nee, de enige middenmoter auto's die ik wil zijn een mr2/nsx/elise
de rest is te oud/traag/onbetaalbaar anders had er alang een De Tomaso Pantera gestaan .
Nee het enige wat ik als echte opvolger van de 106 kan zien is een azuurblauwe 206RC, en die gaat er ook wel een keer komen
Die rode gti was een wrak, net aan 100 euro waard voor de onderdelen en gezien ik daar zelfs weinig goed aan zag heb ik de auto laten staan en ik raad ieder aan dat te doen mocht je interesse hebben
dus My First GT blijft ook voorlopig . Als de mr2 echt weg is ga ik daar nog wat aan veranderen.
Vandaag proefgereden in een 206RC en dat viel mij een beetje behoorlijk tegen.
Negatief:
-De koppeling was vreselijk stoef en krakerig (en dat voor een auto van 40k km) schijnen ze allemaal te hebben.
hierdoor reed de auto veel te moeilijk.
-De versnellingsbak heeft geen gevoel een soort honda bak maar dan met lange slagen (niet verkeer t.o.v honda).
-Rij positie is totaal onhandig voor mij, stuur staat veel te schuin omhoog.
-Stoelen zitten ok maar niet bijzonder, had er veel meer van verwacht.
-Moter heeft een elektronisch gaspedaal wat vreselijk irritant is bij het doorschakelen hij houd eerst in voordat hij pas doorgaat.
-Stuuruitslag is megalang, zeer onhandig bij rondtonde's zelfs een ax is makkelijker een rondtonde om te krijgen.
-Auto is niet uitdagend om te rijden, veel te afstandelijk.
-slecht gevoel in stuur.
Positief:
-leuk uiterlijk.
-Mooi interieur.
-Prestaties van de moter zijn erg goed, ding is zeker snel.
-Goed onderstel.
Al met al een auto die goede prestaties bied maar vreselijk is voor mij om mee te rijden, dit had ik niet 1 2 3 verwacht.
Maar ik weet nu zeker dat de 106/306 de allerlaatse goede gti's van peugeot zijn.
Next up zijn de Clio RS en de Civic TypeR (ep3).
Overgens is de first vorige week op de G-Tech gezet en heeft een nette 9.4 seconden naar 0-100 gescoord. Ik zal de foto hiervan eerdaags nog plaatsen.
De first heeft het vandaag helaas moeten laten afweten, niet iets heel ernstig maar de kachelradiateur is (behoorlijk) lek en daardoor kan ik niet rijden
En ik kan het ding niet 1 2 3 repareren, een vervangen radiateur heb ik gelukkig liggen maar ik heb momenteel geen ruimte om hem in te zetten en het weer buiten is te slecht.
komt wel weer goed maar voorlopig zal ik even ander vervoer moeten regelen.
Ik was vandaag thuis gebleven ivm ik al een aantal dagen niet echt lekker ben (hooftpijn, misselijk, spierpijn enz) maar ik voelde mij vanmiddag opzich goed genoeg om wat te doen.
Dus het hele dashboard er weer uit gehaald kachelhuis onder de douche schoongemaakt (zat onder de koelvloeistof) en alles weer in elkaar, meteen een paar lampjes van het dashboard weer vervangen en wat rammeltjes weggehaald.
en de boosdoender:
Was weer een rotklus maar ik kan voorlopig weer probleemloos rijden