Collin aka 2Black : Bam Bam! En Mini Van restauratie

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Als nou verdorie gewoon iemand Brutus komt halen..., dan kan ik aan de slag!
Vrijwel elke dag zie ik Nigel staan terwijl ik uit Brutus stap....
En dan ga je, nu Brutus officieel te koop staat, teveel nadenken.

Dat gaat dan van; "wat kun je met Nigel doen als je €3000 te spenderen hebt?"
Eerste gedachte, omdat er voor mijn neus zojuist een SM en een Tomcat zijn verbouwd, is dan om injectie met MegaSquirt te gaan inbouwen...
Of je gaat anders tellen. Dan denk je; "3000 euro? Da's 4-gaats (VTS) onderstel, goede demping, rolkooi, laswerk en waarschijnlijk ook nog wel wat verf.... kortom de sprintsnelheid van Nigel, het uiterlijk van Devil en de remmen van Speederdd... pfffff.
Een Activa V6 is leuk, héééééél leuk zelfs, maar je went er binnen 3 weken aan en dan is eigenlijk alleen maar echt kicken als je bijvoorbeeld "zomaar" iemand meeneemt voor een kort... euh... "en dát is dus wat Activa betekend" ritje.
De grap aan Nigel, en aan Brockje destijds (en die had ook nog de mooie backfires als de motor koud was...), is dat zo'n klein autootje bij 20km/u voor dezelfde gevoelens van gevaar zorgt als Brutus wanneer je weer eens een klaverblad-record probeert te vestigen.
Eergisteren verliet ik hier bij Wijchen weer eens de snelweg en dacht "we zullen het eens wat harder proberen" en ging met 100km/u de bocht door om er met 120km/u uit te komen. Geen bandengepiep, geen overhellen, geen glijden.... niks! Kan dus nog veel harder.
Met Nigel zou ik die bocht met 80km/u ingaan en het gevoel hebben héél hard te gaan en echt richting de grens te handelen.

Kortom.... snel Brutus de deur uit en dan weer gewoon m'n midlife-crisis uitleven per AX (er kan natuurlijk altijd tussendoor iets anders leuks langskomen hè...).
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Less=more

ik had hetzelfde met de mr2 ;)

maar 16v geen idee? (hee dat rijmt :lol: ) voor dat geld samen met een 4 gaats onderstel makkelijk te plaatsen en direct een bonk vermogen.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Het slechte nieuws van deze week....

Eergisteren, de nacht van donderdag op vrijdag, heeft een stelletje jeugdige vandalen in Druten het nodig gevonden om wat vernielingen aan te richten in de oude RoDruZa-steenfabriek.
Waaronder "Elsje"... onze Rouge Delage CX 25 GTi Automatic!

Ach, wat leuk! Een netjes in een hoekje achter een hek geparkeerde auto onder een mooie nette autohoes! Laten we die eens gaan beschadigen!
En... oh! Kijk daar eens wat een mooie caravan! Laten we die eens open maken en flink onder handen nemen, daar kan vast veel stuk aan!

Leuk hoor, die moderne jeugd die zich zó verveeld dat ze niets anders kunnen verzinnen dan andermans spullen te slopen.
En de politie kan ook niets doen want die hebben met alle bezuinigingen van de afgelopen 20 jaar inmiddels nog maar 1 politieauto waarmee ze 's-avonds en in de weekeinden 8 dorpen en het hele Maas-Waal gebied moeten proberen te bestrijken.

Heb zo'n €1000 onverzekerde schade, de caravan-man kan voorlopig de verkoop van z'n caravan wel vergeten en in de steenfabriek weten ze niet wat ze nog meer kunnen dichttimmeren en/of dichtmetselen om dit in de toekomst te voorkomen.
Balen!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Zow das zeker heeel erg balen! Sterkte met het herstel...

Zo is onze GT ook ooit toegetakeld door gasten die het nodig vonden alle ramen van onze loods in te gooien en daarmee ook een baksteen door de AX flikkerde...
Freude am Fahren.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Wat een onverlaten, het is te hopen dat ze toch nog een keer opgepakt worden.

Sterkte verder.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mmm ik weet nog wel een leuke gevangenis in Cuba voor die mensjes.. :roll:
die gevangenis waar ze de lichtknopjes vergeten zijn te maken voor de TL balken zodat ze niet mee ruit kunnen :P
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Neeee... niet Elsje.... :evil:
Zo'n supermooie CX, en dan een beetje vernielen.... ik ben er echt kwaad over.

Heel veel sterkte.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Wat een ontzettend simpele figuren, zet ze in een inrichting om boekjes te vouwen ofzo!
AX GTI '91

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

:( sommige mensen zouden een acute klaplong moeten krijgen die zoiets flikken.
ik heb gister een fiets in de bosjes gegooid van zoiemand, die gooide glazen flessen náást de glasbak kapot op de stoep, en daar loop ik normaal met me hond.. en hij wilde het glas niet opruimen, dus ik heb zn fiets maar ver de bosjes in gesode**rt.

mensen moeten is leren normaal te doen. :evil:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Moet je nagaan dat ze in die steenfabriek de afgelopen jaren al echt al het mogelijke hebben gedaan om kieren te dichten, ramen dicht te metselen of te timmeren, deuren gebarricareerd noem maar op.
Er is slechts 1 klein deurtje waarlangs je met een sleutel binnen kunt komen, alle andere deuren kunnen alleen van binnen ontgrendeld worden.
Die jongens moeten dus ergens ingewikkeld het dak op klimmen en met gevaar voor eigen leven op een of andere manier via een ingegooide ruit ofzo naar binnen komen.
Toen de politie eergisteren kwam kijken begrepen die ook niet waarlangs ze in hemelsnaam binnengekomen moesten zijn.

M'n CX is nu dus definitief gereduceerd tot de waarde in onderdelen.
Van buiten ziet ze er nu niet uit.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zo gaan die dingen.... sterkte met de reparatie.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

snif en dat allemaal tussen die 2 rivieren
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Zo...
Kogel door de kerk..., Brutus gaat aan de kant en Nigel wordt weer in ere hersteld!
Een Activa V6 is gewoon veel te duur in (mijn) gebruik.
Een maand nadat ik Brutus kocht ging zomaar de wegenbelasting met 20% omhoog..., en de benzine wordt om de een of andere reden niet spontaan goedkoper sinds ik er veel van nodig heb :( .
Zal wel weer even wennen zijn, geen airco, overhellen in bochten, extreem motorlawaai, geen vering, slechte koplampen, choke gebruiken bij starten, onderstuur..... slechts 710kg, wheelspin, glijden bij nat wegdek, 0-100 in 8,5 sec, wegenbelasting 14 euri, goedkope verzekering, 1:14 verbruik, geen remmen (maar dat heeft een Activa eigenlijk ook niet), pijn in je rug van de hobbels..... :lol: 8)

Oh.... en zit dit berichtje te typen onder Suse Linux 11.0 Beta 2 op m'n Acer TravelMate 7520.... da's ook nieuw.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Potverdorie, dan nog het persoonlijk prettigste nieuws van vandaag...
Heb voor het eerst in een jaar weer eens een rondje "rij die SM even warm" kunnen doen.
Aanrader voor u allen! :D

Niet zo mooi en technisch perfect als die van Nard maar toch... een SM is een SM voor eenvoudige arme automobilisten als ikzelf.....
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Zo dan....

Gisteren besloten, aangezien er kennelijk echt niemand interesse had, om het door McDean aangeboden K2B blok te gaan kopen.
Als ik het goed heb begrepen heeft dat blok minstens 50.000km minder gelopen dan dat van Nigel en is het ooit flink onder handen genomen dus heb goede hoop dat het wellicht ooit een goede vervanger kan worden van Nigels' motor mocht ik die opstoken.
Niemand scheen dat in te zien, maar een K2A/B blok is een zeldzaam iets en van een andere waarde dan een "gewoon" 1.4 blok.
2 jaar geleden werd er door Renard zo'n blok in de voormalige rode "Killer" AX GT carb gezet en na veel speuren heeft de toenmalige eigenaar van die auto €800 moeten afrekenen bij Bart Ebben voor een K2A.... ze zijn gewoon moeilijk te vinden.
Of dit nu een A of B is weten ik nog McDean overigens, beide draaien meer toeren dan een GT injectie blok maar de B nog weer 250/500 meer dan de A hoewel ze hetzelfde vermogen moeten hebben.

In ieder geval is het ideaal.... een los mini motorblokje dat eventueel in alle rust helemaal uit elkaar kan en met allerhande nieuwe delen weer opgebouwd kan worden.
Of en wanneer het, voorzien van Nigels' Kent-Cams nokkenas en carb sproeier natuurlijk, in Nigel verdwijnt.... geen idee.
Eerst maar eens APK op Nigel.... en dan ouderwets oncomfortabel door de polder rallyen.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

We hebben het dan toch nog steeds over het blokje uit de rode, Belgische import, GT carb van Tankdriver?
Dat blokje is iets van twee jaar geleden onder handen genomen door Sohail (ZX1.4).
Foto's en het verhaal zouden nog op het op het forum moeten staan in tankie zijn wie=wie.
Dat blok ging als de brandweer :twisted:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

haalde met gemak in een zeer korte afstand de 200+... 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Vanmiddag maar eens even Nigels' sleutels in het desbetreffende contact gestopt..., moet toch weten hoe het ermee staat na 3 maanden stilstand.
Draaien...choke beetje uit... lopen! Mooi, die is dus gewoon klaar voor APK.

Voorzover het niet interessante, want had ook niet de verwachting dat Nigel ineens een probleem met starten zou hebben.

Maar toen deed zich even later een interessante samenloop van omstandigheden voor toen Erik de Vos, van het demontage bedrijf, bij Renard was met de C6 waar hij de komende maanden in wil gaan rijden..( :shock: ) en ik die mede aan het uitlezen was met de Lexia3.
Kennelijk enigszins verbaasd over het gemak waarmee de Lexia z'n werk deed zei Erik toen tegen Nard dat die van hem dat niet kon... C6'en uitlezen, en zeker niet in dat tempo... en hoe kan dat dan?
"Moet je bij hem zijn," , zei Nard wijzend in mijn richting, "ik weet er niets van, hij heeft dat apparaat helemaal verbouwd!"
En zo kwam in mijn brein een leuke ruil omhoog...
Dus ik zeg tegen Erik de Vos; "als ik nou jouw Lexia3 'pimp' in ruil voor een Saxo VTR onderstel met alles erop en eraan om onder m'n AX te schroeven?". "Geen probleem", was het antwoord.
Dat was fase 1...
Want even later sta ik bij Rene die afgelopen week zijn Dodge Pick-Up truck met Camper-Unit heeft verkocht doormiddel van 3 door mij opgestelde advertenties op Marktplaats...
En Rene stelt voor als vergoeding voor mijn advertentie-moeite dan dat onderstel met alles erbij onder Nigel te gaan knopen...

Mooi!


Kortom.... wat heb ik precies allemaal nodig?
(en het wordt dus niet Saxo VTS vanwege de kennelijk onbetrouwbaarheid van de schijfgeremde achterkant... zo werkt dat namelijk; als de sloper ze niet heeft betekend het dat het vaak stuk gaat..)
Kom maar op met de preciese lijstjes aangaande veerpoten, remschijven, (hand)remkabels, rembekrachtigers, al dan niet hermonteerbaarheid van Nigels' Koni-dempers... ik heb een exacte lijst benodigheden nodig voor een zo goed mogelijk onderstel met de beste remmen.



Morgen eerst maar eens met de Renard CX-Ambulance het 'nieuwe' motorblok gaan halen in het Verre Oosten.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hey Collin,
als ik me niet vergis heeft de 106 Rallye S1 dikkere stabilisatoren dan de Saxo VTR. En de Saxo VTS 16V schijnt dezelfde maat te hebben (overigens vind je die asjes niet omdat ze zeldzaam zijn en IEDEREEN ze wil hebben).

Mocht je wat kunnen met een 106 Rallye onderstelletje, let me know. Mag voor een zacht prijsje dus dan kan je 't helemaal pimpen.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Erik de Vos verteld mij dat er meerdere redenen zijn dat die achterassen vaak nodig zijn...., het is echt niet zo dat er bij de Vos hordes jongeren met achterstevoren petjes op de stoep staan.

Maar zoals gezegd.., ik wil graag een "boodschappenlijst".
Die lever ik dan gewoon bij de Vos in en die ziet maar hoe hij het regelt. :)
Zat zelf ook vooral richting 106 Rally te denken, het gaat ook om wat makkelijk past. Heb geen zin om Rene op te schepen met opbouw problemen.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Post Reply