Even voorstellen: ik ben Marco Alblas.

Ben sinds 9 september dit jaar opnieuw eigenaar geworden van een Zwarte AX Volcane. 't Is m'n tweede. M'n eerste, ook een Volcane (09-'94), maar dan groen, is helaas omgekomen bij een ongeluk.
M'n eerste kocht ik op 17 februari 1999 en heb er altijd enorm veel plezier aan gehad. Heeft me ook nooit in de steek gelaten. Sinds dag één eigenlijk meteen volledig verslaafd aan de Volcane geraakt. Vandaar ook dat m'n huidige karretje ook weer een Volcane is.

M'n oude auto heb ik volledig uit mekaar gehaald. Altijd handig: reserve-onderdelen. En dat kwam ook goed uit, want m'n huidige autootje had nogal wat onderhoud en vervangende onderdelen nodig.
Dat begon al met de accu: genoeg prik om mee te rijden, maar (veel) te weinig om nog te kunnen starten. Geen nood: gewoon die uit m'n oude AX overgezet. Tik en lopen.

Richtingaanwijzers werkten niet. Niet eens het getik van de clignoteur. Zekeringkastje geopend en wat bleek: 't hele relais ontbrak gewoon! *zucht* Naja, ook ff uit m'n oude AX overgeprikt. Overigens bleek het richtingaanwijzer (en verlichting) pookje ook een probleem te hebben, net als van m'n oude AX: richting naar rechts deed het alleen als je de pook helemaal naar boven duwde en dan eigenlijk ook nog alleen als je zelf extra omhoog duwde. Kwestie van schakelaar helemaal uit mekaar halen en de contactpin (die in een punt uit loopt) schoon maken en de slijtgroef egaliseren. Mooit stukje mechanica overigens, zo'n schakelaar.
De helderheidsregelaar voor 't dashboard verlichting hadden ze er ook maar uit gehaald.

Nog te verrichten werzkaamheden:
- Uitlaat vervangen. (gaat ook bij m'n oude AX vandaan komen: die was er nog geen 3 maanden geleden nieuw onder gehangen).
- Fuséekogels (of misschien gewoon maar de hele voorwielophanging) links en rechts vervangen.
- Schokdemper rechts voor vervangen.
- Voor- en achterbumper vervangen (niet over te zetten van oude AX, want die zijn groen, kunststof eigen kleur, terwijl ze nu zwart zijn. Dat wordt dus ff 't internet af speuren).
- Motorkap vervangen (zit rommelige deuk in, precies boven het logo).
- Verstralers vervangen (rechts is lek en gaan corroderen, links is een stuk uit het glas).
'k Zal binnenkort eens foto's maken en posten.
Overigens vind ik die Volcane stickers echt gaaF.
Jammer alleen dat die blauwe lijnen op de portieren nogal versleten zijn.
Maar die Volcane logo's in de drempels vind ik echt bruuT!