Happytree [306 1.6 Break '00]

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: Happytree 106 GTI [Ax loos voor het eerst in bijna 2 jaa

Post by Joost »

WOOOT gaaf Jordy. wordt straks jaloers op alle eend bezitters hier!

Oogt netjes en een eend hoeft niet orgineel te zijn gewoon fun hebben en genieten!
Is het een S6 blokje waar gewoon euro 95 in kan?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Happytree 106 GTI [Ax loos voor het eerst in bijna 2 jaa

Post by Losroyos »

Wooow Super vet :D

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Happytree 106 GTI [Ax loos voor het eerst in bijna 2 jaa

Post by citrofenwick »

Haha nice hoor :D Lekker cruisen en door de bochten hangen.
AX-kopen is verslavend.

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Re: Happytree 106 GTI [Ax loos voor het eerst in bijna 2 jaa

Post by Punaxio »

Wooow! Gaaf! Het is dus écht doorgegaan!

Veel plezier er mee Jordy

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Happytree 106 GTI [Ax loos voor het eerst in bijna 2 jaa

Post by q01z »

ik zou bijna een zooi zwarte stippen snijden voor je Jordi! (in semi permanent.. dat wel ;))
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Happytree 106 GTI [Ax loos voor het eerst in bijna 2 jaa

Post by Bossie »

q01z wrote:ik zou bijna een zooi zwarte stippen snijden voor je Jordi! (in semi permanent.. dat wel ;))
Die gaan er tenminste makkelijk vanaf. Ze nemen alleen je lak mee :lol:
Image Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Happytree 106 GTI [Ax loos voor het eerst in bijna 2 jaa

Post by q01z »

Bossie wrote:
q01z wrote:ik zou bijna een zooi zwarte stippen snijden voor je Jordi! (in semi permanent.. dat wel ;))
Die gaan er tenminste makkelijk vanaf. Ze nemen alleen je lak mee :lol:

das alleen bij bas... :)
Image

Heidi
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 42
Joined: SunAug02, 2009 1:12:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Re: Happytree 106 GTI [Ax loos voor het eerst in bijna 2 jaa

Post by Heidi »

Whoehoeee! Jordi, gekke hippie ;-) wat een goeie actie! Ik wens je er ontzettend veel plezier mee, echt genieten hoor, zo'n wagentje. Geen stressvol rijden meer, want je kan er toch niemand mee inhalen, en niet meer afremmen voor de drempels..
Dakje eraf, en een paar sandalen aan met wollen sokken erin en je imago is af!

Wat is de staat van onderhoud? Hij ziet er erg netjes uit, hoe is de bodem eraan toe?
Tipje:
Er zijn een paar kleine dingetjes aan een eend die het qua electra net iets minder 'historisch' en 'spartaans' maken.. Een 123-ontsteking is een pre.. maar een bobine van de Duckservice (eigen fabrikaat) maakt het een altijd startend-in-weer-en-wind autootje.

Enjoy! Dakkie eraf, mal petje op en gaan!

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Happytree 106 GTI [Ax loos voor het eerst in bijna 2 jaa

Post by 2Black »

Cool!

Overigens is MegaSquirt incl. overnemen van de ontsteking ook al een keer gedaan op een Eend. Mocht je toch nog zin hebben in een projectje...
Dan komt 'ie op de Ring nét iets makkelijker mee...

Leuk voor in de zomer zo'n 2CV!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Happytree 106 GTI [Ax loos voor het eerst in bijna 2 jaa

Post by Pgoddijn »

Laat hem ff lekker met carbs rijden ;-). Ga ik zo ook doen, maar dan twee keer zo goed :lol:.
Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Re: Happytree [106 GTI '02, 2CV '85]

Post by Happytree »

Updatetje:

Er word zo nu en dan wat aan de eend gedaan en hij loopt ondertussen nog al een stuk fijner hoe oud die techniek ook is het werkt prima! binnenkort zal ik een grote update doen met foto's en verhaal van de sleutelwerkzaamheden.

Een ander ding waarin ik jullie om advies/hulp wil vragen.

Ik overweeg een andere auto ipv. de 106 GTI, het is niet dat de auto niet bevalt integendeel zelf, hij is erg zuinig voor een snelle benzine auto heb er tot nu toe weinig onkosten aan en hij rijd heel goed (stil maar toch een echte GTI)

De reden dat ik een andere auto overweeg zijn de kilometers die ik op jaarbasis rij. dit jaar ga ik de 30dkm halen en volgend jaar verwacht ik dat eigenlijk ook wel weer. dit is helemaal geen straf om dat met de 106 te doen, maar mijn wekelijkse tankmomentje is gewoon minder leuk. Met een c2 diesel hou ik bijv. al 70€ p maand in me zak (300 vs 230€ p maand aan wegenbelasting + brandstof).

Ook heb ik een 106/Saxo/Ax 1.5D in de overweging meegenomen aangezien dat echt goedkoop is maar ik trek mijn twijvels over de snelheid van een 106/Saxo, een Ax 1.5D heb ik van gehoord dat ze erg veel herrie maken.

Zijn er mensen die ervaring hebben met erg budgetvriendelijke auto's en evt. suggesties voor mij?

Of ik daadwerkelijk voor een andere auto ga is nog niet zeker, op dit moment is het prima te financieren maar of ik volgend jaar nog tijd heb om zoveel te werken is ook nog niet zeker.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Happytree [106 GTI '02, 2CV '85]

Post by Losroyos »

Nou, Ik heb een Ax 1.5D gereden. Deze auto is bepaalt niet snel en maakt behoorlijk wat herrie inderdaad.

Saxo en 106 zou ik niets over kunnen zeggen.

Miss een Seat Arosa of Ibiza nog wat? ogen iig wel lekker sportief.

ax 1.5D denk niet dat dat je aanspreekt.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Happytree [106 GTI '02, 2CV '85]

Post by Terminal »

Als ik Bas en Mark moet geloven is een Twingo perfect, behoorlijk vlot en ook nog zuinig op topsnelheid :P
AX 11TRE 1988

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Happytree [106 GTI '02, 2CV '85]

Post by Mastenhose »

Happytree wrote:Zijn er mensen die ervaring hebben met erg budgetvriendelijke auto's en evt. suggesties voor mij?
Wat is je budget en welke eisen stel je aan een auto? Ga je voor extreem zuinig, of moet er toch ook nog een behoorlijke topsnelheiduit te persen zijn? Is de C2/Saxo de prijs- en gewichtscategorie waarin je op zoek bent?!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Re: Happytree [106 GTI '02, 2CV '85]

Post by Happytree »

Ja dat maakt het eigenlijk heel lastig, wat voor diesel ik voor max 4500€ koop die minimaal 1 op 20 doet is gewoon kwa rijden minder leuk dan een 106 GTI gok ik.

Dan is de keuze gewoon een A>B hok kopen en erbij neerleggen dat het geen fun bied maar wel zo goedkoop is dat je geld overhoud (106/Saxo/Ax 1.5D) om ernaast motor te gaan rijden waar ik ook al tijden aan zit te denken.

Een nog enig sinds leuke diesel kopen zodat je met wat meer comfort en luxe van A>B kan maar dan zal ik om de maandlasten niet te erg op te laten lopen geen motor gaan rijden.

Het zit hem vooral in dat ik goedkoop kmers kan maken, aanschaf mag wat hoger zijn maar voor een relatief saaie auto geef ik liever wat minder uit.

Budget: 500-4500€

Eisen:
- Goedkoop in gebruik
- Onderhoudsarm en is er onderhoud graag betaalbaar

Opties waar ik aan gedacht heb zijn:

- Ax
- Saxo / 106
- C2
- 206
- Polo
- Lupo / Arosa
- Clio
- Aygo/C1/107 (benzine)
Last edited by Happytree on WedJun29, 2011 11:34:34 PM, edited 1 time in total.

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Happytree [106 GTI '02, 2CV '85]

Post by joop »

Renault clio? Moet je net als de ax wel wat geluk mee hebben...sommige mensen klagen steen en been over het onderhoud, mn pa's clio dieseltje heeftie in enkele jaren een paar ton verder gezet en is zelden stuk geweest ondanks 2x aanrijding. En lekker ruim van binnen ook.

Edit: en ze kunnen ook oerend hard. Die 2e aanrijding was van een man die beweerde dat hij mijn vader (op een lange rechte voorrangsweg zonder bomen) niet had zien aankomen waarop de politie opmerkte dat de clio dan harder dan 300km/h had moeten gaan :lol: .

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Re: Happytree [106 GTI '02, 2CV '85]

Post by Happytree »

Vergeten in het lijstje te zetten maar heb indd ook een clio overwogen maar hoor toch teveel slechte verhalen over die 1.5dci wat me zorgen maakt.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Happytree [106 GTI '02, 2CV '85]

Post by Drake »

Hou ook nogmaals rekening met de wegenbelasting, een ax diesel kost rond de 500 per jaar terwijl een beetje tdi/hdi richting de 1000 gaat en met +- 2 jaar rijden is dat al een verschil van 1000 euro.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Happytree [106 GTI '02, 2CV '85]

Post by Losroyos »

ik zeg Saxo als ik zo het lijstje ziet, Niet omdat het een Citroën is maar omdat het ongv std al het leukste is.

Polo doe maar niet. Stoelen zijn vergeleken bij de ax wel heel hard te noemen. En de wegligging is net als die van een stommboot. Waar je met een ax met 80 over een drempel kan, Moet de polo max 50. En met bochten net zo.

Maar het is je eigen keuze. En ik heb geleerd het rustig aan te doen en rustig aan te gaan kijken naar wat je aanspreekt. het werkt echt ;)

Hijs genoot heeft ook een clio. En ding rijdt echt super goed. welke motor weet ik zo niet maar is er een met turbo.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Re: Happytree [106 GTI '02, 2CV '85]

Post by Happytree »

Ik wil zoiezo een diesel van onder de 1050kg wat moet lukken, en dan ben ik p jaar max. 844€ kwijt.

Dat het financieel aantrekkelijk is een feit met 30k p jaar

Het zal zoiezo pas na de vakantie worden als er een diesel komt en misschien ga ik ook wel in wat verschillende diesels proefrijden.

Post Reply