Intelligente move, winterbandjes . En zo slecht staat het ook nog niet eens (naar mijn mening ). Heel houden dat gevaarte!Browny wrote:Vanochtend m'n nieuwe krik binnengekregen. (alu, extra laag, "race" krik).
Gelijk de winterbanden er maar weer onder, het wordt wel erg koud.
Ivar /Browny, Citroën AX Sport, 2CV, Peugeot 106, 306 en J7
Moderator: webmasters
Vandaag nog wat goodies gescoord voor de 106. Een OMP RS kuipstoel en een setje 16"TSW Hockenheims....
Van die laatste weet ik nog niet of ik het eronder zet, even passen, goed kijken hoe het me bevalt en dan een keuze maken.
Die OMP stoel hoop ik deze week toch wel pas te maken.
Een plaatje:
hij is gewoon zwart trouwens.
Van die laatste weet ik nog niet of ik het eronder zet, even passen, goed kijken hoe het me bevalt en dan een keuze maken.
Die OMP stoel hoop ik deze week toch wel pas te maken.
Een plaatje:
hij is gewoon zwart trouwens.
Tsja, ik vond het onder de ax van Marc toen wel mooi staan, net als toen bij Aad. Op de foto van de advertentie vond ik ze ook nog mooi. Totdat ik ze in het echt zag, toen was het eigenlijk al een beetje een tegenvaller.
Toch maar meegenomen, anders had ik helemaal voor niets gereden.
Mijn huidige banden hadden er omheen gepast, dus dat kwam mooi uit, maar het is toch niets.
Maar ik weet beter wat ik wil en ga nu rustig aan op zoek naar een setje oz rally racing velgen, een setje oz ultraleggera in het grijs vind ik ook wel wat, maar dan een maatje kleiner.
En misschien laat ik de supertourismos wel wit coaten..
Toch maar meegenomen, anders had ik helemaal voor niets gereden.
Mijn huidige banden hadden er omheen gepast, dus dat kwam mooi uit, maar het is toch niets.
Maar ik weet beter wat ik wil en ga nu rustig aan op zoek naar een setje oz rally racing velgen, een setje oz ultraleggera in het grijs vind ik ook wel wat, maar dan een maatje kleiner.
En misschien laat ik de supertourismos wel wit coaten..
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 74
- Joined: SatNov28, 2009 5:00:33 PM
Het was een beetje koud in de loods dus ik heb niet aan de sport of de J7 geknutseld maar de 106 lekker een warme schuur van een maatje van me ingereden.
Vandaag eindelijk m'n shortshifter gemonteerd. Montage is simpel, ook zonder brug, kabelboompje opzij wegwerken wat minder makkelijk, maar met goed licht, een stapeltje tyrips en een bakje koffie op z'n tijd eigenlijk een klusje van niks.
Schakelweg naar boven en onder wordt ongeveer de helft korter, leuk voor stoplichtsprintjes van 1 naar 2 schakelen gaat nu nog sneller.
Simpele goedkope upgrade en een aanrader voor iedereen die niet teveel geld wil uitgeven maar toch sneller wil schakelen.
klik hier voor meer info
past dus ook gewoon op de ax!
Vandaag eindelijk m'n shortshifter gemonteerd. Montage is simpel, ook zonder brug, kabelboompje opzij wegwerken wat minder makkelijk, maar met goed licht, een stapeltje tyrips en een bakje koffie op z'n tijd eigenlijk een klusje van niks.
Schakelweg naar boven en onder wordt ongeveer de helft korter, leuk voor stoplichtsprintjes van 1 naar 2 schakelen gaat nu nog sneller.
Simpele goedkope upgrade en een aanrader voor iedereen die niet teveel geld wil uitgeven maar toch sneller wil schakelen.
klik hier voor meer info
past dus ook gewoon op de ax!
Ja, zat ook te denken aan een short-shift op de GTI. Maar zoals ie nu schakelt vind ik het ook wel aanvaardbaar . De 106 heeft naar mijn idee een veel langere schakelweg.
Ik zou persoonlijk velg nr. 1 wel iets vinden voor de 106. Maar je hebt toch ergens een webshop waar je een model velg onder een model auto kunt plakken? Gaat automatisch en scheelt een verkeerde aankoop.
Ik zou persoonlijk velg nr. 1 wel iets vinden voor de 106. Maar je hebt toch ergens een webshop waar je een model velg onder een model auto kunt plakken? Gaat automatisch en scheelt een verkeerde aankoop.
Zo, even een flinke knutseldag achter de rug!
Met enorme hulp van Henk Bats, bedankt nogmaals!
Ook alle anderen bedankt voor de gezelligheid, de helpende handjes (Paul die de waterpomp er tussen pielde alsof het supersimpel was) en vooral niet te vergeten en lekker warme en droge knutsellocatie!
Wat er allemaal is gebeurd:
Waterpomp, koppakking, klepseals, kopbouten, distributieriem en spanrol vervangen. Tevens de kleppen even goed schoongemaakt en gesteld.
Kleine tegenslag op het eind was een afgebroken kabeltje net naast de injectieweerstand (bleek redelijk vlot na enig speurwerk). Gelukkig was ik op een locatie aanwezig met meerdere slopertjes, opknapprojecten en een grote voorraad ax-onderdelen dus dat was zo verholpen.
Geen blauwe pluimpjes meer bij het starten en het motortje loopt weer heerlijk soepel volgens Julya!
En de foto's met dank aan Michel:
Kopje eraf:
klepseals vervangen
Nieuw pakking ertussen:
dat lijkt er al weer op:
Voila, kapje op de ecu voor de afwerking en klaar!
Met enorme hulp van Henk Bats, bedankt nogmaals!
Ook alle anderen bedankt voor de gezelligheid, de helpende handjes (Paul die de waterpomp er tussen pielde alsof het supersimpel was) en vooral niet te vergeten en lekker warme en droge knutsellocatie!
Wat er allemaal is gebeurd:
Waterpomp, koppakking, klepseals, kopbouten, distributieriem en spanrol vervangen. Tevens de kleppen even goed schoongemaakt en gesteld.
Kleine tegenslag op het eind was een afgebroken kabeltje net naast de injectieweerstand (bleek redelijk vlot na enig speurwerk). Gelukkig was ik op een locatie aanwezig met meerdere slopertjes, opknapprojecten en een grote voorraad ax-onderdelen dus dat was zo verholpen.
Geen blauwe pluimpjes meer bij het starten en het motortje loopt weer heerlijk soepel volgens Julya!
En de foto's met dank aan Michel:
Kopje eraf:
klepseals vervangen
Nieuw pakking ertussen:
dat lijkt er al weer op:
Voila, kapje op de ecu voor de afwerking en klaar!
Last edited by Browny on FriJan01, 2010 6:18:44 PM, edited 1 time in total.
goed geknutseld En nu ook weer met frames, succes ermee
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik ben nog niet officieel eigenaar want het postkantoor is zaterdagavond om 20.00 uur dicht, maar ik heb er een 1.1RE bij.
Staat al voor de deur, is al (zo goed als) betaald, alleen morgenochtend nog even overschrijven.
Eigenlijk van de zotte, je koopt een auto, omdat je op zoek bent naar een achterbank..
Staat al voor de deur, is al (zo goed als) betaald, alleen morgenochtend nog even overschrijven.
Eigenlijk van de zotte, je koopt een auto, omdat je op zoek bent naar een achterbank..
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 74
- Joined: SatNov28, 2009 5:00:33 PM