Ivar /Browny, Citroën AX Sport, 2CV, Peugeot 106, 306 en J7
Moderator: webmasters
nah tis volgens mij niet zozeer te weinig druk, maar een stroom die niet constant genoeg is..Browny wrote:ja, electrische brandstofpomp, de normale gaf niet genoeg druk om alle danoontje-power te benutten.
Hij heeft hem zelf heel wat jaartjes terug helemaal gestript, kaal gemaakt, hersteld en geel gespoten, vandaar dat er dus ook een relatief strakke kas is overgebleven.
ben wel benieuwd wat voor pomp je dan hebt

ik moet ook naar een andere pomp zoeken namelijk..
die wielen zijn wel porno

Gaaf man!
Maar je hebt de Sport dus echt net in de schuur gezet?
Ook wel ideaal om lekker in de schuur aan zo'n project te kunnen werken.
Heel veel succes er mee en straks plezier er van!
Maar je hebt de Sport dus echt net in de schuur gezet?
Ook wel ideaal om lekker in de schuur aan zo'n project te kunnen werken.
Heel veel succes er mee en straks plezier er van!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

@ Marc:Ik zal even voor je kijken woensdag, dan ben ik er weer.
Wielen zijn echt net opgeknapt voordat ie stil kwam te staan, jammer alleen dat ie na 2 geen zin meer had. Die andere twee liggen dus nog onopgeknapt en ongespoten achterin de kofferbak. (andere kant zit nu gewoon staal op)
Wielen zijn echt net opgeknapt voordat ie stil kwam te staan, jammer alleen dat ie na 2 geen zin meer had. Die andere twee liggen dus nog onopgeknapt en ongespoten achterin de kofferbak. (andere kant zit nu gewoon staal op)
ja, uurtje geleden ofzo, auto-ambulance teruggebracht, naar huis gereden en gelijk maar even foto's gepost. Had ik ook beloofd aan sommigen, dus tsja, foto-toestel meegenomen en gelijk ff een paar plaatjes geschoten.Rio97 wrote:Maar je hebt de Sport dus echt net in de schuur gezet?
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Gefeliciteerd Ivar met de aanwinst, ik ben blij dat deze toch wel unieke Sport goed is terecht gekomen.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
[quote="Browny"]ja, electrische brandstofpomp, de normale gaf niet genoeg druk om alle danoontje-power te benutten.
[\quote]
Lijkt me sterk mij auto liep gewoon op een standaard benzinepomp.
Alle cupauto's vroeger liepen ook op een standaard benzine pomp en die leverde 130PK.
@ mark,
Druk is meer dan voldoende en ook meer dan constant genoeg. Let wel dat je een sportpomp moet hebben, die levert iets meer dan bv een GT pomp. Zefls volgas liep bij mijn auto benzine via de retour terug de tank in dus die vlotterkamers blijven echt wel gevult met een standaard pompje. De enige reden waarom ik naar een elektrische pomp zou kijken is omdat die wordt uitgezet bij het afschakelen van de stroom in de auto en omdat na lang stilstaan deze de vlotterkamers vult als het contact aangaat (minder lang doorstarten)
[\quote]
Lijkt me sterk mij auto liep gewoon op een standaard benzinepomp.
Alle cupauto's vroeger liepen ook op een standaard benzine pomp en die leverde 130PK.
@ mark,
Druk is meer dan voldoende en ook meer dan constant genoeg. Let wel dat je een sportpomp moet hebben, die levert iets meer dan bv een GT pomp. Zefls volgas liep bij mijn auto benzine via de retour terug de tank in dus die vlotterkamers blijven echt wel gevult met een standaard pompje. De enige reden waarom ik naar een elektrische pomp zou kijken is omdat die wordt uitgezet bij het afschakelen van de stroom in de auto en omdat na lang stilstaan deze de vlotterkamers vult als het contact aangaat (minder lang doorstarten)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
@Denny, ik weet het ook niet, is informatie van de vorige eigenaar. Optrekken deed ie altijd wel goed maar lange tijd vol gas werkte niet optimaal waardoor de topsnelheid tegenviel, toen heeft ie een electrische brandstofpomp erin gezet en dat scheelde toch merkbaar. Misschien dat een vorige eigenaar ofzo het pompje heeft verwisseld met die van een GT?? Bak is gelukkig wel origineel, dus eigenlijk alleen onderblok en onderstel niet. (en het dakraampje niet)
@Arne, klopt, maar verhalen over diefstal en Polen zijn gebaseerd op lucht. Eigenaar had hem al ruim 12 jaar en had geen flauw idee waar die verhalen vandaan kwamen. Hij is wel ooit zijn kentekenbewijs kwijt geweest en dus nieuwe papieren aangevraagd, overigens heeft hij de originele papieren later weer terug gevonden.
@Arne, klopt, maar verhalen over diefstal en Polen zijn gebaseerd op lucht. Eigenaar had hem al ruim 12 jaar en had geen flauw idee waar die verhalen vandaan kwamen. Hij is wel ooit zijn kentekenbewijs kwijt geweest en dus nieuwe papieren aangevraagd, overigens heeft hij de originele papieren later weer terug gevonden.
Heeft er ooit iemand beweerd dat KDFi ook maar enigszins P&P was dan?Browny wrote:KDFI toch iets minder plug and pray dan gehoopt.
En heb je het qua VEMS over de VEMS PnP die DPEngineering verkoopt of over 'echte' VEMS? Die dus net zo maatwerk is als KDFi...
Hoe dan ook, gewoon je ECU laten remappen, gaat vast perfect lopen daarna.
Gefeliciteerd met je Sportje Ivar!
Maak er wat moois van.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
ik had het idd over de VEMS PNP, das kabeltje prikje.2Black wrote:Heeft er ooit iemand beweerd dat KDFi ook maar enigszins P&P was dan?Browny wrote:KDFI toch iets minder plug and pray dan gehoopt.
En heb je het qua VEMS over de VEMS PnP die DPEngineering verkoopt of over 'echte' VEMS? Die dus net zo maatwerk is als KDFi...
Hoe dan ook, gewoon je ECU laten remappen, gaat vast perfect lopen daarna.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Volgens mij moet Ivar ook gewoon werken om wat pecunia te verzamelenarnie wrote:.... Of neem je ontslag

Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
nee hoor Henk, ik word slapend rijk en vind werken gewoon leuk!
is idd een langdurig project, verwacht minimaal een half jaar nodig te hebben, maar kan net zo goed 2 jaar worden....
Iig een leuk knutselproject erbij...
Camper is heel ver klaar, nieuwe deuren zijn opgeknapt, hoef ik er alleen nog in te hangen en te spuiten/rollen.
Motorisch verder klaar en ook van binnen dus de aandacht kan richting het sportje als dat gebeurd is.... Eerst de 106 weer rijdend krijgen trouwens, die heeft weinig zin op het moment. (geen peut naar cilinder 1 en 4) Gelukkig kan ik hier eea voor van Chris lenen om dingen uit te sluiten.

is idd een langdurig project, verwacht minimaal een half jaar nodig te hebben, maar kan net zo goed 2 jaar worden....
Iig een leuk knutselproject erbij...
Camper is heel ver klaar, nieuwe deuren zijn opgeknapt, hoef ik er alleen nog in te hangen en te spuiten/rollen.
Motorisch verder klaar en ook van binnen dus de aandacht kan richting het sportje als dat gebeurd is.... Eerst de 106 weer rijdend krijgen trouwens, die heeft weinig zin op het moment. (geen peut naar cilinder 1 en 4) Gelukkig kan ik hier eea voor van Chris lenen om dingen uit te sluiten.