandrijfas SKF rechtsvoor @273.5k
- Auto laten uitlijnen @ 277.777
- Stabilisatorstang Saxo 16V met nieuwe droplinks.
- 5 stuks 15"x6" lichtgewicht alu velgen + 4x Uniroyal Rainsport 195/45r15 + 1x "novex" 195/45r15 reservewiel.
- Hogere bumpstops achter tegen aanlopen bij maximaal inveren.
- Achteras 106 GTI (schijfremmen) met nieuwe remkabels, nieuwe remleidingen, nieuwe handrem.
- Nieuwe droplink links @290k-ish
- Nieuwe droplink rechts @304k
- Aandrijfaskeerringen @305.5k
- Schakel-as-keerring @305.5k
- Schakel-pin @305.5k
- 2L bakolie 75w80 @305.5k
- Nieuwe remblokken achter @306k
- Nieuwe wiellager rechts-voor @314k
- 1L nieuwe bakolie @314k
- Nieuw wiellager rechts-voor @323k
- Nieuwe aandrijfas rechts (J&R) @ 323K
Exterieur:
- Stekker richtingaanwijzer links vervangen, maakte slecht contact.
- Lampje richtingaanwijzer rechts vervangen
- Witte achterklep, thanks IceByte! (Achterklep was gebroken, en een nieuwe ruit was héél duur.)
- GT bumper + achterbumper in zwart, spoiler in zwart.
- Nieuwe linker buitenspiegel..
- Bumperlip
- Wielkasten rondgezaagd
- Skirtset gemonteerd
- Morettes (met 100w lampies op de binnenste H1 verstralers) + nieuwe buitenste lenzen.
- Mistlampen in de bumper
Interieur:
- Stoelen 106 Rallye
- GTI Dashbord
- GTI tellerbak met aangepaste toerenteller
- 2 losse 2" metertjes, Boost en EGT
- Kofferbakplastic, deurpanelen GTI, raamomlijsting GTI
- Electrische raammotoren
- Centrale vergrendeling
Techniek:
- Kachelventilator en brandstofmeter misten aarde, verloopstekker gemaakt naar aardpunt.
- Ruitensproeipompje kaput, vervangen, yay!
- Startblokkering Bosch VE inspuitpomp eraf gesloopt, dan werkt ie tenminste ook in m'n AX.
- Relais 99 (programmeerbare wis-interval)
- Wax-koudstartmechanisme vervangen
- temperatuursensor voor dash geinstalleerd.
- Saxo 16v oliekoeler geinstalleerd
- Uitlaat verlast zodat de Saxo stabi' past.
- Trekhaak gemonteerd
- Helicoil geinstalleerd om zwetend klepdekselpakking door gestripte bout op te lossen @ 294k
- Nieuwe thermostaat (299k)
- Nieuwe thermo-sensor voor de tellerbak (299k)
- Bosch VE injectiepomp + Bosch Injectoren (299k)
Anti-roest:
- Koetsdonor gevonden
- Hakken en zagen, alle roest dr uit!
- Donorkoets strippen, hallo plaatblik
- Lassen @253k
- Alles weer netjes wit verven
To Do:
De komende tijd:
- 3e remlicht
- Roestgat kofferbak fixen
- Toplagers vervangen, kijken of dat de oorzaak is van geluid.
- Remblokken achter vervangen ivm verglaasd
- As reviseren ivm speling.
- Aansluitingen voor EGT en Boost maken.
- Underbody coating aanbrengen.
- Auto schuren, afplakken en lakken
- Cruise control inbouwen?
- Toerenteller inbouwen
- Oliedrukmeter inbouwen
- Turbodrukmeter inbouwen
- EGT meter inbouwen
- Olieretour in de carterpan maken
- Turbo inbouwen
Reeds aangeschafate materialen:
- Toplagers
- Stabistang stokjes (3x)
- Remblokjes achter
- Ruitenwisser voor
- Oliedruk-sensor
- Garrett GT1544 turbo
- Intercooler BMW
- Cruisecontrol
- Tellerbak met toerenteller, watertemperatuur, oliepeil(&temperatuur), etc.. (Reeds ingebouwd, nu nog functioneel maken..)
- Einddemper Remus.
- Eind'demper' Type-X
- Radiator Saxo Diesel (dik 50% groter)
- Truckhoorn *toettoet*
Boodschappenlijst:
- Materialen voor:
-- uitlaatspruitstuk,
-- inlaatspruitstuk,
-- downpipe,
-- intercooler-leidingen.
-BE bak
-Schakelsysteem 307 met kabelshifter?