Joop - AX Allure '95, 1.1i
Moderator: webmasters
Joop - AX Allure '95, 1.1i
Heey,
Ooit in bezit:
AX image 1.4i aangeschaft, met 218D km. reed prima, en heeft me 300 euro's gekost:) moest nog ff een ander voorscherm rechts op omdat er onlangs een pizza-coureur tegenaan was geknald. Maandjes later bleek versleten:
koppakking, zonnedak, drukgroep koppeling, gat in dorpel, homokineten, overige roest...
Foto's? Zie verderop. Deze wagen is momenteel in bezit van Joost de Ruiter.
Nu in bezit:
AX allure 1.1i, 150D km, 650E. Rijdt veel strakker, geen kusjes gehad, zelfde radio , meer power ookal is 't maar 1100CC (waarschijnlijk omdat dit blok nog goed is).
Foto's:
Ooit in bezit:
AX image 1.4i aangeschaft, met 218D km. reed prima, en heeft me 300 euro's gekost:) moest nog ff een ander voorscherm rechts op omdat er onlangs een pizza-coureur tegenaan was geknald. Maandjes later bleek versleten:
koppakking, zonnedak, drukgroep koppeling, gat in dorpel, homokineten, overige roest...
Foto's? Zie verderop. Deze wagen is momenteel in bezit van Joost de Ruiter.
Nu in bezit:
AX allure 1.1i, 150D km, 650E. Rijdt veel strakker, geen kusjes gehad, zelfde radio , meer power ookal is 't maar 1100CC (waarschijnlijk omdat dit blok nog goed is).
Foto's:
Last edited by joop on TueMar18, 2014 10:59:17 AM, edited 5 times in total.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
hoi joop
welkom hier, goed dat je toch een AX gekozen hebt
enne ik zie je binnenkort nog wel eens op de TU
Vraag 1 kan ik je zo niet mee helpen, misschien op de sloop kijken?
Vraag 2 is volkomen normaal, heeft mijne ook en degene die ik hiervoor reed had het ook, zal wel ax-kwaaltje zijn gewoon doorrijden tot het lampje gaat branden of net niet gaat branden, is eigenlijk beter...
Vraag 3: In de FAQ sectie staat een handleiding hoe je je injectiehuis weer schoon kan maken... moet het zelf ook nog eens doen maareh daar schijnt ie weer mooier van te gaan lopen
welkom hier, goed dat je toch een AX gekozen hebt
enne ik zie je binnenkort nog wel eens op de TU
Vraag 1 kan ik je zo niet mee helpen, misschien op de sloop kijken?
Vraag 2 is volkomen normaal, heeft mijne ook en degene die ik hiervoor reed had het ook, zal wel ax-kwaaltje zijn gewoon doorrijden tot het lampje gaat branden of net niet gaat branden, is eigenlijk beter...
Vraag 3: In de FAQ sectie staat een handleiding hoe je je injectiehuis weer schoon kan maken... moet het zelf ook nog eens doen maareh daar schijnt ie weer mooier van te gaan lopen
Last edited by Johannus on TueJan19, 2010 3:28:34 PM, edited 2 times in total.
image 1.4i??
kenteken? dat bestaat niet
Welk jaar istie?
Die niet echt acurate brandstof metertjes is aan AX kwaal. Je moet die meters leren kennen, ze zijn ook allemaal anders.
met een buisvlotter heeft het soms zin deze even te demonteren, los te schudden en weer monteren
Dan smerige injectiehuis is ook redelijk normaal. Kan je schoonmaken, staat een how to voor op t forum
Veel plezier ermee1
kenteken? dat bestaat niet
Welk jaar istie?
Die niet echt acurate brandstof metertjes is aan AX kwaal. Je moet die meters leren kennen, ze zijn ook allemaal anders.
met een buisvlotter heeft het soms zin deze even te demonteren, los te schudden en weer monteren
Dan smerige injectiehuis is ook redelijk normaal. Kan je schoonmaken, staat een how to voor op t forum
Veel plezier ermee1
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Welkom! We zijn hier natuurlijk dol op foto's van AXen, dus we wachten nieuwsgierig af.
Vraag 1: Geen idee...
Over de tweede kan ik wel zeggen dat het niet meer dan normaal is, voor zover ik weet.
Ik denk ook weleens dat ik als een haasje een tankstation op moet zoeken, maar tegen de tijd dat ik er dan een gevonden heb, staat het metertje alweer boven het rode gebied... En zo schommelt dat wel eens wat vaker heen en weer. Het ontbreekt mij helaas aan kennis om je laatste vraag te kunnen beantwoorden...
In ieder geval veel plezier met de AX!
Vraag 1: Geen idee...
Over de tweede kan ik wel zeggen dat het niet meer dan normaal is, voor zover ik weet.
Ik denk ook weleens dat ik als een haasje een tankstation op moet zoeken, maar tegen de tijd dat ik er dan een gevonden heb, staat het metertje alweer boven het rode gebied... En zo schommelt dat wel eens wat vaker heen en weer. Het ontbreekt mij helaas aan kennis om je laatste vraag te kunnen beantwoorden...
In ieder geval veel plezier met de AX!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Klopt inderdaad, hij is zelfs al ingevoer in het kentekenregister ooit:
http://kentekens.axclub.nl/index.php?pa ... &ken=15538
hij is dus blauw
http://kentekens.axclub.nl/index.php?pa ... &ken=15538
hij is dus blauw
ik kan het niet lezen (ND VJ 21 maakte ik ervan) maar dan bestaat ie wel:D
Niet verwacht, misschien is het een importje of bestaan er echt nederlandse 1.4 images
Maar hoe dan ook, 1.4 is alleen maar beter
Niet verwacht, misschien is het een importje of bestaan er echt nederlandse 1.4 images
Maar hoe dan ook, 1.4 is alleen maar beter
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Phase 2 (Eigenlijk 3) Romy.. Haha.
Welkom Joop!
Leuke auto, zo lijkt het op de eerste verhalen! Wat betreft die benzinemeter sluit ik me bij de rest aan. Ze zijn nogal wispelturig bij AX'en, soms knippert ie en daarna vindt 'ie ineens meer benzine in de tank want dan staat ie weer op een kwart.
Ben benieuwd naar de foto's!
Welkom Joop!
Leuke auto, zo lijkt het op de eerste verhalen! Wat betreft die benzinemeter sluit ik me bij de rest aan. Ze zijn nogal wispelturig bij AX'en, soms knippert ie en daarna vindt 'ie ineens meer benzine in de tank want dan staat ie weer op een kwart.
Ben benieuwd naar de foto's!
het word nog leuker, van de 4 images 1.4i die op kentekenregister staan...
Is er 1 door mij gespot, ingevoerd en op de foto gezet
Had het kunnen weten dus, maar ik dacht echt dat image er niet was in 1.4
Het is iig een zeldzame uitvoering
Is er 1 door mij gespot, ingevoerd en op de foto gezet
Had het kunnen weten dus, maar ik dacht echt dat image er niet was in 1.4
Het is iig een zeldzame uitvoering
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Heb je toevallig een zonnedak van Hollandia Sunroofs?
Ik heb de Hollandia 300 in mijn AX zitten en mijn hendel was ook afgebroken. Via http://www.ace-auto.eu/ had ik een nieuwe hendel voor 12.50. 1 schroefje en alles was geregeld.
Toevallig zitten ze bij mij om de hoek..
Ik heb de Hollandia 300 in mijn AX zitten en mijn hendel was ook afgebroken. Via http://www.ace-auto.eu/ had ik een nieuwe hendel voor 12.50. 1 schroefje en alles was geregeld.
Toevallig zitten ze bij mij om de hoek..
kan je gewoom afstellen hoor! naaldje in het spuit oog en dan richtenjoop wrote:Ooeeh ik heb ook nog eens een zeldzaam model haha. Btw, mijn ruitenwisser-spuit-dingetje op de motorkap heeft het niet helemaal gesnapt. Er gaat vrolijk een straal naar links over de auto. Nog een feauture van de AX?
Stel hem wel iets te laag af, tijdens het rijden komt ie namelijk verder
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).