Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
kmstanden van mijn axjes:
-witte 1.0E '87, niet meer bekend 30.000km mee gereden (42.000 tot 73.000 volgens mij) (Gertjuh)
-rode GTcarb '89: 201.000->210.000 tot heden (sloop)
-grijze GTcarb '89: 188.000->202.000 (Collin aka 2black)
-blauwe 1.0E '86, ongeveer 5000km mee gereden (sloop)
-rode GTi '90: ongeveer 2000km mee gereden (Gertjuh)
-witte GTi '90; gekocht bij 182.000. verkocht bij 189.000 (browny)
-grijze GTI '92: gekocht bij 183.000. verkocht bij 206000 (rocks)
bij 198dz een 1.6blok met 118dz km gemonteerd
-rode AX Sport '91: gekocht bij 132.000 niet mee gereden (brookman)
-rode GT Carb '88, gekocht bij 194dz blok loopt zelfde dag vast.. (ax_crosser)
-groene 1.1 Allure '95, 151dz km. tot 156dz km (Carla)
-blauwe 1.1RE '88, 133dz km. tot 137dz km (denny)
-grijze GT '92 196dz km ? (ax_crosser)
-rode GT ph1 '90 194.000dz (ax_crosser)
-grijze GT ph1 '90 238.000dz -> 249.000dz (rogier)
---
-rode GTI '92
ik moet me schamen, zo weinig updates en zoveel werk verricht!
hierbij dus een zo volledig mogelijke update:
huidige auto:
-Rode 1.4GTcarb met 106xsi- motorblok
optische tuning:
-15" TSW hockenheim velgen met 195/45/R15 Toyo's (voorlopig weer netjes opgeborgen)
-14" stalen GT velgen met 165/65/R14 Pirelli's
-getinte zijruitjes
-egaal rode achterlichten en witte knipperlichten voor
-custom laklaagje
-dubbele Sebring einddemper
onderstel:
-voor +-4cm verlaagt, achter nog niet
-OMP niet verstelbare veerpootbrug boven
-devil draagarmbrug onder
-goodridge remslangen achter
audio:
-pioneer cd-speler
-Climax eindversterker met daarop aangesloten:
-2x JBL GTO 6x9"
-2x 13cm Kenwood midi's
-2x tweetertjes
-versterker met line in ==> aansluiting laptop
planning technisch:
motorisch:
-redelijk scherpe nokkenas
-grotere sproeiers
-supersprint/devil sport uitlaat ==> spaghetti, rechte pijp naar achter met sport demper en sport-einddemper
onderstel:
-draagarmbrug onder
-koni-geel rondom
-stuggere veren achter (dieselas)
-dikkere torsiestaven
-goodridge remslangen voor
-fly-off handrem
-uitlijnen
planning uiterlijk:
exterieur:
-roest wegwerken
-spuiten?
-ruiten achter opnieuw tinten
interieur:
-strippen tot op het bot
-nuttige metertjes: volt/olietemp/oliedruk/enz.
planning veiligheid:
-rolkooi
-kuipstoelen
-5punts gordels
-noodschakelaars
planning audio:
-huidige filteren
-gewichtloos wegwerken in gestripte omgeving
-aansluiting voor navigatie/laptop
===========================================
Verhaal van de auto:
De volledige historie van de auto is bij mij bekend, ik weet welke monteur m vanaf Amsterdam (importeur) naar hier gereden heeft, wie m toen gekocht heeft en wie m daarna gekocht heeft. De laatste eigenaar voor mij was namelijk Jeri?l, een zeer goede vriend van me.
auto is door hem altijd als een GT-behandeld.. oftuwel, dat ding reed nooit onder de 160
samen hebben wij in de zomer van 2004 de koppeling en remschijven vervangen en dat was voor mij zo ongeveer het eerste echte contact met techniek en een ax.
het autootje heeft dus zelfs emotionele waarde
Staat van aanschaf:
-spanrol geklapt ==> motor in de soep
-rechter achterrem niet werkend ==> remschoenen los in de trommel
-roest bij linker zijruitje
-roest bij achterbumper-ophangpunt
-kapotte mistlichten
-deuk in rechterdeur en achterpaneel
Wat is er vervangen:
-motorblok (205xs)
-versnellingsbak
-aandrijfassen (2x)
-voorveren
-achteras
-nokkenas vd nieuwe motor (brak)
-nokkenaskeerring
-distributieriem + spanrol
-alle vloeistoffen (meerdere malen)
-spiegels
-koplampen/achterlichten/knipperlichten
-stabilisatorstang
-draagarmen + 1 fussee
-motorsteunen
-accu
-dynamo/startmotor
-radiateur
-raammechanismes
-gordels
-stoelframe
-hoofdsteunen
-stuurtje
-deurpanelen
-remslangen achter
-vsnaar
Wat moest er na de 1e APK (afkeur):
-knipperlicht links voor
-vsnaar vervangen
-remverschil voor (30%)
-handremverschil achter (90%)
-fussee speling rechts voor (6mm)
-remleidingen beter vastzetten
-remindicatordraden weg knippen
-remslang links voor vervangen
Wat moet er techisch gezien gebeuren:
-Motorblok revisie (krukas keering beide zijden lek, koppakking lek, klepseals lek en zuigerveren lek) ==> dus nieuw blok
-Koppeling vervangen
-Aandrijfassen vervangen
-Remverschil voor oplossen (klauwen reviseren)
Foto's
Aanschaf:
Tijdens de bouw:
Tegenslag:
Stripped:
Motorblok:
Onderstel:
[img]http://people.zeelandnet.nl/mbomer/GT/Bouw/pict0062(1)[1].jpg[/img]
[img]http://people.zeelandnet.nl/mbomer/GT/Bouw/pict0064(1)[1].jpg[/img]
Test opstelling:
Sleutel omgeving:
En toen wassie 'af':
Betere kwaliteit op aanvraag
-witte 1.0E '87, niet meer bekend 30.000km mee gereden (42.000 tot 73.000 volgens mij) (Gertjuh)
-rode GTcarb '89: 201.000->210.000 tot heden (sloop)
-grijze GTcarb '89: 188.000->202.000 (Collin aka 2black)
-blauwe 1.0E '86, ongeveer 5000km mee gereden (sloop)
-rode GTi '90: ongeveer 2000km mee gereden (Gertjuh)
-witte GTi '90; gekocht bij 182.000. verkocht bij 189.000 (browny)
-grijze GTI '92: gekocht bij 183.000. verkocht bij 206000 (rocks)
bij 198dz een 1.6blok met 118dz km gemonteerd
-rode AX Sport '91: gekocht bij 132.000 niet mee gereden (brookman)
-rode GT Carb '88, gekocht bij 194dz blok loopt zelfde dag vast.. (ax_crosser)
-groene 1.1 Allure '95, 151dz km. tot 156dz km (Carla)
-blauwe 1.1RE '88, 133dz km. tot 137dz km (denny)
-grijze GT '92 196dz km ? (ax_crosser)
-rode GT ph1 '90 194.000dz (ax_crosser)
-grijze GT ph1 '90 238.000dz -> 249.000dz (rogier)
---
-rode GTI '92
ik moet me schamen, zo weinig updates en zoveel werk verricht!
hierbij dus een zo volledig mogelijke update:
huidige auto:
-Rode 1.4GTcarb met 106xsi- motorblok
optische tuning:
-15" TSW hockenheim velgen met 195/45/R15 Toyo's (voorlopig weer netjes opgeborgen)
-14" stalen GT velgen met 165/65/R14 Pirelli's
-getinte zijruitjes
-egaal rode achterlichten en witte knipperlichten voor
-custom laklaagje
-dubbele Sebring einddemper
onderstel:
-voor +-4cm verlaagt, achter nog niet
-OMP niet verstelbare veerpootbrug boven
-devil draagarmbrug onder
-goodridge remslangen achter
audio:
-pioneer cd-speler
-Climax eindversterker met daarop aangesloten:
-2x JBL GTO 6x9"
-2x 13cm Kenwood midi's
-2x tweetertjes
-versterker met line in ==> aansluiting laptop
planning technisch:
motorisch:
-redelijk scherpe nokkenas
-grotere sproeiers
-supersprint/devil sport uitlaat ==> spaghetti, rechte pijp naar achter met sport demper en sport-einddemper
onderstel:
-draagarmbrug onder
-koni-geel rondom
-stuggere veren achter (dieselas)
-dikkere torsiestaven
-goodridge remslangen voor
-fly-off handrem
-uitlijnen
planning uiterlijk:
exterieur:
-roest wegwerken
-spuiten?
-ruiten achter opnieuw tinten
interieur:
-strippen tot op het bot
-nuttige metertjes: volt/olietemp/oliedruk/enz.
planning veiligheid:
-rolkooi
-kuipstoelen
-5punts gordels
-noodschakelaars
planning audio:
-huidige filteren
-gewichtloos wegwerken in gestripte omgeving
-aansluiting voor navigatie/laptop
===========================================
Verhaal van de auto:
De volledige historie van de auto is bij mij bekend, ik weet welke monteur m vanaf Amsterdam (importeur) naar hier gereden heeft, wie m toen gekocht heeft en wie m daarna gekocht heeft. De laatste eigenaar voor mij was namelijk Jeri?l, een zeer goede vriend van me.
auto is door hem altijd als een GT-behandeld.. oftuwel, dat ding reed nooit onder de 160
samen hebben wij in de zomer van 2004 de koppeling en remschijven vervangen en dat was voor mij zo ongeveer het eerste echte contact met techniek en een ax.
het autootje heeft dus zelfs emotionele waarde
Staat van aanschaf:
-spanrol geklapt ==> motor in de soep
-rechter achterrem niet werkend ==> remschoenen los in de trommel
-roest bij linker zijruitje
-roest bij achterbumper-ophangpunt
-kapotte mistlichten
-deuk in rechterdeur en achterpaneel
Wat is er vervangen:
-motorblok (205xs)
-versnellingsbak
-aandrijfassen (2x)
-voorveren
-achteras
-nokkenas vd nieuwe motor (brak)
-nokkenaskeerring
-distributieriem + spanrol
-alle vloeistoffen (meerdere malen)
-spiegels
-koplampen/achterlichten/knipperlichten
-stabilisatorstang
-draagarmen + 1 fussee
-motorsteunen
-accu
-dynamo/startmotor
-radiateur
-raammechanismes
-gordels
-stoelframe
-hoofdsteunen
-stuurtje
-deurpanelen
-remslangen achter
-vsnaar
Wat moest er na de 1e APK (afkeur):
-knipperlicht links voor
-vsnaar vervangen
-remverschil voor (30%)
-handremverschil achter (90%)
-fussee speling rechts voor (6mm)
-remleidingen beter vastzetten
-remindicatordraden weg knippen
-remslang links voor vervangen
Wat moet er techisch gezien gebeuren:
-Motorblok revisie (krukas keering beide zijden lek, koppakking lek, klepseals lek en zuigerveren lek) ==> dus nieuw blok
-Koppeling vervangen
-Aandrijfassen vervangen
-Remverschil voor oplossen (klauwen reviseren)
Foto's
Aanschaf:
Tijdens de bouw:
Tegenslag:
Stripped:
Motorblok:
Onderstel:
[img]http://people.zeelandnet.nl/mbomer/GT/Bouw/pict0062(1)[1].jpg[/img]
[img]http://people.zeelandnet.nl/mbomer/GT/Bouw/pict0064(1)[1].jpg[/img]
Test opstelling:
Sleutel omgeving:
En toen wassie 'af':
Betere kwaliteit op aanvraag
Last edited by q01z on ThuMar03, 2011 10:43:52 AM, edited 44 times in total.
het is nu dus definitief, je gaat dus naar die school, cewl man dan zitte we volgend jaar op dezelfde school, wel fijn om toch een beetje bekende mensen te zien
en nog succes met je zoektocht naar een ax, als ik hier iets leuks goedkoops tegen kom laat ik het wel weten
en nog succes met je zoektocht naar een ax, als ik hier iets leuks goedkoops tegen kom laat ik het wel weten
**always chillin', relAXin' and tryin' to reach tha highest level**
next concert 11 september @ Ground Zero Fest
next concert 11 september @ Ground Zero Fest
Re: Marc Bomer aka Q01z [geen AX :(]
[quote="q01z"] camping Duin&Strand? quote]
haha puin in zand ja, pffffff muren van bierkratten, en bewaking met tekkels
nou ik ben een jaar of 16 in Burg-Haamstede geweest beviel me iets beters. (Rozenhof en 't Zeepe)
haha puin in zand ja, pffffff muren van bierkratten, en bewaking met tekkels
nou ik ben een jaar of 16 in Burg-Haamstede geweest beviel me iets beters. (Rozenhof en 't Zeepe)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Re: Marc Bomer aka Q01z [geen AX :(]
q01z wrote:Hallo,
ik zal mezelf ook es voorstellen aangezien ik ondertussen ook al bijna 300 berichtjes gespammed heb!
Gisteren 300, nu al bijna 350? Ga jij zo snel dan?
Welkom in ieder geval! Fijn om te weten hoe je heet, dan hoef ik dat niet meer op msn te vragen.
Enne... hoe kom je aan de naam q01z? In slaap gevallen achter de pc en per ongeluk zomaar wat ingetikt? Of zit er nog echt wat achter.
Veel succes met het sparen voor een AX.
Re: Marc Bomer aka Q01z [geen AX :(]
q01z wrote:39pk
0-100:18sec
top: 135km/u
Gheghe... zoveel pk?tjes zaten er ook in een naaimachine van vroeger?
Anyweez... welkom hier...
de naam q01z..
tsja das een lastige
[spreek uit kwoois!]
ik had een nieuwe inlognaam nodig voor iets en toen ramde ik met me ogen dicht op het toetsenbord en stond ongeveer dit er.. [q01z354v ofzo]
en ik vond het wel grappig
ik kijk niet elke dag hoeveel berichtjes ik al gespamd heb.. maar 7 per dag haal ik wel...
tsja das een lastige
[spreek uit kwoois!]
ik had een nieuwe inlognaam nodig voor iets en toen ramde ik met me ogen dicht op het toetsenbord en stond ongeveer dit er.. [q01z354v ofzo]
en ik vond het wel grappig
ik kijk niet elke dag hoeveel berichtjes ik al gespamd heb.. maar 7 per dag haal ik wel...
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Totaal berichten: 346
[1.50% van het totaal / 7.06 berichten per dag]
Zoek naar alle berichten van q01z
Idd, ongehoord zo zonder AX! Straks ga je Brutus nog voorbij!
Enniewee welkom hier op het altijd gezellige forum van de AX-Club... Hebben ze nog geen Cinqecento (naaimachine) club???
18 sec -> 100?? Dan durf ik tege njou wel sprintje te trekken
Camping puin & zand...... Pfoe.... het schijnt dat ik daar paar keer ben geweest ja..... Al herriner ik me er altijd weer verbazingwekkend weinig van..... Ik geloof wel dat ik regelmatig voor een bewaker heb moeten wegduiken :alcoholic :alcoholic :alcoholic :alcoholic Vrouwen zat daaro
[1.50% van het totaal / 7.06 berichten per dag]
Zoek naar alle berichten van q01z
Idd, ongehoord zo zonder AX! Straks ga je Brutus nog voorbij!
Enniewee welkom hier op het altijd gezellige forum van de AX-Club... Hebben ze nog geen Cinqecento (naaimachine) club???
18 sec -> 100?? Dan durf ik tege njou wel sprintje te trekken
Camping puin & zand...... Pfoe.... het schijnt dat ik daar paar keer ben geweest ja..... Al herriner ik me er altijd weer verbazingwekkend weinig van..... Ik geloof wel dat ik regelmatig voor een bewaker heb moeten wegduiken :alcoholic :alcoholic :alcoholic :alcoholic Vrouwen zat daaro
Freude am Fahren.
Nah ik zal me eigen Wie=Wie es volspammen
Ik ben nog steeds opzoek naar een AX en kijk echt zo goed mogelijk rond me heen!
ik had dr 1tje voor weinig gevonden hier in de buurt.. in de advertentie leek het allemaal heel wat.. maar het eerste mailtje van de eigenaar deed me al besluiten nee te zeggen [eerst beweren dat hij zonder moeite door de APK zal komen, en dan opeens een mega wastlijst met punten geven..]
Probleem is nog steeds dat mijn buidel niet zo diep is. Ik schijn voor niets te werken.. bijna 35uur p/w maar ik zie geen geld binnenstromen :S hard ander werk nodig! Moet er niet nog iemand een website ofzo?
Voor als er mensen zijn die me mee willen helpen zoeken [zoals Rob ]
dit is wat ik ongeveer zoek;
3 deurs
liefst 1e type
GT hoeft niet.. mag wel
kleur onbelangrijk
goede technische staat of met kleinere mankementjes
en ja ik weet het.. dit hoort in gezocht thuis
Ik ben nog steeds opzoek naar een AX en kijk echt zo goed mogelijk rond me heen!
ik had dr 1tje voor weinig gevonden hier in de buurt.. in de advertentie leek het allemaal heel wat.. maar het eerste mailtje van de eigenaar deed me al besluiten nee te zeggen [eerst beweren dat hij zonder moeite door de APK zal komen, en dan opeens een mega wastlijst met punten geven..]
Probleem is nog steeds dat mijn buidel niet zo diep is. Ik schijn voor niets te werken.. bijna 35uur p/w maar ik zie geen geld binnenstromen :S hard ander werk nodig! Moet er niet nog iemand een website ofzo?
Voor als er mensen zijn die me mee willen helpen zoeken [zoals Rob ]
dit is wat ik ongeveer zoek;
3 deurs
liefst 1e type
GT hoeft niet.. mag wel
kleur onbelangrijk
goede technische staat of met kleinere mankementjes
en ja ik weet het.. dit hoort in gezocht thuis
-
- AX liefhebber
- Posts: 122
- Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
- Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
- Contact:
Hey is die ax van manus (zie aangeboden) niks voor jou? kost 800,- maar als je hem lief aankijkt gaat er voor clubleden wel wat af!! is een mooie auto met veel extra's dr op. Ben je metteen klaar, misschien nog een GT bumper.... Suc6
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=2225
ga maar kijken
ik heb die man gesproken en is citrofiel (heeft een GS gekocht )
klok netjes en eerlijk de mankementen waren vrij simpel
gr Joost
ga maar kijken
ik heb die man gesproken en is citrofiel (heeft een GS gekocht )
klok netjes en eerlijk de mankementen waren vrij simpel
gr Joost
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
apart, weer zo'n goedkope GT: http://www.marktplaats.nl/markt/autos/citroen/40373.htm?zoek=ax
Grappig, de ene keer worden er vet veel goedkope GT's aangeboden, de andere keer weer GTI's. Ik wacht lekker op dat laatste!
Grappig, de ene keer worden er vet veel goedkope GT's aangeboden, de andere keer weer GTI's. Ik wacht lekker op dat laatste!
Thnx guys!
ik zal es over die GTi mailen.. das wel echt leuk natuurlijk!
alleen dat hij hgeen APK heeft schrikt even af.. dat kost altijd geld
ik wacht momenteel ook de reactie af over een GT uit '90 die RobGT had gepost. Is wel veel belovend.. kan ik misschien Rob's titel als gaarste GT wel proberen af te pakken door de meest verkleurde [roze] GT te hebben?
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/c ... tm?zoek=AX
die dus
reacties erover? Valkenswaard is alleen ver weg voor mij.. maar dat moet ik er dan maar voor over hebben uiteraard!
edit: ik denk trouwens dat Manus m kwijt is?? hij staat niet meer online tenminste.. wel bij zn wie is wie nog.. maar niet meer bij aangeboden! hij blij
ik zal es over die GTi mailen.. das wel echt leuk natuurlijk!
alleen dat hij hgeen APK heeft schrikt even af.. dat kost altijd geld
ik wacht momenteel ook de reactie af over een GT uit '90 die RobGT had gepost. Is wel veel belovend.. kan ik misschien Rob's titel als gaarste GT wel proberen af te pakken door de meest verkleurde [roze] GT te hebben?
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/c ... tm?zoek=AX
die dus
reacties erover? Valkenswaard is alleen ver weg voor mij.. maar dat moet ik er dan maar voor over hebben uiteraard!
edit: ik denk trouwens dat Manus m kwijt is?? hij staat niet meer online tenminste.. wel bij zn wie is wie nog.. maar niet meer bij aangeboden! hij blij
spuit je de bumpers zwart..
staat best wel leuk ...
lak beetje oppoetsen ..
heb je het zelfde resultaat als mij ...
http://members.lycos.nl/tourtheforce/ax/Afbeelding%20036.jpg
plaatje is 800kb...
staat best wel leuk ...
lak beetje oppoetsen ..
heb je het zelfde resultaat als mij ...
http://members.lycos.nl/tourtheforce/ax/Afbeelding%20036.jpg
plaatje is 800kb...
yes een medestander!
ik vind zwarte bumbers veel ruiger staan.. had m ook al ff gephotoshopped
http://people.zeelandnet.nl/mbomer/axclub/mirror.jpg
plaatje is te breed voor het forum
ik ben nog in afwachting van een 2e reactie..
edit: en nee het plaatje is niet afgewerkt. maar even grof
ik vind zwarte bumbers veel ruiger staan.. had m ook al ff gephotoshopped
http://people.zeelandnet.nl/mbomer/axclub/mirror.jpg
plaatje is te breed voor het forum
ik ben nog in afwachting van een 2e reactie..
edit: en nee het plaatje is niet afgewerkt. maar even grof
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
q01z wrote:yes een medestander!
ik vind zwarte bumbers veel ruiger staan.. had m ook al ff gephotoshopped
http://people.zeelandnet.nl/mbomer/axclub/mirror.jpg
plaatje is te breed voor het forum
ik ben nog in afwachting van een 2e reactie..
edit: en nee het plaatje is niet afgewerkt. maar even grof
MOet je ff contact leggen met srwdj. Die heeft zijn bumpers pas geleden ook gewoon met een spuitbus netjes zwart gemaakt. Zie hier:
Is volgensmij goed zelf te doen.... Maar glad zou nog mooier zijn natuurlijk
Freude am Fahren.