David a.k.a. Habo - AX Allure 1.1i '95

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

David a.k.a. Habo - AX Allure 1.1i '95

Post by Habo »

Hallo allemaal :wink:

Ik ben David Habets a.k.a. Habo. Ben geboren in Sittard en opgegroeid in Grevenbicht (ja, waar ligt dat? :P ), maar woon nu in Deventer :? , en ben een paar weken geleden geslaagd voor mijn B rijbewijs.

Bij het zoeken naar een goedkoop, zuinig en betrouwbaar autootje (zonder echt op merk te letten), en na wat reviews en specificaties te hebben gelezen en vergeleken (Diverse jappen & duitsers, Peugeot 106, Fiat Uno & Tipo, en de Citroën AX) is mijn voorkeur uitgegaan naar de Citroën AX. Ik heb inmiddels al wat mooie AX-jes gezien die aan mijn (ontzettend zware :P :wink: ) eisen voldoen. Het is nu alleen nog wachten op het vakantiegeld eind deze maand :( .

Bij het zoeken naar informatie over de AX kwam ik in dit forum terecht, en zag hoeveel informatie er hier in dit forum staat. Dit sprak me aan, en ook de meetings die er georganiseerd worden lijken me geweldig (Kan alleen nergens terugvinden wanneer de volgende is, hulp wordt op prijs gesteld :wink: ).

Zelf werk ik als storingsmonteur, en hou wel van sleutelen (lees: klooi'n en knooi'n :P ), maar heb nooit aan een verbrandingsmotor gewerkt. Ben het natuurlijk wel van plan met mijn toekomstig AX-je, maar ik zal er in het begin wel voorzichtig mee zijn, en waarschijnlijk met wat hulp van de (forum)clubleden toch in staat zijn om het een en ander te kunnen (lees: durven :oops: ) doen. Ik wil er natuurlijk wel in kunnen blijven rijden, vandaar :wink:

Tot de volgende meeting :wink:

Greetz, Habo
Last edited by Habo on ThuAug06, 2009 10:41:58 AM, edited 12 times in total.

MrBBQ
AX Master
AX Master

welkom

Post by MrBBQ »

Hallo Habo,

Als eerste gefeliciteerd met je rijbewijs.
Een ax en zijn er genoeg tekoop, kijk even op het forum voor tips waar moet ik opletten als ik een ax koop !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Re: David a.k.a. Habo (nog geen AX :( )

Post by Pgoddijn »

Welkom David!
Informatie zat hier, dat was om mee te beginnen voor mij de reden om me hier aan te melden.
Habo wrote:Waar ik naar op zoek ben (mocht er zich nog een mooie aanbieding voordoen):

- ISO audiovoorbereiding en luidsprekers (liefst radio/CD speler)
- En natuurlijk zo weinig mogelijk kilometers (zowieso minder dan 200.000Km)
Waarom perse ISO-aansluiting? Ik lees toch echt klooi'n en knooi'n, dus dat moet je best zelf kunnen ;-)
Een kilometerstand onder de 200.000 km is niet zo'n zware eis, dacht ik zo. Als je er nog 100.000 km vanaf kan halen is het alleen maar beter!

Lees vooral nog even het volgende topic: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=10580

En meetings, die vind je onder Meetings in het hoofdmenu ;-)
Image

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

14Mei is de waggel! :)

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Re: David a.k.a. Habo (nog geen AX :( )

Post by Habo »

Pgoddijn wrote:Welkom David!
Informatie zat hier, dat was om mee te beginnen voor mij de reden om me hier aan te melden.
Habo wrote:Waar ik naar op zoek ben (mocht er zich nog een mooie aanbieding voordoen):

- ISO audiovoorbereiding en luidsprekers (liefst radio/CD speler)
- En natuurlijk zo weinig mogelijk kilometers (zowieso minder dan 200.000Km)
Waarom perse ISO-aansluiting? Ik lees toch echt klooi'n en knooi'n, dus dat moet je best zelf kunnen ;-)

Lees vooral nog even het volgende topic: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=10580

En meetings, die vind je onder Meetings in het hoofdmenu ;-)
Ja, informatie zat, daarom heb ik me ook aangemeld :wink:

Ik kan de ISO aansluiting zelf ook wel aansluiten, maar op het moment dat ik wegrijd in de auto, zou ik graag een muziekje op willen zetten :lol:
Een standaard radio/casette speler is ook al genoeg, als er maar geluid in zit :wink: En als er een ISO aansluiting aan zit, dan neem ik zelf een radio mee :wink: :lol:

Bedankt voor de tips bij het aankopen :)

En wat de meetings betreft, dank jullie wel ! Ik heb er echt grandioos overheen gekeken :oops:
To do:

Ooit een AX GTI kopen :D

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Ah joh, 1 ritje zonder muziek moet toch ook te doen zijn? Eerst maar even lekker genieten van een knorrende motor. Daarnaast kun je dan goed luisteren of alles wel in orde is en probleempjes pin-pointen ;-).
Had ook mijn radio uit toen ik de mijne kocht, maar dat kwam voornamelijk omdat ik als de dood was dat er nog meer mis ging :? .

Oh, en Waggel is niet een event van ons, maar een algemene bijeenkomst. En sowieso handig als je dan kan rijden natuurlijk :wink:
Image

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Pgoddijn wrote:Ah joh, 1 ritje zonder muziek moet toch ook te doen zijn? Eerst maar even lekker genieten van een knorrende motor. Daarnaast kun je dan goed luisteren of alles wel in orde is en probleempjes pin-pointen ;-).
Had ook mijn radio uit toen ik de mijne kocht, maar dat kwam voornamelijk omdat ik als de dood was dat er nog meer mis ging :? .

Oh, en Waggel is niet een event van ons, maar een algemene bijeenkomst. En sowieso handig als je dan kan rijden natuurlijk :wink:
Daar heb je dan ook weer gelijk in, maar ik doe dat liever tijdens een proefrit :)
Wat ging er bij jou allemaal mis dan?
Rijden kan ik wel, alleen de auto ontbreekt :wink: :P
To do:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Bougiekabels waren rot, dus het reed voor geen meter! 's Avonds motor oververhit want de radiator ventilator sloeg niet aan (kapotte sensor). En nog wat dingen. Kijk maar naar mijn wie is wie (in m'n onderschrift).
Image

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Pgoddijn wrote:Bougiekabels waren rot, dus het reed voor geen meter! 's Avonds motor oververhit want de radiator ventilator sloeg niet aan (kapotte sensor). En nog wat dingen. Kijk maar naar mijn wie is wie (in m'n onderschrift).
Jemig, ik lees het al. Er is al best wat gebeurd aan en met je AX :shock:
Ik hoop wel dat ik ook nog zo veel ga klooien aan mijn (toekomstige) AX, maar zo te lezen krijg je wel veel hulp in het forum en bij de (club)meetings. Dus ik maak me er steeds minder zorgen over :wink:

Nu alleen nog wachten op mijn hardverdiende vakantiegeld!!! Om er vervolgens een AX van te kopen :P
To do:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Welkom!!

Heb je al onze allure gezien die te koop staat?

Die voldoet aan al je eisen!!

bouwjaar 1995,
ISO orginele stekker zit er onbeschadigt in (icm orginele werkende radio met cd speler!!)
5 bak, verse APK

en niet te vergeten verder in zeer goede staat! aandrijfas vervangen (veel komende kwaal) nieuwe banden rondom, nieuwe draagarmen/fusees, nieuwe koplampen, nieuwe uit laat ;) Super gaaf interieur (allure he :D)
En type 3 dus lekker stil, en hij doet 1 op 16 ;)

Ennuh, paarden????!!! vertel :D:D! Ik heb zelf ook een paard, en er zijn (of waren... :roll:) nog wel meer paarden liefhebbers :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

grietje wrote: Heb je al onze allure gezien die te koop staat?

Ennuh, paarden????!!! vertel :D:D! Ik heb zelf ook een paard, en er zijn (of waren... :roll:) nog wel meer paarden liefhebbers :P
Waarschijnlijk wel, deze?: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=19652

Tsja, nadat ik deze verkocht heb, dan heb ik ook nog maar één paard. Maar dan heb ik ook geen tijd meer om 2 paarden te verzorgen, dan heb ik één paard en één AX die ik moet verzorgen :wink: :lol:
Mocht je eens wat foto's willen kijken, dan kun je hier terecht: http://www.habo84.hyves.nl/. De merrie (Nicolien) is te koop. Nando is mijn andere paardje. (ik merk dat ik nog steeds paardje blijf zeggen, ondanks dat hij met zn schoft al boven me uit komt. maar dat komt waarschijnlijk omdat ik hem al sinds veulen heb, en hem toen altijd al paardje of knolletje noemde :P :wink: )

Maar als dat de auto is, dan vind ik m echt wel gaaf. Alleen al om die stoeltjes wat erin zitten... :D Bumpers in carrosserie kleur (allure :wink: ) maar het lijkt me wel een type 2, heb je de grill veranderd, of kijk ik naar de verkeerde auto? :oops:
Ik was trouwens wel nog vergeten te vermelden dat mijn voorkeur naar een 5-deurs gaat.
Maar lijkt me echt een geweldig bakkie :D Zit alleen even met de verkoop van het paard en mijn vakantiegeld :( (Ik laat het je in ieder geval even weten tegen die tijd, mocht ie dan al weg zijn, dan is het pech hebben :( )
Last edited by Habo on ThuMay07, 2009 4:22:23 PM, edited 2 times in total.
To do:

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Allereerst: WELKOM! :)

En wat die grille van die Allure betreft: daar zijn al de nodige discussies over geweest. 't Is echt een type 3, maar dan uit de beginperiode van de productie. Blijkbaar hadden ze in de fabriek nog wat type 2 spul over waar ze eerst vanaf wilden. ;)

Alleen type 3 AX-en hebben namelijk in carrosserie-kleur meegespoten gladde bumpers. Die zijn op type 2 nooit geleverd.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

WELKOM! 8)
MNM(tm) wrote:Allereerst: WELKOM! :)

En wat die grille van die Allure betreft: daar zijn al de nodige discussies over geweest. 't Is echt een type 3, maar dan uit de beginperiode van de productie. Blijkbaar hadden ze in de fabriek nog wat type 2 spul over waar ze eerst vanaf wilden. ;)

Alleen type 3 AX-en hebben namelijk in carrosserie-kleur meegespoten gladde bumpers. Die zijn op type 2 nooit geleverd.
"Type 3" is meer een door deze club in het leven geroepen iets als dat Citroën daar ooit iets mee gedaan heeft ;)

enkel in 1991 is er een echte generatie wissel geweest...

En wat betreft dat grilletje en meegespoten gladde bumpers... dat zijn beide overblijfsels van de AX ECO uit 1993 (studiemodel op basis van de 1.4 Diesel om deze nóg zuiniger te maken als dat deze al was)

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

MBa@NL wrote:WELKOM! 8)

"Type 3" is meer een door deze club in het leven geroepen iets als dat Citroën daar ooit iets mee gedaan heeft ;)

En wat betreft dat grilletje en meegespoten gladde bumpers... dat zijn beide overblijfsels van de AX ECO uit 1993 (studiemodel op basis van de 1.4 Diesel om deze nóg zuiniger te maken als dat deze al was)
Ja, ik had wel al gelezen dat er nauwelijks verschil was tussen type 2 en 3 (de grill, en nog een paar hele kleine puntjes).
Dus wat ik hieruit opmaak is in principe dat AX-jes met gladde bumper zuiniger dan een AX met een ruwe bumper? (wel dezelfde modellen dan hè :wink: :P ) Ik vind die gladde bumper in carrosserie kleur zowieso mooier dan zo'n zwart ruw ding :D
To do:

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Habo wrote:
MBa@NL wrote:WELKOM! 8)

Ja, ik had wel al gelezen dat er nauwelijks verschil was tussen type 2 en 3 (de grill, en nog een paar hele kleine puntjes).
Dus wat ik hieruit opmaak is in principe dat AX-jes met gladde bumper zuiniger dan een AX met een ruwe bumper? (wel dezelfde modellen dan hè :wink: :P ) Ik vind die gladde bumper in carrosserie kleur zowieso mooier dan zo'n zwart ruw ding :D
de bumpers op een AX ECO waren iets anders gevormd maar in theorie zou het zuiniger moeten zijn aldus de studie :P al waren bij de AX ECO ook nog een aantal andere punten aangepakt ;)

dit is zo'n AX ECO: Voorzijde - Achterzijde
Last edited by MBa@NL on WedMay06, 2009 10:37:20 PM, edited 1 time in total.

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

MBa@NL wrote:[url=http://klub.Citroën.triger.com.pl/imgupload/img42e374a0bb188.jpg]DIT is zo'n AX ECO[/url]
Is dat een protoype? Anders zou ik m wel willen kopen :wink:
Alleen die velgen/wieldoppen lijken nergens op, maar het voordeel is dat je er zelf een patroontje in kan tekenen :wink: :lol:
To do:

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Habo wrote:
MBa@NL wrote:[url=http://klub.Citroën.triger.com.pl/imgupload/img42e374a0bb188.jpg]DIT is zo'n AX ECO[/url]
Is dat een protoype? Anders zou ik m wel willen kopen :wink:
Alleen die velgen/wieldoppen lijken nergens op, maar het voordeel is dat je er zelf een patroontje in kan tekenen :wink: :lol:
Studiemodel=Prototype ;)

Enkel het idee van gladde bumpers en de grille zijn er van overgebleven helaas :)

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

MBa@NL wrote: dit is zo'n AX ECO: Voorzijde - Achterzijde
Kun je die achterspoilers wel ergens kopen dan? Of wordt het dan toch eigen fabrikaat? :wink: :P
To do:

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Habo wrote:
MBa@NL wrote: dit is zo'n AX ECO: Voorzijde - Achterzijde
Kun je die achterspoilers wel ergens kopen dan? Of wordt het dan toch eigen fabrikaat? :wink: :P
ook dat is bij het het prototype gebleven ;) wordt dan inderdaad eigen fabrikaat :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

BTW, welkom!
Nu snel een AX aanschaffen he ;) kan je lekker rondcrossen met je net verschafte rijbewijs!
Je mag best foto van paardje hier neer zetten van mij hoor :P

Kijk, dit is mijn knollie: http://i211.photobucket.com/albums/bb11 ... werrrr.jpg

:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply