Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by v.andriessen »

Mastenhose wrote:Die velgen vindt ik persoonlijk mooier dan de Speedlines die er nu onder zitten... :oops:

Daar ga ik nu ook steeds meer voor voelen.... Maar met die Speedlines heb ik wel heel veel complimenten gekregen.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by DuFF »

Speedlines staan beter.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by AlexanderB »

speedlines zijn ook gewoon ontzettend mooie velgen, vergeleken bij de troep die tegenwoordig "in de mode" is.. maar die veelspaakvelgen zijn ook mooi :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by v.andriessen »

DuFF wrote:Speedlines staan beter.

Ik denk dat ik die speedlines voor dagelijksgebruik ga houden en die multispaak velgen voor een set semislick....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by AlexanderB »

heh :D dat lijkt me een goede combinatie :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by Mastenhose »

Vincent, wat klinkt je AX lekker!!! Bij rustig rijden een beschaafde brom, bij vermogen vragen lekker schel een een subtiel plofje erachteraan...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by v.andriessen »

Mastenhose wrote:Vincent, wat klinkt je AX lekker!!! Bij rustig rijden een beschaafde brom, bij vermogen vragen lekker schel een een subtiel plofje erachteraan...

goed hè! Je moet hem eens horen als ik rond de 5000rpm zit :D Dan is het net een race auto!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by v.andriessen »

Net spoox's blokken en powerflex bussen besteld bij Trackdayparts... Hopen dat het naar links trekken bij hard remmen dan weg is...

Iemand enig idee hoe je die spullen op je draagarmen krijgt? Jan?(Bossie)
Ook iemand die in Rotterdam een adresje heeft om fuseekogels te persen (liefs natuurlijk gratis :D)

Ook nog even via via gevraagd of iemand een AST schroefset voor mij kan regelen.... Ik hoop het!!! Dat zijn mooie spullen!!

Er staat dus weer een dikke update aan te komen!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by DuFF »

v.andriessen wrote: Ook nog even via via gevraagd of iemand een AST schroefset voor mij kan regelen.... Ik hoop het!!! Dat zijn mooie spullen!!
gewoon op z'n engels zoeken ;) 'coilover'
krijg je namelijk dit soort hits: http://www.kamracing.co.uk/ast-sportlin ... en-ax.html
en shitload aan info: http://www.saxperience.com/forum/showth ... p?t=217320
Dus, google is your friend.
Fuseekogels persen kunnen ze toch wel een adresje voor vertellen bij de garage?
en wat dat links trekken betreft? wissel is af met je rechter hand?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by Browny »

Volgens mij kan Arnold die ook gewoon bestellen.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by v.andriessen »

Browny wrote:Volgens mij kan Arnold die ook gewoon bestellen.
Weet ik.... maar dan zijn ze erg prijzig :-)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by Drake »

v.andriessen wrote:Ook nog even via via gevraagd of iemand een AST schroefset voor mij kan regelen.... Ik hoop het!!! Dat zijn mooie spullen!!
Ik heb onder de 106 een ast set gehad, maar dat is echt voor de op weg amper geschikt (een ax cup onderstel is er niks bij).

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by v.andriessen »

Drake wrote:
v.andriessen wrote:Ook nog even via via gevraagd of iemand een AST schroefset voor mij kan regelen.... Ik hoop het!!! Dat zijn mooie spullen!!
Ik heb onder de 106 een ast set gehad, maar dat is echt voor de op weg amper geschikt (een AX cup onderstel is er niks bij).
die dingen zijn toch af te stellen, in en uitgaande demping kan versteld worden, op z'n zachts is dat toch prima?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by Mastenhose »

Heb weleens meegereden in een Saxo met een AST schroefset eronder, ieder kiezeltje op de weg resulteerde in boventanden die spontaan uit je gebit vielen... Op welke afstelling deze stond durf ik niet te zeggen, comfortabel was toch écht wel anders...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by DuFF »

Maar ipv die AST schroefset kun je ook gewoon de Abtronic van Telsell bestellen voor een strakke sixpack?
Geeft ook voldoende vibraties.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by v.andriessen »

Mastenhose wrote:Heb weleens meegereden in een Saxo met een AST schroefset eronder, ieder kiezeltje op de weg resulteerde in boventanden die spontaan uit je gebit vielen... Op welke afstelling deze stond durf ik niet te zeggen, comfortabel was toch écht wel anders...

Ik denk niet dat ik dat heel erg ga vinden... Als het maar goed stuurt :-) en mijn banden heel laat op Malmedy :-(
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by q01z »

stugger onderstel sloopt ook banden he.... je zal eerder glijden

je moet er gewoon voor zorgen dat je auto niet kan happen in de band!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by grietje »

Keuzes keuzes :P Maar die velgen zijn dik (maar die speedlines zijn nog dikker... meer jaren 80 en dat staat nou net zo lekker ;-) )

Maar goed. Vincent, jou AX nomineer ik voor de mooiste van de AXclub!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by Happytree »

Dat je banden op malmedy stuk gaan komt gewoon door het niet ideale asfalt wat daar ligt (naden) + vaak lekker veel gas omdat onderstuur zo leuk is.

Ast is allemaal best leuk (en in mijn ogen ook te hard) maar waarom ga je niet eerst voor een scijvenas? dan heb je tenmiste ook een stugge achterkant ipv straks spijkerhard voor en achter nog met standaard veren(torsie).

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Post by v.andriessen »

Happytree wrote:Dat je banden op malmedy stuk gaan komt gewoon door het niet ideale asfalt wat daar ligt (naden) + vaak lekker veel gas omdat onderstuur zo leuk is.

Ast is allemaal best leuk (en in mijn ogen ook te hard) maar waarom ga je niet eerst voor een scijvenas? dan heb je tenmiste ook een stugge achterkant ipv straks spijkerhard voor en achter nog met standaard veren(torsie).
Mijn achteras ligt zo laag + bumpstops dat als ik door de bocht ga hij tegen de carrosserie aan gaat en niet meer verder kan inveren. Veel stugger dan dat ga je niet krijgen :D Maar misschien wel een goeie om eens uit te zoeken...
Maar als het geen schroefset wordt, dan moet ik echt andere veren.
Mijn banden gaan niet kapot door het asfalt, maar doordat ie voor zover in veert in de bocht dat de band tegen de spatbord verbreder aankomt en dikke sneeën maakt in mijn band aan de zijkant/bovenkant en das echt NIET tof!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Post Reply