AlexanderB - AX 16V - Peugeot 309

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by AlexanderB »

Ja, thnx..Waarschijnlijk gaat Ricardo voor me kijken bij die groene volcane in Zutphen of dat nog wat is qua roest, en anders zoek ik nog ff verder, staan genoeg driedeurs AX'en te koop, gewoon de juiste vinden met 0 of zo min mogenlijk roest, voor een schappelijk prijsje..

en dan moet ik een trekhaak en een aanhangertje regelen.. (n stallingsplaats is hier idioot duur, een gestripte koets mag je niet op straat bewaren, maar over de inhoud van een aanhanger mogen ze niet zeuren, zolang ie maar niet langer dan 3 dagen op 1 plek staat.. :P)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets total loss]

Post by wilfred »

Een 1.5 D in een strakke volcane koets zou wel een toppertje zijn, dus veel succes met de plannen. Hoop dat je snel een goed exemplaar kunt vinden.

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets total loss]

Post by Wheelnut »

Hier in Zwijndrecht staat nog die zwarte Volcane van Jeffrey?
Mits die hem nog heeft natuurlijk...

Edit:

Oh, LOL! Jij hebt jouw blauwe aan hem verkocht! Lachen als je juist zijn andere auto weer van hem koopt!
Ik bedoel deze auto dus:
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=26152

Hoe de staat van de koets is kan ik er niet precies uit opmaken, maar de motor klinkt alsof er iets gereviseerd moet worden, dus dat zou goed uitkomen, toch?
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets total loss]

Post by AlexanderB »

die zwarte heeft al roest aan de kofferbakhoekjes, en onbekend waar nog meer.. maar is een eventuele candidaat ja ;) die moet dan n keer op de brug...
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets total loss]

Post by MNM(tm) »

...ik ga me steeds beroerder voelen... :(
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Jeffrey1992
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: FriFeb18, 2011 12:17:41 AM
Location: Zwijndrecht

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets total loss]

Post by Jeffrey1992 »

We zouden eventueel een keer kunnen afspreken om de skirts en dergelijke eraf te halen, om dan de staat verder van de dorpels te checken etc.?

Of ik kijk of ik m op m'n werk ff op de brug kan zetten om er foto's van te maken?
Bezitter van een Zwarte Citroën AX 1.1i Volcane uit 1994

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: AlexanderB AX 1.5D

Post by Laurent »

AlexanderB wrote:en dan moet ik een trekhaak en een aanhangertje regelen.. (n stallingsplaats is hier idioot duur, een gestripte koets mag je niet op straat bewaren, maar over de inhoud van een aanhanger mogen ze niet zeuren, zolang ie maar niet langer dan 3 dagen op 1 plek staat.. :P)
Check de APV even! Verschilt per gemeente, ene houdt aan 3 dagen op dezelfde plaats (dus dan is de aanhanger een halve slag draaien en op een ander plekje neerzetten al voldoende), maar anderen houden aan 3 dagen binnen de bebouwde kom. Dan moet je er dus echt een rondje gaan rijden tot buiten de gemeentegrens.
AX 1.1i Volcane Rood

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets total loss]

Post by AlexanderB »

Verschilt inderdaad per gemeente, zal de APV er even op naslaan, thnx.
Jeffrey1992 wrote:We zouden eventueel een keer kunnen afspreken om de skirts en dergelijke eraf te halen, om dan de staat verder van de dorpels te checken etc.?

Of ik kijk of ik m op m'n werk ff op de brug kan zetten om er foto's van te maken?
Kan allebei inderdaad, liefst zou ik dr zelf even onderdoor lopen als ie op een brug staat, ik kan ook n keer langskomen ofzo aan het einde van een werkdag..?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets total loss]

Post by AlexanderB »

Zo, de 1e tank peut is leeg, met een gemiddelde van ~1:21,6.. bestwel netjes, als je bedenkt dat ik stevig doorgereden heb (125-135 GPS op de snelweg, tourrit flink doorgetrokken, op de snelweg ook n paar keer geprobeerd de topsnelheid te bereiken) financieel gezien al ruim 2x zo goedkoop als mn GTI per kilometer, en dan heb ik echt mn best gedaan om niet zuinig te rijden ;)

Wel tijdens de tourrit dr achter gekomen dat mn linker aandrijfas dus volledig naar de vaantjes is, dat knoepende geluid bij remmen? dat hoor (en voel) ik nu bij alle snelheden.. nja, nieuwe as besteld, jammer, kan gebeuren..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets total loss]

Post by AlexanderB »

As of wiellager.. heb ze gelukkig allebei besteld, het is echt stuk aan het gaan nu, ik kan niet harder dan 90 rijden want dan trilt mn hele auto uit elkaar, en de remmen trillen ook als een malle op hoge snelheid (klinkt als n dood wiellager als je t mij vraagt, met de hand geen speling te voelen, maar tijdens het rijden overduidelijk iets mis) hoop dat de meug snel binnenkomt..

Verder vandaag de 250d km voorbijgereden :) twee en n half ton.. best netjes voor n AX :) Als het ff meezit verdubbelen we dat gewoon nog n keertje :D (met een nieuwe/gerestaureerde koets)

mja.. *pakt de telefoon* nog maar eens bellen voor die groene volkane... "Het nummer dat u probeert te bereiken, kan uitgeschakeld zijn" :(

Ik heb een "boodschappenlijst" opgesteld, met de dingen die ik heb, die ik nodig heb, en die ik straks dubbel heb uit de donor.. geschatte totaalprijs dik 1600 euro.. :( Hopelijk brengen de losse onderdelen nog wat op..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets total loss]

Post by Happytree »

AlexanderB wrote:As of wiellager.. heb ze gelukkig allebei besteld, het is echt stuk aan het gaan nu, ik kan niet harder dan 90 rijden want dan trilt mn hele auto uit elkaar, en de remmen trillen ook als een malle op hoge snelheid (klinkt als n dood wiellager als je t mij vraagt, met de hand geen speling te voelen, maar tijdens het rijden overduidelijk iets mis) hoop dat de meug snel binnenkomt..

Verder vandaag de 250d km voorbijgereden :) twee en n half ton.. best netjes voor n AX :) Als het ff meezit verdubbelen we dat gewoon nog n keertje :D (met een nieuwe/gerestaureerde koets)

mja.. *pakt de telefoon* nog maar eens bellen voor die groene volkane... "Het nummer dat u probeert te bereiken, kan uitgeschakeld zijn" :(

Ik heb een "boodschappenlijst" opgesteld, met de dingen die ik heb, die ik nodig heb, en die ik straks dubbel heb uit de donor.. geschatte totaalprijs dik 1600 euro.. :( Hopelijk brengen de losse onderdelen nog wat op..
WTF wil je allemaal vervangen voor die 1600 euro?

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets total loss]

Post by AlexanderB »

Ben ff van het slechtste geval uitgegaan..
Donorwagen €250 (maar hopelijk iets minder)
Laswerk €100 (ff slechtste geval, dat ik nog meuk moet kopen)
Spuiten €500 (of zelf rollen, maar dan word het niet mooi, hoewel lekker RAL 9010 nog best n vergevende kleur is :P)
Heb €135 voor n trekhaak en n karretje gereserveerd zodat ik de koets naar de spuiter kan vervoeren
Grote beurt €100
Uitlaat €100 (en dat is nog te weinig denk ik)
Nieuwe banden €250

En dan wil ik nog n setje andere stoelen sportstoelen, viergaats onderstel, viergaats remmen, viergaats velgen, maybe n nieuwe koppeling, etcetera.. telt hard aan allemaal :(
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets total loss]

Post by q01z »

mag ik grote vraagtekens stellen waarom je dan deze gekocht hebt, als je dat allemaal wil gaan doen? :?
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets total loss]

Post by q01z »

Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets total loss]

Post by AlexanderB »

Kan t een en ander wel goedkoper maken of uitstellen, maar donorkoets, lassen en spuiten zijn de grootste killers..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 264
Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets total loss]

Post by homiethomie »

Voel de dat knoepende geluid ook met remmeb als je stil staat? Zoja dan kan je beter kijken voor een HRC . Ik had dezelde klachten. als het bij stilstaan niet is heb ik niks gezegt :+)
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [koets total loss]

Post by AlexanderB »

Hm.. goed punt, zal dr ff naar kijken, donor komt natuurlijk ook met een HRC en alles, gebruik ik die gewoon als deze slecht is/begint te worden..

Het rare is vooral dat het echt ook n ritmisch geluid is als je rolt/rijd, ook als je niet remt, (maar als je remt word het luider..) moet haast wel een draaiend onderdeel zijn?

Anyway, ik wacht op mn parts, we gaan het vanzelf zien..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by citrofenwick »

Ik volg Marc zijn mening wel. Als jullie dan toch een ax om kunnen keuren naar diesel, ging ik gewoon een dieselblok of sloopsaxo gekocht hebben voor in een volcane, ofzo.

Anyway, succes met de werken.
AX-kopen is verslavend.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by AlexanderB »

Voor dat omkeuren moet de auto echt in topstaat zijn en er echt niks raars mee zijn.. kost uiteindelijk minstens net zoveel geld om goed te krijgen als zo, zo niet meer. (en dan heb je alsnog op je kenteken staan dat het een AX 11E is, met 1500cc en brandstof D)
Met een beetje mazzel heb ik voor minder dan €500 de hele boel in een andere koets, de rest van de kosten is netjes maken en (onnodig/voor de leuk) verbeteren..

Heb trouwens besloten dat ik de verf gewoon lekker zelf ga doen, word toch geen showcar, en scheelt al n paar 100 euro..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: AlexanderB AX 1.5D [250d km] [koets total loss]

Post by Mastenhose »

Wat voor kleur zou je de AX willen maken dan? Kun je dan geen koets in kleur kopen ofzo?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply