Joost de Ruiter (1100 Cabrio '89, C3 1.6 16V, C5 2.0 16V)
Moderator: webmasters
inmiddels het 3de retourtje goed thuis gekomen.
oke ritje duurde op de terug weg 1,5 uur maar dat was geen record tov de sneeuwdag vorig jaar.
het verschil tussen een aluminium en staal onderblok is inmiddels mij wel duidelijk. Een staal onderblok kan je de zijkant van het onderblok eraf halen. (nadat de Driem poelie eraf is) en kan je de nieuwe ketting erop schuiven.
Een aluminium onderblok bestaat alsnog uit meerdere lagen. Die je van elkaar af moet schroeven. om de krukas vrij te krijgen.
Tip voor iedereen die iets kwijt raakt in zijn kop. trek je carter open voordat het te laat is. OOIT gaat het mis. 1,5 jaar.
hopelijk case closed.
Tijd voor leukere dingen, de sneeuw is geweldig!
oke ritje duurde op de terug weg 1,5 uur maar dat was geen record tov de sneeuwdag vorig jaar.
het verschil tussen een aluminium en staal onderblok is inmiddels mij wel duidelijk. Een staal onderblok kan je de zijkant van het onderblok eraf halen. (nadat de Driem poelie eraf is) en kan je de nieuwe ketting erop schuiven.
Een aluminium onderblok bestaat alsnog uit meerdere lagen. Die je van elkaar af moet schroeven. om de krukas vrij te krijgen.
Tip voor iedereen die iets kwijt raakt in zijn kop. trek je carter open voordat het te laat is. OOIT gaat het mis. 1,5 jaar.
hopelijk case closed.
Tijd voor leukere dingen, de sneeuw is geweldig!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Vorig jaar nog allerlei co problemen maar nu precies goed genoeg.
Vandaag is de ax weer apk goedgekeurd.
helaas was de band rechtsvoor versleten, rotondes.....
Leuk om even terug te kijken naar afgelopen jaar.
Ik heb 20dkm gereden:
Vandaag is de ax weer apk goedgekeurd.
helaas was de band rechtsvoor versleten, rotondes.....
Leuk om even terug te kijken naar afgelopen jaar.
Ik heb 20dkm gereden:
- Een oliepompketting vervangen
- gelijk maar een (kleine) beurt gegeven.
- Een ruitenwisser vervangen (voorraad)
- slingerraam mechanisme linksachter vastgerot (voorraad)
- Afgelopen maand was de accu aan de beurt.
- En bij het typen bedenk ik me nu nog een mankementje. Remcilinder linksachter is lek gegaan. (op een nieuw gespoten velg)
- Tevens heb ik toen het wiellager vervangen (nieuw) + handremkabel (voorraad)
- Ruitenwissertankje vervangen (voorraad)
- En nog een setje Toyo zomerbanden waar ik 6 jaar plezier van heb gehad.
- Als laatste ik heb de radiateur vervangen voor een GTI variant incl sap.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Joost, gefeliciteerd met de verse APK.
Best wat kilometers gemaakt afgelopen jaar, en relatief weinig schokkende problemen.
Groetjes, Henk
Best wat kilometers gemaakt afgelopen jaar, en relatief weinig schokkende problemen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Zo zie je maar weer dat je ook een auto van bijna 20 jaar nog als daily kunt gebruiken met een erg lage afschrijving en uiteindelijk een heel lage kilometerprijs.Joost wrote:het is voor mij de daily auto. De picasso rijdt 3 dagen in de week hooguit.Henk Bats wrote:best wat kilometers gemaakt afgelopen jaar
ritje Conservatoire erbij, en een keer of 10 richting Gent.
daily is dagelijks 48 km
Hulde voor het concept "AX van Citroën"
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
ja maar boven de 0,5 is niet primaBrowny wrote:Mooi voor elkaar.
CO is een mooie discussie, want zonder milieu-aanpassingen (lambda EN kat) hoef je niet aan de viergastest en is 0,5 prima. (tot 31dec. 95)
Dus met een katloze pijp en een lambda die er alleen hangt ter controle geen problemen met de apk.

inmiddels bedenk ik me nog een onderdeel wat de geest heeft gegeven afgelopen jaar.
Schokdemper rechtsachter koni geel lek gereden. Waggel 2010

En vandaag nog een aankoopkeuring gedaan voor een vriend van mij. Hij wilde goedkoop een eerste auto kopen. volgens vele geen auto maar wel een ax. een spot uit 1.6 aubergine kleurig.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio