Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

ik ga niks zeggen (dan zou het geen verassing meer zijn :P ).En normaal ben ik al niet van de verassingen :wink:

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

In belgie zou het kunnen overheen komen met een MR2 mk2 turbo, of ben ik verkeerd :oops:

Alhoewel ik meer een leuke FWD zou verwachten na hoe blij je met de Peugeot was...
Last edited by Speederdd on SatFeb09, 2008 10:49:19 AM, edited 1 time in total.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

nah middenmotor zal het wel zijn.. als je dat eenmal gehad hebt :oops:

ik ben benieuwd Chrisje! Ben wel bang dat het achtelijk snel is :D
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ik zeg niet dat het een mr2 is, het zou kunnen.

Overgens kan het sowieso geen mk2 turbo zijn gezien die nooit orgineel in nederland geleverd zijn :wink: .

Nogmaals ik ga niet zeggen wat het is, ja kan het mr2 zijn, maar het kan ook net zo goed een mazda mx5 of alfa156 zijn bij wijze van (er zijn genoeg rode auto's :wink: )


q01z wrote:nah middenmotor zal het wel zijn.. als je dat eenmal gehad hebt :oops:


Er zitten zeker ook nadelen aan kwa wegligging, als in zeer lastig op de grens te rijden, en voor het circuit is dat vrij link :wink: .En gezien ik daar af en toe kom zou het geen slimme keuze zijn.

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Hier kan ik dus echt niet tegen he. Ik rij gewoon een dezer dagen die kant op om stiekum te gaan kijken, of heb je hem nog niet?
Wat weegt ie, verbruik, motor etc
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

hij is er al :wink: anders zou ik het niet zeggen.

En ik hou mijn mond nog lekker dicht! (pakt naald en draad) :lol:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

En ik kan hierbij melden dat het van heel korte duur was, het was toch niet wat ik zoek en de auto staat alweer te kopen (ik ga zowat op arne lijken :( niet verkeerd bedoeld t.o.v van jou arne ;) )

Bas weet wat de auto was en ik ga liever niet direct noemen wat het was tot hij weer verkocht is ivm ik mijzelf al schaam ervoor dat hij weer weggaat, het was niet wat ik verwacht had en om het voor de ax positief te maken, de first beviel mij meer kwa fun.

Daarom is de de titel al weer aangepast. voorlopig even niets meer en ga ik lekker in de first rondtuffen, eerst moet ik ook de huidige auto weer de verkoop in doen maar dat zal niet moeilijk worden gezien er maar 2 van dat bouwjaar in die kleur zijn (en dus behoorlijk moeilijk te vinden) verder is de auto technisch perfect.

Ik kom zondag dan ook met de first ivm ik niet met een auto wil komen die daarna niet meer te zien zal zijn.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

dan moet het wel een fiat multipla zijn ofzo :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

nee dat was het zeker niet :lol:

175pk en 0-100 in 7.5 seconde

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Drake wrote:En ik kan hierbij melden dat het van heel korte duur was, het was toch niet wat ik zoek en de auto staat alweer te kopen (ik ga zowat op arne lijken :( niet verkeerd bedoeld t.o.v van jou arne ;) )


Zonde want hij ziet er op foto's leuk uit ;)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Jup en dat is hij ook (netjes gevonden :wink: ) een uniek exemplaar en ik heb er best lang voor moeten zoeken laat staan dat je er ooit weer een gaat vinden in die staat. En hij rijd onzettend goed, te goed zelfs voor mijn doen alles gaat zo makkelijk dat je totaal niet doorhebt dat je echt hard aan het rijden bent.

Ik heb gewoon het gevoel niet, kan er weinig tegen doen hoe mooi de auto ook is, en dat is hij ook echt. Er zullen zat mensen zijn die het rijden ermee geweldig zullen vinden, het ding kan echt belachelijk hard een bocht door zonder maar een krimp te geven. Nog nooit zoiets meegemaakt. Voor mij moet het echter slippen glijden en piepen blijkbaar :lol: :(

Als je het niet probeerd dan weet je ook niet of het wat voor je is.
mijn hart ligt echter blijkbaar bij kleine en lichte fwd autootjes.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Hmmm,.... jammer voor je... en wat betreft dat gevoel... ik begrijp precies wat je bedoeld... gelukkig heb ik het in de Mazdah wel een beetje !

Ik hoop voor je dat je hem snel kan verkopen voor de munten die je betaald hebt, dan kan je weer verder met het juiste wagentje...

Is dit niet iets voor je ?
http://auto.marktplaats.nl/peugeot/144934428-106-1-6-16v-gti.html?




:wink: :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

en welk huis heb je gekocht?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ik woon nu tijdelijk in een rode ax :lol:

Er is geen huis ik heb de auto nog maar zeer kort in het bezit en wat moet je anders als reden gaan verzinnen.

In de advertentie neerzetten dat de auto niks voor mij is komt al nog minder geloofwaardig uit ;) of mensen gaan denken dat er wat mis mee is.

@aad

het hooftstuk 106 wil ik even achter mij laten ;) het was een geweldige wagen maar ik was en ben nog steeds toe aan wat anders. Maar eerst ga ik nog een stukje verder sparen en lekker met de ax knutselen daarmee had ik al grote lol :D
Last edited by Drake on FriFeb15, 2008 9:32:36 AM, edited 1 time in total.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Leuke bak chris, maar ik snap enorm goed wat je bedoelt. Ik heb in die a3 (s3 onderstel) rondgereden, kan harder door de bochten dan de ax maar je zit gewoon te gapen achter het stuur.
En als je dan te hard gaat remt ie het zelf bij op de esp, je ziet alleen zo'n lampje knipperen, dat is alles.
Lekker ouderwets kart-rijden!
Succes met het zoeken naar een opvolger!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Precies, ik heb dan nog het genoegen mogen hebben om te rijden in een s-line met een v6 en 250+ pk's en sq6 bak met flippers.Ik vond er niets aan, het was een rijdende playstation voor het gevoel :lol:

nu is de mr2 niet zo erg maar ik heb er geen gevoel mee.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Overgens ga ik rustig verder met het My first GT projectje.

De remmen staan op de planning, eerst zullen er standaard schijven onder komen ivm ik nog niet alles heb voor de 4 gaats conversie

Als dat compleet is gaat dat onder de ax gebouwd worden, eigenlijk een compleet 106 gti onderstel, kost weinig en zal veel fun geven. En fun heb ik, met name vooral bij het stoplicht :D .

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Dus je zoek iets snels en apart!! Maak een een test ritje met een Xantia Activa V6 (een goede dan)!!! Oke de auto ziet er misschien uit als een ouwe lullen kar maar ik heb er echt heel veel plezier van en ook op het circuit is hier heerlijk mee te karren!!!
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Staat nog een goudkleurige 106 gti op voor weinig op marktplaats

ax + 106 gti = fun? :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

ja ik had het al gezien, maar die gouden is net even nog te goed om te slopen,

een activa v6 is een geweldige auto maar niet mijn auto en veel te duur om te rijden.

Het word ws gewoon weer een jonge hot hatchback ala clio rs/ibiza cupra/206rc/civic type r. over 6 maanden dan .

Wellicht niet zo bijzonder of snel als de mr2 maar ze bieden een hoge fun factor. En dat is voor mij het belangrijkste wat ik gemerkt heb, laat impreza's en evo's maar sneller zijn, ik heb tenminste veel fun :).

De ax ga ik voorlopig lekker aanpassen, zodoende heb ik daar lekker veel plezier voorlopig mee.

Post Reply