Nico (aka Rocketman) - Citroën AX GT 1.4 Chic

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
rocketman
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: WedOct22, 2008 10:32:26 AM

Nico (aka Rocketman) - Citroën AX GT 1.4 Chic

Post by rocketman »

Beste mensen,

In het echte leven sta ik bekend als Nico. En mijn eerste auto is een AX en daar ben ik soms blij mee, en soms wat minder blij.

Natuurlijk heb ik de nodige ups en downs gekend met mijn AX. Ondertussen is er al zoveel vervangen aan mijn AX, dat het me steeds meer moeite kost om 'm weg te doen. Maar toen ik afgelopen maand hoorde bij de dealer dat mijn gasklephuis wel ff 525 euries ging kosten had ik het ff helemaal gehad. En hop, advertentie zetten dat die als klusauto weg mocht, of als onderdelen.

Ineens kwam daar de reactie van Grietje op het forum die dit wel even zou fixen voor een paar tientjes. Zo gezegd zo gedaan, vandaag is er gedeeltelijk een ander gasklephuis ingezet. Voor mij is het even kijken hoeveel ik verder nog investeer in deze auto. Een beetje tijd erin investeren helpt een hoop heb ik gemerkt. En met leren monteren kan je een hoop geld besparen.

Ik zal jullie op de hoogte houden. Kwam er vandaag achter dat mijn AX, ook aardig onder handen is genomen. En dat er nogal wat afwijkingen geconstateerd zijn. Nu heb ik niet alles onthouden wat Grietje noemde, maar die weet dat nu vast beter dan ik.

Foto's voeg ik later nog toe.

groeten,
Nico
Last edited by rocketman on WedNov05, 2008 10:40:07 AM, edited 1 time in total.

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

welkom!!!!
ennuhhhh, houden dat ding! blijft huis wel rijden ;)!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

hihi, welkom dan maar ;)

Ik ben benieuwd of ie het nu blijft doen, maar daar gaan we maar gewoon vanuit.

Voor de liefhebbers ;) Het is dus een GT chic, maaaar
- phase 2 voorkant (grill, motorkap, knippers)
- phase 2 zekeringen op de veerpoot?
- phase 2 handremkap met elec ramen
- Gladgemaakte mee gespoten skirts en bumpers *-)

Maar, hij zag er erg goed uit :) Houden gewoon, het voelde als een degelijke auto. Alleen die koppakking dan misschien, maar geloof me, dat hoeft niet zo'n grote investering te zijn.......

(hij rookte erg wit... bleef het ook doen ook toen ie warm was. Hij verbruikt KVS ook....)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Welkom hier, de AX loopt dus weer begrijp ik?
Een nette Chic zou ik zeker houden en zuinig op zijn, die zie je niet veel meer.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

BTW, nico, miss hier op t forum eens vragen over die enorme lekkage ergens...

- enorme plas water in t midden van t voetenend van de bestuurder (onder je pedalen dus)
- rand langs de deur was juist weer droog(er)
- stuur was wel klam
- zonneklep droog, hemeltje ook
- deurrubbers leken droog (alleen ergens boven aan niet toch?)
- geen roest langs raamrand, voorruit rubber was goed.
- het ontstaat als hij stil staat, en word juist minder als je rijd, dus gat in bodem lijkt niet waarschijnlijk? (alhoewel dat vanzelf wel komt als t niet opgelost word....)

check anders nog eens de 'parafaanbak' parafaan is het ding tussen je motorkap en voorruit, en daaronder zit een bak, die vaak roest. Daar een gat stroomt t water je auto in.....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

lijkt me een gat onder de parafaan, helemaal in de hoek.. dan loopt het onder debekleding door en blijft het bij je voeten staan
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hee Nico, welkom! Leuk autootje heb je :D

Zuinig op zijn! Zo'n ding valt nog jaaaaaren rijdend te houden met een beetje huisvlijt en klushulp v/h forum....

rocketman
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: WedOct22, 2008 10:32:26 AM

Lekkage

Post by rocketman »

Dank jullie voor de reacties, en Grietje ook voor het alvast informeren naar de enorme lekkage. Wil er binnenkort mee aan de slag, nu elke dag de zemen iig uitwringen die er liggen.

Ben vrijdag iig vrij, en wil dan wat klus spullen gaan halen. En er mee aan de gang gaan. In elk geval de eerste stappen zetten, in de wereld die AX klussen heet. It's a small step for Grietje, but a giant leap for me.

Hopelijk kan ik het probleem vinden, dan nog een probleem oplosser vinden.

groeten,
Nico

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

wel onduidelijkheid hier op 't forum hoor... iig bij mij!!! Is't nou ff snel fixen en verkopen.... of niet fixen en verkopen of houden... of njaa....
Wat is 't idee met deze auto?!

Mocht je het houden, succes iig!

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

welkom

Post by MrBBQ »

Hallo Nico,


Welkom bij de club !

Gr Mr Dean :) 8)

p.s. gewooon lekker blijven rijden in de Ax.
Saxo style is sexy style....

rocketman
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: WedOct22, 2008 10:32:26 AM

Ik ga klussen en erin blijven rijden

Post by rocketman »

Beste mensen,

Voor de duidelijkheid. Het idee is dat ik er aan ga klussen en er zelf in blijf rijden. Merk dat ik de auto meer nodig heb dan ik eigenlijk dacht.

groeten,
Nico

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Mooizo :) Met een beetje geluk krijg je ook nog hulp met je koppakking :)

rocketman
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: WedOct22, 2008 10:32:26 AM

Klussen a/d AX

Post by rocketman »

Nu in elk geval mijn gaskleppenhuis nog verder schoongemaakt. Gisteren ook direct de luchtfilter vervangen, extra nieuwe buis voor de beluchting. Koppakking vervangen gaat binnenkort gebeuren.

Vandaag maar eens flink droogmaken en op zoek naar het lek, in deze aflevering van 'Waar is het lek? ', binnenkort meer...

rocketman
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: WedOct22, 2008 10:32:26 AM

Waar is het lek? aflevering 1

Post by rocketman »

Lek niet gevonden. Parafaanbak niet lek zo te zien, water loopt gewoon langs de auto weg en zo te zien niet de auto in. Echter is het wel raar dat er verder geen leidingen te zien zijn rondom de parafaanbak. Linker spatbord bij voorwiel zit wel iets losser dan rechts. Maar lijkt geen probleem te zijn. Wel wat bladeren weg gehaald, nabij schanieren v/d voordeuren. Verder ook onder de klep bladeren weggehaald. Overal zo'n beetje water over gegoten, echter geen water dat echt naar binnen liep. Lijkt erop dat het gewoon iets heel stoms was *DOH*, heb wel recent het rubber van mijn linker binnenspiegel weer goed erin gedaan. :roll: Hopelijk is dit het dan nu.

Meanwhile... in een ander lek, mogelijk rondom de koppakking poging gedaan het te fixen. Even een goedje in de koelvloeistof gegooid, een beetje graniet-achtig spul. Hopelijk dat dit geholpen heeft een lek te dichten, mocht die er zitten.

To be continued...

rocketman
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: WedOct22, 2008 10:32:26 AM

niet meer in mijn bezit

Post by rocketman »

auto is verkocht en niet meer in mijn bezit

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ok,... het was gezellig .... daaaaaaaaag :wink: :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

tijd voor een nieuwe ax

Post by MrBBQ »

Dan wordt het tijd voor een nieuwe AX !

gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Re: niet meer in mijn bezit

Post by Job »

rocketman wrote:auto is verkocht en niet meer in mijn bezit
met dank aan romy!

raar verhaal al met al :?

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Ow...... Ook zonder AX blijf je welkom hoor!

Ennuh romy weer een AX-je erbij????
AX GTI '91

Post Reply