Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 16v + DS3
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Aad aka Rock's C4 + AX Volcane + AX 16v + DS3
Ok, hier dan mijn blabla??.
Mijn naam is Aad, maar in de cyberwereld Rock?s !
Ik ben inmiddels 29 jaar oud en woonachtig in ZuidHolland.
Auto?s auto?s en nog eens auto?s?.
Ik haalde mijn rijbewijs in 1994 en kocht meteen een AX 11 RE, wat het stylen betreft kwam in niet verder dan LM look wieldoppen.
Ik wilde een AX GT en kocht binnen een jaar een GT, binnen een jaar wilde ik luxe dus kocht ik een Escort, en een week later een Civic?.een half jaar later was het een 323F die erg mooi getuned was, maar oow zo traag met het bochtenwerk?.ik wilde ik toch weer fun hebben en kocht weer een AX GT !...... Deze AX heb ik erg netjes gepimped, het was echt een plaatje, maar mijn droomauto was betaalbaar geworden??.. de ZX 2.0 16V !......geweldige wagen op de snelweg,?. Maar op de landweggetjes miste ik toch het AX gevoel !.... aangezien ik bijna nooit op de snelweg kwam moest de ZX weer weg, ik ruilde er een gare AX GT op in.
Een paar maanden later kocht ik een standaard AX die ik wou stylen met de onderdelen van de gare GT, maar ik kwam niet verder als velgen overzetten??. Ik had net een huis gekocht en ik had geen tijd om er aan te werken??. Ik moest dus een AX hebben die gelijk klaar was??.dat is de AX geworden die ik vandaag de dag rijd !
AX Volcane (685 kg)
1400 BX blok
15? 3 gaats velgen van Cituning
Apex verlaagd voor 4cm, achter 6 cm
Gele koni?s rondom
OMP veerpootbrug
Saxo VTS voorbumper (custom)
Achterlichten volledig zwart
Blauwe accenten interieur/exterieur
Diffusor onder achterbumper (custom)
Devil uitlaat
Kenwood wisselaarset
Kenwood 6x9 speakers 180w voor
Kenwood 6x9 speakers 240w achter
Rockfort 4.6 versterker
Rockfort Punch subwoofer in kist
Binnenkort
Spoilerset in lakkleur
Opnieuw bestickeren (rood)
Deurpanelen opnieuw bekleden
Rood racegaas in voorbumper.
Remklauwen/potten rood
Motorkap zonder ingebrande strontvlek.
Langere termijn
Andere achterwisser
Custom achterspoiler
Dichte/strakke achterklep
Wat in mijn ogen fijn is aan de AX:
De AX heeft een sterk motorblokkie, geweldig bochtengedrag en omdat mijn eerste auto een AX was heeft hij voor mij nostalgie !
Voor de AX zijn bijna geen stylingproducten te vinden, dus moet je veel zelf maken?exclusiviteit verzekerd !
Low budget tuning vindt ik ook een geweldige vorm van tuning, ik heb de centen liggen voor een musketiersetje, maar ik wil hem simpelweg niet?..op de AX club gaat het er ook niet echt om wat je kan kopen, eerder wat je kan maken??een sport op zich !
Ik moet wel eerlijk zeggen dat de VTS bumper niet echt low budget was, voor het zelfde geld koop ik een Prowler of Musketier bumper?? maar ik heb toch liever dit.
Ik sluit hiermee af??. Keep up the good work !
(de ZX was mijn vorige puppy)
Cheers,
Rock's
Mijn naam is Aad, maar in de cyberwereld Rock?s !
Ik ben inmiddels 29 jaar oud en woonachtig in ZuidHolland.
Auto?s auto?s en nog eens auto?s?.
Ik haalde mijn rijbewijs in 1994 en kocht meteen een AX 11 RE, wat het stylen betreft kwam in niet verder dan LM look wieldoppen.
Ik wilde een AX GT en kocht binnen een jaar een GT, binnen een jaar wilde ik luxe dus kocht ik een Escort, en een week later een Civic?.een half jaar later was het een 323F die erg mooi getuned was, maar oow zo traag met het bochtenwerk?.ik wilde ik toch weer fun hebben en kocht weer een AX GT !...... Deze AX heb ik erg netjes gepimped, het was echt een plaatje, maar mijn droomauto was betaalbaar geworden??.. de ZX 2.0 16V !......geweldige wagen op de snelweg,?. Maar op de landweggetjes miste ik toch het AX gevoel !.... aangezien ik bijna nooit op de snelweg kwam moest de ZX weer weg, ik ruilde er een gare AX GT op in.
Een paar maanden later kocht ik een standaard AX die ik wou stylen met de onderdelen van de gare GT, maar ik kwam niet verder als velgen overzetten??. Ik had net een huis gekocht en ik had geen tijd om er aan te werken??. Ik moest dus een AX hebben die gelijk klaar was??.dat is de AX geworden die ik vandaag de dag rijd !
AX Volcane (685 kg)
1400 BX blok
15? 3 gaats velgen van Cituning
Apex verlaagd voor 4cm, achter 6 cm
Gele koni?s rondom
OMP veerpootbrug
Saxo VTS voorbumper (custom)
Achterlichten volledig zwart
Blauwe accenten interieur/exterieur
Diffusor onder achterbumper (custom)
Devil uitlaat
Kenwood wisselaarset
Kenwood 6x9 speakers 180w voor
Kenwood 6x9 speakers 240w achter
Rockfort 4.6 versterker
Rockfort Punch subwoofer in kist
Binnenkort
Spoilerset in lakkleur
Opnieuw bestickeren (rood)
Deurpanelen opnieuw bekleden
Rood racegaas in voorbumper.
Remklauwen/potten rood
Motorkap zonder ingebrande strontvlek.
Langere termijn
Andere achterwisser
Custom achterspoiler
Dichte/strakke achterklep
Wat in mijn ogen fijn is aan de AX:
De AX heeft een sterk motorblokkie, geweldig bochtengedrag en omdat mijn eerste auto een AX was heeft hij voor mij nostalgie !
Voor de AX zijn bijna geen stylingproducten te vinden, dus moet je veel zelf maken?exclusiviteit verzekerd !
Low budget tuning vindt ik ook een geweldige vorm van tuning, ik heb de centen liggen voor een musketiersetje, maar ik wil hem simpelweg niet?..op de AX club gaat het er ook niet echt om wat je kan kopen, eerder wat je kan maken??een sport op zich !
Ik moet wel eerlijk zeggen dat de VTS bumper niet echt low budget was, voor het zelfde geld koop ik een Prowler of Musketier bumper?? maar ik heb toch liever dit.
Ik sluit hiermee af??. Keep up the good work !
(de ZX was mijn vorige puppy)
Cheers,
Rock's
Last edited by Rock's on FriJan17, 2020 7:12:03 AM, edited 48 times in total.
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Hey Aad, ik had effies ??n van je foto's zichtbaar gemaakt...
Zeeeeeer nice pictures hoor
Zeeeeeer nice pictures hoor
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Gevoellig is het nooit !........ je kan mij altijd alles vragen !....zelfs mijn PIN !
Het is een Volcane, met een 1400 BX blok .......
De 15"Velgen komen van Cituning en zijn 3-gaats...
Ik gok dat mijn (AX) gewicht ongeveer op 670 kg ligt........ (dat is weer het voordeel dat een Volcane std. 685 kg weegt)
Het is een Volcane, met een 1400 BX blok .......
De 15"Velgen komen van Cituning en zijn 3-gaats...
Ik gok dat mijn (AX) gewicht ongeveer op 670 kg ligt........ (dat is weer het voordeel dat een Volcane std. 685 kg weegt)
Last edited by Rock's on SunNov21, 2004 10:31:25 AM, edited 1 time in total.
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Eric wrote:std. 685 kg weegt
mmm vreemd hoor, op kenteken jj- dwz dat daarna de volcane nog lichter werd....
ik heb mijn kenteken gepost ergens, weet niet meer weer, standaard 605kg in 1995 voor een 1.1 volcane. (605kg / 60pk is best lachu)
mijne ook maar weer eens poetsen en wat foto`s maken...
AX volcane uit 1995, was gewoon 685kg met 75 pk.. Dat heb ik namelijk erop staan! Weet niet of ze een fout hebben gemaakt bij jou.. Al eens een weegbrug gezien?
Zie ZX ziet er ook wel verschrikkelijk bruut uit Rock's, wat was de reden dat je nu AX rijdt, was het daadwerkelijk een 16v? Je AX is trouwens ook wel zeer strak. Ik heb inderdaad met Master-arnie proberen uit te vogelen of het een GTI, volcane of GT was. Door de bekleding werd ik even van mijn stuk gebracht niet van een GT of GTI...
Het blok is van een standaard BX 1.4 injectie? Dus de 75 pk versie zeg maar? Het presteerde in mijn BX maar matig maar in een AX zal het wel goed gaan zeker met dat lage gewicht.
Het blok is van een standaard BX 1.4 injectie? Dus de 75 pk versie zeg maar? Het presteerde in mijn BX maar matig maar in een AX zal het wel goed gaan zeker met dat lage gewicht.
AX GTi, sold!
Sgurk wrote:
Het blok is van een standaard BX 1.4 injectie? Dus de 75 pk versie zeg maar? Het presteerde in mijn BX maar matig maar in een AX zal het wel goed gaan zeker met dat lage gewicht.
Ik heb ze beiden gereden. In zo'n BX is het echt te traag. Je houdt er geen ax mee bij. Maar in de ax voldoet het prima naar mijn mening!
En Rocks... hoe staat het met je maxx project?
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
De ZX was idd een echte 2.0 16V ....... het was een beest die ik nooit echt lekker kon uitlaten omdat ik vlak bij mijn werk woon zodat hij nooit goed warm werdt om hem daarna ff te blazen. (heb weleen keer 235 op de teller gereden)
De zx was ook duur in onderhoud (koste mij aan onderhoud ong. 10.000 gulden in een jaar tijd ).......het moet leuk blijven !...en dan heb ik het nog niet eens over het benzinegebruik van 1:7 gehad
Over de stoelen in mijn AX...... het zijn Volcane stoelen.....en ze zijn echt superstevig.... beter nog dan de GTI (als je het aan mij vraagt), naar horen zeggen zitten ze ook in diverse Saxo's....
Wat betreft mijn PIN....... vragen staat vrij....of je een antwoord krijgt ?....
De zx was ook duur in onderhoud (koste mij aan onderhoud ong. 10.000 gulden in een jaar tijd ).......het moet leuk blijven !...en dan heb ik het nog niet eens over het benzinegebruik van 1:7 gehad
Over de stoelen in mijn AX...... het zijn Volcane stoelen.....en ze zijn echt superstevig.... beter nog dan de GTI (als je het aan mij vraagt), naar horen zeggen zitten ze ook in diverse Saxo's....
Wat betreft mijn PIN....... vragen staat vrij....of je een antwoord krijgt ?....
Last edited by Rock's on SunNov21, 2004 10:32:31 AM, edited 1 time in total.
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Ziet er errug strak uit Aad(Y) Volgende keer kom ik 'em ook bekijken IRL oke
Wat wordt je volgende plan de campagne
Wat wordt je volgende plan de campagne
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw