Jetski & Maarten (AX 1.6 Sport) UPDATE To-do-list!!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

kakanox wrote:
jetski wrote:Onze monteur was i.i.g blij met een carb. Hij vind dat wat makkelijker dan zo'n GTI'tje met E.C.U en dergelijken :P


Was ie blij toen je zei "carb" of heb je gezegd "2 dubbele carburateurs met een te klein luchtfilter en daardoor nog wat lastiger te synchroniseren dan normaal?" :lol:


Hij vond het een leuk blokje! Was nergens bang voor ofzo :D.

Hij rijdt zelf in dikke Amerikaanse wagens, met V8'ten enzo. Verder heeft hij mee gedaan aan Stockcar races. Hij vind het wel mooi om 2 Carbs te zien! Oer-power :P

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

owk, leuke monteur dan idd!! wees er zuinig op, er zijn er nog maar weinig die carbs GOED afgesteld krijgen...

ik ben bijvoorbeeld ook echt van de elektronische brandstofinjectie...

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Wij zijn ook van plan om er erg zuinig mee te doen, dat doen we nu al :)

Dat afstellen moet nog gebeuren, ben benieuwd of hij er wat mee aan kan. Ook met die verstelbare nokkenas poelie.

En ja, GTi'tjes vind ik ook heel tof! We waren in principe opzoek naar een AX GTI, of 205. We hadden nooit gedacht dat we nog een goed rijdende sport zouden vinden.

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

WAUW ik vind hem gaaf! sport vind ik de vetste uitvoering van de ax die er is.. alleen jammer van het interieur, ik zou proberen het standaard sport interieur te zoeken, dat is supermooi en origineel uiteraard.. mooie kleur en leuke velgen ook!!!!

succes en plezier ermee!

gr. Sander

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

maffuh-Sandro wrote:WAUW ik vind hem gaaf! sport vind ik de vetste uitvoering van de AX die er is.. alleen jammer van het interieur, ik zou proberen het standaard sport interieur te zoeken, dat is supermooi en origineel uiteraard.. mooie kleur en leuke velgen ook!!!!

succes en plezier ermee!

gr. Sander


Bedankt!

Je hebt gelijk, wij vinden deze stoelen ook niet mooi. Maar moeten we eerst nog een origineel interieur vinden, dan veranderen we het!

:)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

jetski wrote:
maffuh-Sandro wrote:WAUW ik vind hem gaaf! sport vind ik de vetste uitvoering van de AX die er is.. alleen jammer van het interieur, ik zou proberen het standaard sport interieur te zoeken, dat is supermooi en origineel uiteraard.. mooie kleur en leuke velgen ook!!!!

succes en plezier ermee!

gr. Sander


Bedankt!

Je hebt gelijk, wij vinden deze stoelen ook niet mooi. Maar moeten we eerst nog een origineel interieur vinden, dan veranderen we het!

:)


Origineel interieur is very hard to find :wink: Succes, ik had ook die kuipjes in mijn sport, maar vond ze wel leuk zitten..
Freude am Fahren.

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Zeker lastig om te vinden! Maar misschien is er iemand nog eens zo lief om ons er aan te helpen! Met zo'n club als deze, is het altijd handig. Veel liefhebbers die elkaar altijd wel willen helpen :)

Volgende week vrijdag afrijden! Hopen dat ik het haal, direct een ritje maken :lol:

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Mocht je nog eens het goede interieur vinden.. en je rode kuipjes kwijt willen......... ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Jij bent geintresseerd ?

Ik zal het onthouden ;)

Ze zijn niet helemaal gaaf meer.

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

No problemo ;)

Maar volgens mij vindt je niet zo snel een Sport interieurtje :(
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Nee dat klopt. Dus dan moeten we ?f een GT interieur erin doen, die we al hebben. ?f andere, betere en dus duurdere sportstoelen. Van die verstelbare, onbetaalbare krengen :P

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Tot nu toe blijft het koelvloeistof op peil. Geen lekke kop dus :roll:

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

jetski wrote:Nee dat klopt. Dus dan moeten we ?f een GT interieur erin doen, die we al hebben. ?f andere, betere en dus duurdere sportstoelen. Van die verstelbare, onbetaalbare krengen :P


Volgens de diverse folders die onze zoon Michel (MBa@NL) verzamelt was het standaart interieur identiek aan de latere (1991) Plaisir en als optie was een speciaal interieur te verkrijgen wat enigzins lijkt op het later GT-interieur.

Als je wat digitale foto's of een scan van de folders wilt hebben moet je Michel maar even een PB'je sturen.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Henk: Dat interieur lijkt misschien qua stof heel veel, maar het is echt niet hetzelfde. De zittingen van zowel de GT als de Sport VIP als de oorspronkelijke Sport schijnen anders te zijn..

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Image

Dit is een origineel sport interieur, ik weet niet of het de standaard variant is of de duurdere.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Dat is de duurdere variant. Uit het VIP-pakket. Daarbij horen ook de lichtmetalen (GT-achtige) velgen, een dakspoiler en nog wat klein spul.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

kakanox wrote:Dat is de duurdere variant. Uit het VIP-pakket. Daarbij horen ook de lichtmetalen (GT-achtige) velgen, een dakspoiler en nog wat klein spul.


ok, dus ik heb nu een VIP sport voor de deur staan, ff m'n vraagprijs verhogen maar. :wink:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hij staat voor je deur, maar hij is niet meer van jou :lol:

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Henk Bats wrote:
jetski wrote:Nee dat klopt. Dus dan moeten we ?f een GT interieur erin doen, die we al hebben. ?f andere, betere en dus duurdere sportstoelen. Van die verstelbare, onbetaalbare krengen :P


Volgens de diverse folders die onze zoon Michel (MBa@NL) verzamelt was het standaart interieur identiek aan de latere (1991) Plaisir en als optie was een speciaal interieur te verkrijgen wat enigzins lijkt op het later GT-interieur.

Als je wat digitale foto's of een scan van de folders wilt hebben moet je Michel maar even een PB'je sturen.

Groetjes, Henk


Bedankt voor je reactie!

We zijn nog steeds opzoek naar een origineel interieur. Maar dat gaat nog wel even duren denk ik. We doen eerst de oude GT stoelen er weer in, kunnen we eerst rustig zitten. :)

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Nog een 3 tal foto's van het blok.


Dit zat op het spaghetti spruitstuk:

Image

Verstelbare nokkenas poelie (?)

Image

Solexje 8)

Image


Afstellen moet nog gebeuren, we hopen volgende week :wink:

Post Reply