Martin aka KickinHard (AX TGS `93)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

kickinhard
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
Location: Rotterdam

Martin aka KickinHard (AX TGS `93)

Post by kickinhard »

Ben sinds een paar dagen eigenaar van een citroen AX TGS 1.4 uit 93.
Had van te voren hier al een paar dagen rond gehangen om me te orienteren op het fenomeen AX.
Aangezien ik binnenkort afstudeer en dan toch OV kwijt ben, vond ik het tijd worden om mezelf te voorzien van goedkoop vervoer :)
Dus keus was gevallen op een AX bij een garage wezen kijken had er een staan vond ik dus veelste duur. Belt ie paar week later ik heb nu een mooie voor je staan (inclusief een veel interressantere prijs). Uitgebreide testrit gemaakt, standaard testjes gedaan, op de brug gezet: resultaat echt overal keihard. Bekleding is ook echt nog 100% in order. Had hier ook al horror foto's gezien met roest enzo :) maar was bij deze gelukkig bijna nergens te bekennen. Wielkasten zijn nog echt helemaal 100% roest vrij, enigste waar wat roest te bekennen is bij de accu. Na die paar dagen tuffen moet ik toch wel bekennen dat zo'citroen AX zijn charme heeft :) alles kraakt en rommelt een beetje, maar 75 pk op 750 kilo dat wil best!! (ben een mazda 626 uit 03' gewend met een 2.0) En kan voor het geld geen andere auto vinden met elektrische raampjes, centrale deuvergrendeling enz.
Maar goed niet heel erg bijzonder maar toch fotootjes :
Image
Image
Image

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Post by Fast eddie »

Welkom, en hopelijk veel rijplezier in de AX :wink:
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

kickinhard
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
Location: Rotterdam

Post by kickinhard »

Fast eddie wrote:Welkom, en hopelijk veel rijplezier in de AX :wink:


Dankje :)

Heb alleen 2 probleempjes, welke lampen gaan derin want zover ik het kan zien zijn het geen H4 lampen ?
En de kachel doet het alleen nog maar in stand 3 :) staat me nog iets van bij met andere auto dat er weerstanden doorgefikt zijn dan in die kachelmotor ofzo ?

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

je hebt idd doorgebrande weerstandjes in je aanjager. Zelf nog geen last van gehad dus weet niet hoe/waar ze precies zitten.
Verder: Waarschijnlijk heb je duplolampjes.

kickinhard
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
Location: Rotterdam

Post by kickinhard »

kevin.broke wrote:je hebt idd doorgebrande weerstandjes in je aanjager. Zelf nog geen last van gehad dus weet niet hoe/waar ze precies zitten.
Verder: Waarschijnlijk heb je duplolampjes.


"Duplo lamp met P45t fitting" dus moet hier naar opzoek ?
Er zitten er nu in die wel zeg maar gewoon een halogeen h4 lamp ding hebben... alleen de fitting is dus anders. Kom ook net iets tegen over R2 halogeenlampen ??

edit: gevonden bij conrad HALOROAD BILUX

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

je kan overigens beter H4 koplampen kopen en die erin zetten. Een duplolamp geeft veel minder licht!

Dat maakt hard rijden in een AX GT in mijn geval nl. weer spannend. Ding is behoorlijk snel, overal rammels, piepjes en kraakjes, goeie wegligging tenzij het nat is en de achterkant kwispelt graag, en in het donker zie je eigenlijk geen fuck :P

Nog welkom trouwens :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

WELKOM 8)

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

heey welkom hier!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Welkom hier,

toch appart duplo lampen in een 93'er
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Welkom bij deze heel leuke club.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

In die TGS van jou moeten standaard al koplamparmaturen zitten voor H4 lampen. Anders hebben ze er ooit een keer andere armaturen (lichtunits) in gezet.

Verschil is te zien aan de rand van de fitting. Als je H4 armaturen hebt, dan moeten er 3 uitsparingen in de rand zitten. Een H4 lamp heeft namelijk drie pootjes aan de rand van de fitting. Die vallen dus in de uitsparingen van de H4 armaturen.

Duplo (en dus ook de vervangers in halogeenvorm genaamd R2) hebben een helemaal ronde krans. Dus dan zitten er geen uitsparingen in je armatuur.

Standaard duplo-lampen zijn ook echt bolvormig, dus beduidend anders dan de cilindervorm bij H4 en de duplo-vervanger R2

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Welkom hier.

Feli, heb jij een hele mooie AX aan!
Een zga roestvrije 1.4 TGS, heel netjes: snel, luxe & voorlopig weinig zorgen om de roest.
En ook nog in een nette kleur.
Heel veel plezier met je bakkie ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kickinhard
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
Location: Rotterdam

Post by kickinhard »

Lucske wrote:In die TGS van jou moeten standaard al koplamparmaturen zitten voor H4 lampen. Anders hebben ze er ooit een keer andere armaturen (lichtunits) in gezet.

Verschil is te zien aan de rand van de fitting. Als je H4 armaturen hebt, dan moeten er 3 uitsparingen in de rand zitten. Een H4 lamp heeft namelijk drie pootjes aan de rand van de fitting. Die vallen dus in de uitsparingen van de H4 armaturen.

Duplo (en dus ook de vervangers in halogeenvorm genaamd R2) hebben een helemaal ronde krans. Dus dan zitten er geen uitsparingen in je armatuur.

Standaard duplo-lampen zijn ook echt bolvormig, dus beduidend anders dan de cilindervorm bij H4 en de duplo-vervanger R2


Nou laat ik het zo zeggen :) heb nog geprobeerd om er een H4 recht in te krijgen dan kantelt ie dus alle kanten uit :roll: Maar heb er nu dus van die R2 lampen inzitten blijkbaar, viel me echt 100% mee. Hebben hier stuk provenciale weg waar geen verlichting is....

(bedankt voor alle welkommetjes :D)

kickinhard
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
Location: Rotterdam

Post by kickinhard »

Dus eigenlijk zou ik er de "originele lampen" in moeten zetten want overal waar ik vraag krijg ik van de fucking grote gloeilampen :)

PhilleL
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: ThuFeb08, 2007 7:29:38 PM
Location: Diest (Belgi?)

Post by PhilleL »

welkom en proficiat met je aankoop. een knap bakje

hopelijk veel rijplezier en niet al te veel kosten (maar dat is bij een ax geen probleem :D )

grtz Philip

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Welkom bij de club!

kickinhard
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
Location: Rotterdam

Post by kickinhard »

kevin.broke wrote:je hebt idd doorgebrande weerstandjes in je aanjager. Zelf nog geen last van gehad dus weet niet hoe/waar ze precies zitten.
Verder: Waarschijnlijk heb je duplolampjes.


En ehmm hoe fiks ik dat :) als ik dat goedkoop zou willen fiksen :oops:
Want het is nu zeg maar alles of niets 8)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

nieuwe kachelunit erin zetten voor 20 euro van 1 van de clubleden.
Je moet letten op A het merk B het aantal standen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

Ziet er netjes uit.. Mooie kleur trouwens, dat groen..

Welkom en veel rijplezier..

kickinhard
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: SatJun16, 2007 8:44:02 PM
Location: Rotterdam

Post by kickinhard »

Joost wrote:nieuwe kachelunit erin zetten voor 20 euro van 1 van de clubleden.
Je moet letten op A het merk B het aantal standen


Moet ik in de buurt zijn van die stofzuiger achter me dashboard kastje ? heb die 220 mb grote pdf gedownload maar kan er hiervandaan ff nie bij.

Post Reply