AX plaisir 1.1

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

MikeAX
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: SunAug22, 2010 9:26:34 PM
Location: almere

AX plaisir 1.1

Post by MikeAX »

Hoi allemaal ,

ik ben Michael visser , ik ben 27 jaar , en ik woon in almere , ik heb sinds 2002 mijn rijbewijs...en ik heb dan ook verschillende autotjes gehad , ik werk zelf in een autopoetsbedrijf waar ik werkzaam ben als chauffeur, ik heb dan ook in heel veel auto's gereden...sinds 2008 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en de afgelopen 2 jaar ook best veel motor gereden maar aangezien ik geen auto had zat ik in de winter met een probleem ik kwam de deur niet uit , dus ik moest hier een oplossing voor verzinnen , ik was 8 en ik weet nog heel goed dat mijn ouders een Citroën AX kochten , ik vond het leuke auto's ik vond ze snel en ja omdat ik eigenlijk niets anders gewend was vond ik het gewoon leuke auto's , dit is nooit veranderd ik heb altijd wat gehad met die rare karretjes , zo doende heb ik een week geleden een AX 1.1 plaisir uit 1991 met 118.000km op de klok gekocht , veel denken er waar begin je aan , maar voor mij is dat wagentje met een stukje herinnering van vroeger wat ik graag wil ophalen al moet ik wel zeggen het is een opknappertje....maar wat wil je voor 300 euro daar kan je geen nieuwe auto voor verwachten..ik heb hier een foto van de auto sorry voor de slechte kwaliteit :

de auto is doeltwit geweest van vandalisme :S
de voorbumper zit er op een rare manier op , er klopt iets niet , iets lijkt scheef of dat nou de montagepunten zijn of de bumper zelf het moet er een keer vanaf denk ik!! er moet een hoop nog aan gebeuren wel leuk dat wel , maar deze week ga ik beginnen aan de distributieriem deze is dringend aan vervanging toe , gek genoeg de auto rijd echt prima niets mis met die wagen hij ziet er alleen niet uit , maar ik vindt het dood zonde om hem naar de sloop te brengen want hijs nog echt wel goed.

Image

ik heb sinds deze week ook andere stoelen erin gezet , want die van de plaisir dat was helemaal vergaan ik denk dat er zelfs overheen gelopen is en stuk getrokken , het was een verschrikking hier een foto van hoe et er nu uit ziet , er zitten nu stoelen in van een TGE:

Image



ik heb ook nog een foto van de AX van mijn ouders vroeger :

Image
Last edited by MikeAX on SunAug22, 2010 10:36:30 PM, edited 2 times in total.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

WELKOM! 8)

En leuk dat er weer eens een rode AX PLAISIR binnen de club komt. :D

Succes met oplappen maar wat betreft het netjes maken moet dat lukken gezien je werk.

En hier blijkt ook maar weer... eenmaal met het AX-virus in aanraking geweest kom je er gewoon nooit meer vanaf.

MikeAX
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: SunAug22, 2010 9:26:34 PM
Location: almere

Post by MikeAX »

MBa@NL wrote:WELKOM! 8)

En leuk dat er weer eens een rode AX PLAISIR binnen de club komt. :D

Succes met oplappen maar wat betreft het netjes maken moet dat lukken gezien je werk.

En hier blijkt ook maar weer... eenmaal met het AX-virus in aanraking geweest kom je er gewoon nooit meer vanaf.
dankje :) , ja klopt mee eens , alleen jammer ik weet nog niet echt de weg voor de onderdelen , ik moet nog dingen hebben , motorkap ja weet niet wat ermee gebeurd is , maar er moet iig wel een andere op maar ik kan weinig vinden erover...zo met meer onderdelen !!

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Welkom, leuk dat je de moeite neemt om de Plaisir op de weg te houden! (Y)

(en van m'n vrouw moet ik je je ouders complimenteren met hun smaak, de eerste AX die ik voor m'n vrouw kocht had dezelfde kleur! :lol:)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

MikeAX wrote:
MBa@NL wrote:WELKOM! 8)

En leuk dat er weer eens een rode AX PLAISIR binnen de club komt. :D

Succes met oplappen maar wat betreft het netjes maken moet dat lukken gezien je werk.

En hier blijkt ook maar weer... eenmaal met het AX-virus in aanraking geweest kom je er gewoon nooit meer vanaf.
dankje :) , ja klopt mee eens , alleen jammer ik weet nog niet echt de weg voor de onderdelen , ik moet nog dingen hebben , motorkap ja weet niet wat ermee gebeurd is , maar er moet iig wel een andere op maar ik kan weinig vinden erover...zo met meer onderdelen !!
We hebben hier op het forum een "gezocht" sub-forum. Plaatst daar een topic met wat je zoekt. grote kans dat er leden zijn die de spullen voor je hebben liggen.

Op de sloperijen is de AX ook redelijk "voorradig" dus daar is ook nog wel wat te vinden. Voor het technische vlak van de AX kun je veelal ook bij de SAXO, 106, 205 enz. kijken.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Welkom! Leuk een rode Plaisir, volgens mij heb ik die nog niet vaak gezien :) En meteen foto's, cool :)

Bumper zit vast met een schoefje zie ik, en hoewel de motorkap wel netjes erop lijkt te liggen is het front gek... koplamp bijrijderskamp is in ieder geval naar beneden gezakt (de steuntjes breken makkelijk af, is plastic).

Vraag me wel af wat voor reden het vandalisme had??

MikeAX
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: SunAug22, 2010 9:26:34 PM
Location: almere

Post by MikeAX »

Mastenhose wrote:Welkom, leuk dat je de moeite neemt om de Plaisir op de weg te houden! (Y)

(en van m'n vrouw moet ik je je ouders complimenteren met hun smaak, de eerste AX die ik voor m'n vrouw kocht had dezelfde kleur! :lol:)
haha dankje...HF-PJ-78 was dat hier in almere kwam ik vorige week de HF-PJ-76 tegen , dat was ook een first impression.

mijn ouders hebben er nog een paar gehad ook een witte , maar daar ben ik nog naar opzoek vanm de foto's mijn opa en oma hadden een zwarte TGE en een 1.4 GT ook daar heb ik nog foto's van die plaats ik hier nog allemaal bij , maar dat komt later.

MikeAX
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: SunAug22, 2010 9:26:34 PM
Location: almere

Post by MikeAX »

raoel wrote:Welkom! Leuk een rode Plaisir, volgens mij heb ik die nog niet vaak gezien :) En meteen foto's, cool :)

Bumper zit vast met een schoefje zie ik, en hoewel de motorkap wel netjes erop lijkt te liggen is het front gek... koplamp bijrijderskamp is in ieder geval naar beneden gezakt (de steuntjes breken makkelijk af, is plastic).

Vraag me wel af wat voor reden het vandalisme had??
er zit nu een nieuwe koplamp op , die zit inmiddels weer recht , nu valt alleen die bumper nog meer op hoe lelijk die zit haha...

vandalisme schade , misschien wel een slechte eigenaar , je weet het niet he
Last edited by MikeAX on SunAug22, 2010 10:44:21 PM, edited 1 time in total.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

MikeAX wrote:mijn ouders hebben er nog een paar gehad ook een witte , maar daar ben ik nog naar opzoek vanm de foto's mijn opa en oma hadden een zwarte TGE en een 1.4 GT ook daar heb ik nog foto's van die plaats ik hier nog allemaal bij , maar dat komt later.
Cool! Nog meer foto's! Hoe meer foto's, hoe beter!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MikeAX
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: SunAug22, 2010 9:26:34 PM
Location: almere

Post by MikeAX »

Mastenhose wrote:
MikeAX wrote:mijn ouders hebben er nog een paar gehad ook een witte , maar daar ben ik nog naar opzoek vanm de foto's mijn opa en oma hadden een zwarte TGE en een 1.4 GT ook daar heb ik nog foto's van die plaats ik hier nog allemaal bij , maar dat komt later.
Cool! Nog meer foto's! Hoe meer foto's, hoe beter!
nou voorruit dan maar :) dit voorlopig even de stoelen die ik erin heb , het zijn echt van die bankstellen als je erin zit haha , het zit gewoon lekker , als derest opgelapt is dan komen er wel andere in , maar voor nu is dit al een grote voorruitgang

Image

en voor de mensen die niet geloven dat het eruit zag , nou mooie stoel he :D

Image

MikeAX
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: SunAug22, 2010 9:26:34 PM
Location: almere

Post by MikeAX »

MBa@NL wrote:
MikeAX wrote:
MBa@NL wrote:WELKOM! 8)

En leuk dat er weer eens een rode AX PLAISIR binnen de club komt. :D

Succes met oplappen maar wat betreft het netjes maken moet dat lukken gezien je werk.

En hier blijkt ook maar weer... eenmaal met het AX-virus in aanraking geweest kom je er gewoon nooit meer vanaf.
dankje :) , ja klopt mee eens , alleen jammer ik weet nog niet echt de weg voor de onderdelen , ik moet nog dingen hebben , motorkap ja weet niet wat ermee gebeurd is , maar er moet iig wel een andere op maar ik kan weinig vinden erover...zo met meer onderdelen !!
We hebben hier op het forum een "gezocht" sub-forum. Plaatst daar een topic met wat je zoekt. grote kans dat er leden zijn die de spullen voor je hebben liggen.

Op de sloperijen is de AX ook redelijk "voorradig" dus daar is ook nog wel wat te vinden. Voor het technische vlak van de AX kun je veelal ook bij de SAXO, 106, 205 enz. kijken.
bedankt voor de tips ik ga hier wat mee doen...het gaat wel goedkomen met de auto , het heeft alleen wel z'n tijd nodig , maar ik wil eigenlijk dat hij de 25 jaar haalt , vandaar ik dus bezig ben de auto beetje op te knappen alleen weet ik nog niet wat ik met de deuken in het dak ga doen , ik ga proberen om die eruit te tikken , hij heeft wel een zwaar moment gehad in zijn leventje , dat is wel duidelijk!!

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Welkom hier en leuk een plaisir!
Mijn eerste AX was ook een plaisir. Drie jaar met veel lol in gereden.
De foto van de originele stoel is wel typisch plaisir.
De stof is echt flinterdun die er voor gebruikt is. Zelf had ik er stoelhoezen overheen omdat ik deze stoelen wel erg lekker vond zitten.

Succes er mee!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Rio97 wrote:De stof is echt flinterdun die er voor gebruikt is. Zelf had ik er stoelhoezen overheen omdat ik deze stoelen wel erg lekker vond zitten.
Dat ze lekker zitten klopt wel. Als je GT stoelen lekker vindt zitten dan vindt je dat van PLAISIR stoelen ook, het schuim is exact gelijk aan dat van de GT. En het is nog sterker, de stoelen uit een PLAISIR zijn gelijk aan de stoelen uit de AX SPORT zonder V.I.P. pack.

MikeAX
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: SunAug22, 2010 9:26:34 PM
Location: almere

Post by MikeAX »

zo ik heb inmiddels mijn disrtibutiesetje binnen hier even wat foto's , ik vindt namelijk dat er vrij weinig foto's op et forum staan , dat kan beter denk ik :D

Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

ja! foto's zijn leuk :D

MikeAX
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: SunAug22, 2010 9:26:34 PM
Location: almere

Post by MikeAX »

raoel wrote:ja! foto's zijn leuk :D
hopelijk (vandaag) morgen erop zetten

MikeAX
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: SunAug22, 2010 9:26:34 PM
Location: almere

Post by MikeAX »

zo het is gelukt , blokje loopt netjes , nieuwe dis zit erop en natuurlijk wat foto's :D

Image

Image

Image

Image

:D en ik heb net op de sloop een harde hoedenplank gehaald , volgende week mijn rechter voorspatscherm en mijn voor bumper !! daarna nog even opzoek naar een motorkapje !!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Waarom maak je niet even een wie=wie aan?
Mooi rood nog hoor!

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Vanaf de d-riem heb ik je posts uit het dakjes topic hierheen gehaald.
Kunnen we hier je mooie Plaisir verder bewonderen ;)

Deze Plaisir heb je in Oss gekocht toch?
De velgen hebben al eerder binnen de AXClub rondgereden. Dat was toevallig ook een rode Plaisir. Maar die AX is helaas niet meer.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Wat glimt ie :shock: mooi hoor :)

Post Reply