Sander (2 wiel aangedreven Kangaroe)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Sander (2 wiel aangedreven Kangaroe)

Post by Sander »

Nou zal ik dan ook maar es een wie is wie maken. HIj wordt nog uitgebreid hoor met oa foto's :wink: Momenteel ben ik in het bezit van 2 axies waarvoor ik maandelijks een schoftige hoeveelheid geld neer moet leggen. Eentje gaat binnenkort dus weg.

Ik heb Sinds november 2002 een rooie 1.1 TGE 5 deurs. Prima autootje zag er alleen niet meer uit. Commandant 4 doet wonderen wat dat betreft.

Dus mooi opgepoetst ja en dan. Ik vond hem niet fel genoeg dus begon ik es met een open luchtfiltertje. Klonk erg mooi. Toe kon ik voor 20 euro een sportpijp kopen. Geloof dat die nu ook nog ergens in de club rondzwerft. Die heeft er bij mij nooit opgezeten. Vond het teveel werk en was een beetje bang voor de herrie. Deze heb ik toen verkocht aan Jeffry. Uiteindelijk is er een pijp van een oude volvo onder gegaan Leuk geluid en de auto was ietsies feller.

Toen was ik los. Ik kwam tot de ontdekking dat het inlaatspruitstuk van een 1.1 zo'n beetje het stomste ontwerp is was mogelijk is. Deze verving ik door die van een 1.4. Aangezien ik toch met dat ding in mn hand stond heb ik maar meteen het injectiehuis van een 1.4 genomen ook. Gasklep was een stuk groter. Het effect WOW wat een verschil. Alleen liep ie stationair gewoon rampzalig koud zat ie op 3000 toeren en warm kon ie zn stationair niet vinden. Dus ook maar de rijcomputer van een 1.4 ah dat hielp.

Daarna toch maar mn cat weggehaald. Wat een herrie. Maar toen ik het gaatje in mn uitlaat weggehaald had was dat grootendeels over.

Laatste waar ik mee bezig ben is een turbo inbouwen. Dit is een zuiver beun en hobby project. Hoop dat het gat lukken en dat ie ook nog ffies rijdt.


Naast deze sleutelbak heb ik sinds 20 maart ook nog een ax 1.6 Ik kan hier weinig over vertellen behalve dat ie rete snel is mooie velgies heeft, en dat er nog heel erg veel werk aan zit.

Hieronder een todo lijstje deze zal ik af en toe updaten.

Ophanging
Nieuwe voorremmen en rembekrachtiger (309 GTI)
Voorwielophanging controleren (done)
Linker veerschotel vervangen
Ander veersysteem

Exterieur
Scheve bumpers recht hangen
Mistlichten voor stellen
Gaten achter lampen dichtlassen


Interieur
Kofferbak lassen en afkitten
Alle plastic delen vastzetten (kapjes stuurhuis)
Bekabeling van oude radio opknappen
Nieuwe snoeren trekken voor speakers
Radio installeren
Nieuwe deurpanelen
Kijken waar gesis bij remmen vandaan komt
Stoelen vastzetten
Hoedenplank vervangen
Wat doen aan gaspedaal
Voetmatten (done)
Stofzuigen en opruimen
Ramen koppellen aan centrale deurvergrendeling
Ramen smeren
Handremvergrendeling weghalen
Sloten verwissellen
Kuipstoelen
Kapje links vervangen
Gladde skirts en bumpers
Gordels achter
Tellerset repareren (dagteller en klokversteldingetje)

Motorisch
Versnellingsbak vervangen
Onder de motorkap flink opruimen en ordenen (50%)
Olieprobleem aanpakken
Last edited by Sander on MonOct25, 2004 7:45:04 PM, edited 6 times in total.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Hallo Sander, en welkom bij de club.... kun je wat meer vertellen over je ax 1.6? En iedereen is hier fotogeil, dus kom op met die plaatjes! Kom je ook een keer op een meeting? :wink: :wink: :wink:
Image

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

:shock: Heb je een nieuwe ax gekocht? :shock: Vet! Een 1.6 16v neem ik aan? Weet je wel hoe vet dat dat ding is :lol:

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Hoi Sander, welkom bij de club. Hopelijk zien we je eens op een meeting... :wink:

(gelukkig wacht niet iedereen zo lang met zijn/haar wie is wie, want dan zouden er toch maar verrekte weinig zijn).

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

ja sander!!!

VERTEL VERTEL

groetjes AX POWAH
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Hey sander, welkom hier, mooie axjes heb je hoor, maare het wordt toch wel tijd voor plaatjes :wink: Goh al MASTER SPAMMER en dan nu pas een wie is wie aanmaken :twisted:
Freude am Fahren.

Rik
Total admin
Total admin
Posts: 389
Joined: ThuJun12, 2003 5:41:50 PM
Location: Heerlen
Contact:

Post by Rik »

Sander, ik zou die 1.6 ook graag zien op Full Speed! Of allebei, ik rijd er wel eentje voor je :D

Grtz, Rik

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Re: sander aka sander

Post by Rob GT »

Sander wrote:Nou zal ik dan ook maar es een wie is wie maken. HIj wordt nog uitgebreid hoor met oa foto's :wink: Momenteel ben ik in het bezit van 2 axies waarvoor ik maandelijks een schoftige hoeveelheid geld neer moet leggen. Eentje gaat binnenkort dus weg.



Ik heb wel interesse in die 1.6 :wink:

En het is toch een 1.6 8V? Ben je er zondag ook bij? Ben wel heel benieuwd!
Image

Swatchyaxowner
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 281
Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
Location: Hillegom
Contact:

Post by Swatchyaxowner »

Ja Sander eindelijk in jouw bezit
Ik hoorde het van AXO dat je hem opgehaalt hebt !!
En hoebevalt ie ??

Voor de mensen die foto's willen zien zoek de foto's van AXO op het is zijn oude wagen

Het is een Rooie ax GT met saxo onderdelen :)
Het is een 1.6 8v !

Rijdt erg rap regageer leuk op het gas pendaal maar veer zeer beroert !!

Gr Jef
Type en Spellings Fouten voorbehouden !!!

Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben :D

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Dank jullie allen voor het warme welkom. Ik ben cker van plan af en toe naar meetings te komen. Zoals bijvoorbeeld aankomende zondag in Nieuwegein. (God wat zal ik er lekker vlot zijn :) ) Ik had al begrepen dat er hier een paar fotogeil zijn zal dus eerdaags es een paar foto's maken.

Het is idd een 1.6 8V met zonder vering. Rijd ontzettend leuk. Toen ik hem ophaalde moest ik inhalen op de snelweg. Keek ik op mn klokie reed ik per ongeluk 170. Dat is toch leuk.

Er zit alleen enorm veel werk aan das wat minder. Maar ja je moet toch wat he. Het is dus de bedoeling dat de 1.6 blijft en de 1.1 gaat. Maar ik ben er op dit ogenblik niet cker van of het turboproject doorgaat. Ik heb zeg maar een enorme hoeveelheid tijd te kort. En ik had niet verw8 dat er nog zoveel aan die 1.6 moest gebeuren om redelijk veilig te rijden. De voorwielophanging en de remmen vind ik eng. Dus die zijn eerst aan de beurt. Daarna kijk hierboven (zucht)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

:shock: Toch jammer dat er zoveel aan die 1.6 moet gebeuren. Kijk dat er een 1600 blok in een ax past is niks nieuws meer voor ons, maar een 1.1 met turbo vindt ik dan toch interessanter :oops: :twisted:

Maar respecteer zeker je mening als je tijd en wellicht geld tekort hebt dat je hem weg moet doen :wink:
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Vanochtend even mn remblokken proberen te vervangen. BLijkt dat mn linker klauw vaststaat. Dat wordt dus een nieuwe. Tevens heb ik ergens een lek in mn remsysteem want als ik mn rem intrap zakt ie langzaam door tot op de bodem en hoor ik gesis onder de motorkap. Hoop dat het het dopje is wat niet lekker afsluit.

Ook grappig bij bochten en optrekken hoorde ik nog al eens een kloenk. Kwam ik toch net tot de ontdekking dat mn veerpoot loszat.

Tevens vindt ik wat ophangdelen van de carrossorie er vreemd uitzien. Er is nog een lange weg te gaan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Soooo :shock: das shockerend!!

Heb je t nu over de 1.6?! Dan heb je er inderdaad nog veel aan te doen, misschien dat je van AXVTS wat leuke onderdelen kunt kopen...de versnellingsbak is nog vrij in ieders geval!!

En je 1.1 waar is die nu --> WAAR IS TURBO :lol:

AX POWaH
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Misschien is het een idee om de 1.1 voor onderdelen te gebruiken. Heb je in iedergeval weer remklauwen en veerpoten die goed zijn. Ook kan je dan dingen van de ophangingn overzetten denk ik?!

Maar misschien moet je dan wel eerst ff zorgen dat je turbo het doet/gedaan heeft. Want dat lijkt me een brute ervaring!!

Succes Sander je hebt als ik dit zo lees inderdaad nog een lange weg te gaan!!! Sterkte!
AX GTi, sold!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Zoals sommige weten zie ik die turbo niet echt meer zitten. Er gaat gewoon nog een heleboel tijd in zitten en dat heb ik niet. M'n nieuwe auto wil ik eerst op de weg hebben namelijk. Dat gaat ook nog even duren zoals jullie zien. Vanavond ga ik wat dingen van de ophanging weer rechtbuigen. Want het blijkt dat die een flinke tik hebben gehad. Ik weet dus niet of ik die turbo ga inbouwen. Sorry jongens
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
Contact:

Post by manuarmata »

Toch jammer dat er zoveel aan die 1.6 moet gebeuren. Kijk dat er een 1600 blok in een AX past is niks nieuws meer voor ons, maar een 1.1 met turbo vindt ik dan toch interessanter



een 1.6 turbo ?? :twisted: :twisted:
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

En het idee is geboren en openbaar gemaakt. :D
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Sander wrote:En het idee is geboren en openbaar gemaakt. :D


Lijkt mij zelfmoord :wink:

p.s. shit man, ff wennen dat ik hier mod ben! ik wilde op qoute drukken, druk ik per ongeluk op wijzigen :? Ik hoop dat je je bericht zo had geplaatst sander?
Freude am Fahren.

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Ik heb 'em vanmiddag mogen aanschouwen en ik moet zeggen dat het een stoere bak is.
Ook al moeten er nog een groot aantal dingen heel anders, ik zie het wel goed komen.
Heel veel succes erbij Sander (zul je wel goed kunnen gebruiken)
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

ik vind m ook mooi sander!!
Hij staat zeker mooi op zijn poten en die saxowielen eronder staat ook super natuurlijk!!!

Al het werk is jammer maja, toch ook wel leuk he, knutselen aan een ax!! :wink:

AXPOWAH
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Post Reply