Mastenhose - AX, 2CV, Partner - Update 17/02/2012 Nwe FOTO's

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
LotuzClioWilliams
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: SatNov28, 2009 5:00:33 PM

Post by LotuzClioWilliams »

Hmm... Als ik een keer 's avonds laat ineens gele koplampen en mistlampen zie aangaan, zet ik het toch maar even op een lopen. Image
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) +- AX GT (1.4 8v)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

LotuzClioWilliams wrote:Hmm... Als ik een keer 's avonds laat ineens gele koplampen en mistlampen zie aangaan, zet ik het toch maar even op een lopen. Image
Haha, wees maar niet bang, ik mik op je knieën... ;):lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Zo, waar zal ik beginnen? Al een tijdje geen update geplaatst, en nog altijd is er weinig te vertellen m.b.t. werkzaamheden aan de auto's, gewoon, omdat er maar weinig tijd is om er überhaupt aan te beginnen...

Anyway, Ricardo (Terminal) reed schade met z'n AX en zodoende kwamen er wat onderdelen vrij, welke voor mij in de juiste kleur waren.
Met Ricardo een mooi prijsje afgesproken en zodoende kwam de postbode vandeweek een pakketje afleveren, met daarin een Ph.3 grill, een tankdop die niet dof van kleur is, het voorruitrubber en het achterkleprubber.

Daarbij kwam het feit dat ik nu zo langzamerhand toch eens wil gaan denken aan m'n 4-gaats onderstel. Een mooi moment om ook meteen de schroefset z'n plekje te gaan laten vinden onder de AX. Nu had ik al een setje XSI-velgen liggen, opknappers, maar nog altijd had ik m'n twijfels over deze velgen, maar om ze bijvoorbeeld als winterset achter te houden, vond ik wel een goed idee... Dan spuit ik ze in een gekke kleur, en dan zie ik 't wel weer...;)
Image

Voor m'n gevoel moest er dus een ander setje velgen komen. Na een tijdje op zoek te zijn geweest en met behoorlijk wat aanbieders onderhandeld te hebben, die dan ineens niet meer wilden verkopen etc. kreeg ik afgelopen week een mooi setje aangeboden voor een zeer nette, scherpe prijs.
Vandaag heb ik de velgen opgehaald:
Image
De 5e roestige velg kreeg ik er gratis bij als verassing vanmiddag, erg leuk! Dat wordt dan het reservewiel.

Omdat de Rallye-velgen normaal gesproken Peugeot naafdopjes hebben, en ik per se Citroën naafdopjes wilde, had ik internet af zitten struinen. Uiteindelijk toch wat weten te vinden, en het uiteindelijke resultaat zal er als volgt een beetje uit gaan zien:
Image

Enige punt van twijfel: De 3-gaats verbrede stalen velgen die er nu onder m'n AX zitten, zijn gewoon dé shit.
Ik denk dus ook dat ik met de Rallye-velgen langs de verbreder zal moeten... :( Wel een beetje jammer, de velgen zijn best netjes, dus 'doorslijpen' is best zonde...
Binnenkort maar eens kijken welke breedte de zwarte velgen van onder m'n AX zijn en dan eens opvragen wat de kosten zullen gaan zijn, van verbreding... :roll:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

LotuzClioWilliams
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: SatNov28, 2009 5:00:33 PM

Post by LotuzClioWilliams »

Die zien er idd nog mooi uit. Kun je geen spacers gebruiken? Of wil je persé dat je banden getrokken staan?
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) +- AX GT (1.4 8v)

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Tof man! Mooie velgjes 8)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Zoiezo ff vragen wat het kost en anders gewoon DOEN. en miss staan die XSI velgen wel heel goed onder de andere 1.1 Maar om nou ook daar een 4 gts ophanging onder te gooien, beetje overdreven :oops:

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Vandaag had ik een 'uurtje' vrij... :)
Hier dankbaar gebruik van gemaakt.

Om te beginnen het achterkleprubber vervangen en m'n huidige voorruitrubber wat beter bevestigd. De natte voeten van de bijrijder moeten nu maar eens voorbij zijn. :roll:

Verder heb ik het andere tankdopkapje gemonteerd, en dat was wel nodig:
Image
De oude en nieuwe naast elkaar:
Image

Verder de grill gewisseld:
Voor:
Image
Na:
Image

Daarna heb ik in de schuur nog even aan m'n 4-gaats voorpootjes gewerkt. Deze ontdaan van de verlagingsveren, schokdempers etc. Binnenkort opbouwen met korte(re) schokdempers en de schroefset.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Bekende spulletjes ;)!
Maar ziet er netjes uit zo.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Idd, Lekker aanblik zo :D

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Je wilt die set verbreden ? maar dat is toch zonde, ze zien er zgan uit. :shock:
En als je een schroefset onder de ax wilt, dan wil je dus LAAG gaan, en dan krijg je alleen maar gelul in de bochten :P
dan kun je je ruitenwissertankje wel alvast weghalen en vervangen door een limonadefles onder de motorkap.

welk merk schroefset heb je op het oog ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

De afgelopen dagen is de postbode meerdere malen aan de deur geweest.
Eerste keer kwam hij een kat- en demperloze middenpijp afleveren. Op de site waar ik die pijp bestelde was niet duidelijk te zien met wat voor bevestiging de middenpijp aan de downpipe bevestigd moest worden, dus de gok maar gewaagd. Je raadt het al, niet compatible met mijn type downpipe... :roll: Maargoed, daar verzinnen we wel eens wat op, alleen niet nu! ;)

Verder kreeg ik vandaag nog een pakketje met ClimAirs voor de Volcane. Vorige keer wat Johannus me net voor, maar nu heb ik dan ook eindelijk een setje weten te bemachtigen. Wel lekker, nu het weer wat minder begint te worden, nu kan ik ook met regen m'n raampje nog een stukje openhouden...

Vanavond heeft JK een Haynes afgeleverd. JK, bedankt! (Y)

Hopelijk vrijdag of zaterdag weer eens een update met wat foto's!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Daarom komt de post dus nooit op tijd aan, Jij laat die postbodes te hard werken :shock:

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Afgelopen vrijdag een dagje vrij. Op het programma, eigenlijk best een hoop!
Wilde o.a. wat roest wegwerken aan de First Impression, bij de Volcane wilde ik de ClimAir's monteren, spiegelglas van de camper van m'n ouders vervangen en bij de Xsara Picasso van m'n pa moest een wiellager vervangen worden.

Begonnen met het wiellager, het loshalen van de fusee, niet echt een klus die we voor het eerst deden, maar wat zat het tegen!!!
Bouten die niet los wilden, uit pure nood op een gegeven moment maar doorgeslepen en uitgeboord, niet te doen!
Uiteindelijk het fuseestuk los en daarmee naar de garage, om aldaar een nieuw lager te laten persen. Om 16.00u zouden we het op kunnen halen, maar helaas, men was het vergeten, dus alles schoof een dagje op.
Op zaterdag dan maar verder. Toen ging alles wat meer voorspoedig en was het met een halve dag gebeurt.
Daarna wat tijd besteed aan m'n gezinnetje, dus de auto's gelaten voor wat ze zijn. Tussendoor nog wel even de ClimAir's gemonteerd en 's avonds nog even de auto's gewassen.

Foto's voor het wassen:
Image
Image

En voor de vorm nog even het totaalplaatje voor de wasbeurt:
Image
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ruige bak hoor Marco!

maar je bent nog steeds vergeten je bullbar eraf te halen! :P
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Bullbar moet blijven zitten 8)

Ik vin het hem wel staan :D

Handige dingen trouwens voor over het raam.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

q01z wrote:ruige bak hoor Marco!

maar je bent nog steeds vergeten je bullbar eraf te halen! :P
Bedankt voor de herinnering Marc!
Image

Zullen we 't nu over jouw tegenprestatie hebben? ;) :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Veel beter weer zo! :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

idd, veel beter zo! lekker :P

LotuzClioWilliams
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: SatNov28, 2009 5:00:33 PM

Post by LotuzClioWilliams »

Zonder bullbar is het echt een super AX'je! 8)
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) +- AX GT (1.4 8v)

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Ziet er goed uit Marco!
Image Image

Post Reply