P.

Moderator: webmasters
Met een compressor de dikste pakking er tussen gooien want je wil dan juist van je compressie af. De compressor moet voor de compressie zorgen en niet de pakking. Ik zou juist in het geval van een compressor juist de zwakste pakking ertussen doen die je kan vinden. Waarom. Dan blaast je compressor je pakking in de soep en niet je blok mocht het fout gaan.2Black wrote:Ik zeg toch ook niet dat het niet kan met standaard pakking?
Maar zoals gezegd, als je het afrond blijft het zo dat de diverse motorconfiguraties onderling bijna 1000tpm verschillen in max. pk/tpm.
5500 voor "gewoon" 1.4, 6500 voor K2A/B (B alweer 200 meer dan A), 7500 voor de 1.3...
En dus is het op zich niet onlogisch op jacht te gaan naar de zwaarste/beste pakking. Zeker niet in combinatie met een compressor die bedoeld is voor een 2300cc Mercedes....
Ik ga niet moeilijk doen over €15 prijsverschil...
Tja Peter, meer dan het plaatje hieronder weet ik er ook nog niet van.PeterM wrote:Ben vast heel nieuwsgierig naar de nieuwe ecu, zelf ook nog niets gekocht dus je weet maar nooit.
hoeveel graden is die ? ik heb wel interesse als hij minimaal boven de 280 graden zit2Black wrote:Vandaag de kop gemonteerd mét de oorspronkelijke 1.3 Rallye nokkenas.
Bouten aangedraaid met 20nM en daarna 2x 120graden... volgens een boekje.
Motor is dus min of meer gereed om op te gaan tuigen met de nieuwe custom-kabelboom maar moet nog wachten op het nieuwe mysterieuse zwarte kastje van BS-AutoTune... dat gaat zeker nog zo'n 2 weken duren.
Ga dus niet de Kent-Cams nokkenas gebruiken omdat dat logistiek te ingewikkeld werd. Op deze manier kan ik gewoon verder en hoef niet te wachten op de dag dat Nigels' motor gelicht wordt.
Komt dus een Kent-Cams nokkenas kit te koop binnenkort....